Mijn auto:
Subaru Impreza GTT '00.
+- 290 pk door EMS chip en open uitlaat.
De auto is afgelopen zomer gekocht:
Men had er al op zitten:
Magnex pijp & open downpipe, EcuTek, Forge BOV en Koni veren. Zat/zit ergens tussen 270 en 290 pk en maakt leuke vlammetjes.
http://www.youtube.com/watch?v=7B9CjoONe_A" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De auto reed mee met de ModBall Rally van 2011, vandaar de stickers & ik en vorige eigenaar (Thijs) werkten toentertijd @ StickerDUMP.
Dag 1 na aankoop: doei stickerbomb
Paar weken daarna, na 8 uur en 4 nagels waren overige stickers eraf
Daarna werden de eerste stappen gezet in het tuning gedeelte, maar het was nooit de bedoeling om de boel zo uit de hand te laten lopen.
Eerst wat ICE:
Daarna werd het tijd om remblokjes te vervangen... dus heb ik maar meteen alle remmen vervangen samen met schokbrekers:
K-Sport x8 330 voor en x4 330 achter + Track Coilovers. Met dank aan Jeroentje.nl
Natuurlijk horen er ook Whiteline spilletjes onder, dus werd er bijna complete catalogus eronder gezet door Fine Line. Heb er helaas maar 1 saaie pic van.
Daarna werd het tijd om interieur te upgraden: Cobra Suzuka Pro stoeltjes & QSP gordels&stuur:
Ook had ik een race cursus geboekt, en met vooruitzicht op een race toekomst heb ik nog een mooie upgrade aangeschaft:
Racing Technology Dash2 & Data logger
Nog een upgrade dat volgens de folder 10 pk extra levert
Niet echt, maar hij waarschuwt mij op tijd voor politie achter me
Daarna was het bijna zo ver om te beginnen aan mijn race cursus, helaas heb ik enkele dagen ervoor een ongelukje gehad waarbij fusee losschoot, en dat kostte mij een nieuwe setje whiteline en nieuwe velgen... (met dankt aan Fine Line voor snelle levering en Jeroen voor vele nachtuurtjes om alles goed te krijgen)
Rota's werden vervangen door BBS:
Op 2 November was het eenmaal zo ver, Racecursus op Assen TT was begonnen
(SpongeBob nam ontslag en Eeyore kwam op zijn plaats)
Kay kwam ook even op bezoek!
Hier kunnen jullie mij in het begin een stukje zien rijden, gefilmd vanuit een Seat TDI.
http://www.youtube.com/watch?v=kTOylEAc7Rg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de laatste dag werd ik overmoedig met als gevolg een aanraking met bandenstapel:
Ik kan erover huilen, maar liever ga ik er om lachen... Want ik heb het risico genomen dus nu moet ik de gevolgen ook accepteren! Dus heb ik maar een set pleisters op geplakt (met dank aan StickerDUMP), ik hoop dat ze snel weer beter wordt!
Helaas was dit niet de enige schade, de instructeurs hadden mij opgedrongen om alles uit mijn auto te persen... dus ook 3e versnelling, gelukkig gebeurde het ee ronde (!) na mijn examen en gelukkig had ik al een 6bak liggen, maar ik wachtte ermee tot ik aan het blok ook zou beginnen.
Nieuw Blok? Tjaa... hier wordt het aspect "uit de hand gelopen" het beste uitgelegd: In het begin wilde ik slechts andere vliegwiel... misschien andere turbo en remap. Daarna wilde ik voor een 2.5 STI blok gaan en uiteindelijk... zijn we hier beland:
• 2.35 Closed Deck met Arrow krukas, Pauter gesmede drijfstangen, CP gesmede zuigers, nieuw onderblok, ACL race lagers nieuw met bewerking van de hoofdlagers voor verbeterde olievoorziening van de drijfstanglagers, nieuwe oliesproeiers voor de zuigerkoeling, oliekanalen bewerkt, alle spelingen gecontroleerd en indien nodig bewerkt, nieuwe STi oliepomp gemodificeerd, nieuwe afdichtingen en keerringen,
• 14mm Head Studs
• Cosworth koppakkingen
• Aanpassen verbrandingskamers
• Distributieriem Gates Racing
• Baffled Sump
• Oliekoelerkit met thermostaat
• Perrin Rotated Kit met Garrett GT3582R turbo
• APS intercoolerkit
• Luchtfilter K&N
• Invidia G200
• SRS uitlaat spruitstuk
• Harde motorrubbers Cusco incl. Pitch Stop Mount
• Harde bakrubber Cusco
• Bougiekabels Subaru
• Bougies warmtegraad 8 of 9
• Syvecs ECU met 8-stappenschakelaar, temperatuursensor, 3 bar MAP sensor
• Apexi 3-poort boost solenoid
• Lichte poulies
• Set Kelford nokkenassen en klepveren
• Set Ferrea Competition Plus kleppen
• ID 2000cc injectoren
• Carl Davey Fuel rail kit en adaptors
• Fuelab benzinedrukregelaar
• Aeromotive 340 l/h in tank pomp
• Fuelab Prodigy 340 l/h @ 5,5 bar hogedruk pomp
• Swirl pot
• Leidingen en koppelingen
• oil catch tank
• En al het overige klein spul zoals pakkingen e.d.
Wat zijn mijn plannen ermee? Hoop lol! Zowel op straat als op circuit. Ik ben van plan om mee te doen aan Time Attack in 2012 samen met Jeroentje.nl, dus wellicht zal mijn auto zo uit komen te zien...
Tenslotte hier nog wat recente pics van "Wangan Warriors Meeting"
Update 7-1-2012
Mooie start van het jaar met het volgende mailtje:
Ik heb nog een verrassing voor je, de bak die je gekocht hebt van me, betreft een bak met DCCD! We kunnen die aansturen met de Syvecs. Ik wist het niet, omdat het niet aangesloten zat in de auto waar die onderuit komt…….. Keek daarstraks nog eens naar die bak en zag een connector aan de zijkant achter eruit komen en dat is de aansturing van het DCCD!
Groeten,
Mark Verhoeven.
Badass drifts are coming! #kanzijnvreugdenietinwoordenuitdrukken
Daarnaast:
Zojuist is het balletje gaan rollen...de auto is afgezet bij Jeroen en hij gaat er alles aan doen om deze reglementair te maken. Allerbelangrijkst is natuurlijk de kooi welke er niet alleen voor gaat zorgen dat de auto reglementair wordt voor alle klassen, maar ook veilig, wat zeer belangrijk is bij onze geschatte eindvermogen. Daarnaast wordt vrijwel alles wat niet nodig is verwijderd, zoals kachel, isolatiematieriaal, niet nodige delen van kabelboom, ICE (

Ondertussen wordt het motorblok eruit gevist en opgestuurd naar EMS zodat hij ondertussen verder kan gaan met het opbouwen van 2.35 (overzetten van koppen, inlaat e.d.), daarna gaat de zaak bij en in elkaar en zo winnen we niet alleen heel veel tijd, maar kunnen we ook alles in een keer goed doen.
En nog wat pics:
Iedereen die het volgehouden heeft om het helemaal uit te lezen heeft een diepe buiging namens mij verdiend.
Vragen, reacties en overige suggesties zijn meer dan welkom.
Grote dank aan iedereen die er tot nu toe aan heeft meegewerkt of steun heeft verleend in welke vorm dan ook:
Jeroentje.nl Tuning
EMS Tuning
StickerDUMP.com
The Saints
... mijn vriendin en al mijn andere enthousiaste vrienden