na een voorstel rondje in het daarvoor bestemde topic zal ik hier even een topic openen waar ik de vorderingen m.b.t mijn project zal posten en hem even voorstel aan het publiek..
Hierbij een topic over mijn eerste auto, gekocht toen ik 17,5 half was als vervanger van mijn brommer(waar ik nog steeds spijt van heb dat ik die ooit weg heb gedaan, want hij is nu verkracht door de nieuwe eigenaar, voor de liefhebbers: het was een Derbi DRD Limited Edition uit 2007)
Heb hem aangeschaft in 2009, eerder dit jaar had namelijk mijn broer z'n 1303 Kever verkocht, en een originele nederlandse GT/e 1000 serie gekocht. wat direct het virus bij mij deed overgaan en waarna mn vader alleen z'n fotoboek nog maar tevoorschijn hoefde te toveren om zijn GT/e van vroeger te laten zien om direct op zoek te gaan naar een C kadett.
het liefst wil je natuurlijk een GT/e(de top van de Kadett's) maar deze zijn in nederland bijna niet meer te vinden en als ze er zijn met belachelijk hoge prijzen. Het buitenland was een optie, maar liever gewoon een origineel nederlandse zodat ik geen gekut had met de gegevens op papier(bij nederlandse staat alleen de hoeveelheid cilinders op de papieren, en bij het invoeren vanaf het buitenland worden alle gegevens, zoals motor inhoud etc op papier gezet en dan belemmerd mij in de voorgang van het project.
na 2 kadett coupe's bezocht te hebben bleek het vinden van een goed exemplaar toch wel moeilijker dan gedacht. tot ik met mn broer op een avond deze op internet tegen kwam. ex rally/slalom voertuig. Het betrof een C1 Kadett 1.2S welke voorzien was van een C2 neus, lexmaul verbreding, een C24NE uit een Opel A omega (2,4) met een 2.0 Kop, afgedraaid vliegwiel en scherpe nokkenassen.
volgende dag gekeken en een week later stond hij op de stoep. ik was nog 17, maar thuis natuurlijk wel gereden. op de binnenweggetjes 200 gehaald dus dat was wel genoeg om mn drang naar het rijden in een kadett even te stillen.
Inmiddels heb ik de kadett (in oktober) 2 jaar in mijn bezit. Nadat ik hem gekocht en gereden had bleek hij veel water te gebruiken en lekte hij olie. toen hem geschorst en begon het lange revalidatie proces.
Het doel van de auto is gewoon om in de weekends te cruisen en meetings te doen. en wil een keer de Oldtimer rally rijden in Hengelo(OV).
Over de auto:
Bij aankoop:
Bouwjaar: 1974
Type: C1 met C2 neus
Exterieur: Lexmaul verbreding, 15" verbreed staal(Clio 16v velgen), vooraan heel stijf afgeveerd(is mee geslalomd) , voor- en achterbumper eraf gehaald en gaten dichtgemaakt
Interieur: Volledige rolkooi, 2 verschillende stoelen, 1x origineel 1x recaro stoel + Recaro onderstel, helemaal kaal achterin, sport stuur + naaf, Knop van een 4 bak op een 5bak:D, en een verschrikkelijke stink lucht.
