Kitcar Westfield SEiW (Circuit Zolder p10)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Kitcar Westfield SEiW (Rollenbank pag. 7)

Bericht door SteV6 » 14 aug 2011, 20:48

Ford gaf voor die 2.0L Zetec's dacht ik 145pk op. Dus met uitlaatspruitstuk en gemodificeerde inlaat op 154pk uitkomen is niet zo heel gek.

Lekker dat je er vanaf onderin nog wat koppel bij hebt gekregen na de optimalisatie :hungry:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Kitcar Westfield SEiW (Rollenbank pag. 7)

Bericht door Niels » 14 aug 2011, 22:46

De eerste serie deed 136pk en omdat Bas daar ook vanuit gaat lijkt het me om een stijging van zo'n 25pk te gaan. Zonder meer erg goed natuurlijk :D

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Rollenbank pag. 7)

Bericht door Linc (Bas) » 07 sep 2011, 13:45

Omdat ik naar een bruiloft moest in Italië, besloten om er gelijk een leuke autovakantie van te maken met de Westfield. Een vriend leek dat ook wel leuk om te doen, maar dan op de motor. Zo gezegd zo gedaan. Hierbij een kort verslag. Helaas van de heen reis niet zoveel foto's kunnen maken doordat de batterij van het fototoestel leeg was en de oplader vergeten was. Wel een paar foto's met de iPhone gemaakt.

Klaar voor de reis, met intercom zodat we met elkaar kunnen praten:
Afbeelding

Dag 1 Randwijk (NL) - Baiersbronn (DE)

Vandaag een wat saaie dag. Om sneller bij de mooie stukken te zijn, eerst alleen snelweg gepakt. Bij het zwarte woud aangekomen de snelweg afgegaan en helaas begon het toen een klein beetje te regenen. Even wezen schuilen om het begin van de Schwarzwaldhochstraße op te zoeken. Inmiddels was het weer droog geworden, maar de weg was wel nat. Goed opletten dus. Het laatste stukje door het zwarte woud was een mooie weg, helaas af en toe door een wolk heen waardoor het zicht niet fantastisch was. Aangekomen bij het hotel de auto snel uitgeladen en het dak erop en even later begon het weer te regenen. Helaas iets te lomp geweest met uiladen waardoor ik een stekkertje van de sigaret aanstekker had los gehaald. Deze weer verkeerd om terug gestoken en daar kon me iPhone adapter niet zo goed tegen. Morgen maar een nieuwe halen.

Dag 2 Baiersbronn (DE) - Warth (AT)

Na een lekker ontbijtje weer tijd om ons klaar te maken. Vandaag scheen de zon volop dus dat bracht hoop. Even de auto controlleren, koelvloeistof lijk wat laag te staan dus gelijk bij het zoeken naar een nieuwe iphone adapter koelvoeistof halen zodat ik hem wat kan bijvullen. Een grote auto zaak gevonden in Freudenstadt en daar een nieuwe usb adapter gevonden en de juiste koelvloeistof. Kom ik terug bij de auto, een hele grote plas koelvloeistof onder de auto. Blijkt dat 1 slang los geschoven is. Even een ringsleuteltje geleend, slang weer op zijn plek gedaan, goed aandraaien en weer bijvullen. Uiteindelijk 1,5 liter bij moeten vullen, maar gelukkig op tijd gezien. Hierna geen problemen meer mee gehad. Nu kan de dag eindelijk echt beginnen en zijn we onze weg vervolgd door het zwarte woud. Mooie wegen gereden en in Hinterzarten een hapje gegeten. Daarna richting de Bodensee, helaas was het hier vrij druk dus niet echt lekker door kunnen rijden. Eenmaal aangekomen bij de Oostenrijkse grens werd het weer rustig op de weg en hebben we kunnen genieten van de alpen. Met als afsluiting een mooie klim tot ongeveer 1500m. Boven op de berg een hotel opgezocht om van onze nachtrust te genieten.

