Wat doet gewicht..
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Wat doet gewicht..
Weinig gewicht zorgt ervoor dat een GT3 een rijdend obstakel is.
*Het zorgt ook voor minder slijtage van je banden, remmen, etc..
*minder brandstof verbruik
*makkelijker mee te gooien en smijten
= meer LOL
Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Wat doet gewicht..
Kleine kanttekening!
Een weegschaal met een weegschaal vergelijken.
Ga zelf op tien wegschalen staan en alle tien de weegschalen geven een ander gewicht aan.
Een weegschaal met een weegschaal vergelijken.
Ga zelf op tien wegschalen staan en alle tien de weegschalen geven een ander gewicht aan.
-
Online
- Berichten: 6763
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Wat doet gewicht..
Dat is zeker waar, maar een verschil van 142kg zit hem niet alleen in het verschil in weegschalen 

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Wat doet gewicht..
Nou, je heb ons bijna allemaal om hoor!!


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Wat doet gewicht..
Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R? 

-
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Wat doet gewicht..
Wel met Hans eens. Waar is de vooruitgang? Als een supersporter als een GT3RS, gestript van alle luxe, al bijna 1600 kg weegt, waar zijn we dan mee bezig?
Dat is minstens 300 kg te zwaar. Sterker nog, eigenlijk is het gewoon 500 tot 600 kg te zwaar. Onvoorstelbaar.
Dat is minstens 300 kg te zwaar. Sterker nog, eigenlijk is het gewoon 500 tot 600 kg te zwaar. Onvoorstelbaar.
-
- Berichten: 55208
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Wat doet gewicht..
totdat je crashed:)
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Wat doet gewicht..
Dit blijft ook leuk. 190 tot 200 pk op een leeggewicht van 710 kg. Waarschijnlijk een van de beste S2 Elise's ooit gebouwd, met de beste pk gewichtsverhouding. Past in het rijtje met de 340R ben ik van mening. Alleen jammer dat ie niet rood is.
http://www.pistonheads.com/sales/3156256.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pistonheads.com/sales/3156256.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Wat doet gewicht..
RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R?
#/Hielke modus aan/#
Ik denk het wel, ja.
#/Hielke modus uit#/
-
- Berichten: 55208
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Wat doet gewicht..
[DeEchteHielke]Mathieu schreef:RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R?
#/Hielke modus aan/#
Ik denk het wel, ja.
#/Hielke modus uit#/
Skitterend hoor, maar het zegt natuurlijk niks. Waar het om gaat is dat je de rijders in identieke auto's moet zetten, want dan zie je pas wie er sneller is. Een GT3 of een 340R? We zullen het nooit weten, want Steve heeft Molenaar NOG STEEDS niet gebeld voor die E30's!
[/DeEchteHielke]
[Robin]
Logisch. Centenkwestie.]
[Rico]
GT3 of een 340R? Doe mij de BMW maar.
[/Rico]
[Hans]
Zie je wel, een BMW-forum. Dat gezeik over die 130i's ook altijd!
[/Hans]
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Wat doet gewicht..
Wat zijn de specs van de 340r hans, origineel rover blokje of honda power. Enkele bochten is de 340r sneller door lager gewicht, maar per saldo op een rondje een behoorlijk stuk trager.
Verder prachtige beelden, en 340r zal heel veel beleving geven, maar rijdend obstakels in de vorm van GT3tjes nee...
Michel
Verder prachtige beelden, en 340r zal heel veel beleving geven, maar rijdend obstakels in de vorm van GT3tjes nee...
Michel
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9585
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Wat doet gewicht..
Ik denk dat de eigenaar zijn portomonee in de auto had laten liggen.Hans R schreef:Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?
-
- Berichten: 55208
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Wat doet gewicht..
*grinnik*smiley schreef:Ik denk dat de eigenaar zijn portomonee in de auto had laten liggen.Hans R schreef:Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Wat doet gewicht..
Na deze post kan dit draadje wel op slotSnipe schreef:[DeEchteHielke]Mathieu schreef:RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R?
#/Hielke modus aan/#
Ik denk het wel, ja.
#/Hielke modus uit#/
Skitterend hoor, maar het zegt natuurlijk niks. Waar het om gaat is dat je de rijders in identieke auto's moet zetten, want dan zie je pas wie er sneller is. Een GT3 of een 340R? We zullen het nooit weten, want Steve heeft Molenaar NOG STEEDS niet gebeld voor die E30's!
[/DeEchteHielke]
[Robin]
Logisch. Centenkwestie.]
[Rico]
GT3 of een 340R? Doe mij de BMW maar.
[/Rico]
[Hans]
Zie je wel, een BMW-forum. Dat gezeik over die 130i's ook altijd!
[/Hans]

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wat doet gewicht..
als de GT3 een rijdend obstakel zou zijn betekent dat net zoiets dat die (zeg) 340R geen power genoeg heeft en of de GT3 bestuurder niet vol gaat/kan/durft
doch verder wel met je eens hoor Hans
lol @Snipe

doch verder wel met je eens hoor Hans

lol @Snipe

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Wat doet gewicht..
lol @ Snipe. 

-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Wat doet gewicht..
smiley schreef:Ik denk dat de eigenaar zijn portomonee in de auto had laten liggen.Hans R schreef:Ik sprak afgelopen vrijdag een GT3 RS rijder (voormalig Lotus 260cup rijder) en hij heeft zijn GT3 RS op de weegschaal gehad en schrok daar zelf van.. 1587 kilo!! (leeg)
Nu geven ze bij Porsche 1445 kilo (rijklaar) op!! Waar komt dat enorme verschil vandaan!?


