Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
KW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 25 aug 2011, 15:31

Remmie schreef:Ik rij liever een BTG van 10:00 met kooi en helm op me gemakkie dan een 8:30 zonder de veiligheids maatregelen.

Zolang ik maar plezier heb.
Je zegt het verkeerd om :) vind het zo een stuk passender klinken.

"Ik rij liever een BTG van 10:00 op me gemakkie zonder de veiligheids maatregelen, dan een 8:30 met kooi en helm."

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 aug 2011, 15:36

Verschuilen?

Een eerlijker manier om uit te maken welke rijder de snelste is bestaat er mijns inziens niet. Ja, een race met 100% gelijkwaardige auto's. Maar dat realiseer je niet zomaar.
Als we nou gewoon zeggen dat jij de snelste bent en jij doet net alsof je dat gelooft, is het dan goed? :lol:

Het gaat toch om de fun die je hebt op de Ring of waar dan ook. Bij de een moet het dan wat sneller gaan dan bij de ander. Maar aangezien er niets valt te winnen en het knap lastig is om gelijk materiaal te regelen zal er op DF nooit een snelste aangewezen worden.

VLA

Bericht door VLA » 25 aug 2011, 15:51

Wouter81 schreef:Zoals laatst hier al gepost: http://www.rent4ring.de/en/info/rentals ... leife.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Slechts 299 euro inclusief 12 rondes.

:)
De huur van de wagen inclusief een 12 ronde kaart voor de nordschleife voor 299,- euro ? Dat is wel zeer voordelig !

ErikS

Bericht door ErikS » 25 aug 2011, 15:55

Das geen geld nee!!!

Toch maar eens over nadenken.
Eigen risico is goed te doen, en dan toch een -ringproof- wagentje........ :strong:

VLA

Bericht door VLA » 25 aug 2011, 15:57

ow ik zie dat het volgens mij zonder rondekaarten is, je mag hem huren voor 12 rondes, maar dat is ex benzine en rondekaarten.

Maar alsnog, voor 25 euro extra heb je een 2e bestuurder erbij, en kun je het gehele bedrag dus door 2 delen. Leuke optie lijkt me. 6 rondes per persoon is goed te doen.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 25 aug 2011, 16:13

VLA schreef:ow ik zie dat het volgens mij zonder rondekaarten is, je mag hem huren voor 12 rondes, maar dat is ex benzine en rondekaarten.

Maar alsnog, voor 25 euro extra heb je een 2e bestuurder erbij, en kun je het gehele bedrag dus door 2 delen. Leuke optie lijkt me. 6 rondes per persoon is goed te doen.
Dit heb ik vorig jaar gedaan met de Ringclio van Arie, en is erg goed bevallen!

Andre

Bericht door Andre » 25 aug 2011, 16:24

Lol met een gt2rs om mij heen driften:)

Die kans heb je gehad toen ik even een paar rondjes in een aygo cup reed:)

Trackdays is gewoon plezier beleven en voor jezelf de snelheid rijden die voor jou uitdagend is. Competitie met een huur auto is op een ads dag op assen prima tussen race auto s. Een trackday dag is anders. Dat is een circuit beleven met je straat auto en daar plezier aan beleven.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 aug 2011, 17:31

De lijn tussen raceauto of straatauto is op trackdays helaas aan het vervagen. Ik vind het jammer dat er telkens meer racers bij komen. Ik ken weinig organisatoren waar voor het overgrote deel nog met straatauto's wordt gereden. Lot was een verademing vorige week.

steve smith

Bericht door steve smith » 25 aug 2011, 19:42

Hielke schreef:Dat gevoel en die behoefte heb ik niet Knot.

Om je als rijder met andere rijders te meten heb je een gelijkwaardige of gelijke auto nodig. Een E36 koopman BMW zoals we die tijdens de challenge op Assen gebruikt hebben bijv.
Wat heb je te meten dan? Als je nou eerst eens daadwerkelijk ging rijden ipv lullen over "meten" en wie er beter is of sneller is? Ga lekker Aprisco rijden man, daar zitten nog een paar kleine pikkies die wat te "meten" hebben.

