Welke Porsche zou je kiezen?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Welke Porsche zou je kiezen?

Porsche 964 (911 bouwjaar 89-92) 3.6 250pk
28
65%
Porsche Boxster 2.5 204pk
6
14%
Porsche 911 SC 3.2 231pk en nog een paar €€ over
9
21%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2007, 09:53

Gewoon puur, van voor het tijdperk van de moderne auto electronica.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 28 feb 2007, 10:04


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 feb 2007, 10:26

Vind de 911 3.2 Carrera ook wel wat.
Heb toch voor de nieuwere 964 gekozen.

HSR
Berichten: 5523
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 feb 2007, 11:01

Ik zou voor een 964 gaan. Vind ik echt een van de mooiste 911's ooit, helemaal als je er 993 18'' turbo velgen onder zet.
Kwa prijs is bij een 964 20k courant.

Nadeel is alleen wel dat je meer C4's dan C2's te koop vind.



omwille van de nostalgie en omdat een 911 3.2 makkelijker ombouwbaar is naar een 964

Als je het in je hoofd haalt om bovenstaande te doen dan sodemieter ik er persoonlijk een staaf dynamiet onder. :wink:


Autos ombouwen naar een nieuwer model is serieus not done :!:

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 28 feb 2007, 12:22

@hugo

in Belgie is er een markt voor :D http://www.vhtuning.be

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 feb 2007, 17:13

Na een beetje surfen op mobile.de kom ik geregeld Boxster's tegen met kapotte motoren :cry: Is iemand hiermee bekend? Waarom gaan die dingen stuk :? Zo ver ik weet is een 964 (mits goed onderhouden 8) ) behoorlijk "bullit proof". Is de 2.5 van Porsche problematisch??

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 28 feb 2007, 17:16

@niels

Logisch toch met 204 pk zijn die dingen niet echt voorruit te branden, en moet je wel hoog in de toeren klimmen. Je rijdt immers Porsche, en moet je wel sneller zijn dan een VW polo.

Tom
Berichten: 22359
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 feb 2007, 17:19

mwaoh 205pk is prima en 6,9 sec. naar de 100 is ook geen ramp hoor.
Echt snel zal het niet zijn maar als tweede auto best prima.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 28 feb 2007, 17:20

@tom

langzaam is het allerminst, maar misschien wel een beetje Porsche onwaardig.

HSR
Berichten: 5523
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 feb 2007, 17:25

volvoc30 schreef:@niels

Logisch toch met 204 pk zijn die dingen niet echt voorruit te branden, en moet je wel hoog in de toeren klimmen. Je rijdt immers Porsche, en moet je wel sneller zijn dan een VW polo.
Dat mag geen reden zijn voor een kapot blok.


Inderdaad, een 964 is behoorlijk bombproof. Let alleen wel heel goed op. Er zijn een aantal modificaties doorgevoerd die écht essentieel zijn. Zo zou het rubber van de vliegwielen kunnen scheuren. Uiteindelijk zou het niks terminaals betekenen, maar ongemakken dienen natuurlijk vermeden te worden.

Tom
Berichten: 22359
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 feb 2007, 17:27

Omdat ze een slecht imago hebben, dat is het enige!
En dat slechte imago komt vooral van mensen die zelf een trage rijden en een keer in de Autoweek hebben gelezen dat het ding 'slechts' 204pk heeft.

Een Golf V GTI schijnt wel een gave kar te zijn:
200pk op 1303kg en gaat in 7,2 sec. naar de 100
Een Boxster dan (die nep-Porsche is traag is):
204pk op 1250kg en gaat in 6,9 sec. naar de 100

Niks om je te schamen. Dikke prima om lekker van te genieten, te toeren in de weekenden en bochtjes te pakken. Met heel die auto is niks mis, op z'n imago na (en persoonlijk vind ik zo'n basisuitvoering met oranje lampen qua looks niks..). Hij heeft bovendien een middenmotor en rwd.

Dat een Porsche eigenlijk sneller moet zijn, ja, misschien, maar een auto laten staan omdat 'men' het imago niks vind is pas suf ;)

Gebruikersavatar
chris_lbr
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
Locatie: Tremelo (België)

Bericht door chris_lbr » 28 feb 2007, 20:18

hugo schreef:
omwille van de nostalgie en omdat een 911 3.2 makkelijker ombouwbaar is naar een 964
Als je het in je hoofd haalt om bovenstaande te doen dan sodemieter ik er persoonlijk een staaf dynamiet onder. :wink:

Autos ombouwen naar een nieuwer model is serieus not done :!:
Ga al maar een paar kisten TNT bestellen want je gaat werk hebben. :roll: Je wil niet weten hoeveel 964'ers omgebouwde 3.2's zijn. Is zonde maar komt meestal omdat een 3.2 een ongeval heeft gehad en het dan goedkoper is om hem om te bouwen naar een 964 i.p.v. hem terug in orde te brengen met originele stukken.
Ben er dus zelf ook niet voor te vinden. Maar wat doe je eraan - behalve met dynamiet te gaan spelen... :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2007, 23:34

Vergeet nooit meer die kop van die Boxster rijder die mijn 120d niet voorbij kon geraken. en imago is natuurlijk wel een belangrijk argument als je een Porsche koopt.

Tom
Berichten: 22359
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 feb 2007, 23:40

Tja over een Z3 liep men ook te zeiken dat ze te traag waren. Nu hebben wij zo'n trage Z3 thuis en het is gewoon een prima auto om mee te toeren. Ik ben er snel klaar mee want vind snelheid wel leuk, maar niet iedereen geeft daarom. En je hebt toch altijd baas boven baas :!: Wim met z'n Cosworth van 1/4e van de prijs van de 120d lacht weer om zo'n 1 serie ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2007, 23:44

Tom je hebt hartstikke gelijk je moet alleen niet meer op autoforums komen als je zo'n ding koopt gewoon als een geheim voor jezelf houden en genieten ;-)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 01 mar 2007, 00:28

Rico v Velzen schreef: en imago is natuurlijk wel een belangrijk argument als je een Porsche koopt.
Ben ik het niet mee eens Rico en voor de kopers waarbij het daar wel om gaat, zijn die er bij BMW niet nog veel meer dan? Het imago van een Porsche interesseert me helemaal geen r€€d.... BMW, Mercedes, Volvo, Lada.....ieder merk heeft wel een bepaald imago welke is toegeschreven aan het stereotype bestuurder. Je kunt je afvragen wat mensen van je denken als je meldt een M3 te bezitten :wink: Net zo goed als dat jij daar niet wakker van ligt doe ik dat net zo goed niet van een auto die mij aanspreekt........je weet wat voor auto ik nu rijd dus dan weet je ook dat imago voor mij totaaaaal geen issue is 8)

Tom omschrijft het goed imo. 6.9 sec is geen wereldtijd maar best een dikke prima en dat je een moderne diesel pas vanaf 200km/h weer los rijdt.........tja zo zijn de tijden tegenwoordig :? Het gehele concept van de Boxster spreekt mij wel aan: 6 cilinder boxer, middenmotor, open dak, relatief gebruiksvriendelijk (t.o.v. een oudere 911, tenminste dat denk ik :? ) en vannachter het stuur zittend het gevoel te hebben in een 911 te rijden (hetzelfde uitzicht immers) :D . Tuurlijk liever een 3.2 maar die kosten gewoon een schep meer.

De Boxster vind ik een van de mooiste cabrio's omdat de auto er voor ontworpen is in tegenstelling tot bijvoorbeeld een 3-serie cabrio of Golf carbio oid. Dat soort auto's kunnen me absoluut niet bekoren terwijl open rijden best leuk is. Maar aan de andere kant is een 911 een stuk meer emotie zo schat ik in maar daarvoor moet ik eerst maar eens in een Boxster rijden.

Ik weet dat veel autoliefhebbers prestatiecijfers doorslaggevend vinden bij het aanschaffen van speelgoed maar dat zegt mij niet alles.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2007, 00:51

Niels ik bedoel imago niet als een negatief punt maar juist als positief punt. Porsche heeft nu eenmaal een ijzersterk imago als merk. juist dat imago spreekt aan. Als het imago van Porsche je niets doet en bij jou is dat wel het geval ;-), dan moet je geen Porsche rijden. Porsche is 100 procent emotie voor de koper en rijder ongeacht welk model.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 01 mar 2007, 08:37

Rico v Velzen schreef:Niels ik bedoel imago niet als een negatief punt maar juist als positief punt. Porsche heeft nu eenmaal een ijzersterk imago als merk. juist dat imago spreekt aan. Als het imago van Porsche je niets doet en bij jou is dat wel het geval ;-), dan moet je geen Porsche rijden. Porsche is 100 procent emotie voor de koper en rijder ongeacht welk model.
Ik denk dat je deels gelijk hebt Rico en dat Porsche voor de echte liefhebber zeker emotie is maar voor een hoop kapitaal krachtigen met name een status symbool waarbij men wil uitdragen succesvol te zijn. Degene die het merk als status symbool zien zullen zich druk maken wanneer er een 1-serie blijft "vastplakken". Dat is immers niet de bedoeling 8) Ik kan me er niet druk om maken en heb alle financielehocuspocusommaarineendureautotekunnenrijden wel voorbij zien komen bij mijn voormalige werkgever.

De echte liefhebber weet dat ie met de Boxster 2.5 geen superkanon koopt en zal dit (al dan niet moeilijk. :wink: ) accepteren. Een 924 destijds hield je ook bij met je Golf GTI mk1 en een 944 maakte ook geen indruk meer met de introductie van de Golf GTI16V. Voor een Boxster is dat niet anders.

Porsche heeft als imago een (te) dure sportwagen te zijn maar voor de liefhebber een zeer goede :wink: Ik dacht dat jij het eerste bedoelde en niet de tweede :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2007, 09:12

Niels mijn opmerking over imago was een reactie op Tom. opmerking stond niet opzich zelf. vandaar.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 03 mar 2007, 18:16

Eerst vond ik de 993 het mooist, nu de 964 omdat deze nog het echte uiterlijk van de 911 heeft net als de techniek.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 03 mar 2007, 21:56

Mike schreef:Eerst vond ik de 993 het mooist, nu de 964 omdat deze nog het echte uiterlijk van de 911 heeft net als de techniek.
De 993 is ook nog een "echte" luchtgekoelde :D Maar qua lijn al wel heel anders idd.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 03 mar 2007, 22:33


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 03 mar 2007, 23:05

Heel mooi apparaat Tom! Had deze al wel eens gezien (op mp?). Geheel in RUF stijl maar wel aardig extreem opgebouwd zoals ik uit het verhaal opmaak :wink:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 03 mar 2007, 23:11

Hij heeft inderdaad op marktplaats gestaan maar goed gemerkt dat dat niet werkt voor zo'n auto eigenlijk. Hij is nu te koop maar we hebben hem niet echt in beeld staan verder op het moment.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JasperB1983, Majestic-12 [Bot], MarcF, MParallel, Sabberjoch en 3 gasten