-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Wat doet gewicht..
OMG geweldigSnipe schreef:[DeEchteHielke]Mathieu schreef:RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R?
#/Hielke modus aan/#
Ik denk het wel, ja.
#/Hielke modus uit#/
Skitterend hoor, maar het zegt natuurlijk niks. Waar het om gaat is dat je de rijders in identieke auto's moet zetten, want dan zie je pas wie er sneller is. Een GT3 of een 340R? We zullen het nooit weten, want Steve heeft Molenaar NOG STEEDS niet gebeld voor die E30's!
[/DeEchteHielke]
[Robin]
Logisch. Centenkwestie.]
[Rico]
GT3 of een 340R? Doe mij de BMW maar.
[/Rico]
[Hans]
Zie je wel, een BMW-forum. Dat gezeik over die 130i's ook altijd!
[/Hans]

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Wat doet gewicht..
Ja LOL, het scheelt natuurlijk op welk circuit, zoals ik dit baantje in Djion zie, lijkt dat een perfect Lotus baantje veel bochten, Spa is natuurlijk heel anders en Assen is ook sneller.RVV schreef:Dus als Andre met zijn GT3 op Assen/Zandvoort whatever rond gaat, dan is hij een rijdend opbstakel voor jou in je Lotus 340R?
Maar ik doel op wat gewicht doet, in bochten is zo'n GT3 RS gewoon een zwaar hok (een Exige ook

Mijn Frans is gewoon ruk is ik heb geen idee wat voor tekst onder het filmpje staat, maar zo te horen is het een standaard 1,8ltr K-serie in de 340R met 185pk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wat doet gewicht..
zo'n standaard 340R is nog best zwaar
daarom ging deze meneer opzoek naar hoe die kar lichter te maken
http://www.340r.net/technical/weight/weight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
kost wel wat knaken denk.

daarom ging deze meneer opzoek naar hoe die kar lichter te maken

http://www.340r.net/technical/weight/weight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
kost wel wat knaken denk.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Wat doet gewicht..
Het gaat hier niet om de Lotus 340R maar gewoon het verschil van gewicht, neem dit filmpje, Fiat 430, kever GT3 RS, Lotti 2-11
Voor een straatauto maakt het natuurlijk geen reet uit want dan rij je toch achteraan in de file mee,
maar op het circuit waar je nog echt lol heb maakt het een wereld van verschil uit.. Ik begrijp dan de meeste niet die dan E30 kopen helemaal gaan strippen voor een vermogen aan geld er nog tegenaan gooien en dan nog door een standaard Lotus Elise met 120pk eruit gereden worden.. zo'n Elise heb je voor 8000,- pond ofzo, hoef je ook niet moeilijk te doen met strippen van een E30 op een aanhanger meenemen enzo..
Voor een straatauto maakt het natuurlijk geen reet uit want dan rij je toch achteraan in de file mee,

- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Wat doet gewicht..
Is zo'n vtec ombouw prijzig?Hans R schreef:Voor een straatauto maakt het natuurlijk geen reet uit want dan rij je toch achteraan in de file mee,maar op het circuit waar je nog echt lol heb maakt het een wereld van verschil uit.. Ik begrijp dan de meeste niet die dan E30 kopen helemaal gaan strippen voor een vermogen aan geld er nog tegenaan gooien en dan nog door een standaard Lotus Elise met 120pk eruit gereden worden.. zo'n Elise heb je voor 8000,- pond ofzo, hoef je ook niet moeilijk te doen met strippen van een E30 op een aanhanger meenemen enzo..
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Wat doet gewicht..
Vtec of Duratec kost je een kleine €10000,- geloof ik.. je kan dan beter kijken naar 1 die al omgebouwd is
http://www.pistonheads.com/sales/3156258.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Wat doet gewicht..
Even mijn bescheiden mening:
de Lotus is, denk ik even zwaar als mijn xtr4 met het Audi bam-blok was en even veel pk's.
Ik ben een langzamer rijder, maar een Porsche GT3 in wedstrijduitvoering kon ik 2 jaar geleden op Zolder bij houden.
De Porsche accelereerde sneller, de xtr4 stond sneller stil en ging sneller door de chincanes.
En half jaar geleden met de xtr8 met Audi V8 op Spa, kon ik de Porsche's GT3 maar een halve ronde volgen.
Een gastrijde rijder die ik een paar rondjes met mij als pasagier liet rijden, dat was andere koek.
Hij passeerde een Porsche GT3 in Stavelot buiten om en daarna hebben wij de Porsche niet meer gezien.
Nu begrijpen jullie ook waarom ik graag in een lichte, snelle auto rijd, dat compenseerd mij rijdersqualiteiten.
de Lotus is, denk ik even zwaar als mijn xtr4 met het Audi bam-blok was en even veel pk's.
Ik ben een langzamer rijder, maar een Porsche GT3 in wedstrijduitvoering kon ik 2 jaar geleden op Zolder bij houden.
De Porsche accelereerde sneller, de xtr4 stond sneller stil en ging sneller door de chincanes.
En half jaar geleden met de xtr8 met Audi V8 op Spa, kon ik de Porsche's GT3 maar een halve ronde volgen.
Een gastrijde rijder die ik een paar rondjes met mij als pasagier liet rijden, dat was andere koek.
Hij passeerde een Porsche GT3 in Stavelot buiten om en daarna hebben wij de Porsche niet meer gezien.
Nu begrijpen jullie ook waarom ik graag in een lichte, snelle auto rijd, dat compenseerd mij rijdersqualiteiten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 7 gasten