Marius

Bericht door Marius » 25 aug 2011, 20:26

steve smith schreef:

Om je als rijder met andere rijders te meten heb je een gelijkwaardige of gelijke auto nodig. Een E36 koopman BMW zoals we die tijdens de challenge op Assen gebruikt hebben bijv.
Wat heb je te meten dan? Als je nou eerst eens daadwerkelijk ging rijden ipv lullen over "meten" en wie er beter is of sneller is? Ga lekker Aprisco rijden man, daar zitten nog een paar kleine pikkies die wat te "meten" hebben.
[hielke_modus]
Ik heb helemaal nooit gezegd dit en dat. Dat waren anderen. Waar het mij om gaat is: "weer iets totaal anders wat er niet toe doet".
[/hielke_modus]

steve smith

Bericht door steve smith » 25 aug 2011, 20:44

Ah, een Noorderling die een Noorderling afzeikt. Dat ik dat nog mee mag maken! :thnx:

Macboy

Bericht door Macboy » 25 aug 2011, 22:14

stefan740 schreef:Het schijnt een enorme no no te zijn om dat te durven toegeven maar dat interesseert mij verder weinig. De manier om hier respect te krijgen is om met een GT2RS buitenom Andre te driften op de ring in november .....en ja dat zit er niet helemaal in.
Stefan over je rijstijl niets te klagen, maar dat stuur-overpakken is zo belachelijk dat je ook moet kunnen incasseren vind ik.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 aug 2011, 22:17

steve smith schreef:

Ik zou me wel eens met jou willen meten Steve. Gewoon om m'n ego weer eens een lekkere oppoetsbeurt te geven.

Hoe staan m'n kansen?

RVV

Bericht door RVV » 25 aug 2011, 22:28

Niet best....

http://www.googlefight.com/index.php?la ... ord2=Steve" onclick="window.open(this.href);return false;

steve smith

Bericht door steve smith » 25 aug 2011, 22:32

Ik heb geen idee hoe je kansen zijn, Hielke. Volgens de verhalen heb ik een langere dan Hans maar een kortere dan Andre. Pak je rolmaat en doe wat je niet laten kan ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 25 aug 2011, 22:42

steve smith schreef:Ik heb geen idee hoe je kansen zijn, Hielke. Volgens de verhalen heb ik een langere dan Hans maar een kortere dan Andre. Pak je rolmaat en doe wat je niet laten kan ;)
Die pikkiesmeterij laat ik aan jullie over. Met die wurm van mij maak ik toch geen kans. Grote ballen heb ik wel.

Mijn skills als rijder wil ik met je meten. Is toch geen probleem? Potje voetbal, potje tennis, potje pingpong, het kan en gebeurt allemaal buiten de officiële competitiekanalen om. Ook met auto's kan dat.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 25 aug 2011, 22:49

Je vergeet hanengevechten... pfffff

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2011, 23:01

we moeten ze maar inschrijven bij dat jaarlijkse evenement, hoe heet dat toch waar ze met gelijke auto's en andere voertuigen tegen elkaar strijden in een grote hal?
met Schumi e.d. :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 25 aug 2011, 23:05

GTRene schreef:we moeten ze maar inschrijven bij dat jaarlijkse evenement, hoe heet dat toch waar ze met gelijke auto's en andere voertuigen tegen elkaar strijden in een grote hal?
met Schumi e.d. :lol:
Hoho, het is niet de bedoeling dat IK in een vergelijk het onderspit ga delven!

Daarom daag ik Steve ook uit :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2011, 23:23

lol :mrgreen:

ah gevonden, we schrijven jullie voor de Race of Champions v DF :lol: :TV kijken:

MX5T

Bericht door MX5T » 25 aug 2011, 23:44

Hielke schreef:Om je als rijder met andere rijders te meten heb je een gelijkwaardige of gelijke auto nodig. Een E36 koopman BMW zoals we die tijdens de challenge op Assen gebruikt hebben bijv.
Een kleine nuancering toch. De gelijke auto of enige auto die gebruikt wordt is één ding. Om het een echt vergelijk te maken zou er door de deelnemenrs geen ervaring moeten zijn met de gebruikte auto en geen ervaring op het gebruikte circuit.
Dit is met een E36 niet het geval. Dit is met het circuit van Assen niet het geval. Er zijn deelnemers die met één of beiden veel ervaring hebben en daardoor een significant voordeel hebben.
Naar mijn idee kwam de KoT van 2007 te Malmedy nog het dichtste bij een redelijk onpartijdig meten van de rijcompetenties. Naar ik me meen te herinneren had er nog niemand van de deelnemers op deze baan gereden. Wel waren er deelnemers die al vaker met een E30 hadden gereden en gedrift op circuits. Voor mij was het de eerste keer dat ik in een E30 mocht sturen en op een Mickey Mouse baantje (wat ik ook nog niet eerder had gedaan). Ook het type baan heeft zijn invloed op de prestaties voor de deelnemers. De ene is beter thuis op een langzamere baan, de andere op een snellere. Door mijn voorliefde voor snellere banen merk ik dat dat mij daardoor iets gemotiveerder maakt op een baan als de Ring als het rijden op een baan waar het overschakelen naar de derde versnelling er al voor kan zorgen dat je de groene zone opzoekt.

Ik zie een echt onpartijdige challenge bijna niet realiseerbaar, niets is echter onmogelijk echter strand meestal op de praktische uitvoering (lees kosten ervan)

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 26 aug 2011, 00:55

Peter Tunissen schreef:Ja, en regel dan ook meteen even het circuit ook.
Ik zit in ieder geval niet te wachten op een stuk of wat dodo's die als een debiel de baan over gaan trappen omdat ze per sé de snelste rondetijd van de dag moeten rijden.
Mensen die die behoefte wel hebben kunnen prima terecht in welke raceklasse dan ook.
Fijn om dit te lezen Peter! Ik begon me langzaamaan toch wel een beetje zorgen te maken of ik én de auto wel geschikt waren voor de DF trackday... En dan niet zozeer omdat dit door DF georganiseerd werd, maar wel door de diverse reacties mbt. TF en serieus gas geven op de Nordschleife, dat je dan maar een trackday moet boeken. Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om tussen alleen maar <8.30 rijders te zitten. Dat haal ik niet, zal ik nooit halen, ook niet met een Porsche GTxRS 4,2358 editie. :) (die ik ook nooit zou kunnen betalen)

Wat ik wil is gewoon lekker lijnen rijden en progressie zien!! Echt leren op de NS!! Ik heb nu zo'n 60 ronden ervaring, dus wil gewoon leren om deze baan te "beheersen." En daar zijn dit ideale trackdays voor! Ik neem een kameraad van mij mee, en hij heeft +/- 5 ronden gereden. Maar is wel helemaal gepakt door de Ring, de auto's, de omgeving... Ik red mezelf wel, maar zou het doodzonde vinden als hij zich niet op zijn gemak zou zoelen als hij elke auto in de gaten zou moeten houden, omdat een "meneer" door een lompe inhaalactie 0,3 sec. van zijn BTG tijd af zou kunnen halen. :?

Knot

Bericht door Knot » 26 aug 2011, 07:37

Het zal altijd een beetje zoeken zijn maar idd het trackday idee was ooit dat men met hun straatauto op straatbanden met straatremblokjes wat rondjes konden rijden.

Met mijn geupgrade 328i rij ik op een bmw drivers club dag ook tussen veel E36 aprisco spul, daarvan kan ik er 3 voorblijven maar moet er 15 laten gaan die gewoon veel harder rijden (en dan doe ik echt wel mn best)....

Nordschleife is TF eigenlijk een soort trackday (maar dan met straatauto's) vind ik... dus lastig om dan bij een "echte" trackday niet een stapje hoger te gaan kwa materiaal.

KW

Bericht door KW » 26 aug 2011, 18:31

Ik denk dat het grote verschil tussen TF en een trackday is dat er tijdens een trackday geen zondagsrijders/dagjesmensen zijn die niet kunnen rijden en niet weten hoe ze hun spiegels moeten gebruiken, en daarom voor de ervarener doorrijder een trackday beter geschikt is.

Jussi

Bericht door Jussi » 26 aug 2011, 22:51

KW schreef:Ik denk dat het grote verschil tussen TF en een trackday is dat er tijdens een trackday geen zondagsrijders/dagjesmensen zijn die niet kunnen rijden en niet weten hoe ze hun spiegels moeten gebruiken, en daarom voor de ervarener doorrijder een trackday beter geschikt is.
Wanneer ben je dan geschikt om ooit met een trackday te starten?

Plaats reactie