Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door GTRene » 22 aug 2011, 21:34

opzich wel een nette tijd met dat verkeer.
ik ben al een paar jaar niet geweest :bag:
dus kom maar niet verder met men totaal 3 of was het nu 4 rondjes :TV kijken: lol.
wel jammer eigenlijk...

Reind

Bericht door Reind » 22 aug 2011, 21:42

Ruben schreef:Ik vind het geen slecht rondje, maar je rijdt wel alsof je op het circuit bent. Hoeveel ervaring heb je op de ring?
10 rondjes. En ik rij idd alsof ik op het circuit ben. En dan op 90%.

Reind

Bericht door Reind » 22 aug 2011, 21:53

Paskal schreef:Ik doe het je niet om zo'n rondje te rijden op de grens van wat de auto kan (althans zo komt het op mij over), maar zo nu en dan is het wel op het randje...... Uitkomen Aremberg, Metzgesfeld en Brünnchen bijvoorbeeld is wel wat krapjes :)
Ach, af en toe een beetje uitwaaien de bocht uit Is niks mee. Metzgesfeld heb ik verkeert ingeschat. Overkomt me geen tweede keer.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 aug 2011, 21:53

Reind schreef:
Ruben schreef:Ik vind het geen slecht rondje, maar je rijdt wel alsof je op het circuit bent. Hoeveel ervaring heb je op de ring?
10 rondjes. En ik rij idd alsof ik op het circuit ben. En dan op 90%.
Je bent ook op een circuit. Dat 90% van de anderen doet alsof ze een geschikte picknickplaats zoeken, daar kunnen we niks aan doen :tooth:

Was dit de auto waar je op Assen met Federals een 2.08 mee hebt gereden?

En dat curbje bij uitkomen? Dan weet je in ieder geval dat je geen snelheid hebt laten liggen!

Reind

Bericht door Reind » 22 aug 2011, 21:58

Dit is idd dezelfde auto. Ben benieuwd wat er haalbaar is met een aprisco op de ring. Ik denk dat ik daar toch wel richting de 8:00 toe moet kunnen op verse Toyo,'s en een vrij rondje.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 aug 2011, 23:21

http://bridgetogantry.com/2/index.php?o ... mid=300053" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi stukje over een huur Suzuki Swift die zonder noemenswaardige problemen maar liefst 2800 Ring rondjes heeft afgelegd.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 23 aug 2011, 00:27

Leuk rondje Reind !

Tristan

Bericht door Tristan » 23 aug 2011, 12:43

Is dat verkeerd dan?

ErikS

Bericht door ErikS » 23 aug 2011, 12:53

Tristan schreef:
Is dat verkeerd dan?
Ik vind het nog wel meevallen....

Een paar keer de bocht een beetje missen, verder zie ik wel eens gekkere filmpjes!

Nette ronde Reind!

(@ Ruben, hij rijd natuurlijk wel vaaaaak aprisco, ook in de top...... Beetje Andre stijl.... Wat vond je van Andre zijn 1M rondje? Vond dat er heftiger uitzien... Reind zit bij mij hoog kwa rij-kwaliteiten...)

Rupie

Bericht door Rupie » 23 aug 2011, 12:57

Ik zou me er waarschijnlijk niet prettig bij voelen om dat zelf zo te doen op de ring en weet ook niet of ik het zou waarderen als iemand in mijn omgeving zo rijdt.

Andre heb ik niet zo de curbs zien pakken en Andre's rijkwaliteiten ken ik.

Zijn allemaal dingetjes bij elkaar en ik weet dat Reind Aprisco rijdt, maar ik heb er een dubbel gevoel bij als iemand zo de grenzen opzoekt met rolkooi en helm tijdens touristenfahrten.

Ik laat het verder aan de ervaren ringridders over om een daadwerkelijk oordeel te geven.

Bovenstaand is mijn gevoel.

Reind

Bericht door Reind » 23 aug 2011, 13:51

Niet om mezelf een veer in mijn reet te steken maar denk dat ik het beter onder controle heb dan een gemiddelde TFer die probeert een BTG 9:30 te rijden. Daar rij ik liever niet bij in de buurt. Die rijden meer op hun/over hun eigen grens dan ik in dit rondje. Het is duidelijk te zien dat ik absoluut geen risico's neem bij het inhalen van langzamere auto's, en dat vind ik een eis als je TF rijd. Kijk bijvoorbeeld maar bij Breidscheid. Daar was ruimte om er volle vaart langs te knallen maar ik doe dat bij voorbaat niet omdat bij TF auto's zomaar ineens insturen.

De nurburgring is een circuit en tijdens TF vind ik dat wanneer het rustig is je er best voor mag gaan zitten. Hier en daar zitten er wat schoonheidsfoutjes in het rondje maargoed zoveel rondjes heb ik er nog niet gereden.

Tristan

Bericht door Tristan » 23 aug 2011, 14:10

+1

Heb niet echt gevoel je dat je een kamikaze piloot bent maar genoeg ervaring hebt om snel en op de grens te rijdens zonder andere (en jezelf) in groot gevaar te brengen. Rijden tijdens TF is nooit zonder enkel risico maar de factor lig voor 90% bij de bestuurder.

Knot

Bericht door Knot » 23 aug 2011, 14:17

Hielke schreef:http://bridgetogantry.com/2/index.php?o ... mid=300053" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi stukje over een huur Suzuki Swift die zonder noemenswaardige problemen maar liefst 2800 Ring rondjes heeft afgelegd.
lagertje, dynamo, accu, koppeling.. valt reuze mee.. al had die koppeling waarschijnlijk niet nodig geweest.

Wel lame dat iemand m misshifted heeft naar 8700rpm... :(

Marius

Bericht door Marius » 23 aug 2011, 14:24

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat alles wat onder de 9:00 rondgaat tijdens TF zorgt voor een substantiele verhoging van risico's. Voor het eigen voertuig, maar ook voor de voertuigen van anderen. Of je daarbij een ervaren coureur bent of niet is maar deels van invloed. Ook in bv het 1M/csl filmpje zie je inhaalacties waarbij een hoop vertrouwen wordt gelegd in de stuurmanskunsten en verkeersinzichten van anderen. Gezien de snelheidsverschillen maakt het daarbij niet meer uit of je heel ervaren ringrijder/coureur of whatever bent, het blijft een verhoogd risico.
Daarnaast zijn er nog de onverwachte situatie's met vloeistoflekkages alsmede onverwachte opduikende ongevalsituatie's waarbij je, hoe ervaren ook, door de onoverzichtelijkheid van de ring als bestuurder weinig meer te vertellen hebt op tempo's die gepaard gaan met btg tijden rond en of onder de 8 minuten.

Knot

Bericht door Knot » 23 aug 2011, 14:37

Vind het een rap rondje hoor Reind.. zeker gezien je niet avonden video's en boeken loopt te bestuderen... daar zit nog wel 10 a 15 sec in wellicht maar net hoeveel zin je hebt en hoever je wilt gaan.

Denk wel dat het 3,45 diff soms in je nadeel werkt. Ik kom met mijn 3,15 diff wel vaak beter uit door met name de langere 3e versnelling.

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2011, 15:45

zie je inhaalacties waarbij een hoop vertrouwen wordt gelegd in de stuurmanskunsten en verkeersinzichten van anderen.
Goed standpunt inderdaad. Verder geen waardeoordeel over Reind zijn filmpje, sterker nog, ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om die te bekijken :oops:

Drake

Bericht door Drake » 23 aug 2011, 18:42

Reind schreef:Niet om mezelf een veer in mijn reet te steken maar denk dat ik het beter onder controle heb dan een gemiddelde TFer die probeert een BTG 9:30 te rijden. .
Het probleem is niet zozeer jezelf, maar anderen en het snelheidverschil wat daarbij komt. Kijk voor de gein eens bij mijn filmpje rond 5:45 daar gooit een rode Hyuandai zijn auto gewoon naar links zonder te kijken waardoor ik behoorlijk abrubt in de remmen moest (en dan reed ik in dat betreffende rondje i.v.m test e.d en een praktisch nog steeds "nieuwe" auto erg rustig).

Maar in het geval van een rustige baan moet het geen probleem zijn, hou alleen in gedachten dat je niet met jezelf maar vooral met anderen rekening moet houden, igg is dat hetgeen wat ik in de vele rondjes TF al gemerkt heb. Ik heb in het verleden tig trackdays op zolder/assen/zandvoort gereden maar dat is compleet anders en let men (mits je niet met vrijrijden e.d gaat ) veel beter op.

Regelmatig worden er ook trackdays gedaan op de ring waarbij de prijzen best betaalbaar zijn en dan heb je een veel mooiere en vooral veiligere kans om echt los te gaan i.c.m de auto.

Fabian

Bericht door Fabian » 23 aug 2011, 19:25

Marius schreef:Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat alles wat onder de 9:00 rondgaat tijdens TF zorgt voor een substantiele verhoging van risico's. Voor het eigen voertuig, maar ook voor de voertuigen van anderen. Of je daarbij een ervaren coureur bent of niet is maar deels van invloed. Ook in bv het 1M/csl filmpje zie je inhaalacties waarbij een hoop vertrouwen wordt gelegd in de stuurmanskunsten en verkeersinzichten van anderen. Gezien de snelheidsverschillen maakt het daarbij niet meer uit of je heel ervaren ringrijder/coureur of whatever bent, het blijft een verhoogd risico.
Daarnaast zijn er nog de onverwachte situatie's met vloeistoflekkages alsmede onverwachte opduikende ongevalsituatie's waarbij je, hoe ervaren ook, door de onoverzichtelijkheid van de ring als bestuurder weinig meer te vertellen hebt op tempo's die gepaard gaan met btg tijden rond en of onder de 8 minuten.
En zo is het wel.

