BMW E34 M5 3.6 litre315 bhp.
Jaw dropping concours condition & low kms.
Hand Built by M-Tech
Registration date: 1991, July
Chassis #: WBSHD910X0BK04649
Kilometers: 43154km (26820miles from new)
Color: Sterling Silver Metallic.
OTR Price: £18995
This beautiful E34 M5 is the first and only example we've bought in Japan over 12 years. The few we have seen over the years have been tired, high mileage, neglected and long past their prime. This particular example was bought new in 1991 and owned by a mature Japanese enthusiast who always kept it garaged, polished, protected and serviced. Throughout it's life it's never been driven hard & has always been carefully parked and cared for. The result is a car that doesn't have a single stone chip, pin dent or scratch on it's original factory paint. We daresay this may well be not just one of the lowest genuine mileage examples left in existence, but the best kept example of all. It's a concours condition collector's car that deserves to be preserved as one of the last hand built models made by BMW.
Condition of this example is absolutely flawless. At Japanese trade auction this car was awarded a grade 4.5 which is unheard of for a car this age. When we came across it it was hard to believe the condition was so flawless after all this time and naturally there was a fight between ourselves and competition to win this car through the highest bid. It wasn't an inexpensive car to secure by any stretch of the imagination, but unique quality like this isn't expensive. It is priceless.
Having closely inspected this car from top to bottom including going over all the bodywork with a fine toothed comb, we found just 3 tiny faults. There's a small chip on one of the wheel rims (See picture) and all 4 tyres are old and in need of replacement (This is due to lack of mileage - another sign of the genuine low mileage here. We'll be replacing all 4 tyres with new before shipping). The engine's cam cover has lost some of it's original paint. We'll be re-finishing with matching crackle finish paint before shipment. One of the rear (Driver side rear) quarter light retractable curtains no longer retracts. As this is an NLA part we cannot replace it. Finally, the tool kit & first aid kit are both complete and unused except for a adjustable pliers. We'll be replacing this before shipping also. The car has absolutely no corrosion on the underside or anywhere else, nor any oil leaks. It's an absolute gem of an E34 M5.
BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
- FreudeamFahren
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Niet het koopje van de maand, maar wel akelig lekker, dus het posten waard, vind ik! Let ook op de elektrisch verwarmbare achterbank 

-
Oeh ahh!
One last fling Snipe?!
One last fling Snipe?!
-
- Auto: M3P, 130i
Zo dat is een mooi ding! 

-
- Auto: M3P, 130i
540i Touring met 6-bak. Hoe zou zo'n ding lopen op LPG?

- Snipe
Een auto uit Japan kopen is een slecht idee.This beautiful E34 M5 is the first and only example we've bought in Japan over 12 years.
- ErikMartijn
- FreudeamFahren
Je bedoelt 530i met ingebouwde 4,0 & 6 bakindobesar schreef:(foto) 540i Touring met 6-bak. Hoe zou zo'n ding lopen op LPG?

- Tristan
Die 540i Touring is wel gaaf, zeg!
-
Grappige auto, maar die daken maken 'm instant kansloos. Rare samenstelling trouwens, wel tutti looks inclusief dure M-spiegels maar basics als sportstoelen zijn we ff vergeten?
- FreudeamFahren
540i in trainingspak

BMW E34 540i 6-Gang Rennwagen mit Straßenzulassung
Der haltbare M5. Bei diesem E34 540i wurde alles was ein Auto schnell macht konsequent umgesetzt.
Neben vielen Leichtbauteilen wie den Kotflügeln und der Motorhaube aus GFK ( Einzelanfertigung) sowie den Scheiben aus Makrolon wurde alles verzichtbare aus dem Wagen entfernt.
Vieles wurde verbaut, was lieb und teuer ist:
-große M5 Bremsanlage vorn und hinten (345mm vorn und 328mm Scheibendurchmesser hinten), 4 Kolben Bremssattel und Bremslüftung vorn
-EBC Beläge (gelb)
-Stahlflexbremsleitungen
-KW Rennsportfahrwerk in Höhe, Zug- und Druckstufe einstellbar,
-einstellbare Eibach Stabilisatoren,
-Domlager Unibal Kugelgelenke. Druckstangenlager Kugelgelenke, Vorderachse mit einstellbaren Domlagern bei denen man Sturz und Nachlauf einstellen kann,
-alle gummigelagerten Teile wurden gegen Kugelgelenke oder Vollaluminiumbauteile ersetzt,
-Domstrebe vorne,
-Recaro Vollschalensitze mit 5 Punkt Gurten,
-Alpina Lenkgetriebe,
-M5 Tacho,
-6-Gang Handschaltgetriebe
-kürzer übersetztes Hinterachsdifferential mit 25% Sperre und Abgasanlage mit größerem Rohrdurchschnitt vom BMW 750i,
-8x18 und 9,5x18 BMW Felgen mit 235/40R18 und 265/35R18 Semislicks
-Zusatzölkühler
-großer Wasserkühler (Tropenkühler) für moderate Wassertemperaturen bei Volllast
-Leistungssteigerung auf haltbare 325PS und 409Nm (Prüfstandsberichte liegen bei) mit Schrick Nockenwellen, polierten Ein- und Auslasskanäle am Zylinderkopf und angepasstem Motormanagement.…..
-etc.
- Demontage sämtlicher Dämmmaterialien
Die Gesamtheit der Maßnahmen hat diesen robusten Renner sehr schnell gemacht. Eine Rundenzeit von ca. 8min auf der Nordschleife lässt erahnen was der Wagen kann. Eine pure Fahrmaschine mit unendlichem Spaßfaktor.
Die Umbauten sind ordnungsgemäß vom TÜV eingetragen worden. Fahrzeug hat Straßenzulassung
Verschleißteile neu.
Preis € 9.700 VHB
- Tristan
Ideaal driftmobiel met zo'n dikke V8 vooronder.
- Paskal
- Auto: meerdere
Bekende en frequent gezien persoon op de Ring die de 540 er met stevig tempo overheen joeg. Destijds nog met hem staan praten over kooi-(on)mogelijkheden aangezien dat TüV-technisch gezien wel een uitdaging is. Heerlijk geluid komt er uit de 540.
Hieronder op de foto met mijn Ring-e34 die ik toen reed...

