Wat doet gewicht..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Wat doet gewicht..

Bericht door Hans R » 26 aug 2011, 11:25


Weinig gewicht zorgt ervoor dat een GT3 een rijdend obstakel is.

*Het zorgt ook voor minder slijtage van je banden, remmen, etc..
*minder brandstof verbruik
*makkelijker mee te gooien en smijten

= meer LOL

Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Mathieu » 26 aug 2011, 11:38

Kleine kanttekening!
Een weegschaal met een weegschaal vergelijken.
Ga zelf op tien wegschalen staan en alle tien de weegschalen geven een ander gewicht aan.

Online
Richardt.
Berichten: 6763
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Richardt. » 26 aug 2011, 11:41

Dat is zeker waar, maar een verschil van 142kg zit hem niet alleen in het verschil in weegschalen ;)

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door ErikS » 26 aug 2011, 12:12

Nou, je heb ons bijna allemaal om hoor!!






:tong:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door RVV » 26 aug 2011, 12:23

Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R? :whistle:

Wouter81
Berichten: 9435
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2011, 12:24

Wel met Hans eens. Waar is de vooruitgang? Als een supersporter als een GT3RS, gestript van alle luxe, al bijna 1600 kg weegt, waar zijn we dan mee bezig?

Dat is minstens 300 kg te zwaar. Sterker nog, eigenlijk is het gewoon 500 tot 600 kg te zwaar. Onvoorstelbaar.

Robin
Berichten: 55212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 12:32

totdat je crashed:)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Rupie » 26 aug 2011, 12:33

Dit blijft ook leuk. 190 tot 200 pk op een leeggewicht van 710 kg. Waarschijnlijk een van de beste S2 Elise's ooit gebouwd, met de beste pk gewichtsverhouding. Past in het rijtje met de 340R ben ik van mening. Alleen jammer dat ie niet rood is.

http://www.pistonheads.com/sales/3156256.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Mathieu » 26 aug 2011, 12:37

RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R? :whistle:

#/Hielke modus aan/#

Ik denk het wel, ja.

#/Hielke modus uit#/

:clown:

Robin
Berichten: 55212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 12:38

LOL

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Snipe » 26 aug 2011, 13:03

Mathieu schreef:
RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R? :whistle:

#/Hielke modus aan/#

Ik denk het wel, ja.

#/Hielke modus uit#/

:clown:
[DeEchteHielke]
Skitterend hoor, maar het zegt natuurlijk niks. Waar het om gaat is dat je de rijders in identieke auto's moet zetten, want dan zie je pas wie er sneller is. Een GT3 of een 340R? We zullen het nooit weten, want Steve heeft Molenaar NOG STEEDS niet gebeld voor die E30's!
[/DeEchteHielke]

[Robin]
Logisch. Centenkwestie.]

[Rico]
GT3 of een 340R? Doe mij de BMW maar.
[/Rico]

[Hans]
Zie je wel, een BMW-forum. Dat gezeik over die 130i's ook altijd!
[/Hans]

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Michel P » 26 aug 2011, 13:04

Wat zijn de specs van de 340r hans, origineel rover blokje of honda power. Enkele bochten is de 340r sneller door lager gewicht, maar per saldo op een rondje een behoorlijk stuk trager.

Verder prachtige beelden, en 340r zal heel veel beleving geven, maar rijdend obstakels in de vorm van GT3tjes nee...

Michel

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9586
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door smiley » 26 aug 2011, 13:18

Hans R schreef:Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?
Ik denk dat de eigenaar zijn portomonee in de auto had laten liggen.

Robin
Berichten: 55212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 13:26

smiley schreef:
Hans R schreef:Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?
Ik denk dat de eigenaar zijn portomonee in de auto had laten liggen.
*grinnik*

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door k33z » 26 aug 2011, 13:30

Snipe schreef:
Mathieu schreef:
RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R? :whistle:

#/Hielke modus aan/#

Ik denk het wel, ja.

#/Hielke modus uit#/

:clown:
[DeEchteHielke]
Skitterend hoor, maar het zegt natuurlijk niks. Waar het om gaat is dat je de rijders in identieke auto's moet zetten, want dan zie je pas wie er sneller is. Een GT3 of een 340R? We zullen het nooit weten, want Steve heeft Molenaar NOG STEEDS niet gebeld voor die E30's!
[/DeEchteHielke]

[Robin]
Logisch. Centenkwestie.]

[Rico]
GT3 of een 340R? Doe mij de BMW maar.
[/Rico]

[Hans]
Zie je wel, een BMW-forum. Dat gezeik over die 130i's ook altijd!
[/Hans]
Na deze post kan dit draadje wel op slot :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door GTRene » 26 aug 2011, 13:31

als de GT3 een rijdend obstakel zou zijn betekent dat net zoiets dat die (zeg) 340R geen power genoeg heeft en of de GT3 bestuurder niet vol gaat/kan/durft :lol:

doch verder wel met je eens hoor Hans :wink:

lol @Snipe :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Tristan » 26 aug 2011, 13:32

lol @ Snipe. :tooth:

Tom
Berichten: 22287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Tom » 26 aug 2011, 13:34

smiley schreef:
Hans R schreef:Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?
Ik denk dat de eigenaar zijn portomonee in de auto had laten liggen.
:lol: :lol:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28596
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Martijn_bmw » 26 aug 2011, 13:42

Snipe schreef:
Mathieu schreef:
RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R? :whistle:

#/Hielke modus aan/#

Ik denk het wel, ja.