Experience is speaking Marius!

(daarvoor moet je er gewoon heel vaak gereden hebben, dan leer je heeeeeeel snel dat je zelfbewust moet zijn en met het meest onverwachte rekening moet houden)

Knot

Bericht door Knot » 23 aug 2011, 19:41

Tijdens TF ga ik er altijd wel vanuit dat iemand gek kan insturen etc.. maar vreemd genoeg is er nog nooit echt wat gebeurd, in tegenstelling tot andere trackdays (Zandvoort, Assen, Zolder) waar iedereen weet waar ie aan toe is, daar wordt ik juist afgesneden :shock:

JP

Bericht door JP » 23 aug 2011, 19:48

Ik wachtte bij TF altijd tot de voorligger zijn knipperlicht aanzetten naar rechts of op een gebaartje. Ookal duurde het anderen achter mij weer te lang.

Nothing to win or prove, just a lot to lose....

Reind

Bericht door Reind » 23 aug 2011, 19:53

Fabian schreef:
Marius schreef:Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat alles wat onder de 9:00 rondgaat tijdens TF zorgt voor een substantiele verhoging van risico's. Voor het eigen voertuig, maar ook voor de voertuigen van anderen. Of je daarbij een ervaren coureur bent of niet is maar deels van invloed. Ook in bv het 1M/csl filmpje zie je inhaalacties waarbij een hoop vertrouwen wordt gelegd in de stuurmanskunsten en verkeersinzichten van anderen. Gezien de snelheidsverschillen maakt het daarbij niet meer uit of je heel ervaren ringrijder/coureur of whatever bent, het blijft een verhoogd risico.
En zo is het wel.

Experience is speaking Marius!

(daarvoor moet je er gewoon heel vaak gereden hebben, dan leer je heeeeeeel snel dat je zelfbewust moet zijn
en met het meest onverwachte rekening moet houden)
Ik ben het absoluut met Marius eens. De ring is een heel gevaarlijk circuit waar veel blinde bochten in zitten. Bij een oliespoor of onverwachts ongeval gaan 1000 rondjes ervaring je echt niet redden. Het is gewoon hopen dat je nooit in die situatie terecht komt. Ik vind race ervaring (vooral Cup racen) wel nuttig op de ring. Eigenlijk overal in het verkeer, je reageert natuurlijker in noodsituatie. Of je nou op de ring rijd of assen, dat is overal hetzelfde.

Ik ben een speedjunky en ga niet naar de ring rustig aan te doen. De adrenaline moet wel door het lichaam stromen, en met veel race ervaring gebeurt dat bij mij enkel op een hoog tempo.

Fabian

Bericht door Fabian » 23 aug 2011, 20:04

Het was geen commentaar op jou Reind :)

Maar met meer ervaring ga je uiteindelijker bewuster (misschien zelfs wel langzamer) rijden op de Ring, zeker op sommige punten.

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2011, 20:36

Drake schreef:
Reind schreef:Niet om mezelf een veer in mijn reet te steken maar denk dat ik het beter onder controle heb dan een gemiddelde TFer die probeert een BTG 9:30 te rijden. .

Regelmatig worden er ook trackdays gedaan op de ring waarbij de prijzen best betaalbaar zijn en dan heb je een veel mooiere en vooral veiligere kans om echt los te gaan i.c.m de auto.

*kuchkuch* http://www.driving-fun.com/2153/active/ ... e-hel.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Marius

Bericht door Marius » 23 aug 2011, 21:09

Het is te leuk om heerlijk door te rijden :-) maar in je achterhoofd weet een ieder van ons met een beetje brains dat je gewoon een keer de sigaar kan zijn. Op de verkeerde tijd in de verkeerde situatie. Hetzij door een andere weggebruiker die je niet ziet aankomen, en yep dat kan gewoon gebeuren als je vlot aankomt en iemand rijdt 1/3 van jouw snelheid, die ander is ook niets te verwijten, rijd rustig zijn rondje.
Of inderdaad een vloeistoflekkage. Over het algemeen doen mensen dat ook niet expres en zit niemand er op te wachten.

Bottom line is, het is een dunne grens tussen een heerlijke dag of een shitdag :-) Ik heb ook verder op niemand commentaar hoor, ook echt niet op Reind. Het is gewoon zo heerlijk om er te rijden :-)

Hielke

Bericht door Hielke » 23 aug 2011, 21:59

Inderdaad Marius. Veel vaste Ringbezoekers die op 1/3 van de mogelijke snelheid rijden zouden zich eigenlijk met puzzelritten en andere low risc hobby's bezig moeten houden.

Ik kijk wel eens naar de Ringcam die bij het tolpoortje staat. Hordes 911's komen voorbij. Eenmaal op de baan vraag ik me bij het gros af waarom ze de moeite hebben genomen die slagboom te passeren. Op de parkeerplaats hadden ze hun moment of glory. Op de baan is whatever aflevering van Socutera boeiender.

Plaats reactie