Middagje Midlands (Lelystad)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 04 mar 2007, 23:48

klopt Rob daarom zeg ik er ook bij dat ik er niet helemaal voor naar lelystad toe zou rijden.. afstand is denk ik nog langer als tot aan de Ring :lol:

maar als je eenmaal de Ring gewent bent valt alles in het niets dus dat moet je soms opzij proberen te zetten :wink:

RVV

Bericht door RVV » 05 mar 2007, 00:31

Mickey baantje heb ik ook wel gezien maar aan de andere kant het met de ring vergelijken is ook weer niet eerlijk. een fiat Panda ga je ook niet met een M3 vergelijken. (wacht op Hielke zijn strafschop) ;-)

Maik

Bericht door Maik » 05 mar 2007, 08:55

Leen schreef:
Tristan schreef:Volgens mij was de Leon van Ed de snelste bij de Gummen cicruitdag op Lelystad, dus dat een FWD daar niks te zoeken heeft is gewoon onzin.

Maik , kop jij hem ff in 8)
Ik zeg, ruis op de lijn.... 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mar 2007, 11:26

Wie met z'n hoogvermogende auto bang is als rijder op een circuit door de mand te vallen moet inderdaad beslist niet naar Midland Lelystad afreizen :twisted:

Het uitbuiten van een hoge rechtelijnsnelheid als gevolg van veel vermogen is er nauwelijks een issue. Daarentegen worden rijdersfoutjes net zo hard of misschien, door het verliezen van momentum, nog wel harder afgestraft dan op een groot circuit. Met een juiste aanleg van de baan en met pylonen op de juiste plekken kan risico op schade door inschattingsfouten ook grotendeels voorkomen worden, een facet dat de rijders makkelijker in staat stelt de grenzen van zichzelf en hun auto te zoeken.

En ik wil nog wel een aantal dromers uit hun roes halen. Laat je op baan X 10% liggen dan laat je ook op baan Y 9-11% liggen. Dat heeft niks met de lengte van de baan te maken.

Maik

Bericht door Maik » 05 mar 2007, 13:48

Ach Hielke, schreeuwerds vanaf de zijlijn blijf je altijd houden...
Doe jij met gummen in april eigenlijk mee? 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mar 2007, 13:54

Maik schreef:Ach Hielke, schreeuwerds vanaf de zijlijn blijf je altijd houden...
Doe jij met gummen in april eigenlijk mee? 8)
Geen idee. Dat wordt meestal de dag ervoor nog even bekokstoofd.

En als gast/fabrieks/dealer rijder heb ik het natuurlijk behoorlijk af laten weten. De eerste keer een 2e plaats en daarna een 4e stek, dan kun je moeilijk van een stijgende lijn spreken :roll:

:D

René130i

Bericht door René130i » 05 mar 2007, 14:03

Lijkt mij (als newbie) een leuk baantje :oops:

Marc

Bericht door Marc » 05 mar 2007, 14:41

Volgens mij was de Leon van Ed de snelste bij de Gummen cicruitdag op Lelystad, dus dat een FWD daar niks te zoeken heeft is gewoon onzin.
Hielke, zal ik ze hier ook nog even haarfijn uit gaan leggen dat zelfs een diesel met minder vermogen sneller was??

:lol: :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 05 mar 2007, 15:28

Je bedoelde Dick (Extaxi) zeker. Tja, korte wielbasis ben je in het voordeel op zo'n kleine baan. Op de behendigheidsproef waren een Mini en Ibiza sneller als mij. Pas toen de circuitproef kwam kon ik meer voordeel halen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 05 mar 2007, 15:37

Auto's vergelijken op Lelystad is zoiets als wedstijdzwemmers vergelijken in een goudvissenkom.
Leuk baantje voor een hot hatch of Impreza/EVO, maar met een snelle RWD moet je gewoon lekker gaan driften, op tijd rijden heeft dan geen enkel nut.

Je filmpje doet het bij mij trouwens niet, krijg een complete pagina aan vage tekens, maar geen bewegende beelden.
Straks maar eens op een pc met IE proberen. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mar 2007, 16:18

Marc schreef:
Volgens mij was de Leon van Ed de snelste bij de Gummen cicruitdag op Lelystad, dus dat een FWD daar niks te zoeken heeft is gewoon onzin.
Hielke, zal ik ze hier ook nog even haarfijn uit gaan leggen dat zelfs een diesel met minder vermogen sneller was??

:lol: :lol:
Je refereert vast weer aan die 2e keer Marc, die van die 0,00003 lucky lap. Die eerste keer op nat is door velen uit het gemeenschappelijke geheugen gewist :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 05 mar 2007, 16:29

Peter Tunissen schreef:
Je filmpje doet het bij mij trouwens niet, krijg een complete pagina aan vage tekens, maar geen bewegende beelden.
Straks maar eens op een pc met IE proberen. :)
Link is aangepast, is nu een avi.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 05 mar 2007, 18:23

Peter Tunissen schreef:Auto's vergelijken op Lelystad is zoiets als wedstijdzwemmers vergelijken in een goudvissenkom.
Leuk baantje voor een hot hatch of Impreza/EVO, maar met een snelle RWD moet je gewoon lekker gaan driften, op tijd rijden heeft dan geen enkel nut.
Dat ben ik niet met je eens Peter, juist auto's met een echt goed onderstel doen het bijzonder goed op dergelijke mickey mouse banen. Bochten blijven bochten en G-krachten vormen nog steeds de limiet.
In de VS heb je AutoX, een zelfde soort discipline als de slaloms op Lelystad. Daar komen uiteindelijk ook de echt goede auto's bovendrijven..aka Corvettes, Porsches etc gaan meestal met de snelste dagtijden aan de haal. Wel vraagt het om een allerte chauffeur met een bijzonder accurate gasvoet.

Wat dat aangaat klopt je verhaal weer deels wel. Op dergelijk kleine banen worden juist de fouten van de chauffeur extra uitgelicht. Dat vindt ik eigenlijk juist mooi aan Lelystad, je plukt de prutsers er zo tussen uit, terwijl de echte stuurmannen in een BX een Elise los kunnen rijden. Gooi je diezelfde chauffeur echter in die Elise, dan rijdt hij wel weer 3 seconden van die BX tijd af.

Dus kappen met die smoesjes en rijden met je donder.. :D

Rebel

Bericht door Rebel » 05 mar 2007, 18:37

Kom nu gewoon een keer naar de Ring eind maart/begin april Tristan. Daar kun je die 275hp loslaten zonder dat je TC continu aanslaat.
Tevens is de adrenaline kick veel groter.

Plaats reactie