#/Hielke modus uit#/

:clown:
[DeEchteHielke]
Skitterend hoor, maar het zegt natuurlijk niks. Waar het om gaat is dat je de rijders in identieke auto's moet zetten, want dan zie je pas wie er sneller is. Een GT3 of een 340R? We zullen het nooit weten, want Steve heeft Molenaar NOG STEEDS niet gebeld voor die E30's!
[/DeEchteHielke]

[Robin]
Logisch. Centenkwestie.]

[Rico]
GT3 of een 340R? Doe mij de BMW maar.
[/Rico]

[Hans]
Zie je wel, een BMW-forum. Dat gezeik over die 130i's ook altijd!
[/Hans]
OMG geweldig :roflol:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Hans R » 26 aug 2011, 13:52

RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R? :whistle:
Ja LOL, het scheelt natuurlijk op welk circuit, zoals ik dit baantje in Djion zie, lijkt dat een perfect Lotus baantje veel bochten, Spa is natuurlijk heel anders en Assen is ook sneller.
Maar ik doel op wat gewicht doet, in bochten is zo'n GT3 RS gewoon een zwaar hok (een Exige ook ;-) en zo'n lichtgewicht vlieg knalt er vrolijk op los, er zit bijna 900 kilo verschil tussen wat natuurlijk enorm is.

Mijn Frans is gewoon ruk is ik heb geen idee wat voor tekst onder het filmpje staat, maar zo te horen is het een standaard 1,8ltr K-serie in de 340R met 185pk

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door GTRene » 26 aug 2011, 14:09

zo'n standaard 340R is nog best zwaar :wink:

daarom ging deze meneer opzoek naar hoe die kar lichter te maken :blink:

http://www.340r.net/technical/weight/weight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

kost wel wat knaken denk.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Hans R » 26 aug 2011, 14:46

Het gaat hier niet om de Lotus 340R maar gewoon het verschil van gewicht, neem dit filmpje, Fiat 430, kever GT3 RS, Lotti 2-11


Voor een straatauto maakt het natuurlijk geen reet uit want dan rij je toch achteraan in de file mee, :wink: maar op het circuit waar je nog echt lol heb maakt het een wereld van verschil uit.. Ik begrijp dan de meeste niet die dan E30 kopen helemaal gaan strippen voor een vermogen aan geld er nog tegenaan gooien en dan nog door een standaard Lotus Elise met 120pk eruit gereden worden.. zo'n Elise heb je voor 8000,- pond ofzo, hoef je ook niet moeilijk te doen met strippen van een E30 op een aanhanger meenemen enzo..

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Peter-Paul » 26 aug 2011, 14:49

Hans R schreef:Voor een straatauto maakt het natuurlijk geen reet uit want dan rij je toch achteraan in de file mee, :wink: maar op het circuit waar je nog echt lol heb maakt het een wereld van verschil uit.. Ik begrijp dan de meeste niet die dan E30 kopen helemaal gaan strippen voor een vermogen aan geld er nog tegenaan gooien en dan nog door een standaard Lotus Elise met 120pk eruit gereden worden.. zo'n Elise heb je voor 8000,- pond ofzo, hoef je ook niet moeilijk te doen met strippen van een E30 op een aanhanger meenemen enzo..
Is zo'n vtec ombouw prijzig?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door Hans R » 26 aug 2011, 14:53

Vtec of Duratec kost je een kleine €10000,- geloof ik.. je kan dan beter kijken naar 1 die al omgebouwd is :wink: http://www.pistonheads.com/sales/3156258.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat doet gewicht..

Bericht door alt » 26 aug 2011, 14:58

Even mijn bescheiden mening:

de Lotus is, denk ik even zwaar als mijn xtr4 met het Audi bam-blok was en even veel pk's.
Ik ben een langzamer rijder, maar een Porsche GT3 in wedstrijduitvoering kon ik 2 jaar geleden op Zolder bij houden.
De Porsche accelereerde sneller, de xtr4 stond sneller stil en ging sneller door de chincanes.

En half jaar geleden met de xtr8 met Audi V8 op Spa, kon ik de Porsche's GT3 maar een halve ronde volgen.
Een gastrijde rijder die ik een paar rondjes met mij als pasagier liet rijden, dat was andere koek.
Hij passeerde een Porsche GT3 in Stavelot buiten om en daarna hebben wij de Porsche niet meer gezien.

Nu begrijpen jullie ook waarom ik graag in een lichte, snelle auto rijd, dat compenseerd mij rijdersqualiteiten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mark123, Rivanov en 3 gasten