Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 mar 2007, 21:00

Deze ook al bekend hier van de nwe M3 V8?

http://video.google.fr/videoplay?docid= ... 2453719117

Klinkt als een kruising tussen een M3 CSL en een can-am car :twisted:

bijna net zo ruig als mijn Hartge V8 haha...lol achja grapje in de familie mag. :roll:
GTRene

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 04 mar 2007, 15:44

Nascar geluidje :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 mar 2007, 15:50

euhm ja...hah geloof dat het dat is Nascar... :oops: anyway it sounds nice :wink:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 04 mar 2007, 15:57

Als tie van voren gefilmd wordt klinkt ie super. Net als M5. Alleen maakt die het af met een lekkere huil. Dat doet deze wwat minder.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 mar 2007, 17:15

je bedoelt de V10 M5? die is ook voor meer toeren gebouwd en andere constructie..alleen klinkt die stationeer weer naar niks geloof ik?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 05 mar 2007, 20:12

Time table and the direct link for the march 6th. internet presentation from

"auto motor und sport" (only in german :( ):

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _14973.hbs

code: 32007
Morgen om 16.45 moet het doek van de M3 afglijden... livestream persconferentie op Auto Motor und Sport

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 05 mar 2007, 20:45

Ik heb gehoord dat ze hem officieel dopen met een fles champagne aan een touw tegen de romp....

Ik denk dat ik de zaak eerder sluit en startklaar ga zitten...


8)

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 mar 2007, 23:44

LoL

Ja doop die boot maar met een fles champagne.

Freude am varen.

:)

Iedereen roept morgen weer oeh ahhh fap fap een echte motorsport auto. De marketing loopt weer volgas. En daar vaar je heen met je 1600kg en 4 meter 60

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 00:02

Vooral het gewicht ben ik benieuwd naar.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 mar 2007, 00:06

Ik loop ook nog niet helemaal weg met de styling van de laatste E92. De plaatjes van de M3 die ik gezien heb doen mij ook nog niet echt overtuigen.

Bommetje op wielen is beter voor het M-gevoel: 130i met M-sport pakket.... 8)

Ik kan van harte met jouw instemmen Andre, die 130i rijdt echt geweldig.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mar 2007, 00:42

Een 130i is ook niet alles.

Maar ik baal hiervan.

E30 m3 klein wendbaar mooie rij machine. 4 cil
E36 m3 gegroeit maar kan nog met 289pk en 321pk 6 cil
E46 m3 wederom gegroeit en zwaar lijvig. 6 cil
E92 m3 4 meter 60 gaat ie heen en v8 en gaat ongeveer net zoveel kosten als een knap huis. De E34 M5 zeg maar. Hoe moet je hier in hemelsnaam nog een mini rotonde mee driften zonder dat je alle lantaarnpalen gaat meenemen.

Als ik gvd een M5 wil dan had ik die wel gekocht nee ik wil een M3. Een M3 die ooit bedacht is door Motorsport een M3 die onstaan is uit autosport. Niet een m3 die onstaan is uit een fokking 7 serie.

Zo jammer allemaal.

En inderdaad voor de autosport en bochten en rij liefhebbers kan je of een z4 mcoupe kopen of een 130i met goodies bij bmw. Voor de rest is het allemaal autobahn meuk. En kan je beter een 320d diesel halen.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 06 mar 2007, 01:03

Óf een 135i!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2007, 07:38

Andre schreef:Een 130i is ook niet alles.

Maar ik baal hiervan.

E30 m3 klein wendbaar mooie rij machine. 4 cil
E36 m3 gegroeit maar kan nog met 289pk en 321pk 6 cil
E46 m3 wederom gegroeit en zwaar lijvig. 6 cil
E92 m3 4 meter 60 gaat ie heen en v8 en gaat ongeveer net zoveel kosten als een knap huis. De E34 M5 zeg maar. Hoe moet je hier in hemelsnaam nog een mini rotonde mee driften zonder dat je alle lantaarnpalen gaat meenemen.

Als ik gvd een M5 wil dan had ik die wel gekocht nee ik wil een M3. Een M3 die ooit bedacht is door Motorsport een M3 die onstaan is uit autosport. Niet een m3 die onstaan is uit een fokking 7 serie.

Zo jammer allemaal.

En inderdaad voor de autosport en bochten en rij liefhebbers kan je of een z4 mcoupe kopen of een 130i met goodies bij bmw. Voor de rest is het allemaal autobahn meuk. En kan je beter een 320d diesel halen.

Dat is helemaal waar, we doen er maar weinig aan, maar ja Andre, je hoeft hem ook niet te kopen, die vrijheid heb je dan nog wel he :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 mar 2007, 08:07

Andre schreef:Een 130i is ook niet alles.

Maar ik baal hiervan.

E30 m3 klein wendbaar mooie rij machine. 4 cil

Als ik gvd een M5 wil dan had ik die wel gekocht nee ik wil een M3. Een M3 die ooit bedacht is door Motorsport een M3 die onstaan is uit autosport. Niet een m3 die onstaan is uit een fokking 7 serie.

.
Andre, doe gewoon net als ik ooit heb gedaan, heb in elk geval 5x een E30 M3 gehad waarvan een paar licht getuned, en 1x een B6S Alpina en nu komt het the best all in one een E30 M3 met 3.0L E36 M3 motor getuned tot 320pk ...dat ding liep, heerlijk! en blijft z'n waarde ook goed houden als je hem tenmiste kant en klaar koopt, af en toe staan er wel wat te koop in Duitsland, echt thee best of both worlds! heb ze zelfs al gezien met 3.8 M5 motor en 380pk natuurlijk die gekke Zweden gooien er nog een turbo op en gaan zo over 1000pk :shock:
Maar Normally Aspirated is best methinks...
Dus een M3 met nwe type M3 of oude M5 motor bijde 6cill thats awesome.
GTRene

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 06 mar 2007, 09:07

pfff,
jullie klinken als mijn oma...

die zegt ook om de haverklap: "vroeger was alles beter"

:P 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2007, 09:20

kris schreef:pfff,
jullie klinken als mijn oma...

die zegt ook om de haverklap: "vroeger was alles beter"

:P 8)
Mischien moeten we eens de leeftijd van de DF ers in beeld brengen, zal vast een correlatie liggen tussen bovenstaande opmerkingen en de leeftijd........................... :wink:

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 06 mar 2007, 10:15

Carbon dak las ik ergens.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 11:33

Ja klopt, net als de M6 heeft.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 mar 2007, 11:39

Tja Andre. Ik roep al jaren dat jij je toevlucht moet zoeken bij de tuners.

Die E92 M3 wordt voor 95% van autoliefhebbers een droomauto pur sang :)

Ik kan niet wachten ieg op het droogfapmateriaal.

;)

///M3
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
Locatie: Zeeland

Bericht door ///M3 » 06 mar 2007, 11:39

@ Andre

Kap nou eens met dat gezeur over het gewicht etc. Is toch totaal het concept niet meer van BMW M om zo licht mogelijke sportauto's te bouwen... Is de doelgroep ook helemaal niet naar joh.
Gezien de winstgevendheid van BMW M AG dien ze het gewoon goed en zijn er een hoop tevreden ///M rijders...

:evil: :evil:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mar 2007, 11:46

Nou dat scheelt net 4kg of zo. Daar trek je echt volle zalen mee.

Er moet ongeveer eerst eens minimaal 30 cm van die auto af. Dan zijn we op de goede weg.

Ja inderdaad het is niet meer het concept van M. Maar ja dan kan je ook net zo goed een 335i halen. en houdt minimaal 30k in de zak.
Laatst gewijzigd door Andre op 06 mar 2007, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 mar 2007, 11:47

Andre schreef:Een 130i is ook niet alles.

Maar ik baal hiervan.

E30 m3 klein wendbaar mooie rij machine. 4 cil
E36 m3 gegroeit maar kan nog met 289pk en 321pk 6 cil
E46 m3 wederom gegroeit en zwaar lijvig. 6 cil
E92 m3 4 meter 60 gaat ie heen en v8 en gaat ongeveer net zoveel kosten als een knap huis. De E34 M5 zeg maar. Hoe moet je hier in hemelsnaam nog een mini rotonde mee driften zonder dat je alle lantaarnpalen gaat meenemen.

Als ik gvd een M5 wil dan had ik die wel gekocht nee ik wil een M3. Een M3 die ooit bedacht is door Motorsport een M3 die onstaan is uit autosport. Niet een m3 die onstaan is uit een fokking 7 serie.

Zo jammer allemaal.

En inderdaad voor de autosport en bochten en rij liefhebbers kan je of een z4 mcoupe kopen of een 130i met goodies bij bmw. Voor de rest is het allemaal autobahn meuk. En kan je beter een 320d diesel halen.
Rij een keer een rondje in mijn 4cyl ;-)

2,3 16v 276pk

Michel

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mar 2007, 11:49

Ja ik denk dat mij daar de haren nog wel recht van op de kop staan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 11:58

Even inhaken, mischien dat sommige het commentaar over het gewicht/groeien zuur vinden. Maar Andre heeft gewoon wel een punt !

Ik ben nu erg tevreden over de M3, MAAR hij zit gewoon voor mij op de grens van wat ik acceptabel vind qua gewicht/handling/balans/massa (relatief dan)

Ik heb in een M6 gereden, voor velen een ultieme M, maar voor mijn ECHT beyond the galaxy.

Massa poets je nooit weg met vermogen, ik vrees grote vrezen dat de nieuwe M3 straks flink zwaarder zal zijn.

Stoer zal die wel worden, maar mijn aanspreken doet ie nog niet. Geen hebbe hebbe gevoel.

Ik ben niet direkt van vroeger was alles beter, maar de toekomst bied ook niet alles als het op rijdynamiek aan komt.

Vanmiddag toch is het fappen op internet ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2007, 12:14

Afwachten maar, alles anderes ist speculation..........................


Anyway de pols op E90post geven in de meerderheid een massa van minder of gelijkwaardig aan de 335i.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten