E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Andere spiegels en niet die brede lip op de achterwielen en dan zijn we er wel grotendeels.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Achterlichten zijn juist zo lekker period styling, spiegels ook niks aan doen past goed bij de rest van de DTM opzet(evo lip, achterspoilerblad)
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Een e36 318i Touring met onder de kap een M62B35, gekoppeld aan een zes bak. Helaas een beetje vreemde beeldverhouding, maar je krijgt toch een aardig beeld van hoe dat loopt. Gaaf!
Interessante info ook in het commentaar op het filmpje:
Interessante info ook in het commentaar op het filmpje:
Das Fahrwerk ist original M3 3.0. Sonst keine Veränderungen. Von Kopflastig ist keine Spur - da das Triebwerk vom M3 3.0 151kg wiegt und der V8 Motor nur 142 kg. Dazu kommt, daß durch das große 540 6-Gang Getriebe der Schwerpunkt insgesamt weiter nach hinten kommt. Der M62 Motor ist als V8 Variante auch noch kürzer als der Reihen-6-Zylinder.
* Wie schneidet er im vergleich zum 3,2l m3 ab ? is da ein großer unterschied?
Das hängt von der verwendeten Hinterachsübersetzung ab. Mit der 3,45er Hinterachsübersetzung kommt der 3,5er V8 dem M3 bis 200 Km/h locker hinterher. Im Sprint von 80 auf 120 km/h im 4. Gang liegt man bei 4,9 sek. - da kann der M3 garnit mithalten. Mit der 3,15er Hinterachse schaffts der 4,4er bis 270 km/h ohne Probleme.
Grundsätzlich kann man aber beide Motoren nicht miteinander vergleichen - das eine ist ein Hochdrehzahlmotor - der V8 ist ein Cruiser-Motor mit Wumps von unten raus
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
zo kun je er wat moois van maken, en dat met een 3.5 V8, loopt heel wat speelser/leuker dan de 1.8
de M62 is ook een hele mooi blokje, de oude types zullen wel iets makkelijker toepasbaar zijn?
denk dat de bv 4.6 en 4.8i wel wat duurder zijn en ingewikkelder qua aansluiten elektronica?

de M62 is ook een hele mooi blokje, de oude types zullen wel iets makkelijker toepasbaar zijn?
denk dat de bv 4.6 en 4.8i wel wat duurder zijn en ingewikkelder qua aansluiten elektronica?
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ha, die GTRene;
Duurder vooral. In principe zou het qua aansluitingen en electronica weinig moeten schelen met de 4.4-versie. Let wel; dan hebben we het natuurlijk over de oude achtpitters. De latere uit de E60 en E65 met Valvetronic zijn waarschijnlijk een hoofdstuk apart, maar een motor uit een X5 4.6iS bijvoorbeeld is volgens mij uitwendig gelijk aan het uitgangspunt. De 4.6 en 4.8 werden overigens door Alpina aan BMW geleverd.
Duurder vooral. In principe zou het qua aansluitingen en electronica weinig moeten schelen met de 4.4-versie. Let wel; dan hebben we het natuurlijk over de oude achtpitters. De latere uit de E60 en E65 met Valvetronic zijn waarschijnlijk een hoofdstuk apart, maar een motor uit een X5 4.6iS bijvoorbeeld is volgens mij uitwendig gelijk aan het uitgangspunt. De 4.6 en 4.8 werden overigens door Alpina aan BMW geleverd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ow? dat van die 4.6 en 4.8 en de Alpina connectie kende ik niet
Alpina doet schijnbaar veel...zelfs in mijn Hartge zit het
lijkt me wel heerlijk hoor zo'n 4.8is is dat dezelfde motor als in de MF4 GT wiesmann? 367pk.
trouwens die andere Alpina motor lijkt me ook echt een beest, die 4.4 V8 SC met 500pk
zou alleen niet weten hoe dat rijd of klinkt met een leuke uitlaat.

Alpina doet schijnbaar veel...zelfs in mijn Hartge zit het

lijkt me wel heerlijk hoor zo'n 4.8is is dat dezelfde motor als in de MF4 GT wiesmann? 367pk.
trouwens die andere Alpina motor lijkt me ook echt een beest, die 4.4 V8 SC met 500pk
zou alleen niet weten hoe dat rijd of klinkt met een leuke uitlaat.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ha, die GTRene;
Is inderdaad hetzelfde blok. Die versie werd als B10 V8S in de E39 voor 375pk opgegeven en in de Z8 zelfs voor 380. Zal in de praktijk nagenoeg identiek zijn aan de versies die Alpina zelf inbouwde. Verschil komt waarschijnlijk door de uitlaat.
Is inderdaad hetzelfde blok. Die versie werd als B10 V8S in de E39 voor 375pk opgegeven en in de Z8 zelfs voor 380. Zal in de praktijk nagenoeg identiek zijn aan de versies die Alpina zelf inbouwde. Verschil komt waarschijnlijk door de uitlaat.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Of een M62 nu 3,5 of 4,8 liter heeft maakt voor wat betreft inbouw inderdaad geen barst uit. Maar je kunt je afvragen of een M62 de betere keus is ten opzichte van een M60. Een M60 kun je zonder EWS krijgen: scheelt weer gedoe, al kun je dat in de computer van een M62 er ook uit laten programmeren. Grootste verschil zit hem daarnaast vooral in de duurzaamheid. Een M60 heeft een duplex ketting; de ketting op een M62 is enkelvoudig. Die rekken nog wel eens op (men zegt vanaf 150.000 km, vooral op de 4,4 liter uitvoering). Gebeurt op een M60 eigenlijk nooit. Verdere verschillen zijn niet zo heel schokkend, met een dubbele temperatuursensor in het waterpomphuis, verwarmd thermostaathuis en separaat oliefilterhuis.
René gaat nu natuurlijk roepen dat een M60 maximaal 4 liter is en dus "maar" 286 pk. Maar als de koets licht genoeg is (een e30 voor mij graag, danku), maakt dat niks uit
René gaat nu natuurlijk roepen dat een M60 maximaal 4 liter is en dus "maar" 286 pk. Maar als de koets licht genoeg is (een e30 voor mij graag, danku), maakt dat niks uit

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dan was er ook nog iets met de cillinders...
ah kijk dit>>
(staat Alpina ook tussen
)
en wow...600 NA pk uit de M60/62 serie

whats not to like
maar zoals je al aangeeft, zo'n M60 is ook al super and uber in zo'n E30, prachtig apparaat heb je dan, gezegend met een heerlijke V8 sound.
kijk de andere lijst ook eens van hun>>
http://store.vacmotorsports.com/8-cylin ... -c146.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
met SC zelfs over 1.000pk bij sommige...(mij veels te veel maar leuk te lezen wat er mogelijk is)
ah kijk dit>>
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;The M62 block does not use cast iron liners, which are less able to dissipate heat than aluminum. The aluminum alloy used to manufacture the M62 block contains high levels of silicon (called Alusil). The block is etched to expose the silica, creating a bearing surface in the cylinder. This was an improvement over the earlier M60 V8, that used a Nikasil cylinder wall coating, which deteriorated with the use of gasoline containing sulfur in the nickel plated combustion chambers. All M62 engines produced for the US market were built using Alusil only, which is not subject to the corrosion problem associated with Nikasil. Other countries did get the Nikasil M62 engine though.
BMW slowly stopped using Nikasil in the M62, and in 1997, they issued a service bulletin to state that the M62 engine will no longer use Nikasil from March 1997 on. This applied to all markets.
During the first 2 years of production of the M62 (From 1995 to 1997), many engines were built using Nikasil, but most of them had no issues whatsoever because they were delivered in countries were the gas was properly treated and the levels of sulfur found in them were not harmful.
(staat Alpina ook tussen

en wow...600 NA pk uit de M60/62 serie

whats not to like

http://store.vacmotorsports.com/vac---m ... p1448.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Here is one of our VAC M6X series engines, pre-shipment, equipped with several of our custom parts, and our M6X ITBs. In this state of race tune it generates "well over 600 HP" N/A in reliable and competitive form.
This engine is straight from the shop and represents all of our engines; nothing on this engine was touched up or changed for this photo. We would like this picture to convey the quality and pursuit of perfection we put into each and every engine we build.
Getting reliable power out of the small V8s is an exact science.
We have been helping teams all over the world get reliable performance from BMWs V8s when others can't. Call us today, we can get your the race engine you need to win!
This engine is for race use. Street performance BMW V8s for whatever need are also available, please enquire.
Email Tip:
When contacting us please let us know:
-What the vehicle will be used for,
-The type of engine management you will be running or require,
-Fuel that will be regularly used,
-Power goal.
maar zoals je al aangeeft, zo'n M60 is ook al super and uber in zo'n E30, prachtig apparaat heb je dan, gezegend met een heerlijke V8 sound.
kijk de andere lijst ook eens van hun>>
http://store.vacmotorsports.com/8-cylin ... -c146.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
met SC zelfs over 1.000pk bij sommige...(mij veels te veel maar leuk te lezen wat er mogelijk is)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
op die site staan ook klanten foto's bij VAC

E30 M3 with VAC's Turbo Build Kit

E10 (a.k.a. 2002) with S50 Euro swap from the UAE

S50 powered E30 on BBSs
E30 M3 with VAC's Turbo Build Kit
E10 (a.k.a. 2002) with S50 Euro swap from the UAE
S50 powered E30 on BBSs
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
fraaie E30 M3 met S50 en Rotrex supercharger...517pk
s50b30, omex 710 and rotrex c38-81.
517bhp and 440ft/lb
waar staat dat omnex 710 voor?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cQyVR1Iv ... re=related[/youtube]
gaat ook wel lekker van z'n plek
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UX5GDmFW ... er&list=UL[/youtube]

s50b30, omex 710 and rotrex c38-81.
517bhp and 440ft/lb
waar staat dat omnex 710 voor?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cQyVR1Iv ... re=related[/youtube]
gaat ook wel lekker van z'n plek
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UX5GDmFW ... er&list=UL[/youtube]
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
leuk spul die e30 m3 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
http://autoblog.nl.msn.com/archive/2011 ... on-vd-week" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
zekers lekker, ziet er zo te zien mooi uit + dikke bom in het vooronder 

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
S38 klinkt zo onwijs mooi, wat mij betreft mooist klinkende 6cyl van bmw, alleen zo zwaar in een e30.....
zo'n alu v8 lijkt me toch een betere optie omdat ie ook iets verder naar achteren ligt, maar heerlijk blokje zo'n S38, dat zeker!
zo'n alu v8 lijkt me toch een betere optie omdat ie ook iets verder naar achteren ligt, maar heerlijk blokje zo'n S38, dat zeker!
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Foto verslag van een ombouw
http://www.mijnalbum.nl/Album-ZGTUQHR4- ... Hulst.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album-ZGTUQHR4- ... Hulst.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
gaat nog best wat tijd/werk in zitten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
staan wel weer een paar leuke E30 conversies te koop, bv deze 2 voorbeelden.
deze met 4.0 V8 bv
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;




deze met 4.0 V8 bv
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Hello! I speak english, if you only speak German, send me e-mail! About the car: It is not an M3, but its faster!I'm the first owner in Hungary, I bought it in Germany 2 years ago from the first owner(old person). I have put the engine in it, which is a 4Liter V8 from a 540i Bmw(1995) Everything works perfectly, everything is changed to brand new: sparkplugs-cables, all of the hoses, new radiator, new lambda sondas everywhere, fresh oil, it has a 5 gear gearbox, speer differential, the car had never had any damages or accidents, all original, I'll give you the original 318i engine with everything! I'm only selling it because I dont use it! It never been to any race tracks or drift races, Never! It spends all of the time in my garage, never use it in rain or snow, no rust on it! If you have any question, call me or send me an e-mail. I can send you more pictures! The car is very fast!!! 0-100: 4-5 sec, Vmax: 280 km/h !
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
en deze, de kleur is een beetje to much maybe...
weer met een 4.0 en 6-bak.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;





meer een show and shine geval
weer met een 4.0 en 6-bak.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
meer een show and shine geval

- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Die zwarte is wel lekker undercouver, maar voor de prijs zou ik die oranje nemen veel completer.
Andere kleur erop, die vreemde uitlaat eronder weg, heeft ook de accu al achterin.
Andere kleur erop, die vreemde uitlaat eronder weg, heeft ook de accu al achterin.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
klopt daar is zo te zien aardig wat tijd en aandacht aan besteed.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Op de foto's van die oranje Pool kun je mooi zien dat wielstanden met een e36 veerpoot nog steeds niet optimaal zijn: het wiel staat te ver naar achter in de wielkast. Hier wat bewegende beelden, te beginnen met zijn electrische (jaja) klapraampjes...
Gevolgd door een rondje stevig optrekken...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z7vo8QZB ... re=related[/youtube]
Gevolgd door wat tamelijk kansloos bandengerook...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rjXrqRf5 ... re=related[/youtube]
Gevolgd door een rondje stevig optrekken...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z7vo8QZB ... re=related[/youtube]
Gevolgd door wat tamelijk kansloos bandengerook...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rjXrqRf5 ... re=related[/youtube]
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
De Hongaar is zo verkeerd nog niet, al staat hij nog wel op een standaard onderstel en heeft hij voor 325i remmerij en achter zelfs nog de standaard trommels. Bijkomend nadeel: de motor staat *NIET* op kenteken, dus of je hem ingevoerd krijgt is nog maar de vraag... Meer info, meer foto's en een € 200 lagere vraagprijs vind je *klik* hier.
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dat kentekenFreudeamFahren schreef:De Hongaar is zo verkeerd nog niet, al staat hij nog wel op een standaard onderstel en heeft hij voor 325i remmerij en achter zelfs nog de standaard trommels. Bijkomend nadeel: de motor staat *NIET* op kenteken, dus of je hem ingevoerd krijgt is nog maar de vraag... Meer info, meer foto's en een € 200 lagere vraagprijs vind je *klik* hier.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten