Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marius

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Marius » 06 sep 2011, 17:53

HansD schreef:
Excuses, ik was niet duidelijk genoeg. Ik ben ook niet voor een president.
Wat voor vorm ben je dan voor? Er zal toch een iemand moeten zijn -op de een of andere manier- die NL in het buitenland vertegenwoordigd. Meer smaken dan een monarchie of republiek ken ik zo 1,2,3 niet tenzij je een dictatuur voorstaat, en dat geeft weer andere problemen :wink: .
Oh, en ben ook geen republikein.
Zo bedoelde ik het ook niet maar er staat me iets bij dat het republikeins genootschap eens een berekening hiervan heeft gemaakt. Maar dat kun je nu niet echt een onafhankelijke bron noemen.
Ah ok, duidelijk.

Mijn voorkeur gaat uit naar een anarcho kapitalistische samenleving (en dan moet je niet schrikken van het woorden kapitalistische) waarbij geweld niet getolereerd wordt (dus ook geen dwang van een overheid om geld van jou en mij af te nemen van belastingen om dingen in andere landen kapot te schieten, bv irak/afhanistan, of om bv die werkmijdende buurman te voorzien van een inkomen) en eigendom gerespecteerd wordt. Iets wat daarbij in de buurt komt is de constitutionele republiek, waar je dus in ieder geval geen arbeidsongeschikte oranje's hoeft te verzorgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Constitutionele_republiek" onclick="window.open(this.href);return false;

Echter realistisch gezien denk ik dat het hoogst haalbare een nachtwakerstaat is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtwakersstaat" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is echter voor een hoop mensen niet interessant omdat ze dan niet meer op kosten van een ander kunnen leven. Ook voor politici is er dan niet meer zoveel voor jou en mij ongevraagd te regelen cq te verprutsen; een van de redenen waarom in de media (natuurlijk vooral publieke-omroep) jarenlang gewerkt is om het woord kapitalisme zoveel mogelijk een nare bijsmaak te geven.

Er zijn een hoop mensen die van mening zijn dat er in een dergelijk samenleving geen oog is voor de zwakkeren/gehandicapten. Dat is onzin, anders zou er nu ook niet gestemd worden op partijen met oog voor die groeperingen. Die bereidheid blijft heus wel, maar dan vrijwillig. Kijk ook maar eens hoeveel euro NL'rs alleen al vrijwillig ophoesten als er ergens weer een aardbeving/tsunami etc heeft plaatsgevonden en onze mede wereldburgers hulp nodig hebben.

HansD

Bericht door HansD » 06 sep 2011, 18:07

Duidelijk.

een nachtwakersstaat heeft zeker zijn voordelen maar lijkt me niet echt realistisch in NL. Daarvoor wordt er teveel van de overheid verwacht. Niet alleen door de zogenaamde armen en middenklasse, de HRA vind ik een goed voorbeeld hiervan. Zodra er maar over afschaffing wordt gesproken staat heel NL op zijn achterste benen.

Zelfs de VS, als nachtwakersstaat bij uitstek, kent bijv welfare en voedselbonnen en helpt burgers en bedrijven uit de brand met subsidies.

Het anarcho kapitalisme is me te extreem en lijkt me niet uitvoerbaar op staatsschaal.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 18:29

Leuk onderzoek betr het koningshuis Snipe. Maar ik zie alleen grove cijfers, boem" 4 a 5 miljard". En dat komt dus ergens vandaan blijkbaar , verder wordt dat onder de noemer 'investeerders' gezet. Heel simpel. Ik vind dat dus geen 'cijfers' he. Gewoon 'n oneliner dat ze 4/5 miljard opbrengen. Dat buitenlandse investeerders het land stabiel vinden met meer dan 30 jaar Trix, ok. Maar dat ligt niet (alleen) aan haar koning(in)schap natuurlijk. Dat ligt ook eraan dat het voor kanslozen hier goed vertoeven is. :ongeveer als:

@Luco, jij weet precies wat zij doet blijkbaar , en nee, maar ik wil eigenlijk met niemand ruilen, ja met jou, stinkendjaloers dat ik ben op jou. :bag: :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2011, 18:44

Tuurlijk Robin, die cijfers kloppen natuurlijk niet, dat zijn ook allemaal idioten die dat bekijken en berekenen :blabla: :blabla: :blabla:

Ik weet niet wat ze precies doet, maar zeggen dat ze niks doet is ook onzin, ik denk dat wij ondanks alles een vrijer leven hebben dan haar, ze kan helemaal niks ongedwongen en spontaan doen, alles is tot op de minuut geregeld inclusief een heel gevolg.
Laat mij dan maar lekker aanmodderen, ik gun het ze van harte.

dvh

Bericht door dvh » 06 sep 2011, 18:49

2500,- netto, das ver beneden het DF modaal... Arme mensen..toch blij dat ik wat meer belasting ga betalen vopgend jaar.. Krijgen deze mensen het weer wat beter :)

En lol @ onzichtbare uitkeringsgevangenis.. Afzien dat die mensen doen.. :swinging: :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 19:02

Luco schreef:Tuurlijk Robin, die cijfers kloppen natuurlijk niet, dat zijn ook allemaal idioten die dat bekijken en berekenen :blabla: :blabla: :blabla:
.
Lekker antwoord. Maar nog niks echt onderbouwd. :cool:

Denk bijv aan een film als An Inconvenient Truth.

Denk aan de pa van Trix, die sympathieke man. Die had toch nooit wat kwaads in de zin?

Maar goed universitair geschoolden zijn dus onfeilbaar? ROFL. :D

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2011, 19:06

nee laten we zeggen dat jouw verhaal lekker onderbouwd
is.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

EG

Bericht door EG » 06 sep 2011, 22:45

Marius schreef:
HansD schreef:
Excuses, ik was niet duidelijk genoeg. Ik ben ook niet voor een president.
Wat voor vorm ben je dan voor? Er zal toch een iemand moeten zijn -op de een of andere manier- die NL in het buitenland vertegenwoordigd. Meer smaken dan een monarchie of republiek ken ik zo 1,2,3 niet tenzij je een dictatuur voorstaat, en dat geeft weer andere problemen :wink: .
Oh, en ben ook geen republikein.
Zo bedoelde ik het ook niet maar er staat me iets bij dat het republikeins genootschap eens een berekening hiervan heeft gemaakt. Maar dat kun je nu niet echt een onafhankelijke bron noemen.
Ah ok, duidelijk.

Mijn voorkeur gaat uit naar een anarcho kapitalistische samenleving (en dan moet je niet schrikken van het woorden kapitalistische) waarbij geweld niet getolereerd wordt (dus ook geen dwang van een overheid om geld van jou en mij af te nemen van belastingen om dingen in andere landen kapot te schieten, bv irak/afhanistan, of om bv die werkmijdende buurman te voorzien van een inkomen) en eigendom gerespecteerd wordt. Iets wat daarbij in de buurt komt is de constitutionele republiek, waar je dus in ieder geval geen arbeidsongeschikte oranje's hoeft te verzorgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Constitutionele_republiek" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Echter realistisch gezien denk ik dat het hoogst haalbare een nachtwakerstaat is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtwakersstaat" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is echter voor een hoop mensen niet interessant omdat ze dan niet meer op kosten van een ander kunnen leven. Ook voor politici is er dan niet meer zoveel voor jou en mij ongevraagd te regelen cq te verprutsen; een van de redenen waarom in de media (natuurlijk vooral publieke-omroep) jarenlang gewerkt is om het woord kapitalisme zoveel mogelijk een nare bijsmaak te geven.

Er zijn een hoop mensen die van mening zijn dat er in een dergelijk samenleving geen oog is voor de zwakkeren/gehandicapten. Dat is onzin, anders zou er nu ook niet gestemd worden op partijen met oog voor die groeperingen. Die bereidheid blijft heus wel, maar dan vrijwillig. Kijk ook maar eens hoeveel euro NL'rs alleen al vrijwillig ophoesten als er ergens weer een aardbeving/tsunami etc heeft plaatsgevonden en onze mede wereldburgers hulp nodig hebben.
Ik begrijp echt niet waarom mensen in zo een maatschappij willen leven, zie jij dat werken in de VS? Nee het werkt totaal niet, weet je waarom? Omdat het in theorie allemaal liev en schattig is, extreme straffen (zelfs de ultieme straf: death penalty) en iedereen mag zijn eigen huis en haard verdedigen. Maar in de praktijk komen er een paar inbrekers met Kalashnikov's en MP5's je huis binnen en bij de eerste beste beweging knallen ze je romp van je hoofd af. Maarja je had een pistool onder je kussen, je kan jezelf verdedigen, daar ging het om toch?

Het VS is het ultieme voorbeeld dat vrije wapenverkoop ALTIJD verboden zou moeten worden. Er is daar een wapenwedloop aan de gang, de normale burger koopt lieve schattige 9 mm proppenschietertjes terwijl criminelen zich bewapenen met M16's, Kalasnikov's etc. omdat ze weten dat de burger en winkelier bewapend is...

Ik ga toch dit als voorbeeld geven, zie de juwelier hier. Ok je hebt een dikke Remington 12 motherfucking gauge shotgun onder je kassa. Mooi. Crimineel loopt binnen en trekt .357 Magnum tegen je neus. En zijn handlanger een .50 Desert Eagle. Denk je dat jij de kans krijgt om dat ding aan te raken? Voordat je dat doet mogen ze je hersenen van de muren afschrapen.

Dat ons land niet zulke zware criminaliteit kent is dat iedereen een kans krijgt, hoe kansloos je ook bent. En kom niet met die vogelaarwijken want met de gemiddelde ghetto zijn die criminelen bij ons kleine peutertjes. Vrije wapenverkoop is helemaal niet de keuze. Ik noem Robin als een voorbeeld: hij zal er vast verstandig mee om kunnen gaan, maar 95% van de bevolking niet... Wat heb je dan aan je zelf verdedigen?

Snipe

Bericht door Snipe » 06 sep 2011, 23:06

Robin schreef:Leuk onderzoek betr het koningshuis Snipe. Maar ik zie alleen grove cijfers, boem" 4 a 5 miljard". En dat komt dus ergens vandaan blijkbaar
Ik heb verder niet onderzocht of het onderzoek klopt. Ik heb ook niet erg lang gezocht of er andere onderzoeken over dit onderwerp zijn. Maar een beetje onderbouwing leek me wel aardig voor jullie discussie hier.

Maar als het klopt dat het koningshuis 4 tot 5 miljard oplevert, wil je het dan nog steeds afschaffen? Of zijn de principes je ook weer niet zóveel waard?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2011, 23:20

het hangt van vele variabelen af en bewijs het maar eens... :wink:

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2011, 08:23

Snipe schreef:
Robin schreef:Leuk onderzoek betr het koningshuis Snipe. Maar ik zie alleen grove cijfers, boem" 4 a 5 miljard". En dat komt dus ergens vandaan blijkbaar
Ik heb verder niet onderzocht of het onderzoek klopt. Ik heb ook niet erg lang gezocht of er andere onderzoeken over dit onderwerp zijn. Maar een beetje onderbouwing leek me wel aardig voor jullie discussie hier.

Maar als het klopt dat het koningshuis 4 tot 5 miljard oplevert, wil je het dan nog steeds afschaffen? Of zijn de principes je ook weer niet zóveel waard?
Die 4/5 miljard komt niet door het koningshuis alleen. En wat je zelf ook al zei en Rene hierboven: Dan wil ik die cijfers wel eens gespecificeerd zien. Ik zie het koninklijkhuis geen meerwaarde(meer) hebben voor ons landje. Dat U2 en de Rollingstones hier gevestigd zijn is vanwege het belastingklimaat voor dat soort groepen/bedrijven, maar dat ligt echt niet aan Trix en d'r familie. :D

HansD

Bericht door HansD » 07 sep 2011, 08:52

Begint een beetje zinloze welles-nietes discussie te worden zo. Snipe is de enige die tot nu toe cijfers gepost heeft die uit een redelijk onafhankelijke bron lijken te komen. Die kun je betwisten of niet maar voor het alternatief geldt exact hetzelfde en daar heb ik nog helemaal geen cijfers van gezien.