Motor: 2,4L 4cil uit Omega, dubbele dellorto carb's + K&N filters
Plannen:
cursieve text = al gedaan
* = Mee bezig
Exterieur:
- Krause heckspoiler
- Gt/e lip voor (of andere bergrenn voorspoiler)
- Achteraan ook verlagen(veren liggen klaar)
- 4 Verstralers erop(2 Hella 3000 liggen reeds klaar)
- Velgen stralen en opnieuw spuiten(wit), 2 velgen zijn klaar, 2 nieuwe gaan zaterdag naar de verbreder
- Nieuwe jagermeister stickers op de motorkap(groot logo + text)
- Reclame stickers van sponsoren(Verstralers heb ik gesponsord gekregen, evenals het mdf en de velgen zijn gratis helemaal glad gemaakt want zat een slag in)
- Naamstickers op zijruiten
- Spatlappen rondom
- antenne voor de 27mc en radio
- vaste zijruiten
- sper achteras
- Schijfremmen achter
- Kadett GSI remklauwen voor(zodat 13" ook past)
- lekkage stoppen(krukas keering)
- Veerpoot brug voor + achter(al aangeschaft door mijn broer, maar wil ze niet gaan gebruiken dus dat is mooie kans voor mij)
- APK(zaterdag 4-9-10 geschorst omdat hij in oktober gekeurt moest worden en we dat nooit gaan halen:S)
Interieur:
- 2x QSP Drift 2 stoelen met oren
- 4 Punts QSP gordels
- *Eigenbouw stoelframe maken*
- Rolkooi spuiten en plaatsen
- Radio aansluiten
- MDF platen achterin
- Speakers plaatsen(2x zijpanelen + 2x hoedenplank)
- subwooferkist bouwen
- Interieur achter bekleden
- QSP 90mm suede verdiept stuur
- QSP naaf
- Quick release
- Middenconsole maken
- dashboardkastje verwijderen
- Plaat ipv dashboard kastje (en beplakt met zwarte sticker folie)
- Deurkaarten vervangen door blikplaten
- Deurkaarten beplakken met zwart stickerfolie
- Mechanisme voor deur te openen verwijderen
- kabel om deur te openen plaatsen(staalkabel van een aanhanger + rubberen omhulsel)
- *Platen achterin de koffer*(bodem moet nog + de plaat over de benzinepomp moet nog)
- *Platen achterin bekleden*(zijplaten zijn bekleed)
- 1000w versterker achterin koffer
- bekabeling radio + boxen trekken
- mechanisme voor de verwarming aanpassen(wil namelijk die 2 stangen waarmee je ze kunt instellen niet kunnen zien, dus worden kleine draaiknoppen naast de middenconsole
- leeslampje
- bekabeling inpakken en wegwerken + onnodige draden weghalen, en dat zijn er veel
- 27mc inbouwen
- terratrip bij navigator
- voetsteun navigator
- opstaande hydraulische handrem + regelaar
- Schakeltoren(als al het hierboven genoemde erin zit wil ik dit, aangezien die hartstikke duur zijn en wss toch een droom blijven)
Ik zal ongetwijfeld nog wat vergeten zijn, maar zoals je kunt lezen ben ik zeker ambitieus:P.of het allemaal gaat lukken. in mijn gedachten wel. nu nog veel tijd hebben en geld(zit nu op kamers in Arnhem, Communicatie en Multimedia Design) dus door de weeks genoeg tijd voor research en in het weekend lekker klussen.
Tijd voor foto's:
Kadett bij aanschaf:
Deurkaarten eruit + Nieuwe blikken erin + koortje:D. Race style:D
de dag dat ik m'n laatste examen erop had zitten direct m'n detje opgehaald.. en thuis neer gedrukt. M'n broer is hier bezig met benzinepomp voor de 3e en laatste keer te verwisselen. later bleek de tank niet goed te zijn en daar zit al nieuwe in en dat ding loopt als de brandweer.. een goed voorbeeld voor mij.
Basisvorm achterin klaar, nogmaals bedankt aan de sponsor(m'n ooms houthandel, komt dus een sticker van op de auto:P)
Mijn sleutelmaatje vind het allemaal wel goed zo:(is trouwens 1 van de 2 honden:P, Kimi en Mika je kunt wel raden van welke sport wij thuis fan zijn)
alles bekleed: speakers zijn dus niet zichtbaar, was mijn bedoeling ook.
Pakketje!!:
Lovely:
Rolkooi gespoten:
Stoelen + Middenconsole passen:
Toen ik 19 werd heb ik van mijn lieve ouders 2 mooie QSP 4 punt gordels gekregen. en die er dus ook maar direct ingehangen.
Daarna kreeg ik via een opel forum een prive bericht met een wel heel opmerkelijke foto:
deze foto verklaarde me heel veel, de kleur onder de motorkap, de reden dat ik geen logo's had in de grill etc..
even een paar foto's van de laatste bezigheden, namelijk het bedraden en plaatsen van de middenconsole. interieur is op paar kleine punten dus helemaal af.
De tellers voorzien van nieuwe draden, alles netjes gelabeld en klaar om aangesloten te worden
In de console geplaatst:
Tellers beetje scheef gezet zodat ik het vanaf mijn stoel perfect kan zien.
Hoe het er dan uiteindelijk in zit, compleet met nieuwe versnellingspook / knop en hoes. inmiddels heb ik ook een nieuwe 12V aansluiting gemaakt op de plek van de oude en zijn de 2 deukjes in de metalen console eruit..
Verder zullen er ongetwijfeld mensen zijn die haat hebben aan mijn muziek inbouw. maar ik was op dat gebied nog een complete leek en leek me interessant om het te doen. ik wil het er nu nog gewoon inlaten. mocht ik later serieus historische rally's gaan rijden gaat het er uiteraard uit..
Tot zover mijn verhaal..