Conspiracy theories... ZeitGeist... opent je ogen...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 aug 2007, 11:15

Roman schreef:Vraag me af hoe lang dat goed gaat. Dat moet haast wel een keer fout gaan...
Ach voor twee weken terug had je de eerste beursklapper te pakken. De banken moeten miljarden pompen in de economie tegen de stijgende rente die veroorzaakt wordt doordat de huizenmarkt op instorten staat. Uiteindelijk merk je daar verder weinig van behalve dat de dollar steeds minder waard wordt. Eigenlijk is het land failliet alleen ze weten het nog niet :wink: In Italie ging het eigenlijk net zo met de Lire..
romo schreef:
Niels schreef:
Roman schreef:Vraag is, tot hoeverre gebeurt hetzelfde in Europa?

North American Union waar ze het over hadden, met dezelfde mensen erachter dan de European Union.

Vraag me af hoe het hier zit. In Zeitgeist zie je de Britten ook betrokken bij een hoop zaken.
Het probleem van de VS is, is dat ze geen geschiedenis hebben. Geen koningshuis en een wet systeem wat laat op gang is gekomen. Daardoor is de basis al commercieel vanuit economische visie. Een economie die geld van een bank leent zonder restrictie i.p.v. andersom.....tenminste zo kijk ik er tegen aan :wink: In Europa zal ook voldoende gesmeerd worden maar de VS spant echt de kroon. Die gaan (moeten) gewoon oorlog gaan voeren om hun economie weer impuls te geven :?

Zo is het maar net, dat ze daarmee de gehele wereld in het verderf storten zal ze aan de reet roesten.......................... :?
En dan te bedenken dat het maar een relatief aantal mensen is die hiervoor zorgen :shock: En zolang ze bondgenoten vinden.... :? Ik denk dat het net zolang doorgaat totdat de grondstoffen op zijn en het land failliet is :wink:

944 guy

Bericht door 944 guy » 25 aug 2007, 14:40

emiel307sw schreef:hoop het niet,
ik denk dat na irak veel mensen ook wel doorhebben dat bush de boel ter plekke verzint
Nou, ga maar eens een paar maanden in amerika doorbrengen.
Elke europeaan wist van begin af aan al dat er geen wapens gevonden zouden worden (hoogstens de chemische wapens die amerika in de jaren 80 aan irak leverde, maar die mochten de koerden al in ontvangst nemen), maar in amerika zie je niks anders dan 'WMD's this, WMD's that'.
Vergeet niet dat de grote zenders daar allemaal in het bezit zijn van bush zijn vriendjes, het is net duitsland in de 30er jaren. Als je mensen maar lang genoeg vertelt dat joden slecht zijn/iraq WMD's heeft, dan gaan mensen het op den duur geloven.
Zie ok 'the power of nightmares'. Leuke docu over het ontstaan van 'terrorisme' en hoe de neocons amerika over hebben genomen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 aug 2007, 22:07

Ik moet me hierin niet verder verdiepen, dan wordt ik echt helemaal gek.... Ik maak me vaak al druk om dit soort zaken laat staan dat ik details zou kunnen lezen...

Als wij nu een eigen land gaan stichten, zoveel mogelijk asfalt, kroegen, geld en speeltuinen voor onze kinderen een idee?

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 11 okt 2007, 19:37

Wat vinden jullie van deze conspiracy??

Ik ken de dollar briefjes niet maar ze zullen wel echt zijn.

Kijk:

http://www.break.com/index/conspiracy-o ... dence.html

GTRene

Re: Conspiracy theories... ZeitGeist... opent je ogen...

Bericht door GTRene » 07 mar 2010, 16:50

Ik zag van de week een film waar ook 9/11 even werd genoemd en het ging over de mossad (die onlangs ook in het nieus was)
van die Joodse mensen die in die gebouwen werkten bleven er een paar duizend die dag thuis en een connectie met de mossad was aangetoond? anyway ik dacht tja tis een film echter worden in bepaalde films wel eens waarheden of gedeelten daarvan vermeld.

ik dacht eens ff kijken, meteen eerste raak...

http://www.rense.com/general64/moss.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Shortly after the destruction of the twin towers, radio news reports described five "Middle Eastern men" being arrested in New Jersey after having been seen videotaping and celebrating the explosive "collapses" of the WTC.