Een hoop persoonlijke meningen maar aangezien geen enkele politieke partij het koningshuis af wil schaffen is het ook een redelijk zinloze discussie.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2011, 09:18

Duistland onze buren, hebben zover ik weet ook geen koningshuis...
die draaien beter dacht ik dan wie ook.
een goed investeringsklimaat krijg je niet, of niet alleen door een Koningshuis maar mede door een goed gekozen systeem/klimaat.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2011, 09:22

Gelukkig mag dat in NL Hans he. Je mening verkondigen. En dat geen enkele politieke partij het koningshuis wil afschaffen zegt nog steeds niks over het functioneren van het koningshuis. Wat de PVV vooral wil is er 'n ceremoniele toestand van maken, om Trix cs nog minder beslissende macht te geven. Ze zijn nog teveel connected met de overheid/politiek. Mee eens daarmee(wat de PVV dus zegt daarover). Zij zou geen inbreng moeten hebben in de politiek. Maak er dan (water bij de wijn van mijn kant) iets ceremonieels van. Maar die poppenkast haalt de volgende eeuw echt niet. En dat ligt niet aan mij.

Wat Rene hier boven zegt. Duitsland inderdaad. Had ik gisteravond willen posten. We moeten niet nogmaals blijven geloven in het beste jongetje van de klas te(willen) zijn door ongeveer alleen het koningshuis en dat wordt hier 'n beetje gesuggereerd door één krantenartikel zonder verdere diepgang.
Een bedrag en daar moeten we 't mee doen. En U2 en Mick Jagger liggen te geilen op de kont van Trix LOL.

Nederland, het land bij uitstek waar we allemaal hetzelfde MOETEN zijn, iedereen gelijk.Kop en maaiveld. Behalve de koningin. :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2011, 09:34

Jij bent anders flink aan het maaien. :tong:

Maar kom eens met cijfers dan waaruit blijkt dat een andere opzet meer of minder oplevert?
Zo goed doet duitsland het helemaal niet, verder is duitsland ook erg lastig te vergelijken met hele andere soort industrieen.

Ow ja Griekenland heeft geen koning en daar gaat het ook stukken beter dan hier :lollerdelol:

Om maar te laten zien dat veel landen niet zomaar te vergelijken zijn.

Koningshuis is misschien niet ideaal, maar de andere vormen die ik hier voorbij zie komen vind ik nog slechter. Ook bij een andere vorm zullen er schandalen zijn, kijk maar naar diverse presidenten, die schandalen waren groter dan die van het koningshuis van Nederland.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2011, 09:41

Wij draaien ook nog goed omdat Duisland nog goed draait. Iig draait Duitsland beter dan de rest van ons omringende landen. Frankrijk is ook een goed voorbeeld van een republiek. Belgie een slecht voorbeeld van 'n monarchie. :D

Onze welvaart(tot 'n bepaald level) ligt maar voor 'n heel klein deel aan ons koningshuis, dat weet ik wel.
Dus maak er wat ceremonieels van. Maar dat wil Trix niet ben ik bang.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 sep 2011, 09:58

Robin schreef:Wij draaien ook nog goed omdat Duisland nog goed draait. Iig draait Duitsland beter dan de rest van ons omringende landen. Frankrijk is ook een goed voorbeeld van een republiek. Belgie een slecht voorbeeld van 'n monarchie. :D

Onze welvaart(tot 'n bepaald level) ligt maar voor 'n heel klein deel aan ons koningshuis, dat weet ik wel.
Dus maak er wat ceremonieels van. Maar dat wil Trix niet ben ik bang.
+1

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2011, 09:59

Even 'n staatje uit 't AD van vandaag. Nederland op de 7e plaats van beste economieen, was nr 8:
1) Zwitserland
2)Singapore
3)Zweden(monarcjhie, lekkere dochters)
4)Finland
5)USA
6)Duitsland
7)NL
8)Denemarken
9)Japan
10)UK
bron AD 7-9-2011
Leuk, krijg opeens de VOC-you mentaliteit.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2011, 10:07

