BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 17 aug 2011, 09:06

steve smith schreef:
Andre schreef:Auto slaat soms hard op de bumps
Dan staat ingaand (bump) toch te zacht/te ver open?

@ Rene: maat voorbanden is 255/35. En helaas, 265/30 is te laag.
ik dacht al 225 :roll: ...zag het op 2 websites staan en dacht wie weet doen ze de opel speedster na met smalle voorbanden en dus eerder onderstuur :D
255/35 is wel wat anders inderdaad.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2011, 09:16

weet niet hoe de Yokohama ADVAN Neova AD08 is?

maar die hebben wrel de 255/35/19 en achter eventueel de 295/30/19 (of 275?)

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Neova+AD08" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

ah, zelfs 3 soorten speciale semi achtigen die ook 255/35/19 leveren...misschien heb je er wat aan

http://www.tirerack.com/tires/TireSearc ... iameter=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Bridstone Potenza RE-11

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... mpare1=yes" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

en de dure Pirelli PZero Corsa System

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... mpare1=yes" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 17 aug 2011, 11:40

Een mooi snel rondje Gerwin. Kontje is lekker levendig.

Jammer dat de camera op inzoomen stond. Beeld wordt er dan onnodig onrustig van. GoPro camera's zijn in deze situaties superieur.

Heeft die 993 Carrera uit het begin van je filmpje (die vervelende blokker) z'n auto later op de dag in de vangrail geparkeerd? Kwam een filmpje gemaakt op 15-8 tegen waarin die auto's wel heel veel op elkaar leken.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 17 aug 2011, 11:58

GTRene schreef:
en de dure Pirelli PZero Corsa System

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... mpare1=yes" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Die zitten er nu op, en ik vind vergeleken met verse michelin cups dat het veel minder grip oplevert. Het "gilt" ook veel meer, lijkt op een hardere rubbersamenstelling. Na bijna 1500 km nordschleife kunnen ze nog 500 km mee. Met cups op de csl in full attack is het na 500 km wel zo'n beetje op.

Op droog zijn die michelins wat mij betreft gewoon beter, in nat (geen staand water) zijn de pirellis heel veel beter!

Ik zal eens om me heen vragen wat de ervaringen zijn met de yokohamas en de bridgestones, thanks!

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 17 aug 2011, 12:07

Hielke schreef:Een mooi snel rondje Gerwin. Kontje is lekker levendig.

Jammer dat de camera op inzoomen stond. Beeld wordt er dan onnodig onrustig van. GoPro camera's zijn in deze situaties superieur.

Heeft die 993 Carrera uit het begin van je filmpje (die vervelende blokker) z'n auto later op de dag in de vangrail geparkeerd? Kwam een filmpje gemaakt op 15-8 tegen waarin die auto's wel heel veel op elkaar leken.

Ja camera gaan we fixen, nadeel van de gopro vind ik dat je geen idee hebt wat je aan het opnemen ben qua beeld (ik had m op mijn fietshelm in het filmpje op de vorige pagina). Maar je hebt gelijk, dat zoomen is niks en dat "optical stabilizing" wiebelen word ik ook gek van.

993 in de vangrail weet ik niet, doe eens een linkje?

Ik heb ook nog een filmpje van een nieuwe oranje GT3 RS waar ik een rondje op tempo achter heb gereden. Die zal ik ook nog wel even editen/uploaden. En hij zou mij ook nog een filmpje sturen van een rondje achter mij aan. Hij vertelde dat hij dit jaar al 15000 km nordschleife had gereden met die auto en alleen banden, blokken en schijven had hoeven vervangen. Ongelooflijk hoe goed die auto is! Hij vertelde ook dat ik de eerste GTS was die hem inhaalde :blink: hihi

Snipe

Bericht door Snipe » 17 aug 2011, 12:09

Gerwin Ring schreef:Ja camera gaan we fixen, nadeel van de gopro vind ik dat je geen idee hebt wat je aan het opnemen ben qua beeld
Daar is een oplossing voor: http://gopro.com/hd-hero-accessories/lcd-bacpac/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 17 aug 2011, 12:14

Snipe schreef:
Gerwin Ring schreef:Ja camera gaan we fixen, nadeel van de gopro vind ik dat je geen idee hebt wat je aan het opnemen ben qua beeld
Daar is een oplossing voor: http://gopro.com/hd-hero-accessories/lcd-bacpac/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
deal! thanks!