These men, from a phony moving company in Weehawken, N.J., turned out to be agents of Israeli military intelligence, Mossad. Furthermore, their "moving van" tested positive for explosives.
On September 12, 2001, the Internet edition of The Jerusalem Post reported, "The Israeli foreign ministry has collected the names of 4,000 Israelis believed to have been in the areas of the World Trade Center and the Pentagon at the time of the attack."

Yet only one Israeli was killed at the WTC and two were reportedly killed on the "hijacked" aircraft.

Although a total of three Israeli lives were reportedly lost on 9/11, speechwriters for President George W. Bush grossly inflated the number of Israeli dead to 130 in the president's address to a joint session of Congress on September 20, 2001.

The fact that only one Israeli died at the WTC, while 4,000 Israelis were thought to have been at the scene of the attacks on 9/11 naturally led to a widespread rumor, blamed on Arabic sources, that Israelis had been forewarned to stay away that day.

"Whether this story was the origin of the rumor," Bret Stephens, the Post's editor-in-chief wrote in 2003, "I cannot say. What I can say is that there was no mistake in our reporting."
apart verhaal en der is veel meer van te vinden, echter meeste is classified...
toch kan er best een deel van kloppen, USA en Israel zijn of waren goede vrienden, Israel kan van alles flikken zeg maar en toch doet Amerika weinig zo lijkt het,net of ze ergens ban voor zijn of ze als vriend te houden voor? het midden oosten.

anyway, ik kende het verhaal nog niet van de Mossad en Joden tijdens 9/11 8)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 mar 2010, 17:13

Toch jammer dat na al die intensieve voorbereidingen van de Mossad, waarbij een enorm conspiracy moest worden uitgedokterd, vijf Mossad agenten zich enigzins infantiel verraden door in het openbaar een dansje te doen! :hammer:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 mar 2010, 16:21

Briljante opmerking :)

Zo is het ook maar net ... net zoals het "gevonden paspoort" ergens in een "niet afgesloten auto". Dat verhaal heb ik vanaf het begin al niet geloofd.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 08 mar 2010, 16:28

Macboy schreef:Briljante opmerking :)

Zo is het ook maar net ... net zoals het "gevonden paspoort" ergens in een "niet afgesloten auto". Dat verhaal heb ik vanaf het begin al niet geloofd.
edit: Censuur!

Wat ik wilde zeggen:
Net als dat paspoort van één van de kapers die ongeschonden bij het wtc werd gevonden
Laatst gewijzigd door Robertdj op 08 mar 2010, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 16:41

gisteren deze afgekeken, interessant...der zijn tig video's van...leuk om te zien op tv maar vanachter de pc pff best lang, echter deze was interessant om te volgen...duurt wel een uur :mrgreen:

[gvideo]http://video.google.com/videoplay?docid ... 5086911340#[/gvideo]

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 11 aug 2011, 15:29

Zeitgeist Moving Foward :cool:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2011, 18:04

ben al een uur onderweg, altijd interessant die zeitgeist...
in dat uur zeggen ze wat ik ook al jaren denk en of wat overeenkomt hoe ik het ongeveer denk/voel...
zie er dus veel in terug wat het onderbuikgevoel duidelijker maakt, das mooi maar ook zorgwekkend, maja de wereld draait door met de nadruk op draait door :wink:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 11 aug 2011, 18:25

Afbeelding

Hans R

Bericht door Hans R » 11 aug 2011, 18:37

Kijk en geef dan je oordeel :duh:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2011, 20:38

beursmensen of mensen met aandelen of macht zullen toch al snel anders reageren...
heb hem net helemaal uitgekeken, helaas geen ondertiteling dus kon niet alles even snel volgen, maar kon wel tussen de meeste regels door lezen en met het meeste ook in vinden.

Hans R

Bericht door Hans R » 11 aug 2011, 20:50

Hij heeft wel ondertiteling maar dan moet je hem in het klein kijken en interactief transcript aanklikken, dan speelt de ondertiteling langzaam mee, stuk handiger dan zonder :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 aug 2011, 22:02

Ik doelde op dit topic.
Ruben schreef:De vraag is of de mens er ooit klaar voor zal zijn, ik geloof het niet. Als ik heel eerlijk ben, geloof ik waarschijnlijk ook niet in een democratisch systeem.

Maar nu geef ik commentaar zonder de film gekeken te hebben :bag:

Is dit overigens het eindresultaat van waar in het begin van dit topic over werd gesproken of een vervolg?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2011, 22:19

Hans R schreef:Hij heeft wel ondertiteling maar dan moet je hem in het klein kijken en interactief transcript aanklikken, dan speelt de ondertiteling langzaam mee, stuk handiger dan zonder :bag:
ow...die mogelijkheid heb ik dan gemist :D
keek ook bijna alles in "groot"
magoed meeste wel redelijk kunnen volgen :D

Rupie

Bericht door Rupie » 21 aug 2011, 22:02

You have to create problems to create profit. :devil:

Eerste 40 minuten kan je overslaan als je geen jonge vader of aanstaande vader bent :kikker:

Planned obsolescence.

Veel gelijkenis met Inside Job wat betreft het financiële systeem, beurzen, schulden en dergelijke.

Voor mij een inzicht wat ik al een tijdje heb, in dit geval uitgebreid verwoord. De grote vraag blijft of we als mensheid bereid zijn om anders tegen zaken aan te gaan kijken of dat we daar uberhaupt in staat toe zijn. Ik geloof het niet. Daarmee is het een hippie theorie. Niet omdat het zo zou moeten zijn, maar omdat het vechten tegen de bierkaai/molens is. Dit zijn machtige molens waar een begrip en mate van (op)offering voor nodig is waar ik niet van de gemiddelde mens van verwacht dit te bezitten en dit bereid is te offeren. De dommen regeren daarmee en daartoe behoort ook een grote groep rijken alhoewel de meesten zullen denken dat dat toch wel heel intelligente mensen moeten zijn. Vicieuze cirkel waar we niet uit gaan komen of je moet bereid zijn tot revolutie en daarvoor de benodigde groep mensen bij elkaar kunnen brengen die het niet alleen vanuit populisme doen maar daadwerkelijk vanuit een bepaald bewustzijn.

Aangezien ik niet geloof dat deze grote groep mensen bestaat danwel bereid zal zijn zich voor dit doel in te zetten, geloof ik niet in democratie. Om deze revolutie tot stand te brengen zal je een bepaalde vorm van dictatuur moeten toepassen. In eerste instantie veel regels waaronder selectie en inperking van de bevolking. Daarvan uit kan er weer een algemeen bewustzijn ontstaan die kan leiden tot misschien wel weer minder regels en een grotere samenleving mochten we dat willen.

Getypt op 1 uur en 30 minuten van de film..

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 22:57

whaha Ruben, en ja in veel ga/denk ik ook zo in mee...
zo gaat het eigenlijk al eeuwen evoluerende in de tijd...

ik denk ook dat het heel moeilijk is geworden, de rek is er al een tijdje uit en via veelal pappen en nathouden en trucs uithalen rekken ze nog wat her en der maar de dikke rekening komt er aan.
je ziet het al in veel dingen terug...we zullen moeten stabiliseren, maar das helemaal niet erg, immers als we dat niet doen/kunnen wordt het gat nog veel groter.

levi
Auto: Clio RS 197

Bericht door levi » 22 aug 2011, 21:56

ZetGeist opent je ogen?

Dan zou ik de volgende filmpjes maar eens bekijken:

Check youtube en zoek dan loose change, dutch subtitle, het zijn bij elkaar 7 of 8 filmpjes met bewijzen over 911,en de twin towers, zo ook het zogenaamde toestel wat het pentagon ingevlogen was, waar alleen geen brokstukken zijn gevonden, van wat voor een vliegtuig dan ook.............................................................

Ik vond het geweldig interessant.

Erwin

dvh

Bericht door dvh » 23 aug 2011, 22:08

Zit " Sicko" te kijken van Michael Moore ..
Ook interessant..

Rupie

Bericht door Rupie » 23 aug 2011, 22:10

Heb je Inside Job al gezien David? Anders ff op je to do lijstje zetten. Kon 'm nog niet op YouTube vinden, maar het bekijken waard.

dvh

Bericht door dvh » 23 aug 2011, 22:19

Zal hem noteren.
Betreft "Sicko".. Triest.. Geeft gelijk een goede kijk neer van Amerika..
Zeker dat stuk vanuit Cuba... Ontzettend sterk, en toch zo triest.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 23 aug 2011, 22:33

dvh schreef:Zit " Sicko" te kijken van Michael Moore ..
Ook interessant..
Krijg je er never nooit niet door daar. Moeten de belastingen voor verdubbeld worden.
Afbeelding
http://en.wikipedia.org/wiki/Income_tax ... ted_States" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie