Mercedes SLK mk3 & AMG SLK 55

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Snipe

Re: Mercedes SLK mk3 & AMG SLK 55

Bericht door Snipe » 30 aug 2011, 18:28

Nou, we zijn op pad geweest met een Mercedes SLK 350. Rijdt goed, maar is niet perfect. Mocht je willen zien hoe ik een hagelbui wegkop of hoe Kevin Abbring ermee rijdt, dan kun je ook naar de video kijken.

Test: http://www.driving-fun.com/2217/home/te ... dster.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Video: http://www.driving-fun.com/1-2218/tv/Vi ... elbui.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 30 aug 2011, 19:02

mooie video, ding heeft best een lekker geluidje...

doch vind de spiegels en zo ze geplaatst zijn en hoge poten niet mooi...
die zouden er bij mij afgaan en voor andere types ingewisseld worden die bv in de hoeken geplaatst zijn

dvh

Bericht door dvh » 30 aug 2011, 19:11

Gaaf ding !

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 30 aug 2011, 19:20

Toch vind ik de oude mooier. Maar dan is t juist goed dat er een nieuw model is hè :-)

GTRene

Bericht door GTRene » 30 aug 2011, 19:57

die oude vooral AMG SLK en de black-series zijn ook prachtig

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 30 aug 2011, 20:54

Grappig filmpje, alleen is het een beetje nietszeggend geheel.
Zie die SLK alleen maar voorbij komen steeds en er wordt een paar keer volgas opgetrokken.
Waarom geen commentaar erbij?? Maakt het net even wat leuker om te kijken.

Rupie

Bericht door Rupie » 30 aug 2011, 21:45

Vind het filmpje ook niet zo, de auto daarentegen was een leuke auto zoals Kevin ook laat zien. Voor de vrouw (welke vrouw?) zou ik 'm wel kopen. Kan je in een luie bui zelf ook lekker met het dak open rijden.

7/10 voor de auto.

Snipe

Bericht door Snipe » 30 aug 2011, 22:08

Martin van der Zwaard schreef:Grappig filmpje, alleen is het een beetje nietszeggend geheel.
Zie die SLK alleen maar voorbij komen steeds en er wordt een paar keer volgas opgetrokken.
Waarom geen commentaar erbij?? Maakt het net even wat leuker om te kijken.
Ik snap wat je bedoelt, maar het weer zat niet erg mee. Zonder die hagel en moessons hadden we dat waarschijnlijk wel gedaan. Gevalletje roeien-met-de-riemen-die-je-hebt dus.

Will F.

Bericht door Will F. » 30 aug 2011, 22:14

Ik mis het woonwagen shot :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 30 aug 2011, 23:53

Ik heb er ook in gereden. Vond het een goede auto (motor, stuurgevoel, onderstel etc. voelde prima aan) maar het geheel was wat afstandelijk. Eind van de rit had ik niet zo het idee dat je eens ff lekker die auto had uitgelaten. Nu had ik er zelf niet gek mee gedaan maar de auto vroeg er ook niet om.
Grootste minpunt vond ik die automaat. Daar heb ik helemaal niks mee ben ik achtergekomen. Dat sturen en een voet gebruiken en fucking geklooi en geschakel van die automaat vind ik niks. Net als zo'n start-stop systeem.. ik laat zo'n auto dus expres in een versnelling staan.
Maar ik had er ook hogere verwachtingen van :oops:

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 aug 2011, 00:16

Snipe schreef:
Martin van der Zwaard schreef:Grappig filmpje, alleen is het een beetje nietszeggend geheel.
Ik snap wat je bedoelt, maar het weer zat niet erg mee. Zonder die hagel en moessons hadden we dat waarschijnlijk wel gedaan. Gevalletje roeien-met-de-riemen-die-je-hebt dus.
Precies. Het was echt geen mooi weer die dag hoor!
Ben het ook helemaal met Tom eens. Ik zelf de gelegenheid gehad een aardig stuk binnendoor met deze SLK mee te rijden. Was wel leuk :) maar ook niet van wauw. Het is deze witte powerhouse meerdere keren gelukt ons bij te houden.

Afbeelding
.
..
.
.
.
.
.
Afbeelding

:lol:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 31 aug 2011, 00:30

Ik snap niet dat ze deze dingen met automaat leveren, die dingen schakelen altijd op momenten dat je het niet wil... Als je even lekker een bochtje uit wil accelereren schakelt dat ding met enige vertraging midden in de bocht pas terug....

En dan moet je niet zeggen, ja dan gebruik je de handmatige stand maar, want zelfs die heeft een eigen wil bij mercedes. Je moet volgens mij wel drie keer aan die flipper trekken voordat hij daadwerkelijk terug schakelt voor een bocht.

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2011, 00:32

@Xav
Die laat de motor ook afslaan bij het stoplicht ja :lol:

Reed vandaag een flink eind in een Toyota Auris 2.0 diesel (zonder start-stop).. daar zou ik het wel bij willen... gare nagelende kutdiesel die stationair trilde... (klote auto trouwens, kan er niks positiefs over verzinnen... plastic fantastic interieur, gare motor, en wat haat ik turbo's met die gare vermogensopbouw...).
Toen ik daarna in m'n Z4 stapte was dat weer heerlijk... die prachtige 6-in-lijn in het vooronder die mooi soepel loopt en geweldig klinkt, OOK bij het stoplicht wil ik daarvan genieten.
Iemand met 70K voor een SLK (of wat het ding ook kost) en kiest voor een dikke motor gaat toch niet miepen over het stationair draaien bij het stoplicht en dat ene litertje benzine dat ze ermee besparen. Dat is hetzelfde als een lekker wijf uit eten meenemen in een chique restaurant en zeggen dat ze geen toetje mag bestellen want DAT is dan weer net te duur.

