Parkeren Bergen Op Zoom

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wally

Parkeren Bergen Op Zoom

Bericht door Wally » 01 sep 2011, 12:39

Weekje of twee geleden even met de vrouw naar Bergen op Zoom voor wat een leuk middagje moest worden.
Aangekomen in het centrum parkeerde ik me op een parkeerplaats waar nog auto's stonden, stom van me maar ik had geen kleingeld bij aangezien ik in Antwerpen (en heel Belgie eigenlijk) meestal SMS parkeren gebruik.
Goed, me vriendin loopt naar een terrasje, zet zich neer, ik vraag aan de ober voor wat wisselgeld, ga naar de meter, steek er een paar Euro in en plots word ik aangesproken.

Kwam erop neer dat de parking maar max 1u parkeertijd toelaat, ik van m'n voertuig weggegaan was en daarom dus een "heffing" kreeg.
Kostprijs 52 € :wave:

WTF, die ellendeling ziet mij aankomen, houd me in de gaten en achter me rug schrijft ie een bon uit.
Terwijl hij evengoed meteen had kunnen zeggen dat dit maar een parking voor kortstondig parkeren was.

Hoeft niet gezegd te worden dat ik kookte en ik mezelf heel veel wilskracht moest geven om die aap niet meteen lam te slaan. Hij zag nou toch wel dat ik uit Belgie kwam ???

Dit is tegenwoordig de gang van zaken, overal word je genaaid waar je bijstaat.

Nu vraag ik me af in hoeverre dat prive bedijf achter z'n geld gaat, want hoe dan ook van mij krijgt hij geen eurocent.

daNpy

Re: Parkeren Bergen Op Zoom

Bericht door daNpy » 01 sep 2011, 13:28

Welkom in Nederland.

RVV

Bericht door RVV » 01 sep 2011, 13:38

Maar wat heeft het kort parkeren (max een uur) er nou mee te maken?

Wally

Bericht door Wally » 01 sep 2011, 13:46

Tja, weet ik niet.
Die man ging ervan uit dat ik niet ging betalen en anders toch mooi in de fout zou zijn gegaan omdat ik er toch wel langer als een uur had gestaan.

Hoe dan ook, bij ons is het dikwijls erg, maar dit slaagt toch echt alles.
Als dit de manier is om "dagjestoeristen" te verwelkomen zal het alvast de laatste keer zijn geweest.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 01 sep 2011, 13:50

Wally schreef:Tja, weet ik niet.
Die man ging ervan uit dat ik niet ging betalen en anders toch mooi in de fout zou zijn gegaan omdat ik er toch wel langer als een uur had gestaan.

Hoe dan ook, bij ons is het dikwijls erg, maar dit slaagt toch echt alles.
Als dit de manier is om "dagjestoeristen" te verwelkomen zal het alvast de laatste keer zijn geweest.
Goed verhaal.

En hoe ben je hiermee op driving-fun.com terecht gekomen? :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 01 sep 2011, 13:57

Wally zit al sinds zo nov 18, 2007 op DF. :wink:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 sep 2011, 15:08

RVV schreef:Wally zit al sinds zo nov 18, 2007 op DF. :wink:
4 jaar lang, en alleen maar klagen, klagen, klagen. :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 sep 2011, 15:51

ja belachelijk... ik heb het ook eens in r'dam gehad....

5min weggelopen om geld te halen, terug komen en al een bon onder de ruit :devil:

volgens mij liggen ze echt achter die meter te wachten :bag:

zoals eerder gezegd, welkom in NL waar welk belasting gat wordt gevuld met de opbrengsten uit bekeuring....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 sep 2011, 16:05

Moest een keer ergens zijn, waar niet helemaal duidelijk was of het een parkeergelegenheid was of niet.
Zo'n busje met 2 van die pannekoeken aangehouden om te vragen of ik daar kan parkeren, waar er nog meer stonden.
Ja hoor, werdt mij vriendelijk verteld.
Om aan het eind van de dag een parkeerbon onder de ruit te hebben van diezelfde heren.
Mijn vraag had natuurlijk moeten zijn of ik daar "mocht" parkeren, ipv "kon" parkeren.

Eigen schuld, dikke bult natuurlijk, want zo rolt nederland :police:

Wally

Bericht door Wally » 01 sep 2011, 16:58

RVV schreef:Wally zit al sinds zo nov 18, 2007 op DF. :wink:
Haha, omdat dit een Nederlands forum is en jullie wel weg wisten met m'n geklaag.

Voor de rest lees ik wel wat, maar ben ik te lam om zelf wat neer te pennen....

RVV

Bericht door RVV » 01 sep 2011, 17:33

België - Nederland 1-0 :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 sep 2011, 17:55

LOL :D

Ook een keer wat gehad in Rotterdam. Had mijn auto geparkeerd en toen kwam ik een klant van me tegen. We waren net een minuutje in gesprek toen er ook een tweetal parkeerwachten net aangelopen kwamen, Zij attendeerde me er op dat ze van plan waren een boete uit te schrijven. Dus ik draaide me om en ben er even op afgestapt met de melding van bovenstaande verhaal, dat ik dus net geparkeerd had en in gesprek raakte.

Legt de beambte haar hand op de ´motorkap´ en zegt ze dat de motor koud is. Dat ik dus al lang geparkeerd stond :police:

Waarop ik haar vriendelijk attent maakte dat de motor bij een smart Brabus roadster toch echt achterin lag en dat die zeker nog wel warm was :nana:

Met de staart tussen de benen zijn ze toen afgedropen. Kon er wel om lachen :D

Wally

Bericht door Wally » 01 sep 2011, 18:29

Best wel leuk maar hoe zit het met die haaien en de manier waarop ze achter hun geld komen.

Hier in Belgie kan een privefirma geen nummerplaatgegevens opvragen, maar via handige regeltjes en aanpassingen van de wet gaat dat dan weer wel.
Ook gebruiken sommige gemeenten en steden hier de term "grondbelasting" waarop de uitgeschreven retributie dan weer onder het belastingsstelsel valt en daarmee eerst te betalen valt en achteraf pas aan te klagen.

Chauffeurtje pesten noem ik dat, heeft gewoon te maken met winstbejag en geldlust.
Zowat alles dat "overheid" vertegenwoordigd heft geld tekort, mede door hun eigen gegooi met geld van anderen.

Ik veronderstel dat het bij jullie niet veel beter is, zelfs erger denk ik....

Maar ik zou het erg sterk vinden moest ik nu een van de dagen een brief van hun in de bus krijgen, dat ga ik dan helemaal laten uitzoeken....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 sep 2011, 18:45

zijn hier geen prive firma's ;)

allemaal gemeente ambtenaren of landelijke en allemaal hebben ze inzicht in de kentekenregisters...

Metchu

Bericht door Metchu » 01 sep 2011, 19:29

is grappig, ik heb hier m´n scriptie over geschreven... Doelverschuiving... Het middel dat opeens doel wordt voor gemeenten. Het doel is illegaal parkeren of auto´s mijden in de binnenstad... maar dat is tegenwoordig allang het doel niet meer, doel is om de begroting aan te vullen met geld dat al geraamd is! dingen zoals bonnenquota´s helpen dat in de hand... het is zuur, maar het is gewoon melken van de burger. zelfde geldt trouwens voor het flitsen op de weg, waarom verstoppen ze zich? tot zover een linkse rakker die even lekker rechts lult! :mrgreen:

ik had overigens een 8 voor m´n scriptie, blijkbaar was de docent ook vaker het haasje haha

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 sep 2011, 19:44

Metchu schreef:ik had overigens een 8 voor m´n scriptie, blijkbaar was de docent ook vaker het haasje haha
:mrgreen:

maar idd dat flitsen slaat ook helemaal nergens meer op...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 sep 2011, 19:49

Martijn_bmw schreef:zijn hier geen prive firma's ;)

allemaal gemeente ambtenaren of landelijke en allemaal hebben ze inzicht in de kentekenregisters...
Inderdaad. In de meeste gevallen gemeente-ambtenaren. Parkeerboete is feitelijk een vorm van gemeentebelasting, zoals Metchu waarschijnlijk ook kan bevestigen.

In Rotterdam krijg je dan post van de Gemeentebelasting en die hebben inderdaad inzage in RDW gegevens vanwege dit verschijnsel. Of ze dat voor Belgische auto's ook hebben weet ik niet, maar als het net zo is als met verkeersovertredingen heeft Nederland volgens mij een gegevensuitwissel-verdrag met o.a. België. Waardoor wij Belgische verkeersovertredingen dan weer via CJIB binnen krijgen volgens mij. En andersom misschien ook weer door de instantie die voor dit soort zaken zorgt in België.

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 sep 2011, 22:19

Metchu schreef:
ik had overigens een 8 voor m´n scriptie,
Netjes! Gefeli.

Wally

Bericht door Wally » 02 sep 2011, 06:17

Komt er dus op neer dat, net zoals in Belgie, niemand echt weet wat er gebeurt.
Gemeenten en steden passen elk op hun eigen manier het reglement toe dat ze eerst zelf hebben "aangepast" naar hun noden.

Toen ik in mijn Gemeente hier om opheldering ging vragen kreeg ik als antwpord : "Nou meneer, dat hoeft U toch niet te zien, zolang u correct parkeert (lees : betaalt) is dat niet van toepassing". Die man had, kortgezegd, drie dagen later spijt van zijn uitspraak en sindsdien zijn we niet echt vrienden meer... :tong:
Ik had toen idd een administratieve "boete" van 25 € en omdat ik dat reglement niet mocht inzien heeft de vrederechter de boete verworpen..... :dood:
Het "Gemeentebedrijf" van m'n gemeente en Politie hebben al jaren ruzie om dit probleem, word stilzwijgend gehouden voor de massa maar toch. Ik vind het niet echt normaal dat ze Politie tijdens interventie ook opschrijven, en dat er gewone mensen zomaar met een kaftje door de gemeente wandelen en dan bonnen gaan uitschrijven en incasseren....
Maar zo gaat het overal, het Middel word een Doel....

Ik heb ooit van dat CJJIB eens maandenlang brieven gekregen ivm overdreven snelheid, nooit betaald, niks meer van gehoord. Of ik ergens in een bestand sta weet ik niet, zullen we zien wanneer ik in NL nog eens aan de kant word gezet.
Oooooh en ik hoop echt dat die slungels van blik op de weg er dan bijzijn..... :drieling:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 sep 2011, 17:41

Metchu schreef:is grappig, ik heb hier m´n scriptie over geschreven... Doelverschuiving... Het middel dat opeens doel wordt voor gemeenten. Het doel is illegaal parkeren of auto´s mijden in de binnenstad... maar dat is tegenwoordig allang het doel niet meer, doel is om de begroting aan te vullen met geld dat al geraamd is! dingen zoals bonnenquota´s helpen dat in de hand... het is zuur, maar het is gewoon melken van de burger. zelfde geldt trouwens voor het flitsen op de weg, waarom verstoppen ze zich? tot zover een linkse rakker die even lekker rechts lult! :mrgreen:

ik had overigens een 8 voor m´n scriptie, blijkbaar was de docent ook vaker het haasje haha
Hahaha geniaal :D En waar ook!

Ik betaal werkelijk nooit voor een parkeermeter. Krijg ook zo nu en dan een bon, maar met de pakkans in Noord-Nederland is die bon goedkoper dan betalen voor je parkeerplek. Bovendien scheelt het stress (meter aanvullen of op tijd terug zijn) en een hoop gewandel.

Afgelopen week alleen al heb ik zo'n 20 euro aan parkeertarief bespaard, zet dat af tegen een boete per maand gemiddeld (ik doe het al zo'n 5 jaar) en de besparing er tegenover. Soms krijg je 2 bonnen in 1 maand (zuur), soms geen in 3 maanden :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 sep 2011, 17:44

Nu ik er trouwens zo over nadenk... denk je eens in hoeveel geld je jaarlijks kwijt bent aan parkeertarieven :bag: Is toch ook van de zotte, en dan kennen we hier gelukkig nog geen tarieven van 8 euro per uur, in de randstad is het al helemaal een zooitje.

Achja... begrotingsgaten dichten inderdaad :) Kunt er ook verdomd weinig aan doen.

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2011, 22:04

Hehe ik doe vaak hetzelfde :)
Vaak ook meer luiheid om naar die meter te lopen en weer terug.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 sep 2011, 11:24

Maus335i schreef:Nu ik er trouwens zo over nadenk... denk je eens in hoeveel geld je jaarlijks kwijt bent aan parkeertarieven :bag: Is toch ook van de zotte, en dan kennen we hier gelukkig nog geen tarieven van 8 euro per uur, in de randstad is het al helemaal een zooitje.

Achja... begrotingsgaten dichten inderdaad :) Kunt er ook verdomd weinig aan doen.
+ randstad is gokken op niet betalen geen optie... 100% zeker na 5min staan heb je een bon a 70 euri :?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 sep 2011, 12:42

Maus335i schreef:
Metchu schreef:is grappig, ik heb hier m´n scriptie over geschreven... Doelverschuiving... Het middel dat opeens doel wordt voor gemeenten. Het doel is illegaal parkeren of auto´s mijden in de binnenstad... maar dat is tegenwoordig allang het doel niet meer, doel is om de begroting aan te vullen met geld dat al geraamd is! dingen zoals bonnenquota´s helpen dat in de hand... het is zuur, maar het is gewoon melken van de burger. zelfde geldt trouwens voor het flitsen op de weg, waarom verstoppen ze zich? tot zover een linkse rakker die even lekker rechts lult! :mrgreen:

Hahaha geniaal :D En waar ook!

Ik betaal werkelijk nooit voor een parkeermeter. Krijg ook zo nu en dan een bon, maar met de pakkans in Noord-Nederland is die bon goedkoper dan betalen voor je parkeerplek. Bovendien scheelt het stress (meter aanvullen of op tijd terug zijn) en een hoop gewandel.

Afgelopen week alleen al heb ik zo'n 20 euro aan parkeertarief bespaard, zet dat af tegen een boete per maand gemiddeld (ik doe het al zo'n 5 jaar) en de besparing er tegenover. Soms krijg je 2 bonnen in 1 maand (zuur), soms geen in 3 maanden :)
Deed ik ook, totdat ik in franeker 2x in een maand ervoor zo'n bon op mn raam had.
Waarom is dat trouwens? Ze sturen ze toch met de post.

André van der Toorn

Bericht door André van der Toorn » 04 sep 2011, 12:57

En dat is volledig terecht. Uit onderzoek van het SWOV blijkt dat het een grote irritatie is van mensen als ze verkeerd parkeren of simpelweg niet betalen terwijl anderen dit wel netjes doen. Regels zijn er niet voor niets! Als we ons allemaal aan de regels zouden houden is er geen probleem. Daarom treden we ook streng doch rechtvaardig op bij mensen die daar laks aan hebben. Beschouw het als een wijze les!

Plaats reactie