Bougies Golf VI

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bougies Golf VI

Bericht door Wouter81 » 10 sep 2011, 10:20

Gisteravond had m'n GTI er geen zin meer in. Reed nogal vlotjes een snelwegoprit op. Stevig doortrekkend door de versnellingen tot 6000 toeren, voegde in met ca. 170 km/u waarna ineens een katalysatorlampje ging branden. Vlak daarna ging het EPC lampje ook aan. Auto liep daarna erg onregelmatig. Snel afgeremd tot zo'n 110 km/u.

Heel rustig doorgereden (ga liever niet op de vluchtstrook van een snelweg stoppen, is me te gevaarlijk, dan maar even tijdelijk lid zijn van de club van 90 :mrgreen: ) naar de volgende afslag vlakbij. Daar onderaan op de carpoolplek neergezet. Auto uit en toen weer es gestart. Liep met moeite wel maar duidelijk op 3 poten. Maar weer snel uitgezet en de VW pechhulp gebeld. Die waren er na 3 kwartier, kudo's voor hen. Laptop eraan, bougie van cilinder 3 had er geen zin meer in aldus de monteur. Heeft deze bougie gewisseld met die van een andere cilinder, motormanagement gereset en daarna deed hij het weer redelijk, al liep hij soms nog wel wat onregelmatig. Kon er verder wel mee naar huis rijden aldus hem (was gelukkig dichtbij huis, nog zo'n 8 km).

Gisteravond nog stukje mee weggeweest. Startte wat moeizamer dan normaal maar deed het daarna wel weer goed. Wel rustig gereden, niet boven de 120 geweest.

Volgens de monteur gebeurt dit wel vaker met TSI motoren. Moeten er andere bougies in volgens hem, met een andere warmtegraad. Probleem is volgens hem alleen in Nederland en België, wegens een toevoeging aan de benzine hier? Zal maandag dus even langs de dealer ermee.

Iemand wel eens vaker van zoiets gehoord of meegemaakt, dat je andere bougies nodig hebt? Had er nog nooit van gehoord. Zo technisch ben ik (op autogebied) ook weer niet :) dus ze kunnen mij veel wijsmaken.

Niels
Auto: Prius+

Re: Bougies Golf VI

Bericht door Niels » 10 sep 2011, 13:17

Zou kunnen maar dan zie ik eerder een relatie met sportief gebruik en RON95 of RON98. Tank je wel 98?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 10 sep 2011, 13:39

Soms maar meestal 95. Al 25.000 km probleemloos trouwens maar misschien heeft het daar ook mee te maken ja. 98 Is helaas steeds lastiger te krijgen dus wordt iets meer plannen. Zal vanaf nu eens proberen zoveel mogelijk op 98 te gaan rijden.

Net nog een stuk gereden maar lijkt weer probleemloos nu, gelukkig.

Niels

Bericht door Niels » 10 sep 2011, 13:41

Ik zou maandag eens met JeroenD bellen over bougie en brandstof advies. Dan weet je exact waar je aan toe bent. Als er iemand de TFSI begrijpt dan is hij het wel :wink:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 10 sep 2011, 13:42

Gaat ik doen, thanks Niels.

Mag nu wel dicht ook, weet eerst wel genoeg. :)

Niels

Bericht door Niels » 10 sep 2011, 13:44

Laat de bevindingen nog ff weten, altijd handig voor een volgende :wink:

roka

Bericht door roka » 10 sep 2011, 18:12

probeer anders eens de ngk BCR8ES rij er zelf ook mee.. suc6

Plaats reactie