ik ben al een paar jaar niet geweest
dus kom maar niet verder met men totaal 3 of was het nu 4 rondjes
wel jammer eigenlijk...
10 rondjes. En ik rij idd alsof ik op het circuit ben. En dan op 90%.Ruben schreef:Ik vind het geen slecht rondje, maar je rijdt wel alsof je op het circuit bent. Hoeveel ervaring heb je op de ring?
Ach, af en toe een beetje uitwaaien de bocht uit Is niks mee. Metzgesfeld heb ik verkeert ingeschat. Overkomt me geen tweede keer.Paskal schreef:Ik doe het je niet om zo'n rondje te rijden op de grens van wat de auto kan (althans zo komt het op mij over), maar zo nu en dan is het wel op het randje...... Uitkomen Aremberg, Metzgesfeld en Brünnchen bijvoorbeeld is wel wat krapjes
Je bent ook op een circuit. Dat 90% van de anderen doet alsof ze een geschikte picknickplaats zoeken, daar kunnen we niks aan doenReind schreef:10 rondjes. En ik rij idd alsof ik op het circuit ben. En dan op 90%.Ruben schreef:Ik vind het geen slecht rondje, maar je rijdt wel alsof je op het circuit bent. Hoeveel ervaring heb je op de ring?
Is dat verkeerd dan?Ruben schreef:Ik vind het geen slecht rondje, maar je rijdt wel alsof je op het circuit bent. Hoeveel ervaring heb je op de ring?
Ik vind het nog wel meevallen....Tristan schreef:Is dat verkeerd dan?Ruben schreef:Ik vind het geen slecht rondje, maar je rijdt wel alsof je op het circuit bent. Hoeveel ervaring heb je op de ring?
lagertje, dynamo, accu, koppeling.. valt reuze mee.. al had die koppeling waarschijnlijk niet nodig geweest.Hielke schreef:http://bridgetogantry.com/2/index.php?o ... mid=300053" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi stukje over een huur Suzuki Swift die zonder noemenswaardige problemen maar liefst 2800 Ring rondjes heeft afgelegd.
Goed standpunt inderdaad. Verder geen waardeoordeel over Reind zijn filmpje, sterker nog, ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om die te bekijkenzie je inhaalacties waarbij een hoop vertrouwen wordt gelegd in de stuurmanskunsten en verkeersinzichten van anderen.
Het probleem is niet zozeer jezelf, maar anderen en het snelheidverschil wat daarbij komt. Kijk voor de gein eens bij mijn filmpje rond 5:45 daar gooit een rode Hyuandai zijn auto gewoon naar links zonder te kijken waardoor ik behoorlijk abrubt in de remmen moest (en dan reed ik in dat betreffende rondje i.v.m test e.d en een praktisch nog steeds "nieuwe" auto erg rustig).Reind schreef:Niet om mezelf een veer in mijn reet te steken maar denk dat ik het beter onder controle heb dan een gemiddelde TFer die probeert een BTG 9:30 te rijden. .
En zo is het wel.Marius schreef:Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat alles wat onder de 9:00 rondgaat tijdens TF zorgt voor een substantiele verhoging van risico's. Voor het eigen voertuig, maar ook voor de voertuigen van anderen. Of je daarbij een ervaren coureur bent of niet is maar deels van invloed. Ook in bv het 1M/csl filmpje zie je inhaalacties waarbij een hoop vertrouwen wordt gelegd in de stuurmanskunsten en verkeersinzichten van anderen. Gezien de snelheidsverschillen maakt het daarbij niet meer uit of je heel ervaren ringrijder/coureur of whatever bent, het blijft een verhoogd risico.
Daarnaast zijn er nog de onverwachte situatie's met vloeistoflekkages alsmede onverwachte opduikende ongevalsituatie's waarbij je, hoe ervaren ook, door de onoverzichtelijkheid van de ring als bestuurder weinig meer te vertellen hebt op tempo's die gepaard gaan met btg tijden rond en of onder de 8 minuten.
Ik ben het absoluut met Marius eens. De ring is een heel gevaarlijk circuit waar veel blinde bochten in zitten. Bij een oliespoor of onverwachts ongeval gaan 1000 rondjes ervaring je echt niet redden. Het is gewoon hopen dat je nooit in die situatie terecht komt. Ik vind race ervaring (vooral Cup racen) wel nuttig op de ring. Eigenlijk overal in het verkeer, je reageert natuurlijker in noodsituatie. Of je nou op de ring rijd of assen, dat is overal hetzelfde.Fabian schreef:En zo is het wel.Marius schreef:Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat alles wat onder de 9:00 rondgaat tijdens TF zorgt voor een substantiele verhoging van risico's. Voor het eigen voertuig, maar ook voor de voertuigen van anderen. Of je daarbij een ervaren coureur bent of niet is maar deels van invloed. Ook in bv het 1M/csl filmpje zie je inhaalacties waarbij een hoop vertrouwen wordt gelegd in de stuurmanskunsten en verkeersinzichten van anderen. Gezien de snelheidsverschillen maakt het daarbij niet meer uit of je heel ervaren ringrijder/coureur of whatever bent, het blijft een verhoogd risico.
Daarnaast zijn er nog de onverwachte situatie's met vloeistoflekkages alsmede onverwachte opduikende ongevalsituatie's waarbij je, hoe ervaren ook, door de onoverzichtelijkheid van de ring als bestuurder weinig meer te vertellen hebt op tempo's die gepaard gaan met btg tijden rond en of onder de 8 minuten.
Experience is speaking Marius!
(daarvoor moet je er gewoon heel vaak gereden hebben, dan leer je heeeeeeel snel dat je zelfbewust moet zijn
en met het meest onverwachte rekening moet houden)
Drake schreef:Reind schreef:Niet om mezelf een veer in mijn reet te steken maar denk dat ik het beter onder controle heb dan een gemiddelde TFer die probeert een BTG 9:30 te rijden. .
Regelmatig worden er ook trackdays gedaan op de ring waarbij de prijzen best betaalbaar zijn en dan heb je een veel mooiere en vooral veiligere kans om echt los te gaan i.c.m de auto.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 10 gasten