Dag 3 Warth (AT) - Mozzecane (IT)

Volgende ochtend zie ik dat er een vriendje naast me is komen staan, in de vorm van een Lotus Elise. Bij het klaar maken voor de reis van vandaag een praatje gemaakt met de eigennaar met als mooi antwoord op de vraag hoeveel pk hij had "Immer so wenig".

Afbeelding

Vandaag gaan we beginnen aan het echte werk en zijn we door gereden naar de Stelvio pas. Helaas was het wel wat druk, maar gelukkig lieten sommige auto's ons redelijk snel langs. Het laatste stuk van de pas is echt hard werken, steile wegen en hele krappe haarspeld bochten. Soms zo erg dat ik een keer moest steken om de bocht te halen. Eenmaal boven aangekomen de auto geparkeerd en een hapje gegeten.

Afbeelding

Gelukkig was het aan de andere kant van de pas een stuk rustiger en was de weg een stuk breeder zodat ik makkelijk het overige verkeer kon inhalen. Daarna doorgereden naar de Gavia Pas, hier was het veel rustiger. Opzich niet zo vreemd want hier was de weg soms zo smal dat je er amper met 1 auto op paste. Ook dit was weer een mooie pas om te doen. Daarna richting het Gardameer gereden met onderweg ook een paar klein pasjes die zeker de moeite waard waren. Het was een fantastisch gezicht om vanuit de bergen op het Gardameer af te rijden, maar eenmaal bij het Gardameer aangekomen had ik toch liever een andere route willen nemen. Het was meer file rijden dan lekker touren en dat was met deze temperatuur niet echt aangenaam. Hierdoor werd het inmiddels ook al wat laat. En net voor het donker een B&B gevonden. Gelukkig met airco!

Dag 4 Mozzecane (IT) - Castiglione del Lago (IT)

Na het dagelijkse ritueel om uit te leggen wat voor het auto het is aan de overige gasten, weer op pad richting de eind bestemming.

Afbeelding

Langs Mondena en Maranello gereden, maar door tijdgebrek helaas weinig kunnen bekijken. Nog wel een mooie bergweg mee kunnen pakken bij Abertone. Daarna nog een stukje Autostrade gepakt om deze keer wel een beetje op tijd aan te komen.

Dag 5 t/m 10 Castiglione del Lago (IT)

Genieten van het zwembad en de mooie Villa. De bruiloft was ook fantastisch en we hebben de hele week mooi weer gehad. Ook nog stuk wezen fietsen in omgeving, wat eindelijk nog best zwaar was.

Afbeelding

Dag 11 Castiglione del Lago (IT) - Antibes (FR)

Vandaag was het weer tijd om het luie leventje achter ons te laten en te beginnen aan de terugreis. Eerst weer de Autostrade gepakt om bij de kustweg aan te komen. Een stuk voor Monte Carlo de mooie routes genomen en door Monte Carlo en Nice gereden over de boulevard. Het blijft leuk om je auto ergens neer te zetten en dan op het terrasje te gaan zitten en kijken hoe allerlei mensen even bij jou auto blijven staan om hem uitgebreid te bestuderen. Afgesproken met vrienden dat we bij hun op de camping konden blijven slapen in Antibes. Helaas begon het weer net regenen toen we aankwamen, dus snel het dak op de auto.

Dag 12 Antibes (FR)

De volgende ochtend de weersverwachtingen voor de Franse alpen bekeken en die zagen er niet al te best uit, daarom besloten nog maar een dagje op de camping te blijven. Met z'n 4'n naar Monte Carlo geweest in een oude volvo 760 die unieker was dan alle ferrari's, porsches, masserati's, bentley's, enz.

Afbeelding

Gelukkig viel het weer in Monte Carlo nog wel mee.

