Liever een wagen waar ik ook op straat met lagere snelheden kan genieten. Duurt helaas nog ff...
Wat doet gewicht..
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Wat doet gewicht..
Volgens mij is dat dan nog best simpel te verklaren Hans. Nemen ze daar een keertje een stukje vangrail mee, komen ze er soms nog genadig vanaf met wat plaatwerk van een paar tientjes. Dat zie ik je met een lightweight nog niet doen. Hoogstens bouwen ze al hun spullen rustig zelf over op een andere koets van laten we zeggen 500 euro. Niet mijn keuze meer overigens.
Liever een wagen waar ik ook op straat met lagere snelheden kan genieten. Duurt helaas nog ff...
Liever een wagen waar ik ook op straat met lagere snelheden kan genieten. Duurt helaas nog ff...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Wat doet gewicht..
@Alt, dat zeg ik ook, het verschilt per circuit, op Spa is een GT3 absoluut sneller door zijn hoge vermogen. Maar neem een bochtig circuit en het is andersom, kortom Porsche rijders zijn rechtuit branders 
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Wat doet gewicht..
Lekker lightweight fappers topic, jammie 
Mensen gaan lightweight pas waarderen als ze er zelf in hebben gereden en de onkosten hoor per maand/circuitdag tov hun evo/impreza/bmw/porsche. Maar ieder zijn ding uiteraard, meerdere mogelijkheden om tot snelle ronde tijden te komen.
Mensen gaan lightweight pas waarderen als ze er zelf in hebben gereden en de onkosten hoor per maand/circuitdag tov hun evo/impreza/bmw/porsche. Maar ieder zijn ding uiteraard, meerdere mogelijkheden om tot snelle ronde tijden te komen.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Wat doet gewicht..
Wel typisch met die Hielke modussen dat zelfs de surrogaat Hielkesen de enigen zijn die een logische onderbouwing geven!

Meeste Porsche rijders daar zijn opgewarmde lijken. Ook op Dijon Prenois hoor je met dat lange rechte stuk geen enkele kans te hebben. Fantastisch circuit trouwens. Voor de ultimate thrills verwacht ik dat de Lotus de nr.1 is. Zoals dat stuur leeft, zoals de balans op de video bespeelbaar is. Über!!!
Meeste Porsche rijders daar zijn opgewarmde lijken. Ook op Dijon Prenois hoor je met dat lange rechte stuk geen enkele kans te hebben. Fantastisch circuit trouwens. Voor de ultimate thrills verwacht ik dat de Lotus de nr.1 is. Zoals dat stuur leeft, zoals de balans op de video bespeelbaar is. Über!!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wat doet gewicht..
met een lightweight kun je inderdaad laat remmen (een goede dan) e.d. dat scheelt denk nog meer dan die 5 wagen lengtes dat de zwaardere snelle auto op de rechte stukken wegtrekt...
met een goede lightweight ben je al met al zeg een sec per bochten combi sneller bijwijze van...
en een seconde op een recht stuk is meer dan 5 wagen lengtes bijwijze van, das het grote voordeel van de lightweight of bv een track auto met slicks tov een gewone auto enz enz.
daarom is een goede combo zo mooi, een lightweight met track set-up en banden en een snelle motor

met een goede lightweight ben je al met al zeg een sec per bochten combi sneller bijwijze van...
en een seconde op een recht stuk is meer dan 5 wagen lengtes bijwijze van, das het grote voordeel van de lightweight of bv een track auto met slicks tov een gewone auto enz enz.
daarom is een goede combo zo mooi, een lightweight met track set-up en banden en een snelle motor
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Wat doet gewicht..
Working on thatGTRene schreef:.
daarom is een goede combo zo mooi, een lightweight met track set-up en banden en een snelle motor![]()
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Wat doet gewicht..
Nieuwe Mazda CX-5 minder dan 1400kg !! We riepen het hier al eerder maar Mazda snapt het