Hieronder op de foto met mijn Ring-e34 die ik toen reed...
-
Just dropping a link..............................
http://auto.marktplaats.nl/bmw/47403659 ... 0-e34.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://auto.marktplaats.nl/bmw/47403659 ... 0-e34.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
6000 onderhoud en 1900 tekoop zetten..... Ze bestaan dus echt!
-

- jgpeggeman
Volgens mij ben je met deze auto abuis! De e34 540iT is als laatste ook als zeer exclusieve 6-bak geleverd. Er zijn er hier niet veel van! Deze auto is een bijzonderheid, dus ook niet raar dat deze zo snel een andere eigenaar heeft gevonden.FreudeamFahren schreef:Je bedoelt 530i met ingebouwde 4,0 & 6 bakindobesar schreef:(foto) 540i Touring met 6-bak. Hoe zou zo'n ding lopen op LPG?
-
Inderdaad. Maar ik kan me herinneren van Bmwclub2003 dat deze bak naderhand is ingebouwd.
- FreudeamFahren
No shit Sherlockjgpeggeman schreef:(...) De e34 540iT is als laatste ook als zeer exclusieve 6-bak geleverd (...)

- Sebring NL
Snap nooit waarom mensen die 10 gram deurpanelen eruit halen en de 150 kilo schaar+motor+dreunplaat +onzin deurcontent laten zitten..Als de heren inspecteurs op de 'Schleife zo precies zijn over laskooien en TUV, zou ik hier eens naar kijken qua safety. Half werk as often seen!
-
Er zijn inderdaad 499 stuks 540iT/6 gebouwd (waarvan er eentje in mijn bezit is, 1 van 3 in kleur 237). De hierboven besproken auto is niet 1 van die 499 stuks WBAHK31....etc. maar gewoon een samenschaapsel. Wellicht een mooi samenschraapsel, maar niet in München gebouwd als handgeschakelde BMW 540i Touring.jgpeggeman schreef:Volgens mij ben je met deze auto abuis! De e34 540iT is als laatste ook als zeer exclusieve 6-bak geleverd. Er zijn er hier niet veel van! Deze auto is een bijzonderheid, dus ook niet raar dat deze zo snel een andere eigenaar heeft gevonden.FreudeamFahren schreef:Je bedoelt 530i met ingebouwde 4,0 & 6 bakindobesar schreef:(foto) 540i Touring met 6-bak. Hoe zou zo'n ding lopen op LPG?
-
Wat voor nadelen zitten er specifiek aan het kopen van een auto uit Japan dat het een slecht idee is?Snipe schreef:Een auto uit Japan kopen is een slecht idee.This beautiful E34 M5 is the first and only example we've bought in Japan over 12 years.
- Martin van der Zwaard
Japanse auto's hebben een slechte reputatie als het gaat om kilometerstanden.
- Sebring NL
Toch zou ik die zilveren wel aandurven..
In Tokio kan je gewoon geen meter rijden, en die japanners zijn gestoord wat onderhoud betreft. Ik denk dat je alleen als nadeel het -te- weinig rijden kan noemen.
Wat bedoel je dan Martin, denk je dat die zilveren 3.6 geklokt is? Lijkt me niet dat ie meer dan dat heeft gelopen, ding is splinternieuw waar je ook kijkt!
In Tokio kan je gewoon geen meter rijden, en die japanners zijn gestoord wat onderhoud betreft. Ik denk dat je alleen als nadeel het -te- weinig rijden kan noemen.
Wat bedoel je dan Martin, denk je dat die zilveren 3.6 geklokt is? Lijkt me niet dat ie meer dan dat heeft gelopen, ding is splinternieuw waar je ook kijkt!
- Martin van der Zwaard
Ik bedoel niks!! Laat dat even duidelijk zijn.
Er wordt een vraag gesteld n.a.v. Steve zijn post dat je beter Japanse import kan laten staan.
Daarop geef ik aan dat ze een slechte reputatie hebben qua kilometerstanden.
Over die M5 is mij niks bekend!
Er wordt een vraag gesteld n.a.v. Steve zijn post dat je beter Japanse import kan laten staan.
Daarop geef ik aan dat ze een slechte reputatie hebben qua kilometerstanden.
Over die M5 is mij niks bekend!
-
Thanks voor je antwoord. Was hier al een tijdje benieuwd naar aangezien ik soms als selling point zie staan dat de auto geen Japanse import is.Martin van der Zwaard schreef:Japanse auto's hebben een slechte reputatie als het gaat om kilometerstanden.