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 aug 2011, 00:34

Tom schreef:@Xav
Die laat de motor ook afslaan bij het stoplicht ja :lol:
Start-stop :ken ik jou: .

Andre

Bericht door Andre » 31 aug 2011, 00:36

Zit die advocaat in die polo schrapers edition:)

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 aug 2011, 00:45

Andre schreef:Zit die advocaat in die polo schrapers edition:)
Dacht je dat nou echt Andre?! :blink: Daar kwam hij wel eerst in rijden.

Even wennen...
Afbeelding

Afbeelding

Vrijwel om.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Xave30 op 01 sep 2011, 23:04, 3 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 31 aug 2011, 00:50

Ja, Advocaatmans kwam met het witte powerhouse als camera-auto aanzetten, maar toen we even ruilden moest ik stevig mijn best doen om de SLK weer terug te krijgen en hem weer achter het stuur van de Tractormotion te krijgen. Hij sprak over de SLK zelfs de legendarische woorden: "Echt iets voor mij!"

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2011, 09:56

whaha, lol@ reacties.

maareuh kun je die SLK niet instellen dan? bv met een sportstand oid?
tegenwoordig zitten dat soort zaken er wel eens op bij verschillende auto types.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 31 aug 2011, 11:05

Snipe schreef:Ja, Advocaatmans kwam met het witte powerhouse als camera-auto aanzetten, maar toen we even ruilden moest ik stevig mijn best doen om de SLK weer terug te krijgen en hem weer achter het stuur van de Tractormotion te krijgen. Hij sprak over de SLK zelfs de legendarische woorden: "Echt iets voor mij!"
http://rally.arfman.net/Advocaatmans/Echtwatvoormij.mpg" onclick="window.open(this.href);return false; :TV kijken:

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 aug 2011, 12:23

JoostSchouten schreef: http://rally.arfman.net/Advocaatmans/Echtwatvoormij.mpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :TV kijken:
:blink: :blink:

Hielke

Bericht door Hielke » 31 aug 2011, 13:01

Natuurlijk koop je zo'n auto met een automaat. Ga je hardcore dan ga je Porsche en rij je met een handbak. Mercedes is comfort dus rij je automaat. Als je dit niet snapt dan snap je weinig van auto's.

Filmpje zo uit de hand geschoten is half werk. Statiefje + voiceover en het was klaar geweest.

Commentaar uit de geschreven test over de stumperhulpen na het driftwerk van de tester die wel kon rijden gezien te hebben slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als dit het resultaat is van "ingrijpende elektronica" dan mag die elektronica voor een echte rijder altijd wel aan blijven staan.

Leuke auto, scherpe prijs, maar wat jammer van de veel te drukke, te grote, en patserige neus.

Snipe

Bericht door Snipe » 31 aug 2011, 13:20

Hielke schreef:Commentaar uit de geschreven test over de stumperhulpen na het driftwerk van de tester die wel kon rijden gezien te hebben slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als dit het resultaat is van "ingrijpende elektronica" dan mag die elektronica voor een echte rijder altijd wel aan blijven staan.
Grappig. Jij hebt het altijd over rondetijden, maar tegen elektronica die je niet uit kunt schakelen en die wél bijremt heb je geen bezwaar?

Ik vind dat opvallend.

Hielke

Bericht door Hielke » 31 aug 2011, 14:03

Snipe schreef:
Hielke schreef:Commentaar uit de geschreven test over de stumperhulpen na het driftwerk van de tester die wel kon rijden gezien te hebben slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als dit het resultaat is van "ingrijpende elektronica" dan mag die elektronica voor een echte rijder altijd wel aan blijven staan.
Grappig. Jij hebt het altijd over rondetijden, maar tegen elektronica die je niet uit kunt schakelen en die wél bijremt heb je geen bezwaar?

Ik vind dat opvallend.
Die negatieve relatie tussen rondetijden en elektronica die jij schetst hoeft helemaal niet te bestaan Perry. Kijk naar moderne Ferrari's, Porsches en BMW's. Met de elektronica aan ben je altijd minimaal zo snel als met alles uit.

Mijn cynisme komt niet helemaal goed over geloof ik. Welke elektronica stond er nog aan op het moment dat Kevin Abbring z'n powerslides neerlegde? Wat of wie werd er toen nog bijgeremd?

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2011, 14:11

Hielke schreef:Mercedes is comfort dus rij je automaat. Als je dit niet snapt dan snap je weinig van auto's.
Je weet dat de SLK een concurrent is van de Z4?

Hielke

Bericht door Hielke » 31 aug 2011, 14:18

Tom schreef:
Hielke schreef:Mercedes is comfort dus rij je automaat. Als je dit niet snapt dan snap je weinig van auto's.
Je weet dat de SLK een concurrent is van de Z4?
Weet ik. Z4 is voor dezelfde doelgroep. Is niet hardcore, een mooie tourmachine voor zomerse dagen. Zou ik altijd met automaat nemen. Ook mijn favoriete cabrio, de Smart Roadster, kan heerlijk op de automaat gereden worden.

Maar jij hebt er dus ook mee gereden Tom. Welke stumperhulpen waren geactiveerd op het moment dat Kevin Abbring aan het poken was?

Plaats reactie