Dat klopt jongens, originaliteit behoud z'n waarde, doch het nadeel er van is dat je er niet aan prutsen kan en dus zuiniger op moet zijn en dus originele delen moet toepassen enz enz dat brengt dus een druk met zich mee.
Persoonlijk hoef ik niet iets origineels meer, het mag van mij een mooi bouwpakket zijn zodat je ook altijd kan op en afbouwen hoe je het wil

moet er wel redelijk uitzien natuurlijk.
Het belastingvrije gedeelte is meer een plus, daarbij zijn dat soort auto's vaak wat simpeler van opzet en dus technisch soms wat 'simpeler" aan te werken (niet altijd natuurlijk)
veel draait ook om de juiste prijsverhouding, stel bv in het geval van een Porsche...
zeg een redelijke Porsche 964 RS kost 60.000,-euro dat krijg je wel weer maar dan moet je hem ook zo houden das bv prijzig en je betaalt gewoon de wegenbelasting
terwijl bv in mijn situatie ik hooguit 1x in de week erop uit ga voor een klein stukkie.
koop je een soort look alike Porsche RS of RSR van voor 1987 dan kun je al iets kopen zeg vanaf 20 of 25.000,-euro, je bespaart dan tevens de wegenbelasting
en je verzekering kan goedkoop zijn, tevens alles hoeft niet origineel te zijn dus je bespaart bij aanschaf delen oid ook weer geld.
Je kan er lekker mee knooien zonder bang te hoeven zijn dat je de originaliteit beschadigd of wat aandoet bijwijze van.
Je bent dus vrijer en ik hoef geen origineel, immers dat brengt grotere verantwoording met zich mee wat je "moet" kunnen dragen.
Zo'n Porsche, stel dat zoiets ooit weer zou komen,
Zou wel de max zijn, maar ook voor tijdelijk want vreet nu al men vet al op terwijl ik bijna niks doe

maar het zou een tijdje kunnen en dan weer wat
goedkopers, het leuke is in elke prijsklasse kun je wel wat leuks vinden wat DF zou kunnen bieden.
@Reind, wow mooie 2002 Alpina look...prachtig voorbeeld, daar hoef je niks aan te veranderen
@Startpost is een begin lijn een richtlijn, doch voor andere lezers met andere budgetten die toch belastingvrij willen vanwege weinig gebruik en of nostalgie,
die kunnen hun eigen droomwagen beschrijven en of vragen omtrent zoiets neer typen.
@Dennis whahaha lol, leuk verwoord, het scheelt als het bijna niks kost en je krijgt er bijna niks voor terug kost het je bijna niks, dat scheelt
@Spijkerhard, Opel C-kadet prachtig om te zien, maar verder niks voor mij, althans zie me er zelf niet in zitten, doch vind ze prachtig om te zien, vooral in rally kleuren bv.
En ja de Compact zou ik ook goed kunnen verbouwen, maar dat vind ik bij mijne zonde, dies te "mooi" origineel...tevens de accu voorin.
Nee dan zou ik een compact 325i nemen met de accu achterin voor gewichtverdeling als je er een S54 ofzo inhangt of M62.
Maar dan kocht ik liever de E46 Compact die een mooiere ophanging heeft...
Of nog beter een goede doch goedkope BMW Z1 zeg van 15<>16.000,-euro en dan een dikke motor erin dat past hem goed, immers daar hangt al een zware
6 cilinder in en die auto en of zo'n model mag wel wat meer power hebben
magoed daar gaat dit draadje niet over, die mogelijkheden heb ik al veel info over en ook al jaren mee bezig qua kijken of denken, wellicht ooit eens.