Aangekomen in het centrum parkeerde ik me op een parkeerplaats waar nog auto's stonden, stom van me maar ik had geen kleingeld bij aangezien ik in Antwerpen (en heel Belgie eigenlijk) meestal SMS parkeren gebruik.
Goed, me vriendin loopt naar een terrasje, zet zich neer, ik vraag aan de ober voor wat wisselgeld, ga naar de meter, steek er een paar Euro in en plots word ik aangesproken.
Kwam erop neer dat de parking maar max 1u parkeertijd toelaat, ik van m'n voertuig weggegaan was en daarom dus een "heffing" kreeg.
Kostprijs 52 €
WTF, die ellendeling ziet mij aankomen, houd me in de gaten en achter me rug schrijft ie een bon uit.
Terwijl hij evengoed meteen had kunnen zeggen dat dit maar een parking voor kortstondig parkeren was.
Hoeft niet gezegd te worden dat ik kookte en ik mezelf heel veel wilskracht moest geven om die aap niet meteen lam te slaan. Hij zag nou toch wel dat ik uit Belgie kwam ???
Dit is tegenwoordig de gang van zaken, overal word je genaaid waar je bijstaat.
Nu vraag ik me af in hoeverre dat prive bedijf achter z'n geld gaat, want hoe dan ook van mij krijgt hij geen eurocent.