Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: goede/leuke belastingvrije sportwagens auto's t/m 1986

Bericht door Spijkerhard » 05 sep 2011, 23:33

GTRene schreef: Dit hoofdzakelijk uit kosten gronden en in mijn geval daar ik toch niet veel rijd zeg minder dan 10.000km
en het financieel anders allemaal niet meer te betalen valt.
<>
voorwaarden:
--- maximaal 30.000,-euro doch liever voor veel minder (betaalbaarder)
Sorry hoor Rene, maar financieel niet haalbaar bij een budget van 30.000 Euro.....

Volgens mij overschat je een beetje wat je aan belasting betaalt....

Dan zou ik toch gaan voor een E36 M3, (of E36 325i'/328i met compressor), die vind je voor de helft van de prijs van een E30 M3. En aan een 90er hoef je volgens mij iets minder snel te lassen dan aan een vroege 80er.

En ja, mijn vriendin walgt ook van de (spatborden van) een E30 M3, daarom zou ik voor een E30 320is gaan, de "italiaanse M3" Of is dat onverstandig?

Maar ja, als je uit een Hartge komt is zo'n e30/e36 wel erg gewoontjes natuurlijk.
Kun je je compact niet verschrikkelijk leuk verbouwen? 2.5+compressor of zo. Heb je ook iets aparts...
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 05 sep 2011, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 sep 2011, 23:41

Oh ja, hoezo M3, :bag:
ik werd donderdag op Assen nog ingehaald door een C -kadett, is dat niet wat? :shocking:

steve smith

Bericht door steve smith » 05 sep 2011, 23:46

En toch denk ik dat als je met dat budget iets leuks wilt doen je van de verprutste hokken af moet. Je kunt wel overal een V8 in willen takelen maar onderaan de streep kost het goud maar is het geen reet waard en is je geld weg. VB: Een nette strontoriginele 964 RS kost geld om te onderhouden maar brengt ook geld op als ie weg gaat. Een net-niet 964 RS-Lookalike kost en godsvermogen om recht te zetten maar levert einde van de rit nog niks op. Dus geld weg.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 sep 2011, 07:54

Ik vind ook dat je voor origineel spul moet gaan. Als je geld je lief is.

En over de Toyota MR2 AW11, die roesten wel degelijk als een jecko, net als de AE86. Maar qua ombouw heb je in ieder geval weinig last van waardedaling, want een Mr2 kost niks, een Camry V6 kost niks, de ombouw kost je bijna niks en als je de auto ooit weer verkoopt krijg je er ook niks voor.

Het enige dat bijna iets waard is, is het 4AGE blokje. Daar hebben AE86 eigenaren tussen de bijna niets en iets meer dan niets voor over. :)

HansD

Bericht door HansD » 06 sep 2011, 08:38

En toch denk ik dat als je met dat budget iets leuks wilt doen je van de verprutste hokken af moet. Je kunt wel overal een V8 in willen takelen maar onderaan de streep kost het goud maar is het geen reet waard en is je geld weg.
Volkomen mee eens. In de startpost gaat het over financiële keuze's en een budget dat bij voorkeur naar beneden bijgesteld moet worden. Vervolgens komen er de meest wilde ideeën en onderhouds'lastige' opties voorbij. Dat lijkt me niet de manier om wat geld te besparen tov de Hartge die je nu hebt. Geen MRB komt dan een beetje over als penny wise pound foolish.

Reind

Bericht door Reind » 06 sep 2011, 09:28

Zoiets, heerlijke auto maar ook levengevaarlijk. Echter koop je deze niet voor 30K en onderhoudkosten zijn buiten proportie.
Afbeelding

Doe mij maar een BMW 2002 ti. Ik ben er een aan het bouwen welke eruit gaat zien als deze:
Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2011, 09:37

steve smith schreef:En toch denk ik dat als je met dat budget iets leuks wilt doen je van de verprutste hokken af moet. Je kunt wel overal een V8 in willen takelen maar onderaan de streep kost het goud maar is het geen reet waard en is je geld weg. VB: Een nette strontoriginele 964 RS kost geld om te onderhouden maar brengt ook geld op als ie weg gaat. Een net-niet 964 RS-Lookalike kost en godsvermogen om recht te zetten maar levert einde van de rit nog niks op. Dus geld weg.
+1 alleen origineel houdt ze waarde!!

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2011, 10:29

Dat klopt jongens, originaliteit behoud z'n waarde, doch het nadeel er van is dat je er niet aan prutsen kan en dus zuiniger op moet zijn en dus originele delen moet toepassen enz enz dat brengt dus een druk met zich mee.
Persoonlijk hoef ik niet iets origineels meer, het mag van mij een mooi bouwpakket zijn zodat je ook altijd kan op en afbouwen hoe je het wil :-)
moet er wel redelijk uitzien natuurlijk.