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Wat doet gewicht..
Volgens mij doet deze ook mee aan CARS 2 
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Wat doet gewicht..
ik heb een E36 zo gekocht puur vanuit veiligheid. als je met zo'n elise ofzo ergens vol op knalt heb je een minder goede kans dan in zo'n BMW gevuld met een kooi. Op een circuit gaat veiligheid toch wel voorHans R schreef:Voor een straatauto maakt het natuurlijk geen reet uit want dan rij je toch achteraan in de file mee,maar op het circuit waar je nog echt lol heb maakt het een wereld van verschil uit.. Ik begrijp dan de meeste niet die dan E30 kopen helemaal gaan strippen voor een vermogen aan geld er nog tegenaan gooien en dan nog door een standaard Lotus Elise met 120pk eruit gereden worden.. zo'n Elise heb je voor 8000,- pond ofzo, hoef je ook niet moeilijk te doen met strippen van een E30 op een aanhanger meenemen enzo..
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Wat doet gewicht..
Een std elise tegen een bmw met kooi is niet echt een vergelijk he?
Ik vermoed dat de badkuip en de balk in de deur std erg goed is dat een e36 zonder kooi misschien zelfs onveiliger is. Maar een elise met kooi is ook mogelijk.
Ik vermoed dat de badkuip en de balk in de deur std erg goed is dat een e36 zonder kooi misschien zelfs onveiliger is. Maar een elise met kooi is ook mogelijk.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Wat doet gewicht..
klopt, is geen vergelijking maar zijn ongeveer even duur (bmw zelfs iets goedkoper) dus daarom dat veel mensen dat doen. ga je een kooi in de elise zetten kost dat nog is veel meer.
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Wat doet gewicht..
Voordeel van de bmw is wel dat die minder snel afgeschreven word bij een klap. Elise is erg vervelend met de gelijmde delen en het chasis uit 1 geheel waar je dus niks aan kan lassen.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Wat doet gewicht..
Gewoon nergens tegenaan klappen
Dan koop je maar een botsauto, slap excuus om daarom een BMW te nemen.. het gaat om de fun en ik neem aan dat je heel thuis wil komen er valt niks te winnen tijdens een trackday.
- Bert ///M3
- Berichten: 9426
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Wat doet gewicht..
Valt niks te winnen maar dat betekend niet dat het niet mis kan gaan. Voorbeelden genoeg.
Verder denk ik dat het een beetje ieder zijn voorkeur is. Goed gebouwde Elise met kooi of een goed gebouwde BMW met kooi denk dat je dan wel een beetje over dezelfde bedragen praat. Alleen zal zo'n Lotus goedkoper zijn qua running cost.
Verder denk ik dat het een beetje ieder zijn voorkeur is. Goed gebouwde Elise met kooi of een goed gebouwde BMW met kooi denk dat je dan wel een beetje over dezelfde bedragen praat. Alleen zal zo'n Lotus goedkoper zijn qua running cost.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Wat doet gewicht..
Je heb gelijk betreft voorkeur..
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Wat doet gewicht..
tuurlijk maar een band kan altijd klappen, of iemand achter ja kan zich ver-remmen of er ligt onnodig veel stof in ene op de ideale lijn bij uitkomen bocht wat niet aangegeven wordt etc.Hans R schreef:Gewoon nergens tegenaan klappenDan koop je maar een botsauto, slap excuus om daarom een BMW te nemen.. het gaat om de fun en ik neem aan dat je heel thuis wil komen er valt niks te winnen tijdens een trackday.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Wat doet gewicht..
Kwestie van de juiste trackdays uitkiezen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9426
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Wat doet gewicht..
95% van de ongevallen en schades op trackdays zijn sowieso eenzijdig.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Wat doet gewicht..
Jij bent inderdaad een meester in het verzinnen van kutsmoezen voor je totale gebrek aan beheersing.Jeroen K. schreef:tuurlijk maar een band kan altijd klappen, of iemand achter ja kan zich ver-remmen of er ligt onnodig veel stof in ene op de ideale lijn bij uitkomen bocht wat niet aangegeven wordt etc.Hans R schreef:Gewoon nergens tegenaan klappenDan koop je maar een botsauto, slap excuus om daarom een BMW te nemen.. het gaat om de fun en ik neem aan dat je heel thuis wil komen er valt niks te winnen tijdens een trackday.
- alt
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Wat doet gewicht..
Vergeet ook niet het OPENRIJDEN, dat geeft een enorm gevoel van snelheidsbeleving.
Laatst een van de jongens uit de aprico cup mee gehad in de xtr, hij vond de beleving in een open auto geweldig.
Het is bijna als motorrijden, maar dan op 4 wielen.
Je zicht voor en opzij is veel beter dan in een tintop, je kunt ook de situaties beter in schatten.
Dit kan kan je een seconde eerdere reactie opleveren.
Je rijdt iets voorzichtiger omdat je in de open lucht zit, dus kwetsbaarder voelt, tenminste als wijs bent en geen jonge hond.
Ander voordeel als je een lichte auto hebt, dan is de klap tegen de massieve vangrail of stenen muur met de zelfde snelheid minder hard.
Minder gewicht zet minder door tijdens de klap.
Ik zou niet graag op mij kop in de grindbak liggen, dan had ik toch liever een tintop.
Alles heeft 2 kanten, positieve en negatieve kant.
Laatst een van de jongens uit de aprico cup mee gehad in de xtr, hij vond de beleving in een open auto geweldig.
Het is bijna als motorrijden, maar dan op 4 wielen.
Je zicht voor en opzij is veel beter dan in een tintop, je kunt ook de situaties beter in schatten.
Dit kan kan je een seconde eerdere reactie opleveren.
Je rijdt iets voorzichtiger omdat je in de open lucht zit, dus kwetsbaarder voelt, tenminste als wijs bent en geen jonge hond.
Ander voordeel als je een lichte auto hebt, dan is de klap tegen de massieve vangrail of stenen muur met de zelfde snelheid minder hard.
Minder gewicht zet minder door tijdens de klap.
Ik zou niet graag op mij kop in de grindbak liggen, dan had ik toch liever een tintop.
Alles heeft 2 kanten, positieve en negatieve kant.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Wat doet gewicht..
wajij vind knulsteve smith schreef:Jij bent inderdaad een meester in het verzinnen van kutsmoezen voor je totale gebrek aan beheersing.
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Wat doet gewicht..
Alt, als je maar lol hebt toch ? 
Ik hoop op 190 a 200 wiel pk uit te komen met leuk koppel op een 750kg rijlaar.
Wat betreft vtec en duratec.
Voor de S1 is audi en duratec toch wel een van de betere. Vtec is schijnbaar pas betrouwbaar vanaf s2 ivm de betere wiellagers en hoek van de aandrijfas.
Ik hoop op 190 a 200 wiel pk uit te komen met leuk koppel op een 750kg rijlaar.
Wat betreft vtec en duratec.
Voor de S1 is audi en duratec toch wel een van de betere. Vtec is schijnbaar pas betrouwbaar vanaf s2 ivm de betere wiellagers en hoek van de aandrijfas.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