Hielke

Bericht door Hielke » 17 aug 2011, 12:58

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 aug 2011, 12:59

Gerwin,

Ik heb een lcd scherm wat je op de go pro kan klikken, werkt perfect.
Vraag aan Steve of hij hem om te proberen bij me oppikt want ik gebruik hem toch voorlopig niet.

Groeten, Hanz06

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2011, 13:04

15.000km dit jaar al op de NS? :shocking:
en dat met die GT3 RS...dan maak je aardig wat km als je dat omrekent naar straatgebruik.

over straat gebruik gesproken ik rijd de laatste jaren zo weinig dat ik maar aan zo'n 8.000km per jaar kom totaal :bag: komt me financieel ook wel beter uit maar damn ik mis ook heel wat :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 aug 2011, 13:43

Downforce Hans schreef:Gerwin,

Vraag aan Steve of hij hem om te proberen bij me oppikt want ik gebruik hem toch voorlopig niet.

Groeten, Hanz06
Zorg dan dat je hem weer terug hebt voor de 31e. Kan je hem mooi op je helm monteren.
Kunnen we allemaal nog wat leren :TV kijken:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 17 aug 2011, 13:58

Hielke schreef:Deze Carrera.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=356VyTZK ... re=related[/youtube]
zo te zien wel ja! zelfde wielen en vorm witte nummerplaat. tja zonde weer, niet nodig daar.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 17 aug 2011, 14:05

Downforce Hans schreef:Gerwin,

Groeten, Hanz06
Hi hans, dank! Maar ik had m gelijk al besteld toen Perry mij er een paar posts naar boven op wees. Ik laat nooit de kans lopen om extra gadgets te mogen kopen :hungry:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 aug 2011, 14:16

Dat zijn geen halve maatregelen ;-)

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 17 aug 2011, 14:17

Gerwin Ring schreef:
Ik heb ook nog een filmpje van een nieuwe oranje GT3 RS waar ik een rondje op tempo achter heb gereden. Die zal ik ook nog wel even editen/uploaden. En hij zou mij ook nog een filmpje sturen van een rondje achter mij aan. Hij vertelde dat hij dit jaar al 15000 km nordschleife had gereden met die auto en alleen banden, blokken en schijven had hoeven vervangen. Ongelooflijk hoe goed die auto is! Hij vertelde ook dat ik de eerste GTS was die hem inhaalde :blink: hihi
voila

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 aug 2011, 14:37

steve smith schreef:

Of rijhoogte te laag of veer te slap voor je gekozen rijhoogte. Kan het filmpje niet zien omdat Youtube geblocked is op werk dat is wel jammer.

Hoewel ik voor een af fabriek GTS wel verwacht dat ze dat wel in orde zouden hebben. Maar vaak is het met die verstelbare onderstellen zo dat je ze lager draaien kan als wat er bruikbaar is. Maar zou je iemand hebben die er alleen een beetje mee over straat cruised die merkt het misschien niet, ga je er wat heftiger mee rijden dan krijgen de dempers meer klappen en heb je weer meer ingaande veerweg nodig of een stuggere veer.

Ik heb met sommige van die KW sets bijvoorbeeld wel gezien dat ze halverwege het verlagingsbereik al op hun bumps klapte als je er een beetje grof mee rijd.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 17 aug 2011, 14:58

Bert ///M3 schreef:
steve smith schreef:

Of rijhoogte te laag of veer te slap voor je gekozen rijhoogte. Kan het filmpje niet zien omdat Youtube geblocked is op werk dat is wel jammer.

Hoewel ik voor een af fabriek GTS wel verwacht dat ze dat wel in orde zouden hebben. Maar vaak is het met die verstelbare onderstellen zo dat je ze lager draaien kan als wat er bruikbaar is. Maar zou je iemand hebben die er alleen een beetje mee over straat cruised die merkt het misschien niet, ga je er wat heftiger mee rijden dan krijgen de dempers meer klappen en heb je weer meer ingaande veerweg nodig of een stuggere veer.

Ik heb met sommige van die KW sets bijvoorbeeld wel gezien dat ze halverwege het verlagingsbereik al op hun bumps klapte als je er een beetje grof mee rijd.
Ik weet het eigenlijk niet. Wat bedoel jij precies Andre met "Auto slaat soms hard op de bumps"? Bedoel je dat je denkt dat ie de bump-stops raakt? Dat gevoel had ik niet.

Of bedoel je de bumps van het circuit waar de auto wat overheen lijkt te springen? Dat zou inderdaad aan een te harde demperafstelling kunnen liggen, maar de af-bmw straat setting waarmee ik reed voelt bijna slap/comfortabel aan. Als ik het filmpje kijk vind ik het er ook wel springerig uitzien. Komt ook door die rare "stabilizer" van die camera en dat ie de kont omgooit zal ook wel met de iets te lompe rechtervoet te maken hebben ;-)

Maar volgende keer gaan we sowieso met de dempers spelen: ik ga het gewoon proberen, thnks!

Rupie

Bericht door Rupie » 17 aug 2011, 15:58

Heerlijk dit soort filmpjes, thx for sharing. Nummer 2 is wel mijn favoriet, ben benieuwd naar het filmpje vanuit de GT3 RS om te zien hoe de GTS over het asfalt danst!

Wat een heerlijk circuit is het toch, als je een leuke auto hebt, baankennis en ook ballen. De krachten op je auto, alles is uniek tov andere circuits. Prachtig.

Friso

Bericht door Friso » 17 aug 2011, 16:56

2de filmpje BTG 7:54 heel leuk filmpje om te kijken.
maar met veel vekeer vanaf tiergarten tot ingaan hatzenbach en later nog vanaf hohe-acht t/m wipperman.het leek soepeler dan het eerste filmpje ,daardoor misschien stiekum sneller?

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2011, 17:53

whaha, gaaf...

Andre

Bericht door Andre » 18 aug 2011, 00:57

Gerwin het lijkt dat ie auto vrij grof springt op de bumps maar misschien is het de camera.

Dat de achterkant snel uitbreekt komt door het sper diff wat bmw gebruikt.

Diff wil wel en niet sperren. Weg ertussenin is er bijna niet. Daarom gooit ie snel ze kont om als je op het gas gaat. Wel ideaal voor een Driftje:)

De porsche heeft daar geen last van. Heeft een 25% sper en blijft daardoor veel rustiger.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 aug 2011, 12:20

Kont van de GTS komt met er met de huidige (standaard?) setup soms wel behoorlijk snel in. Ook als de motor al wat feed op de achterwielen heeft. Dat gedrag is niet Ringtypisch.

Met wat minder rebound voor en/of wat meer toe-in achter moet dat op te lossen zijn.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 18 aug 2011, 18:30

Hielke schreef:Kont van de GTS komt met er met de huidige (standaard?) setup soms wel behoorlijk snel in. Ook als de motor al wat feed op de achterwielen heeft. Dat gedrag is niet Ringtypisch.

Met wat minder rebound voor en/of wat meer toe-in achter moet dat op te lossen zijn.
Thnks, we gaan aan het experimenteren!

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 19 aug 2011, 20:13

http://www.trackdays.de/ ??

Afbeelding

Jouw auto toch?

Ben

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 22 aug 2011, 01:53

Bert ///M3 schreef:

Ik begrijp helemaal niks van bovenstaande post

Plaats reactie