Gisteravond had m'n GTI er geen zin meer in. Reed nogal vlotjes een snelwegoprit op. Stevig doortrekkend door de versnellingen tot 6000 toeren, voegde in met ca. 170 km/u waarna ineens een katalysatorlampje ging branden. Vlak daarna ging het EPC lampje ook aan. Auto liep daarna erg onregelmatig. Snel afgeremd tot zo'n 110 km/u.
Heel rustig doorgereden (ga liever niet op de vluchtstrook van een snelweg stoppen, is me te gevaarlijk, dan maar even tijdelijk lid zijn van de club van 90

) naar de volgende afslag vlakbij. Daar onderaan op de carpoolplek neergezet. Auto uit en toen weer es gestart. Liep met moeite wel maar duidelijk op 3 poten. Maar weer snel uitgezet en de VW pechhulp gebeld. Die waren er na 3 kwartier, kudo's voor hen. Laptop eraan, bougie van cilinder 3 had er geen zin meer in aldus de monteur. Heeft deze bougie gewisseld met die van een andere cilinder, motormanagement gereset en daarna deed hij het weer redelijk, al liep hij soms nog wel wat onregelmatig. Kon er verder wel mee naar huis rijden aldus hem (was gelukkig dichtbij huis, nog zo'n 8 km).
Gisteravond nog stukje mee weggeweest. Startte wat moeizamer dan normaal maar deed het daarna wel weer goed. Wel rustig gereden, niet boven de 120 geweest.
Volgens de monteur gebeurt dit wel vaker met TSI motoren. Moeten er andere bougies in volgens hem, met een andere warmtegraad. Probleem is volgens hem alleen in Nederland en België, wegens een toevoeging aan de benzine hier? Zal maandag dus even langs de dealer ermee.
Iemand wel eens vaker van zoiets gehoord of meegemaakt, dat je andere bougies nodig hebt? Had er nog nooit van gehoord. Zo technisch ben ik (op autogebied) ook weer niet

dus ze kunnen mij veel wijsmaken.