Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door MartijnGizmo » 30 aug 2011, 18:31

Auto als verhuisboedel moet je een half jaar + 1 dag (186 dagen geloof ik) voor de verhuizing in bezit hebben, en mag ja pas na een jaar + 1 dagwerk verkopen in NL... :)

(althans, zo was het vroeger toen wij terug naar Nederland verhuisden vanuit Duitsland)

Jorik

Bericht door Jorik » 30 aug 2011, 18:32

G Kolkman schreef:Als je 'm goed verzekerd hebt en je blijft hier een jaar kan ie (dacht ik, even verifieren!) als verhuisgoed mee en hoef je geen BPM te betalen. Als er 1 constructie is waarbij je BIG BUCKS kunt maken is het wel om hier een jaar te wonen en een camaro mee te nemen. Ik leen nooit geld maar dat is iets waarvoor ik het zou overwegen :wave:
Klopt, jaar in het buitenland en auto meer dan 6 maanden in je bezit. In Nederland moet je hem dan wel een jaar op kenteken hebben staan voordat je hem weer mag verkopen.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 30 aug 2011, 18:42

Dan nog zou ik er een heel erg profitable deal aan over kunnen houden :kikker: .

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 31 aug 2011, 02:55

Allemaal heel leuk en aardig natuurlijk, maar ik zit er minder dan een half jaar en een bijbaan zoeken MAG ik niet eens. :(

@Jorik: Ben je toevallig dit weekend nog in Vegas te vinden? ;)

Jorik

Bericht door Jorik » 31 aug 2011, 03:00

Robin Hartog schreef:Allemaal heel leuk en aardig natuurlijk, maar ik zit er minder dan een half jaar en een bijbaan zoeken MAG ik niet eens. :(

@Jorik: Ben je toevallig dit weekend nog in Vegas te vinden? ;)
Ja, grote kans! Ga donderdag samen met een maatje van me 2 weken roadtrippen en het plan is om in het weekend Vegas even aan te doen. Gooi je nummer zo ff in de PM, dan laat ik wel weten wat de exacte plannen zijn.

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 08 sep 2011, 07:12

Fak :lol: , ik ben 2 dagen onderweg en weet nu al dat ik in tijdnood ga komen als ik de route vast ga houden. Zit nu in Astoria op de grens tussen Oregon en Washington. Het plan was om via Olympic Parc naar Seattle te gaan maar denk dat die route alleen al een dag of 3 duurt, en dan is het nog minimaal (!) 1200 mijl. 'Probleem', voor zover je daar op vakantie van kunt spreken is dat er 1) overal teveel te zien en te beleven is en 2) Denver een klein stukje zuidelijker ligt dan ik me herinnerde :tooth: . Anyhow, ik chop het rondje Seattle er vanaf en dan ben ik weer back on schedule, en heb ik een goed excuus een keer een rondje rondom Vancouver/Seattle te doen :wave: .

Momenteel is m'n werk-mustang ingewisseld voor een huur-challenger trouwens. Met V6 helaas. Is meer een cruiser en met de cops-density is dat misschien maar goed ook, met die mustang was het echt meer rallyrijden :df: . Alleen heeft de firma dodge in al hun ouderwetsheid besloten dat het een goed idee is geen usb-aansluiting te monteren, en de dsc niet uitschakelbaar te maken :tong uitsteken: . Wat compenseert is dat je regelmatig 'cool car dude!' te horen krijgt. Ondanks dat het nog niet misschien je eigen auto is is het gewoon leuk om zulk enthousiasme eens mee te maken, met ongeveer elke andere huurslet (een camaro daargelaten) kun je dat vergeten.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 08 sep 2011, 09:32

Aan de Amerika gangers.....

Is er een mogelijkheid dat iemand wat voor me meeneemt uit de US of A....
( nee, geen kilootje van het een of ander.... :D )

Kweet het, het is een wildshot, maar als ik het bijvoorbeeld via UPS wil laten versturen, dan kost me dat gelijk bijna 400 USD ( en voor een artikeltje van 187 USD vind ik dat een beetje overdreven :wink: )
Artikel is in NL ook wel te koop, maar dan kost het me bijna € 450,-

Oh, afmetingen en gewicht zijn :
Weight: 10.3 lb (4.7 kg)
Product Box Length: 35.5 in (902 mm)
Product Box Width: 13.25 in (337 mm)
Product Box Height: 10.5 in (267 mm)

Ik ben benieuwd :mrgreen:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 11 sep 2011, 07:10

Waar moet het vandaan komen dan? Zit al wel aan m'n tax qua gewicht maar de toegevoegde kg-en kan ik jou natuurlijk voor op laten draaien :bro: .

Zit inmiddels in een gat waarvan ik de naam maar blijf vergeten in Oost-Oregon. Afgelopen dagen in St. Helens en Mount Rainier geweest. Deaddrop gorgeous allebei, en zeker aanraders. In principe had ik voor 2 weken me ook wel kunnen redden met alleen Washington en Oregon, maar dat maakt niet uit.

Inmiddels de knop uit voor ESP ook gevonden (zat in een dooie hoek), waardoor er prima gedraaid kan worden. Ben wel benieuwd of er nog commentaar op komt dat het profiel aan de zijkant enkele mm verder heen is dan in de midden :df: . Remmen zijn bagger van zo'n challenger trouwens, na een paar keer fatsoenlijk ankeren trilt de boel als de ziekte, wat overigens na afkoelen weer over is.

Morgen de rockies in!

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 sep 2011, 10:02

Ik stuur je wel ff een pb.....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 sep 2011, 11:52

G Kolkman schreef:Waar moet het vandaan komen dan? Zit al wel aan m'n tax qua gewicht maar de toegevoegde kg-en kan ik jou natuurlijk voor op laten draaien :bro: .

Zit inmiddels in een gat waarvan ik de naam maar blijf vergeten in Oost-Oregon. Afgelopen dagen in St. Helens en Mount Rainier geweest. Deaddrop gorgeous allebei, en zeker aanraders. In principe had ik voor 2 weken me ook wel kunnen redden met alleen Washington en Oregon, maar dat maakt niet uit.

Inmiddels de knop uit voor ESP ook gevonden (zat in een dooie hoek), waardoor er prima gedraaid kan worden. Ben wel benieuwd of er nog commentaar op komt dat het profiel aan de zijkant enkele mm verder heen is dan in de midden :df: . Remmen zijn bagger van zo'n challenger trouwens, na een paar keer fatsoenlijk ankeren trilt de boel als de ziekte, wat overigens na afkoelen weer over is.

Morgen de rockies in!
Lekker bezig Gerdinand :D

Onder het genot van een biertje (of wat) kwam een van de guys met het idee om Route66 te doen op de motor. Fuck wat zou ik daar een zin in hebben :crazy: Anyway boek nr2 is al onderweg via Amazon :mrgreen:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 11 sep 2011, 20:18

Niels schreef: Lekker bezig Gerdinand :D

Onder het genot van een biertje (of wat) kwam een van de guys met het idee om Route66 te doen op de motor. Fuck wat zou ik daar een zin in hebben :crazy: Anyway boek nr2 is al onderweg via Amazon :mrgreen:

Dat wordt wel zoeken dan, aangezien ie niet meer in z'n volledigheid bestaat. Motorrijden lijkt me ook steeds gaver, komt ook door al die ontzettende choppergasten die je onderweg tegen komt :ken ik jou: . Alleen mag ik van mezelf niet voor m'n 30ste op een motor, iets met wild gedrag enzo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niels

Bericht door Niels » 11 sep 2011, 22:34

Ja nice! Lekker vervoersmiddel ook :D

Route66 bestaat niet geheel meer nee maar er ligt wel een nieuwe weg zowat naast de hele 66. Overigens waren delen van het origineel sowieso al onverhard. Ik moet wel zeggen dat de huur bedragen voor een motor niet leuk meer zijn.....

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 sep 2011, 23:36

Ziet er goed uit zeg! :D Heerlijk land blijft het ook!

Zag dat ik nog helemaal niks had gepost over Vegas. :P Vegas was super! Limousine tocht, lots of Champagne, Jorik nog even gezien/gesproken @ The Bank, Club in het Bellagio :thumbup: , niet gegokt, gewoon een prachtige stad! Nog wel mijn rechterhand gekneusd, maargoed. :P Een veel uitgebreider stuk heb ik overigens op mijn blog gegooid. :)

Dit weekend vooral gefeest, house parties etc, en vandaag en morgen flink aan de studie. Nog even vier dagen studeren/rustig aan doen en dan een weekendje California! Long Beach. :)

De week daarop naar een leuk Hardstyle feestje @ Phoenix, dus een weekendje Phoenix. En daarna staat er voorlopig niets gepland. :mrgreen:

Oftewel, ik vermaak me hier uitermate! :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 sep 2011, 00:43

Noice Gerdinand!

Gezellie Robin! DFers in the U.S of A. :clap:

Jorik

Bericht door Jorik » 15 sep 2011, 05:54

Robin Hartog schreef:Ziet er goed uit zeg! :D Heerlijk land blijft het ook!

Zag dat ik nog helemaal niks had gepost over Vegas. :P Vegas was super! Limousine tocht, lots of Champagne, Jorik nog even gezien/gesproken @ The Bank, Club in het Bellagio :thumbup: , niet gegokt, gewoon een prachtige stad! Nog wel mijn rechterhand gekneusd, maargoed. :P Een veel uitgebreider stuk heb ik overigens op mijn blog gegooid. :)

Dit weekend vooral gefeest, house parties etc, en vandaag en morgen flink aan de studie. Nog even vier dagen studeren/rustig aan doen en dan een weekendje California! Long Beach. :)

De week daarop naar een leuk Hardstyle feestje @ Phoenix, dus een weekendje Phoenix. En daarna staat er voorlopig niets gepland. :mrgreen:

Oftewel, ik vermaak me hier uitermate! :)
Ja was lachen! Wel een leuke toko, the bank.

Mijn roadtripje zit er inmiddels ook weer op. Route was Tuscon - Lake Havasu City - Las Vegas - Death Valley - Yosemite National Park - San Fransisco - Monterey - Los Angeles - Tucson.

Zal binnenkort wel even wat plaatjes online gooien. Was in ieder geval een zeer geslaagde trip met uiteraard vele mooie avonturen hehe. Zo heeft mn maatje nog een nachtje in de cel getukt :mrgreen: Een combinatie van wat biertjes, wildplassen en net even een te grote mond tegen de heren agenten. Ik heb dr alleen een gratis taxi naar het hotel aan overgehouden... hij dus een gratis overnachting hehe.

Jorik

Bericht door Jorik » 15 sep 2011, 07:25

Afbeelding
Totale leegte in Death Valley

Afbeelding
Mooi bergmeertje in Yosemite

Afbeelding
Lekker ouderwetsch buiten slapen in Yosemite

Afbeelding
Grooooooote bomen :shock:

Afbeelding
The rock!

Afbeelding
Stukje pacific coastline langs highway 1. Voor schaal, zie de kleine mensjes op het strand!

Jorik

Bericht door Jorik » 15 sep 2011, 07:31

En om het een beetje DF waardig te houden:

Afbeelding
American car show in Monterey, met hier een paar Chevy Bel Air's en een Pontiac GTO

Afbeelding
Boss 302

Afbeelding
Mach 1

Afbeelding
Shelby 350GT

Afbeelding
Op N Rodeo Dr dit apparaat... uuh ja, aparte combinatie! Had ook een vage bruine paintbrush op de motorkap.

Niels

Bericht door Niels » 15 sep 2011, 09:41

:thnx:

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 sep 2011, 11:34

:) :) .

Volgende (lame?) stap: Wereldwijd foto's maken met DF logo op een stuk papier ofzo. :lol:

Niels

Bericht door Niels » 15 sep 2011, 20:19

Goed idee! :lol:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 sep 2011, 00:56

Lol, I'm in. :mrgreen:

P.S.: Nice pics Jorik!

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 sep 2011, 00:58

:)

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 16 sep 2011, 03:58

Zit nu in Stanley, Idaho. Man wat mooi is Idaho! Niet zozeer gobbsmacking indrukwekkend maar echt een heel mooi landschap. Heb zelfs vrijwillig 10 mph langzamer dan de limiet gereden om niet teveel te missen. Dorpjes liggen hier GRUWELIJK ver uit elkaar (25-35 mijl), en daartussen alleen scenic highways. Zit nu vanuit m'n hotelraampje naar de Sawtoothmountains te kijken.

Zal eens kijken wat ik met dat logo kan doen :wave: .

Niels

Bericht door Niels » 16 sep 2011, 05:02

Afbeelding

Vervelend man :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 sep 2011, 22:42

Van het weekend naar Lake Havasu geweest. Heerlijk weer gehad. Weekend duurde uiteindelijk iets langer dan gedacht.. Auto ging kapot.. :( Verhaal lezen? Hier klikken! ;)

Plaats reactie