Gezien er niet zoveel koningshuizen op de wereld zijn is het niet slecht dat er toch minimaal 3 in de top tien staan :D

Het is maar net wat je wilt, ik vind het prima zo, elke vorm heeft zijn voor- en nadelen.
Als je alles bij elkaar telt dan hebben wij het zo slecht nog niet.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2011, 10:09

Luco schreef:Gezien er niet zoveel koningshuizen op de wereld zijn is het niet slecht dat er toch minimaal 3 in de top tien staan :D

Het is maar net wat je wilt, ik vind het prima zo, elke vorm heeft zijn voor- en nadelen.
Mee eens hoor, maar wij zitten hopelijk binnen nu en 10 jaar in Catalonie, en dat ligt niet alleen aan 't weer daar....

Snipe

Bericht door Snipe » 07 sep 2011, 10:10

Robin schreef:Dus maak er wat ceremonieels van. Maar dat wil Trix niet ben ik bang.
Bolkestein: 'Ik heb diverse keren met koningin Beatrix om de tafel gezeten. Ik was staatssecretaris, minister, fractieleider van een regeringspartij en heb de formaties van '94 en '98 gedaan. Ik heb die bijeenkomsten altijd zeer gewaardeerd en de koningin heeft daar een nuttige rol in gespeeld. Om te zeggen dat zij macht heeft, is spijkers op laag water zoeken. Ik heb er in elk geval nooit iets van gemerkt. Om daar tegen ten strijde te trekken, is een gevecht om des keizers baard.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... uzel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2011, 10:13

Robin schreef:
Luco schreef:Gezien er niet zoveel koningshuizen op de wereld zijn is het niet slecht dat er toch minimaal 3 in de top tien staan :D

Mee eens hoor, maar wij zitten hopelijk binnen nu en 10 jaar in Catalonie, en dat ligt niet alleen aan 't weer daar....
Is ook een koningshuis :tong: :blink: :beer:

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2011, 10:14

Luco schreef:
Robin schreef:

Is ook een koningshuis :tong: :blink: :beer:
Ik ben niet zo'n Francofiel dus koos ik Spanje als besluit. :D

Aan de andere kant is Catalonie autonoom(natie al wil ES dat niet) en willen ze eigenlijk niks te maken hebben met Spanje.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 sep 2011, 10:28

EG schreef:Ik begrijp echt niet waarom mensen in zo een maatschappij willen leven, zie jij dat werken in de VS? Nee het werkt totaal niet, weet je waarom? Omdat het in theorie allemaal liev en schattig is, extreme straffen (zelfs de ultieme straf: death penalty) en iedereen mag zijn eigen huis en haard verdedigen. Maar in de praktijk komen er een paar inbrekers met Kalashnikov's en MP5's je huis binnen en bij de eerste beste beweging knallen ze je romp van je hoofd af. Maarja je had een pistool onder je kussen, je kan jezelf verdedigen, daar ging het om toch?
Was jij het nou die nog nooit in Amerika was geweest?

Ik ben juist volledig vóór het plan van Marius: een soort gematigde vorm van red je eigen reet zeg maar. Nu weer al dat gezeik over die missie in Kunduz, Afghanistan. Moeten ze in Den Haag niet bezig zijn met de afbraak van onze pensioenen, de steeds hoger wordende zorgkosten, de dalende kwaliteit van het onderwijs en dat soort dingen?

Ik snap dat een oppositie als doel heeft het huidig zittende kabinet (welke dat dan ook maar is) zo hard mogelijk af te zeiken door foutjes met een vergrootglas te bekijken. Alles wordt in het werk gezet om een huidig zittende pluche zo snel mogelijk er uit te werken. Landsbelang? Ach, who cares! (nobody does).

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2011, 10:31

Gezeik over teveel uitkeringen, koningshuis kost teveel, maar ondertussen wel de tijd hebben om tussen 7 en 18.00 non-stop te posten op DF, en daarnaast nog een dikke auto rijden.

* zwaait naar geloofwaardigheid * :mrgreen:

Plaats reactie