Het belastingvrije gedeelte is meer een plus, daarbij zijn dat soort auto's vaak wat simpeler van opzet en dus technisch soms wat 'simpeler" aan te werken (niet altijd natuurlijk)
veel draait ook om de juiste prijsverhouding, stel bv in het geval van een Porsche...

zeg een redelijke Porsche 964 RS kost 60.000,-euro dat krijg je wel weer maar dan moet je hem ook zo houden das bv prijzig en je betaalt gewoon de wegenbelasting
terwijl bv in mijn situatie ik hooguit 1x in de week erop uit ga voor een klein stukkie.

koop je een soort look alike Porsche RS of RSR van voor 1987 dan kun je al iets kopen zeg vanaf 20 of 25.000,-euro, je bespaart dan tevens de wegenbelasting
en je verzekering kan goedkoop zijn, tevens alles hoeft niet origineel te zijn dus je bespaart bij aanschaf delen oid ook weer geld.
Je kan er lekker mee knooien zonder bang te hoeven zijn dat je de originaliteit beschadigd of wat aandoet bijwijze van.

Je bent dus vrijer en ik hoef geen origineel, immers dat brengt grotere verantwoording met zich mee wat je "moet" kunnen dragen.

Zo'n Porsche, stel dat zoiets ooit weer zou komen,
Zou wel de max zijn, maar ook voor tijdelijk want vreet nu al men vet al op terwijl ik bijna niks doe ;-) maar het zou een tijdje kunnen en dan weer wat
goedkopers, het leuke is in elke prijsklasse kun je wel wat leuks vinden wat DF zou kunnen bieden.

@Reind, wow mooie 2002 Alpina look...prachtig voorbeeld, daar hoef je niks aan te veranderen :-)

@Startpost is een begin lijn een richtlijn, doch voor andere lezers met andere budgetten die toch belastingvrij willen vanwege weinig gebruik en of nostalgie,
die kunnen hun eigen droomwagen beschrijven en of vragen omtrent zoiets neer typen.

@Dennis whahaha lol, leuk verwoord, het scheelt als het bijna niks kost en je krijgt er bijna niks voor terug kost het je bijna niks, dat scheelt ;-)

@Spijkerhard, Opel C-kadet prachtig om te zien, maar verder niks voor mij, althans zie me er zelf niet in zitten, doch vind ze prachtig om te zien, vooral in rally kleuren bv.
En ja de Compact zou ik ook goed kunnen verbouwen, maar dat vind ik bij mijne zonde, dies te "mooi" origineel...tevens de accu voorin.
Nee dan zou ik een compact 325i nemen met de accu achterin voor gewichtverdeling als je er een S54 ofzo inhangt of M62.
Maar dan kocht ik liever de E46 Compact die een mooiere ophanging heeft...
Of nog beter een goede doch goedkope BMW Z1 zeg van 15<>16.000,-euro en dan een dikke motor erin dat past hem goed, immers daar hangt al een zware
6 cilinder in en die auto en of zo'n model mag wel wat meer power hebben ;-)
magoed daar gaat dit draadje niet over, die mogelijkheden heb ik al veel info over en ook al jaren mee bezig qua kijken of denken, wellicht ooit eens.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 sep 2011, 11:24

Waarom geen knappe Datsun 240Z eigenlijk?

Klassieke lijn, lange motorkap en korte kont. Vermogen is prima en zijn verdomd waardevast. Motoren zijn ook nog eens bullitproof en is genoeg voor te krijgen om net dat beetje extra te kunnen geven.

Mocht je dat niets vinden hang je er zonder moeite een LS motor in, heb je toch weer e V8 :strong:

Gert.

Bericht door Gert. » 06 sep 2011, 11:32

De prijzen van de Porsches liggen wel wat hoger:
Een standaard 964 is te vinden voor 20 -25k, maar reserveer voor de zekerheid alvast 10k extra voor motor revisie.
Een nette/goede RS kloon zit al snel op 40k.
Wil je een orginele RS wilt kopen is het wat de gek er voor over heeft en kan zomaar tot 100k of hoger gaan. Je kan geluk hebben om er is eentje van 60k te vinden, maar de prijs wordt voor een groot gedeelte bepaald door de zeldzaamheid.
In de praktijk rijden goed opgebouwde RS klonen beter dan de orginele RS, wil je hem weer verkopen is het op zoek gaan naar de liefhebber die zo'n auto weet te waarderen en die snapt ook wat zoiets kost.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2011, 12:33

Nutkees schreef:Waarom geen knappe Datsun 240Z eigenlijk?

Klassieke lijn, lange motorkap en korte kont. Vermogen is prima en zijn verdomd waardevast. Motoren zijn ook nog eens bullet proof en is genoeg voor te krijgen om net dat beetje extra te kunnen geven.

Mocht je dat niets vinden hang je er zonder moeite een LS motor in, heb je toch weer e V8 :strong:
lol, ja dat zou kunnen, vroeger had ik er zelfs een bouwpakket van toen ik nog heel jong was...doch werd ouder haha en euh alhoewel ik het opzich een mooie auto vind...is het niet meer men "typ" ik kijk er naar als ik zo'n ding ergens zie staan op een show ofzo, maar zou het niet kopen,

ik hou wel van de lijnen/looks ala Ginetta G4 (coupe) of TVR die ronde oudere modellen of de Porsche's vanaf 1976 (deels verzinkt en betere looks) t/m 964 model...of oudere Lotus modellen.
Ford GT40 replica's die looks uber, bovendien vaak moderne technologie.
maar al die types komen vaak met een prijskaartje als ze gerestaureerd zijn ofcorse :D
but you can be lucky, je hoeft niet altijd de topprijs te betalen, en ik zoek geen showroomstaat model. (te duur op vele vlakken)

In de UK worden/werden wel eens leuke Porsche's LHD aangeboden in mooie staat voor redelijke prijzen, door de jaren leuk spul voorbij zien komen daar, doch die zijn ook vaak snel weg :lol:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 09 sep 2011, 10:17

Is een Cobra niets voor je? V8, gemakkelijke techniek. Je kan er een hardtop op zetten, belastingvrij.

Kortom een auto die aan je eisen voldoet en ook nog eens HEEEL dik is.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 09 sep 2011, 10:30

Of zelf een kitcar bouwen, tijd zat toch? ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 10:44

Nutkees schreef:Is een Cobra niets voor je? V8, gemakkelijke techniek. Je kan er een hardtop op zetten, belastingvrij.

Kortom een auto die aan je eisen voldoet en ook nog eens HEEEL dik is.
Helemaal mee eens Kees, destijds ook meerdere bekeken al heel lang geleden, lekker bruut e.d. tot ik weer toe was aan wat anders en er eens echt naar ging kijken, paar keer bij Eshuis? (is al een paar jaar in de US ofzo) destijds geweest.
Die auto's kon je niet op slot zetten, de softtop stelde niet veel voor de ramen waren insteek, enz :mrgreen:
Tja, dat was voor als enige auto net wat te veel voor een denkertje (maar eigenlijk te weinig power om zorgen te hebben) als mij...
Toen kwam de Cobra Daytona en verrek, die kan wel op slot en heeft "normale" ramen, dacht yes...dat zou dus wel kunnen, echter zijn die dingen nog steeds schreeuwend duur (voor mij althans)

Zoals jij al noemt, tegenwoordig zijn de hardtops al veel meer around en het zijn vaak goede hardtops indeed, daar zou je wat meer mee kunnen, eventueel zelf nog wat aanpassen, maar dan heb je ook wat, redelijk licht qua gewicht en bruut vermogen :wave:
Toevallig paar weken terug nog ook naar die auto's gekeken, als je het wat in de gaten houd komt er af en toe wel een "koopje" voorbij die de "juiste" goodies heeft voor een "leuke" prijs.

Dus leuke aanwinst voor dit draadje, thanks Kees.

zoiets krijg je dan bv

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar er zijn ook andere types hardtop, korte of met "vinnen" enz, dus wel wat keuze dat wel.
een Cobra Daytona is natuurlijk net wat beter, doch die zijn er pas vanaf rond de 50K helaas.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 sep 2011, 10:50

Afbeelding

Een Volvo 245 Turbo vind ik wel wat voor René. Ik zal dat even uitleggen. Met zo'n burgerbak denken alle vrouwen dat 'ie zo'n lieve vader is waarmee ze weleens lekker de kofferbak mee in willen duiken. Met alle auto's die tot nu toe zijn genoemd denken ze dat 't zo'n sexloze kale is die net als Markk zijn gebrek aan haar moet compenseren met teveel onpraktische auto's waar je als vrouw natuurlijk nooit naast gaat zitten, omdat al je vriendinnen dan denken dat je vreemd gaat met de tuinman, waar zij 't ook al mee doen. Nee, dan is zo'n praktische stationwagen wel een betere keuze voor iemand als René. Met een grotere intercooler, dikkere turbo en wat meer brandstof- en turbodruk heeft 'ie genoeg power aan boord om de minirokjes van zijn passagiers omhoog te laten wapperen.

Hou je nog geld over voor een adoptiekindje ook!

:blink:

:blackeye:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 sep 2011, 10:53

Superformance Daytona Coupé is natuurlijk echt geil! Met dank aan de Dollarkoersen zijn ze in de VS wel betaalbaar, maar ik verwacht niet dat die auto's ooit voor 30k beschikbaar komen en anders wordt 't een reden om er flink voor te gaan sparen.

Ik was altijd kind aan huis bij Eshuis om die auto's onder te fappen. Superaardige gast die Herman. Superformance blijft supermooi gebouwd, dikke kwaliteit en met een Roush V8 voorin had je ook nog iets om je oprit mee te ont-straten. Je ziet de straatstenen dan in je binnenspiegel door de lucht vliegen. Wel handig om die overspelige tuinman knockout mee te tikken, zonder dat 'ie denkt dat 't persoonlijk is.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 10:58

whaha lol @Dennis, goede voorlichting :lol:

:mrgreen: lol @buurman verhaal,

klopt, jammer dat die Herman niet meer in NL zit, helemaal na hij met Superformance kwam ben ik daar ook een paar keer geweest :df:
Daytona kijken en GT40 :shock: en natuurlijk de andere prachtige auto's die er meestal wel in de showroom stonden.
Tijdloze modellen veelal.

jaydee

Bericht door jaydee » 09 sep 2011, 10:58

Wat een dikke Cobra's! :love:

LOL@ bijdrage van Dennis. René aan de Volvette?

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 11:04

owja, das waar ook...in de US met de lage dollar en bv op zo'n "oud" type nr qua bouwjaar zou je bij invoer onder de BPM e.d. uit kunnen komen, bovendien geen wegenbelasting.

dan blijft geloof ik alleen die 6% invoer tax staan? das opzich "redelijk"

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2011, 11:11

Dennis Cavallino schreef:Afbeelding

Een Volvo 245 Turbo vind ik wel wat voor René. Ik zal dat even uitleggen. Met zo'n burgerbak denken alle vrouwen dat 'ie zo'n lieve vader is waarmee ze weleens lekker de kofferbak mee in willen duiken. Met alle auto's die tot nu toe zijn genoemd denken ze dat 't zo'n sexloze kale is die net als Markk zijn gebrek aan haar moet compenseren met teveel onpraktische auto's waar je als vrouw natuurlijk nooit naast gaat zitten, omdat al je vriendinnen dan denken dat je vreemd gaat met de tuinman, waar zij 't ook al mee doen. Nee, dan is zo'n praktische stationwagen wel een betere keuze voor iemand als René. Met een grotere intercooler, dikkere turbo en wat meer brandstof- en turbodruk heeft 'ie genoeg power aan boord om de minirokjes van zijn passagiers omhoog te laten wapperen.

Hou je nog geld over voor een adoptiekindje ook!

:blink:

:blackeye:
Topic kan dicht, we have a winner :wave: :mrgreen: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 11:34

als je van dit model houd is dat ook wel een leuke kar

http://www.finecars.cc/nl/detail/car/20 ... e=1&ret=63" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 Turbo Cup Versie 360 pk

Recaro pole position kuipstoelen

Intrax verstelbaar onderstel

Lindsey Boost Controller

Lindsey Dual Port wastegate,

Lindsey 3" race uitlaatsysteem

964 Turbo Remklauwen + Schijven

Cup 1 velgen 17 inch

Pirelli P Zero Rosso.

Zeer mooie 944 turbo + onderhoudsboekjes en rekeningen.
zitten al wat leuke goodies op :df:
voor een 944 liefhebber. (ik niet zo)

ErikS

Bericht door ErikS » 09 sep 2011, 12:22

Klant van me verkoopt zijn cobra repli, met rover V8.............

Zal ik eens vragen, Rene?!

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 12:32

ErikS schreef:Klant van me verkoopt zijn cobra repli, met rover V8.............

Zal ik eens vragen, Rene?!
Nog niet nodig Erik, er zijn nog te veel variabelen of hoe zeg je dat :D
en kan ook nog lang niks...zal niet eerder dan volgend jaar worden denk/waarschijnlijk.

De lijst met eventuele mogelijkheden groeit wel :wink:
dat wordt tegen die tijd filteren en of wat je tegen die tijd weer tegen komt :df:

trouwens zijn er ook Cobra replica's met een verzinkt chassis?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 sep 2011, 13:16

944 Turbo met 360 pk is leuk spul. Porsche had vroeger de 968 S en RS (Cup-racer). Daar zat de 944 Turbo-kop op een 968 onderblok. Dat leverde ong. 350 pk. Maar ja, niet belastingvrij zo'n 968, dus dan is dit wel een leuk alternatief en een stuk goedkoper dan 't origineel (want zeldzaam). Zoals je zelf al zegt, een 944, daar moet je wel van houden. Ik heb meer met de smalle body van de 924, dat is zo'n heerlijke underdog. Met 360 pk wil je alleen wel ietsjes meer velg kwijt kunnen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 09 sep 2011, 13:41

Heb zelf ook meer met de smalle 924 body. Blijft alleen jammer dat de 2.0 achter trommels heeft.

Plaats reactie