Advies gevraagd: A5 inruilen op een RS3?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Advies gevraagd: A5 inruilen op een RS3?

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2011, 19:54

Tristan schreef:
FerdiACS1 schreef:
O jawel, is geen bedrijf met miljoenen budget voor r&d. Dus nooit jd dure auto daar langsbrengen. Even los van de goede intentie van al dat soort tjoeners in NL. Mijn advies: nooit doen.
Niet wetende dat destijds Spyker bij JD kwam om problemen met de motormanagement op te lossen. Geen miljoenen budget, maar wel veel ervaring en kennis. ABT heeft miljoenen budget maar kwaliteit is niet altijd geweldig omdat het een massaproductie wordt. Bij JD wordt elke auto afzonderlijk gezien.
En het lijkt mij dat AC Schnitzer ook geen miljoenen heeft besteed in het maken van een andere mapping voor een 135i. :bag: :)

Geloof verder ook niet dat de BMW nauw betrokken is bij de ontwikkeling van zo'n AC Schnitzer map. Denk dat dat uiteindelijk precies op dezelfde manier gaat als bijvoorbeeld een JD. Gewoon zelf experimenteren.

Enige voordeel is inderdaad die garantie. Zal wel door de nauwe band ACS - BMW komen, dat mappings van ACS geaccepteerd worden door BMW. Maar geloof verder niet dat ze beter zijn dan bijv. JD of andere goeie tuners.

DDX

Bericht door DDX » 26 aug 2011, 20:29

FerdiACS1 schreef:Maar dan is er dus in ieder geval een heldere garantieafhandeling (hoop ik). De klant is dan niet de dupe. Dat ABT slechte produkten levert, dat is een ander probleem. Ik zou dat maar niet te lang doen als ik ABT was, want dan gooit Audi/VAG hen eruit, zou ik dan denken.
Helaas niet, topic op seat-online loopt volgens mij al 2 jaar ofzo en er is nu iemand die druk bezig is met pon om versie 6 van de chip te doen ofzo.
Zijn ook al wat mensen overgestapt op jd chip en hebben nu wel goed rijdende auto.

En een nog groter deel is hun auto kwijtgeraakt na terugroepactie van pon. (lees: met de makkelijke vag methode auto gestolen)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 aug 2011, 09:43

Discussie staat natuurlijk in het verkeerde topic. Met het lijstje van Ferdi valt natuurlijk ook geen discussie te voeren. Dat lijst is zoals je zegt dat Ajax, Twente, TOP OSS, MVV en Heracles nooit op het niveau van Barca zullen komen.

BartK

Bericht door BartK » 06 okt 2011, 11:17

Nu, na een kleine maand te hebben gereden met de RS3:

In vergelijking met de A5, welke is ingeruild, zie:
http://www.audicentrumutrecht.nl/audi/3 ... =occasions" onclick="window.open(this.href);return false;

- de RS3 heeft een veel betere zithouding achter het stuur, die ik bij de A5 nooit optimaal heb gekregen.
- de RS3 is veel meer een gooi-en-smijt auto dan de toch veel loggere A5.
- korte hobbels worden door de RS3 iets directer genomen, maar wegligging is ruim voldoende voor dagelijks gebruik.
- A5 was veel zuiniger 1:13 bij normaal gebruik, RS3 1:10 bij een tere rechtervoet, 1:7 bij doorrijden en 1:6 bij flink doorrijden.
- de RS3 is veel praktischer dan de A5 en veel compacter (en voelt zo ook tijdens het rijden).
- het is verplicht om 98 te tanken voor de RS3, in tegenstelling tot gewoon 95 voor de A5.
- haldex tov torsen: bij de RS3 heb ik geen gebrek aan grip, laat staan doorslippende wielen.

Vermogen van de RS3 is geweldig! Wegligging ook, alleen is de auto wat onzeker bij het insturen van de bocht. Bij bocht uit kan het gas er al vroeg op. DSG werkt super de luxe: in S en dan met de flippers schakelen zorgt voor een mooi geluid in de uitlaat.

Chippen is voor nu zeker nog niet nodig, maar dat zegt niets over de toekomst.

Al met al ben ik er erg blij mee.

Ik weet niet hoe ik foto's moet uploaden, maar de auto staat hier op onderstaande links:

http://www.autogespot.com/nl/viewimages ... 2011181804" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autogespot.com/nl/viewimages ... 2011172848" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 06 okt 2011, 11:26

Gaaf apparaat :cool:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 okt 2011, 11:32

Ruben schreef:Gaaf apparaat :cool:
copy that :df:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 okt 2011, 11:36

Echt een dik apparaat! Zo veel mooier dan een 1M :tong:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 okt 2011, 11:41

Volgens mij heb ik je een maand geleden gespot op een zondag rond Den Haag. Dikke bak hoor.

Plaats reactie