maar als je eenmaal de Ring gewent bent valt alles in het niets dus dat moet je soms opzij proberen te zetten
Middagje Midlands (Lelystad)
-
sven deutschmann
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Wie met z'n hoogvermogende auto bang is als rijder op een circuit door de mand te vallen moet inderdaad beslist niet naar Midland Lelystad afreizen :twisted:
Het uitbuiten van een hoge rechtelijnsnelheid als gevolg van veel vermogen is er nauwelijks een issue. Daarentegen worden rijdersfoutjes net zo hard of misschien, door het verliezen van momentum, nog wel harder afgestraft dan op een groot circuit. Met een juiste aanleg van de baan en met pylonen op de juiste plekken kan risico op schade door inschattingsfouten ook grotendeels voorkomen worden, een facet dat de rijders makkelijker in staat stelt de grenzen van zichzelf en hun auto te zoeken.
En ik wil nog wel een aantal dromers uit hun roes halen. Laat je op baan X 10% liggen dan laat je ook op baan Y 9-11% liggen. Dat heeft niks met de lengte van de baan te maken.
Het uitbuiten van een hoge rechtelijnsnelheid als gevolg van veel vermogen is er nauwelijks een issue. Daarentegen worden rijdersfoutjes net zo hard of misschien, door het verliezen van momentum, nog wel harder afgestraft dan op een groot circuit. Met een juiste aanleg van de baan en met pylonen op de juiste plekken kan risico op schade door inschattingsfouten ook grotendeels voorkomen worden, een facet dat de rijders makkelijker in staat stelt de grenzen van zichzelf en hun auto te zoeken.
En ik wil nog wel een aantal dromers uit hun roes halen. Laat je op baan X 10% liggen dan laat je ook op baan Y 9-11% liggen. Dat heeft niks met de lengte van de baan te maken.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Geen idee. Dat wordt meestal de dag ervoor nog even bekokstoofd.Maik schreef:Ach Hielke, schreeuwerds vanaf de zijlijn blijf je altijd houden...
Doe jij met gummen in april eigenlijk mee? 8)
En als gast/fabrieks/dealer rijder heb ik het natuurlijk behoorlijk af laten weten. De eerste keer een 2e plaats en daarna een 4e stek, dan kun je moeilijk van een stijgende lijn spreken
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Auto's vergelijken op Lelystad is zoiets als wedstijdzwemmers vergelijken in een goudvissenkom.
Leuk baantje voor een hot hatch of Impreza/EVO, maar met een snelle RWD moet je gewoon lekker gaan driften, op tijd rijden heeft dan geen enkel nut.
Je filmpje doet het bij mij trouwens niet, krijg een complete pagina aan vage tekens, maar geen bewegende beelden.
Straks maar eens op een pc met IE proberen.
Leuk baantje voor een hot hatch of Impreza/EVO, maar met een snelle RWD moet je gewoon lekker gaan driften, op tijd rijden heeft dan geen enkel nut.
Je filmpje doet het bij mij trouwens niet, krijg een complete pagina aan vage tekens, maar geen bewegende beelden.
Straks maar eens op een pc met IE proberen.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Je refereert vast weer aan die 2e keer Marc, die van die 0,00003 lucky lap. Die eerste keer op nat is door velen uit het gemeenschappelijke geheugen gewistMarc schreef:Hielke, zal ik ze hier ook nog even haarfijn uit gaan leggen dat zelfs een diesel met minder vermogen sneller was??Volgens mij was de Leon van Ed de snelste bij de Gummen cicruitdag op Lelystad, dus dat een FWD daar niks te zoeken heeft is gewoon onzin.
![]()
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Dat ben ik niet met je eens Peter, juist auto's met een echt goed onderstel doen het bijzonder goed op dergelijke mickey mouse banen. Bochten blijven bochten en G-krachten vormen nog steeds de limiet.Peter Tunissen schreef:Auto's vergelijken op Lelystad is zoiets als wedstijdzwemmers vergelijken in een goudvissenkom.
Leuk baantje voor een hot hatch of Impreza/EVO, maar met een snelle RWD moet je gewoon lekker gaan driften, op tijd rijden heeft dan geen enkel nut.
In de VS heb je AutoX, een zelfde soort discipline als de slaloms op Lelystad. Daar komen uiteindelijk ook de echt goede auto's bovendrijven..aka Corvettes, Porsches etc gaan meestal met de snelste dagtijden aan de haal. Wel vraagt het om een allerte chauffeur met een bijzonder accurate gasvoet.
Wat dat aangaat klopt je verhaal weer deels wel. Op dergelijk kleine banen worden juist de fouten van de chauffeur extra uitgelicht. Dat vindt ik eigenlijk juist mooi aan Lelystad, je plukt de prutsers er zo tussen uit, terwijl de echte stuurmannen in een BX een Elise los kunnen rijden. Gooi je diezelfde chauffeur echter in die Elise, dan rijdt hij wel weer 3 seconden van die BX tijd af.
Dus kappen met die smoesjes en rijden met je donder..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 2 gasten
