Welke Porsche zou je kiezen?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
-
- Berichten: 5523
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik zou voor een 964 gaan. Vind ik echt een van de mooiste 911's ooit, helemaal als je er 993 18'' turbo velgen onder zet.
Kwa prijs is bij een 964 20k courant.
Nadeel is alleen wel dat je meer C4's dan C2's te koop vind.
Als je het in je hoofd haalt om bovenstaande te doen dan sodemieter ik er persoonlijk een staaf dynamiet onder.
Autos ombouwen naar een nieuwer model is serieus not done :!:
Kwa prijs is bij een 964 20k courant.
Nadeel is alleen wel dat je meer C4's dan C2's te koop vind.
omwille van de nostalgie en omdat een 911 3.2 makkelijker ombouwbaar is naar een 964
Als je het in je hoofd haalt om bovenstaande te doen dan sodemieter ik er persoonlijk een staaf dynamiet onder.

Autos ombouwen naar een nieuwer model is serieus not done :!:
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 5523
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Dat mag geen reden zijn voor een kapot blok.volvoc30 schreef:@niels
Logisch toch met 204 pk zijn die dingen niet echt voorruit te branden, en moet je wel hoog in de toeren klimmen. Je rijdt immers Porsche, en moet je wel sneller zijn dan een VW polo.
Inderdaad, een 964 is behoorlijk bombproof. Let alleen wel heel goed op. Er zijn een aantal modificaties doorgevoerd die écht essentieel zijn. Zo zou het rubber van de vliegwielen kunnen scheuren. Uiteindelijk zou het niks terminaals betekenen, maar ongemakken dienen natuurlijk vermeden te worden.
-
- Berichten: 22364
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Omdat ze een slecht imago hebben, dat is het enige!
En dat slechte imago komt vooral van mensen die zelf een trage rijden en een keer in de Autoweek hebben gelezen dat het ding 'slechts' 204pk heeft.
Een Golf V GTI schijnt wel een gave kar te zijn:
200pk op 1303kg en gaat in 7,2 sec. naar de 100
Een Boxster dan (die nep-Porsche is traag is):
204pk op 1250kg en gaat in 6,9 sec. naar de 100
Niks om je te schamen. Dikke prima om lekker van te genieten, te toeren in de weekenden en bochtjes te pakken. Met heel die auto is niks mis, op z'n imago na (en persoonlijk vind ik zo'n basisuitvoering met oranje lampen qua looks niks..). Hij heeft bovendien een middenmotor en rwd.
Dat een Porsche eigenlijk sneller moet zijn, ja, misschien, maar een auto laten staan omdat 'men' het imago niks vind is pas suf
En dat slechte imago komt vooral van mensen die zelf een trage rijden en een keer in de Autoweek hebben gelezen dat het ding 'slechts' 204pk heeft.
Een Golf V GTI schijnt wel een gave kar te zijn:
200pk op 1303kg en gaat in 7,2 sec. naar de 100
Een Boxster dan (die nep-Porsche is traag is):
204pk op 1250kg en gaat in 6,9 sec. naar de 100
Niks om je te schamen. Dikke prima om lekker van te genieten, te toeren in de weekenden en bochtjes te pakken. Met heel die auto is niks mis, op z'n imago na (en persoonlijk vind ik zo'n basisuitvoering met oranje lampen qua looks niks..). Hij heeft bovendien een middenmotor en rwd.
Dat een Porsche eigenlijk sneller moet zijn, ja, misschien, maar een auto laten staan omdat 'men' het imago niks vind is pas suf

- chris_lbr
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
- Locatie: Tremelo (België)
Ga al maar een paar kisten TNT bestellen want je gaat werk hebben.hugo schreef:Als je het in je hoofd haalt om bovenstaande te doen dan sodemieter ik er persoonlijk een staaf dynamiet onder.omwille van de nostalgie en omdat een 911 3.2 makkelijker ombouwbaar is naar een 964![]()
Autos ombouwen naar een nieuwer model is serieus not done :!:

Ben er dus zelf ook niet voor te vinden. Maar wat doe je eraan - behalve met dynamiet te gaan spelen...

-
- Berichten: 22364
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Tja over een Z3 liep men ook te zeiken dat ze te traag waren. Nu hebben wij zo'n trage Z3 thuis en het is gewoon een prima auto om mee te toeren. Ik ben er snel klaar mee want vind snelheid wel leuk, maar niet iedereen geeft daarom. En je hebt toch altijd baas boven baas :!: Wim met z'n Cosworth van 1/4e van de prijs van de 120d lacht weer om zo'n 1 serie 

- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ben ik het niet mee eens Rico en voor de kopers waarbij het daar wel om gaat, zijn die er bij BMW niet nog veel meer dan? Het imago van een Porsche interesseert me helemaal geen r€€d.... BMW, Mercedes, Volvo, Lada.....ieder merk heeft wel een bepaald imago welke is toegeschreven aan het stereotype bestuurder. Je kunt je afvragen wat mensen van je denken als je meldt een M3 te bezittenRico v Velzen schreef: en imago is natuurlijk wel een belangrijk argument als je een Porsche koopt.

Tom omschrijft het goed imo. 6.9 sec is geen wereldtijd maar best een dikke prima en dat je een moderne diesel pas vanaf 200km/h weer los rijdt.........tja zo zijn de tijden tegenwoordig



De Boxster vind ik een van de mooiste cabrio's omdat de auto er voor ontworpen is in tegenstelling tot bijvoorbeeld een 3-serie cabrio of Golf carbio oid. Dat soort auto's kunnen me absoluut niet bekoren terwijl open rijden best leuk is. Maar aan de andere kant is een 911 een stuk meer emotie zo schat ik in maar daarvoor moet ik eerst maar eens in een Boxster rijden.
Ik weet dat veel autoliefhebbers prestatiecijfers doorslaggevend vinden bij het aanschaffen van speelgoed maar dat zegt mij niet alles.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Niels ik bedoel imago niet als een negatief punt maar juist als positief punt. Porsche heeft nu eenmaal een ijzersterk imago als merk. juist dat imago spreekt aan. Als het imago van Porsche je niets doet en bij jou is dat wel het geval
, dan moet je geen Porsche rijden. Porsche is 100 procent emotie voor de koper en rijder ongeacht welk model.

- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik denk dat je deels gelijk hebt Rico en dat Porsche voor de echte liefhebber zeker emotie is maar voor een hoop kapitaal krachtigen met name een status symbool waarbij men wil uitdragen succesvol te zijn. Degene die het merk als status symbool zien zullen zich druk maken wanneer er een 1-serie blijft "vastplakken". Dat is immers niet de bedoeling 8) Ik kan me er niet druk om maken en heb alle financielehocuspocusommaarineendureautotekunnenrijden wel voorbij zien komen bij mijn voormalige werkgever.Rico v Velzen schreef:Niels ik bedoel imago niet als een negatief punt maar juist als positief punt. Porsche heeft nu eenmaal een ijzersterk imago als merk. juist dat imago spreekt aan. Als het imago van Porsche je niets doet en bij jou is dat wel het geval, dan moet je geen Porsche rijden. Porsche is 100 procent emotie voor de koper en rijder ongeacht welk model.
De echte liefhebber weet dat ie met de Boxster 2.5 geen superkanon koopt en zal dit (al dan niet moeilijk.

Porsche heeft als imago een (te) dure sportwagen te zijn maar voor de liefhebber een zeer goede


- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Misschien iets voor je?
[img:500:375]http://home.wanadoo.nl/r.verheijen/944/ ... on_b04.jpg[/img]
http://home.wanadoo.nl/r.verheijen/944/911.htm
[img:500:375]http://home.wanadoo.nl/r.verheijen/944/ ... on_b04.jpg[/img]
http://home.wanadoo.nl/r.verheijen/944/911.htm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], bartje325i, Bing [Bot], Cuprafan_123, Fabian, Google [Bot], Joost H., L5S1, Stefan en 4 gasten