Dag 13 Antibes (FR) - Saint-Pierre-d'Entremont (FR)

Wat mij betreft de mooiste dag van onze reis. Eigenlijk alleen maar bergwegen gereden. Het weer was fantatisch, volop zon maar niet te warm. Weinig overig verkeer zodat we een leuk tempo konden rijden. Mijn motormaatje werd ook steeds beter bedreven in het rijden in de bergen. De ene bergpas was nog mooier dan de andere. We zijn via Gorges de Daluis (heel mooi gebied) over de Col de la Cayolle gereden. Daarna over de Col de Vars en Col d'Izoard. Mijn plan was toen om de Col du Galibier over te steken, maar deze was halverwege helaas geblokkeerd. We zijn toen wel een klein stukje omhoog gereden, maar moesten uiteindelijk weer omdraaien. Het wegdek was hier ook wel heel slecht dus zo erg was het niet. Onze weg verder vervolgd richting Grenoble, ook dit was weer een fantastische weg om te rijden. Langs Grenoble naar onze overnachtings plaats gereden en daar weer een B&B gevonden waar we gelijk aan konden schuiven voor het eten.

Hier een paar foto's van de dag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindpunt:
Afbeelding


Dag 14 Saint-Pierre-d'Entremont (FR) - Randwijk (NL)

Besloten om in 1 keer terug te rijden naar Nederland. Het was lekker rustig op de weg dus het ging allemaal vlotjes. Ook het weer viel gelukkig erg mee todat we bij de grens van Nederland kwamen, we waren echt letterlijk net over de grens of het begon te regenen. Gelukkig niet al te hard dus het dak kon er af blijven. Bij 120 km/h blijf je zo goed als droog in de auto. Maar zo'n 30 km voor we thuis waren stopten de ruitenwissers ermee! Niet zo handig, opzich kon ik alles nog wel zien, maar de borden kon ik niet meer lezen. Bij een tankstation gestopt om te kijken of ik het probleem kon oplossen. De ruitenwisser motor werkte nog wel, maar ging heel zwaar. Helaas niet op kunnen lossen, maar inmiddels was de regen zo goed als opgehouden en zijn we toch nog veilig thuis gekomen.

Ook nog verschillende filmpjes gemaakt, maar daar zal ik binnekort een compilatie van maken en even uploaden.
Laatst gewijzigd door Linc (Bas) op 07 sep 2011, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door allen » 07 sep 2011, 14:02

:thumbup:

Moest zelf dit jaar noodgedwongen met de boswachter door de alpen. Wat waren jullie kwijt voor de intercom? Dat is bij mij nu het enige jammere. Dat je niet altijd met elkaar kunt communiceren. Blijft het goed verstaanbaar? Hoe zit het met de wind die tegen de oorschelpen komt?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Linc (Bas) » 07 sep 2011, 14:26

Het is een Interphone F4. Deze is eigenlijk voor de helm bedoelt, maar ik heb gewoon een Senheisser koptelefoon gehaald bij de mediamarkt voor 20 euro en die omgebouwd. Paste er allemaal mooi in, als je niet beter weet zou je zeggen dat het zo hoort.

Hij werkt op bluetooth en kan met maximaal 8 andere Interphones tegelijk verbinding maken. Ze zijn full duplex dus je hoeft niet op elkaar te wachten met praten. Het mooie van deze dingen is dat je ook verbinding kan maken met je telefoon via bluetooth en dus muziek kan afspelen en de tomtom erop kan horen. En dat werkt echt perfect.

Geluidskwaliteit is ook heel goed. En onder de 120 km/h kan je normaal met elkaar praten alsof je naast elkaar zit. Ik had ook iemand aan de telefoon terwijl ik op de snelweg reed en die had niet eens door dat ik in de westfield aan het rijden was.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28638
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Martijn_bmw » 07 sep 2011, 15:46

leuk verslag!

gaaf trouwens zo'n westfield! ik heb er velen rondjes mee meegereden in de westfieldcup op CPZ :D :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door GTRene » 07 sep 2011, 17:33

leuk verslag en wat een reis... :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door allen » 07 sep 2011, 17:34

K, zal het ff onthouden voor als ik weer los kan. Thnx.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Niels » 07 sep 2011, 17:42

Leuk verslag en zo te zien heeft de Westfield zijn nut weer bewezen :df:

Online
KoenM
Berichten: 1833
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door KoenM » 07 sep 2011, 20:51

Leuk verslag :)
Lijkt me later ook super vet om zo'n trip te maken :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Maik » 07 sep 2011, 21:58

Linc (Bas) schreef:Het is een Interphone F4. Deze is eigenlijk voor de helm bedoelt, maar ik heb gewoon een Senheisser koptelefoon gehaald bij de mediamarkt voor 20 euro en die omgebouwd. Paste er allemaal mooi in, als je niet beter weet zou je zeggen dat het zo hoort.

Hij werkt op bluetooth en kan met maximaal 8 andere Interphones tegelijk verbinding maken. Ze zijn full duplex dus je hoeft niet op elkaar te wachten met praten. Het mooie van deze dingen is dat je ook verbinding kan maken met je telefoon via bluetooth en dus muziek kan afspelen en de tomtom erop kan horen. En dat werkt echt perfect.

Geluidskwaliteit is ook heel goed. En onder de 120 km/h kan je normaal met elkaar praten alsof je naast elkaar zit. Ik had ook iemand aan de telefoon terwijl ik op de snelweg reed en die had niet eens door dat ik in de westfield aan het rijden was.
Hey Bas, mooie reis man! :bro:
Die intercom klinkt goed! Heb je ook een foto'tje van die omgebouwde koptelefoon en een typenummer van die Sennheiser? :)

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Linc (Bas) » 08 sep 2011, 00:30

Maik schreef: Hey Bas, mooie reis man! :bro:
Die intercom klinkt goed! Heb je ook een foto'tje van die omgebouwde koptelefoon en een typenummer van die Sennheiser? :)
Dit is hem, een HD 201:
Afbeelding

Daar kan je heel makkelijk de oorschelpen uitklikken en met 4 schroefjes open maken. Dan is het een kwestie van alle elektronische onzin eruit halen, met de dremel ruimte maken voor de speakertjes van de Interphone en een gat voor de microfoon enzo.

Afbeelding

Ik moet alleen nog dat 1ne losse draadje mooi weg werken, maar zo ging het ook prima. Had er geen last van.

Zal hem wel meenemen naar malmedy dan kan je hem in het echt zien.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Maik » 08 sep 2011, 08:12

Thanks!
Misschien heb ik zo'n set zelf al voor die tijd ;)
Gelijk maar even meer vragen erover dan :)
Is de geluidskwaliteit een beetje oke als je er muziek mee luisterd? Ik gebruik nu vaak de dopjes die standaard meekwamen met mijn samnsung telefoon, niets bijzonders is dat dus, en dat is nog acceptabel voor mij.
En waar heb jij je set gekocht?
Ik wil een dubbele set dan hebben en vind dit als goedkoopste adres:

http://www.bestekeus.nl/product_info-n- ... 70324.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het plaatje lijkt alleen niet op de F4, de specs weer wel... :?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Linc (Bas) » 08 sep 2011, 10:34

Die ziet er inderdaad wel anders uit. Misschien is dat het oude type.

De mijne komt bij Moto planet in Almere vandaan. en was 365 euro voor een set van 2. Maar hij is online geloof ik wel goedkoper te vinden, maar niet zo goedkoop als de link die jij geeft volgens mij.

Wat betreft geluid kwaliteit, tot 120 km/h is het echt perfect. daarboven gaat het opzich ook nog wel, maar praten met elkaar word al wat moeilijker.

Ik deed vroeger ook wel eens muziek aan via de standaard oordopjes van me telefoon, maar dat is gewoon bagger in vergelijking met dit systeem.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door allen » 08 sep 2011, 10:43

Hm, hoe zit het overigens met de waterdichtheid hiervan?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Linc (Bas) » 08 sep 2011, 11:14

Het belangerijkste onderdeel wat je normaal gesproken aan de buitenkant van je helm plakt en waar alle elektronica in zit is spat water dicht en kan je dus gewoon mee in de regen rijden op de motor.

speakertjes en microfoontje kan je er los bij kopen als je die zou slopen. Maar goed ik heb er mee in de regen gereden en het werkt allemaal nog. :)

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8)

Bericht door Linc (Bas) » 09 sep 2011, 15:37

Ik heb even een filmpje geupload van de stelvio pas. Het was vrij druk, dus ik heb er even wat leuke stukjes uitgepakt.





Van de franse alpen heb ik ook nog een heel mooi filmpje met de camera naar achter zodat m'n motor maatje goed zichtbaar is. Zal deze binnekort ook even uploaden.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8 nu met film

Bericht door Linc (Bas) » 10 sep 2011, 17:37

Hier het filmpje naar achter, door de franse alpen


Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8 nu met film

Bericht door MartijnGizmo » 10 sep 2011, 18:15

Heerlijke trip + verslag, met video nog beter! :wave:

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8 nu met film

Bericht door Linc (Bas) » 19 sep 2011, 09:15

Vorige week weer in Lelystad geweest met de kitcarclub:

Gefilmd door toeschouwer:


Deze keer de camera eens aan mijn helm vastgemaakt:


En me zus mocht het vandaag ook eens proberen, helaas zit ik een beetje met m'n helm in de weg.




En afgelopen zaterdag weer op het test circuit van Peugeot geweest in Malmedy.

Ik heb even wat beeldmateriaal bij elkaar gezocht waar ik achter andere mensen aan rijd:



En hier probeer ik nog wat te driften:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kitcar Westfield SEiW (Circuit dag Malmedy en Lelystad p

Bericht door GTRene » 19 sep 2011, 09:48

wel grappig, als je zus rijd is het continu overpakken van het stuur ipv zeg op 10 voor 2 houden :df:

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Kitcar Westfield SEiW (Circuit dag Malmedy en Lelystad p

Bericht door Linc (Bas) » 19 sep 2011, 10:01

Ja dat schijnt ze geleerd te hebben op een of andere slipcursus ofzo, dat probeer ik haar nu weer af te leren :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kitcar Westfield SEiW (Circuit dag Malmedy en Lelystad p

Bericht door GTRene » 19 sep 2011, 10:09

Linc (Bas) schreef:Ja dat schijnt ze geleerd te hebben op een of andere slipcursus ofzo, dat probeer ik haar nu weer af te leren :P
das voor sommigen moeilijk, net als de parkeerrem er af laten en in de versnelling zetten tijdens parkeren...
succes :lol:

Zjeraaar
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
Locatie: Midden-brabant

Re: Kitcar Westfield SEiW (Circuit dag Malmedy en Lelystad p

Bericht door Zjeraaar » 13 dec 2011, 14:36

Mooie verslag van je rit naar Italie! Lijkt me heerlijk zo`n toer maken en mooi gedaan met de koptelefoon.

Ik heb een vraag over je westfield, ik vroeg me namelijk af of iemand op lengte een beetje in zo`n auto kan zitten en sturen? Ik ben zelf zo`n 2 meter lang en heb in de toekomst wellicht interesse in een soortgelijke auto maar heb er nog nooit in gezeten, laat staan gereden. Is dat te doen denk je qua lengte of is dat op voorhand al hopeloos?

Bedankt voor je antwoord en veel plezier met je auto, zo te zien zit dat wel goed ;)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Kitcar Westfield SEiW (Terug van vakantie p8 nu met film

Bericht door Mathieu » 13 dec 2011, 14:44

Linc (Bas) schreef:Vorige week weer in Lelystad geweest met de kitcarclub:

Gefilmd door toeschouwer:


Deze keer de camera eens aan mijn helm vastgemaakt:


En me zus mocht het vandaag ook eens proberen, helaas zit ik een beetje met m'n helm in de weg.




En afgelopen zaterdag weer op het test circuit van Peugeot geweest in Malmedy.

Ik heb even wat beeldmateriaal bij elkaar gezocht waar ik achter andere mensen aan rijd:



En hier probeer ik nog wat te driften:

Ik zeg: http://www.driftdagen.nl
:df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Eric Z, Erminio, Thomas H, TurboClouseau en 7 gasten