2 Evo's vs. Sub STi vs. M3 op 't circuit
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
-
OnlineOpa
Geen conclusie eigenlijk, ik vond 't wel een leuk filmpje. 8)

Ik denk juist dat de wat oudere auto's beter zijn voor 't circuit werk, omdat auto's tegenwoordig alleen maar zwaarder worden door steeds meer luxe en veiligheidseisen.Tristan schreef:Dat een 10 jaar oude M3 zich nog steeds kan meten met de moderne rallykanonnen.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
In de bochten dus NIET ALTIJD. Moderne auto's worden JAMMERGENOEG inderdaad steeds heavier. MAAR de onderstellen/banden combo verbeteren ook. Ik ben het er dus niet helemaal me eens.TopFuel schreef:Daar ben ik het wel mee eens idd. Alles wordt maar zwaarder en zwaarder! Dynamisch gezien schiet dat allemaal niet op.
Voor een zelfde prestatie moet je erg veel (extra) vermogen en elektronica hebben tegenwoordig...
Bepaalde zware loeders van'sportieve' auto's halen bochtsnelheden wat je met die massa niet voor mogelijk zou houden, maar de onderstellen/banden doen hun werk en geven dus vaak hun voorgangers(type auto's) een dikke veeg uit de pan. Zie bijvoorbeeld de 'ringtijden' etc.
En NATUURLIJK de bestuurder.

- Bert ///M3
- Topfuel
Je hebt gelijk, ik heb laatst met een Cls gestuurd en heb daar behoorlijk hoge bochtensnelheden mee gehaald.Robin schreef:In de bochten dus NIET ALTIJD. Moderne auto's worden JAMMERGENOEG inderdaad steeds heavier. MAAR de onderstellen/banden combo verbeteren ook. Ik ben het er dus niet helemaal me eens.TopFuel schreef:Daar ben ik het wel mee eens idd. Alles wordt maar zwaarder en zwaarder! Dynamisch gezien schiet dat allemaal niet op.
Voor een zelfde prestatie moet je erg veel (extra) vermogen en elektronica hebben tegenwoordig...
Bepaalde zware loeders van'sportieve' auto's halen bochtsnelheden wat je met die massa niet voor mogelijk zou houden, maar de onderstellen/banden doen hun werk en geven dus vaak hun voorgangers(type auto's) een dikke veeg uit de pan. Zie bijvoorbeeld de 'ringtijden' etc.
En NATUURLIJK de bestuurder.
Maar imo is bochtensnelheid niet synoniem voor sportief. Gewoon lekker gooien en smijten, en dat doe je niet snel met een (dynamische) Cls of een andere (te) zware auto.
-
OnlineOpa
Een Sti met volle tank weegt ook 1500 kg.....toevallig die van Brambo[Partyondude] pas nog gewogen.Bert ///M3 schreef:Ik denk dat die M3 in die video zwaarder is als die evo's en STI's
E36 M3 zit ook al gauw aan 1500 KG.
Een Evo IX weegt 1440 kg., met een lege tank.
Er zijn natuurlijk verschillende dingen mogelijk met zowel oudere als moderne auto's.
De oudere auto's rijden natuurlijk ook niet meer op hun eerste setje banden, dus ook daar zitten 9 van de 10 keer de nieuwe[betere] banden op.
De meeste mensen die regelmatig 't circuit opgaan rijden ook niet meer met een standaard onderstel, zowel de oudere als de moderne auto's niet.
Ik blijf erbij dat een oudere auto met wat aanpassingen meest sneller is dan z'n moderne zwaardere variant met dezelfde aanpassingen.
Als je de auto alleen voor 't circuit gebruikt dan kan je natuurlijk de zwaardere variant net zover strippen totdat ie op hetzelfde gewichts-niveau zit als de oudere.