JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Misha

JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build

Bericht door Misha » 19 aug 2011, 18:47

Voor info over mij check hier.

Mijn auto:
Subaru Impreza GTT '00.
+- 290 pk door EMS chip en open uitlaat.

De auto is afgelopen zomer gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Men had er al op zitten:

Magnex pijp & open downpipe, EcuTek, Forge BOV en Koni veren. Zat/zit ergens tussen 270 en 290 pk en maakt leuke vlammetjes.

http://www.youtube.com/watch?v=7B9CjoONe_A" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

De auto reed mee met de ModBall Rally van 2011, vandaar de stickers & ik en vorige eigenaar (Thijs) werkten toentertijd @ StickerDUMP.

Dag 1 na aankoop: doei stickerbomb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar weken daarna, na 8 uur en 4 nagels waren overige stickers eraf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna werden de eerste stappen gezet in het tuning gedeelte, maar het was nooit de bedoeling om de boel zo uit de hand te laten lopen.

Eerst wat ICE:

Afbeelding

Daarna werd het tijd om remblokjes te vervangen... dus heb ik maar meteen alle remmen vervangen samen met schokbrekers:

K-Sport x8 330 voor en x4 330 achter + Track Coilovers. Met dank aan Jeroentje.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk horen er ook Whiteline spilletjes onder, dus werd er bijna complete catalogus eronder gezet door Fine Line. Heb er helaas maar 1 saaie pic van.

Afbeelding

Daarna werd het tijd om interieur te upgraden: Cobra Suzuka Pro stoeltjes & QSP gordels&stuur:

Afbeelding

Ook had ik een race cursus geboekt, en met vooruitzicht op een race toekomst heb ik nog een mooie upgrade aangeschaft:

Racing Technology Dash2 & Data logger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een upgrade dat volgens de folder 10 pk extra levert
Afbeelding

Niet echt, maar hij waarschuwt mij op tijd voor politie achter me

Daarna was het bijna zo ver om te beginnen aan mijn race cursus, helaas heb ik enkele dagen ervoor een ongelukje gehad waarbij fusee losschoot, en dat kostte mij een nieuwe setje whiteline en nieuwe velgen... (met dankt aan Fine Line voor snelle levering en Jeroen voor vele nachtuurtjes om alles goed te krijgen)

Rota's werden vervangen door BBS:
Afbeelding

Afbeelding

Op 2 November was het eenmaal zo ver, Racecursus op Assen TT was begonnen

(SpongeBob nam ontslag en Eeyore kwam op zijn plaats)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kay kwam ook even op bezoek!

Afbeelding

Hier kunnen jullie mij in het begin een stukje zien rijden, gefilmd vanuit een Seat TDI.

http://www.youtube.com/watch?v=kTOylEAc7Rg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de laatste dag werd ik overmoedig met als gevolg een aanraking met bandenstapel:

Afbeelding

Ik kan erover huilen, maar liever ga ik er om lachen... Want ik heb het risico genomen dus nu moet ik de gevolgen ook accepteren! Dus heb ik maar een set pleisters op geplakt (met dank aan StickerDUMP), ik hoop dat ze snel weer beter wordt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas was dit niet de enige schade, de instructeurs hadden mij opgedrongen om alles uit mijn auto te persen... dus ook 3e versnelling, gelukkig gebeurde het ee ronde (!) na mijn examen en gelukkig had ik al een 6bak liggen, maar ik wachtte ermee tot ik aan het blok ook zou beginnen.

Nieuw Blok? Tjaa... hier wordt het aspect "uit de hand gelopen" het beste uitgelegd: In het begin wilde ik slechts andere vliegwiel... misschien andere turbo en remap. Daarna wilde ik voor een 2.5 STI blok gaan en uiteindelijk... zijn we hier beland:

• 2.35 Closed Deck met Arrow krukas, Pauter gesmede drijfstangen, CP gesmede zuigers, nieuw onderblok, ACL race lagers nieuw met bewerking van de hoofdlagers voor verbeterde olievoorziening van de drijfstanglagers, nieuwe oliesproeiers voor de zuigerkoeling, oliekanalen bewerkt, alle spelingen gecontroleerd en indien nodig bewerkt, nieuwe STi oliepomp gemodificeerd, nieuwe afdichtingen en keerringen,
• 14mm Head Studs
• Cosworth koppakkingen
• Aanpassen verbrandingskamers
• Distributieriem Gates Racing
• Baffled Sump
• Oliekoelerkit met thermostaat
• Perrin Rotated Kit met Garrett GT3582R turbo
• APS intercoolerkit
• Luchtfilter K&N
• Invidia G200
• SRS uitlaat spruitstuk
• Harde motorrubbers Cusco incl. Pitch Stop Mount
• Harde bakrubber Cusco
• Bougiekabels Subaru
• Bougies warmtegraad 8 of 9
• Syvecs ECU met 8-stappenschakelaar, temperatuursensor, 3 bar MAP sensor
• Apexi 3-poort boost solenoid
• Lichte poulies
• Set Kelford nokkenassen en klepveren
• Set Ferrea Competition Plus kleppen
• ID 2000cc injectoren
• Carl Davey Fuel rail kit en adaptors
• Fuelab benzinedrukregelaar
• Aeromotive 340 l/h in tank pomp
• Fuelab Prodigy 340 l/h @ 5,5 bar hogedruk pomp
• Swirl pot
• Leidingen en koppelingen
• oil catch tank
• En al het overige klein spul zoals pakkingen e.d.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat zijn mijn plannen ermee? Hoop lol! Zowel op straat als op circuit. Ik ben van plan om mee te doen aan Time Attack in 2012 samen met Jeroentje.nl, dus wellicht zal mijn auto zo uit komen te zien...

Afbeelding

Tenslotte hier nog wat recente pics van "Wangan Warriors Meeting"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Update 7-1-2012

Mooie start van het jaar met het volgende mailtje:

Ik heb nog een verrassing voor je, de bak die je gekocht hebt van me, betreft een bak met DCCD! We kunnen die aansturen met de Syvecs. Ik wist het niet, omdat het niet aangesloten zat in de auto waar die onderuit komt…….. Keek daarstraks nog eens naar die bak en zag een connector aan de zijkant achter eruit komen en dat is de aansturing van het DCCD!

Groeten,

Mark Verhoeven.

Badass drifts are coming! #kanzijnvreugdenietinwoordenuitdrukken

Daarnaast:

Zojuist is het balletje gaan rollen...de auto is afgezet bij Jeroen en hij gaat er alles aan doen om deze reglementair te maken. Allerbelangrijkst is natuurlijk de kooi welke er niet alleen voor gaat zorgen dat de auto reglementair wordt voor alle klassen, maar ook veilig, wat zeer belangrijk is bij onze geschatte eindvermogen. Daarnaast wordt vrijwel alles wat niet nodig is verwijderd, zoals kachel, isolatiematieriaal, niet nodige delen van kabelboom, ICE ( :cry: ) etc etc. Accu wordt naar achteren verplaatst, en andere benodigdheden zoals killswitch en sleepogen worden gemonteerd.

Ondertussen wordt het motorblok eruit gevist en opgestuurd naar EMS zodat hij ondertussen verder kan gaan met het opbouwen van 2.35 (overzetten van koppen, inlaat e.d.), daarna gaat de zaak bij en in elkaar en zo winnen we niet alleen heel veel tijd, maar kunnen we ook alles in een keer goed doen.

En nog wat pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen die het volgehouden heeft om het helemaal uit te lezen heeft een diepe buiging namens mij verdiend.
Vragen, reacties en overige suggesties zijn meer dan welkom.

Grote dank aan iedereen die er tot nu toe aan heeft meegewerkt of steun heeft verleend in welke vorm dan ook:

Jeroentje.nl Tuning
EMS Tuning
StickerDUMP.com
The Saints
... mijn vriendin en al mijn andere enthousiaste vrienden
Laatst gewijzigd door Misha op 08 jan 2012, 12:19, 5 keer totaal gewijzigd.

RJay

Re: Subaru Impreza GTT

Bericht door RJay » 20 aug 2011, 14:58

Plannen: Trackdays en als het uit de hand loopt zoals met vele hobbys van mij ook "hoger-niveau" evenementen.
Kwak der gewoon gelijk een kooi in en ga WEK rijden van de winter of DNRT volgend jaar? :df:

Watvoor remmen & schroefset?

Misha

Bericht door Misha » 21 aug 2011, 01:18

RJay schreef:
Plannen: Trackdays en als het uit de hand loopt zoals met vele hobbys van mij ook "hoger-niveau" evenementen.
Kwak der gewoon gelijk een kooi in en ga WEK rijden van de winter of DNRT volgend jaar? :df:

Watvoor remmen & schroefset?
Alles is mogelijk...

antwoord op je vraag:

Even een telegramstijl update, ben behoorlijk gaar van het overwerken en moet over 4 uurtjes weer opstaan, dus sorry voor weinig verhaal, maar wel veel fotos!

K-Sports eronder!

Schrikbarende remkracht op komst. Op komst = remmen steeds beter na het inremmen, but I guess you know that :)

Over 4u weer op dus geen zin in levensverhaal, kwali super etc, geniet maar van de pics :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor HTC kwali ;)
Even een big thanks aan Jeroentje.nl team voor advies, montage en koffie!

En tenslotte: ben door mijn overenthousiaste rijgedrag aangehouden. Ze hadden niet genoeg tijd om mij te klokken op snelheid (remmen goedgekeurd dus!) en alcoholtest wees ook niks uit. Dus hebben ze bedacht dat ik ergens door rood reed (ene agent noemde andere locatie van "plaats delict" op dan andere agent...) Maar toch "boete gekregen".

Mijn vraag is: ze zeiden dat ik die toch krijg, maar heb geen bonnetje gehad. Kan/Mag/Geldt dat?
En kan ik een punt op mijn rbw verwachten zo wel?
Trusten en bedankt :)

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 21 aug 2011, 03:18

Leuke update die BBK!

Maar je gaat me niet zeggen dat die agenten uit hun nek lullen. Als hun je een boete geven voor door rood rijden heb je vast en zeker ook wel door rood gereden ;) Hier krijg je overigens geen punt voor.

Misha

Bericht door Misha » 21 aug 2011, 06:18

Het is zo dat ik het nooit zou doen uit eigen principes, tenzij er wel iets heel ergs is gebeurd. Ik zou zeker niet uitsluiten dat het per ongeluk zou kunnen gebeuren, MAAR: mijn bijrijder en bestuurder van de auto die achter mij reed hebben bevestigd dat we alleen maar groen hadden. Tenslotte heb ik al een leuke update over auto alleen al, dus zou geen kleurige verhalen aan ophangen om het extra spannend te maken.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 aug 2011, 06:57

Zó, dat ziet er goed uit zeg! Moet overigens wel zeggen dat ik de rode remklauwen niet zo vind passen bij de blauwe koets. Beter waren ze geel bijvoorbeeld. :)

Beetje jammer van die agenten, maarja, niets aan te doen. Slikken en weer doorgaan denk ik..

Rupie

Bericht door Rupie » 21 aug 2011, 09:12

Wielen zien er goed gevuld uit :thumbup:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 21 aug 2011, 22:18

Robin Hartog schreef:Zó, dat ziet er goed uit zeg! Moet overigens wel zeggen dat ik de rode remklauwen niet zo vind passen bij de blauwe koets. Beter waren ze geel bijvoorbeeld. :)

Beetje jammer van die agenten, maarja, niets aan te doen. Slikken en weer doorgaan denk ik..
zijn oranje hoor ;)

maar wel nice! vullen de velgen ook mooi op! hoeveel inch rij je mee trouwens?

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 21 aug 2011, 22:41

Ziet er goed uit Misha, heb je de standaard K sports blokken erin?
De kwaliteit daarvan is nogal dubieus :?
Ik had dat wel en die klapte los van de voering :crazy: en zaten daardoor klem tussen de klauwe en schijf.
Godzijdank geen schade maar had raar af kunnen lopen als ik een noodstop oid had moeten maken.
Daarna bij Fine-line Ferrodo DS2500 besteld en nooit geen problemen mee gehad.

Gaat de goede kant op verder :wave:

Misha

Bericht door Misha » 21 aug 2011, 23:43

Robin Hartog schreef:Zó, dat ziet er goed uit zeg! Moet overigens wel zeggen dat ik de rode remklauwen niet zo vind passen bij de blauwe koets. Beter waren ze geel bijvoorbeeld. :)

Ze zijn idd oranje gecoat :)
Over de agenten, tja, ik heb nog steeds lekker geslapen afgelopen nacht omdat ik mijn rbw nog steeds had. Verder ga ik het aanvechten, heb 2 getuigen, dus het is 3 tegen 2. Tenslotte ben ik vandaag wederom bij de plaats delict" geweest. Daar staan 10 of meer stoplichten op een stuk van max 50 meter. Ook langs elkaar dus. Ik ga er dus vanuit dat die gasten door "pedal to the metal" modus een fietsers stoplicht aanzagen voor stoplicht van onze weg...
Ruben schreef:Wielen zien er goed gevuld uit :thumbup:
Thnx!
Jeroen K. schreef: zijn oranje hoor ;)

maar wel nice! vullen de velgen ook mooi op! hoeveel inch rij je mee trouwens?
17", zat er al op bij de aankoop. Anders had ik graag 18 inch ook wel gewild met 354mm schijven en 12 zuiger klauwen :P
renzo vd wolff schreef:Ziet er goed uit Misha, heb je de standaard K sports blokken erin?
De kwaliteit daarvan is nogal dubieus :?
Ik had dat wel en die klapte los van de voering :crazy: en zaten daardoor klem tussen de klauwe en schijf.
Godzijdank geen schade maar had raar af kunnen lopen als ik een noodstop oid had moeten maken.
Daarna bij Fine-line Ferrodo DS2500 besteld en nooit geen problemen mee gehad.

Gaat de goede kant op verder :wave:
Thnx!
Zijn idd std blokjes, Ferodos komen er idd op, maar ze waren niet op voorraad bij de montage en ik had ze van tevoren niet besteld, simpelweg niet aan gedacht. Voorlopig ook meer dan tevreden erover om er mee te leren remmen, is totaal andere wereld.

Volgende week Whiteline pakket eronder met daarin:

Sway bar - 22mm X heavy duty blade Adjustable
Sway bar - link kit extra heavy duty alloy
Steering - rack & pinion mount
Subframe - lock kit
Anti-lift/caster kit - lower control arm
Sway bar - 22mm heavy duty blade Adjustable
Sway bar - link kit extra heavy duty alloy
Brace - strut tower alloy adjustable
Brace - strut tower alloy adjustable
Roll centre/bump steer - correction kit

De boel uitlijnen en genieten van ultieme plakmobiel op de rotondes en uiteraard de DF racecursus!

hendri

Bericht door hendri » 24 aug 2011, 22:57

Gave track auto maak je ervan! Die remmen zien er behoorlijk wreed uit zowel voor als achter met deze wielen!!
Deze gaat je straks veel rijplezier geven :thumbup:

Misha

Bericht door Misha » 26 aug 2011, 10:23

Thnx, morgen komt er een Whiteline pakket onder, dat moet ook heel wat schelen! Andere kuipstoeltjes zijn ook besteld en gaan ook meehelpen aan driveability.

Hier nog een pic die iemand stiekem heeft geschoten, erg goed gelukt op mijn scheve smoel na :)

Afbeelding

Misha

Bericht door Misha » 19 nov 2011, 19:45

Zo het is even tijdje stil geweest dus hier even een catch-up post:

Cobra Suzuka Pro stoelen en QSP Gordels gemonteerd:

Afbeelding

QSP Stuur met Racing Technology Datalogger en Dash 2:

Afbeelding

Afbeelding

Andere (BBS) Velgen:
Afbeelding

Meegedaan aan de racecursus, wat schade gereden en gecamoufleerd... Pics hier: http://www.driving-fun.com/2412/the-kno ... Assen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag serieuze aankopen gedaan:

Perrin Garrett GTX30R kit
Afbeelding

APS Intercooler:
Afbeelding

Syvecs 6GP ECU
Afbeelding

En nog een hele waslijst aan andere onderdelen waarmee ik als goed is boven 500 pk moet komen.

Stay tuned :)

hendri

Bericht door hendri » 19 nov 2011, 22:44

Ziet er goed uit, leuk verhaal ook van die cursusdag. Is de schade alweer hersteld?
Succes met tuning :thumbup:

Misha

Bericht door Misha » 20 nov 2011, 00:05

Hey,
Thnx!

Schade is nog niet hersteld, heb er simpelweg geen tijd voor en eigenlijk ook geen zin, want complete makeover staat in de planning dus ik rij liever nog verder met gedeukte deuren. Vind het enigszins stoer uitzien zo.

Misha

Bericht door Misha » 21 nov 2011, 16:00

Gisteren naar de Wangan Warriors Meeting geweest in Oosterhout.

Hier wat pics van de Subaru:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martijn_bmw

Re: Subaru Impreza GTT: Nieuwe pics en updates hier en daar

Bericht door Martijn_bmw » 21 nov 2011, 16:38

dat zijn een paar beste deuken! maar wel grappig opgelost zo met die "pleisters"

Misha

Bericht door Misha » 21 nov 2011, 17:33

Ach, je ziet er weinig van :)
Zodra ze motorisch af is, ga ik aan uiterlijk beginnen en dan is het ook meteen opgelost.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 24 nov 2011, 13:59

nice updates!

SlowCo

Bericht door SlowCo » 24 nov 2011, 14:09

[quote="Misha"]Gisteren naar de Wangan Warriors Meeting geweest in Oosterhout.

Hier wat pics van de Subaru:

Afbeelding

Zo dus niet alleen de auto mankeert wat, maar je bent zelf ook gehandicapt? Ernstig of valt het mee? :bag:

Misha

Bericht door Misha » 24 nov 2011, 15:32

Jeroen K. schreef:nice updates!
Thnx!
SlowCo schreef:
Misha schreef: Zo dus niet alleen de auto mankeert wat, maar je bent zelf ook gehandicapt? Ernstig of valt het mee? :bag:
Hangt af hoe je het bekijkt, mijn levensvitale functies functioneren niet meer goed als ze niet tijdig door een dosis adrenaline worden geprikkeld.

vj

Bericht door vj » 27 nov 2011, 21:19

Leuk om te zien hoe de auto transformeert naar een tracktool.

Ben benieuwd naar meer updates.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 27 nov 2011, 22:00

Das een bekende auto.
Oude auto van Thijs toch??

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2011, 01:29

Zie ook het linkje in de allereerste regel van dit topic... :P
Misha schreef:Enfin, iets meer dan een maand geleden was het zo ver: Ik vond dat het een "nu-of-nooit" moment was en heb ik mijn eerste auto gekocht van Thijs (sommigen zullen hem van hier wel kennen, heeft paar keer meegereden met DF e.d.).

Misha

Bericht door Misha » 28 nov 2011, 10:30

vj schreef:Leuk om te zien hoe de auto transformeert naar een tracktool.

Ben benieuwd naar meer updates.
Thnx,

more coming soon :)

@ rest:

idd, is van Thijs...
hier meer pics van hoe hij was: http://bbs.scoobynet.com/projects-40/91 ... added.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie