Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Zoals in de andere draad al vermeld had ik me aangemeld voor een driftcursus bij Driftsport welke te Lelystad wordt gegeven. Voorheen had ik ooit eens een antislip&rijvaardigheids cursus gedaan bij Prodrive, eveneens gehouden op de testbaan van RDW. En in de tijd dat ik de 330d nog had, ook een keer met de BMW rijvaardigheidstraining meegedaan in Zandvoort.
Ik had me aangemeld voor een hele dag van 9.00-16.30 incl huurauto, een 325i E30 met 100% sper. Nog nooit in een auto gereden met sper, laat staan die 100%. Lees er wel vaak verhalen over, maar wist totaal niet wat me te wachten stond. Samen met een andere cursist moest ik de huurauto delen. De E30 was er echt slecht aan toe, alles rammelde, bekleding was gescheurd, de auto stonk etc. Enfin, er waren ook meer ervaren drifters die met eigen (track)auto kwamen.
Bij aanvang een uurtje theorie gehad en daarna gelijk de baan op en de auto's waren verdeeld in 2 groepen. De ene groep ging driften in een bocht naar links en de ander naar rechts. De eerste paar keren, is het 360graden draaien. Tja, een uurtje theorie heeft niet veel geholpen, totdat een van de instructeurs bij ons in de auto instapte en op de juiste moment instructie's ging geven. In het begin merkte ik bij mezelf dat ik juist de auto aan het redden was om uit de drift te halen (met al die sneeuw en gladheid van de afgelopen weken is het ook niet vreemd dat je dat automatisch gaat doen). Na een paar keer hield ik de drift wel aan, maar helaas was het nog niet lang genoeg om het als een mooie ‘slide’ te noemen. Dit is echt niet in een dag geleerd dacht ik bij mezelf....
Om 12uur gingen we een stukje verder op lunchen in een soort partycentrum boederij. Uurtje later iedereen weer richting RDW en toen werd er een parcours opgezet met 6-7bochten erin. Dit keer moest iedereen in de rij gaan wachten, plus nog het delen van de huurauto duurde best wel lang voordat je aan de beurt kwam. Een van de instructeurs haalde zijn eigen driftauto tevoorschijn en ging ook even leuk paar rondjes meedoen, waren je rondes nog minder…Voordat we het wisten was het ondertussen 16.30, alle auto’s werden bijelkaar geroepen en het was weer tijd om van de baan af te gaan.
Eenmaal terug bij de ‘theoriegebouw’ gingen de mensen een voor een allemaal vertrekken. Vreemd, ik had bij BMW (Rensportschool) en Prodrive wel wat anders gewend. Koffie na, de dag bespreken en evt hun ‘vervolgcursussen’ promoten. Nee, bij Driftsport was het niet ter sprake geweest, enige wat iedereen deed was nog snel naar de wc gaan en dan pleite.
Al met al, mijn mening over de gehele dag was een beetje ‘rommelig’. De dag was minder goed georganiseerd dan de bovengenoemde 2 cursussen waar veel meer cursisten meededen. Instructeurs stapten maar in wanneer ze willen en als jezelf niks zegt, kan het zo zijn dat er helemaal niemand naast (of achter) bij jou in de auto zat om je instructie’s te geven.
Het driften zelf vergt gewoon veel meer trainingen (er waren cursisten erbij die het al voor de 5e keer meededen en naar hun zeggen begonnen ze het nu pas onder de knie te krijgen). Al vond ik mezelf niet echt een succesvolle drift te hebben neergezet op die dag, ben ik wel ervaring rijker, vreemd genoeg juist in het opvangen en de auto onder controle te houden bij het uitbreken.
Was het leuk en voor herhalingvatbaar? Ja, absoluut leuk, ik geniet zowieso altijd al van autorijden, laat staan nu eens een keer je ‘uitleven’ zonder bang te zijn dat je tegen een middenberm of medeweggebruikers knalt .
Maar… ik kan me nog exact herinneren toen in Zandvoort de instructeur in mijn 330d reed met mij ernaast en fullspeed over het circuit ging. Dat is een belevenis wat in mijn ogen het driften never bovenuit zal steken.
Dus, mijn volgende training/cursus zal op het circuit plaatsvinden en het driften zal ik zeker wel ooit eens een keer gaan herhalen
Ik had me aangemeld voor een hele dag van 9.00-16.30 incl huurauto, een 325i E30 met 100% sper. Nog nooit in een auto gereden met sper, laat staan die 100%. Lees er wel vaak verhalen over, maar wist totaal niet wat me te wachten stond. Samen met een andere cursist moest ik de huurauto delen. De E30 was er echt slecht aan toe, alles rammelde, bekleding was gescheurd, de auto stonk etc. Enfin, er waren ook meer ervaren drifters die met eigen (track)auto kwamen.
Bij aanvang een uurtje theorie gehad en daarna gelijk de baan op en de auto's waren verdeeld in 2 groepen. De ene groep ging driften in een bocht naar links en de ander naar rechts. De eerste paar keren, is het 360graden draaien. Tja, een uurtje theorie heeft niet veel geholpen, totdat een van de instructeurs bij ons in de auto instapte en op de juiste moment instructie's ging geven. In het begin merkte ik bij mezelf dat ik juist de auto aan het redden was om uit de drift te halen (met al die sneeuw en gladheid van de afgelopen weken is het ook niet vreemd dat je dat automatisch gaat doen). Na een paar keer hield ik de drift wel aan, maar helaas was het nog niet lang genoeg om het als een mooie ‘slide’ te noemen. Dit is echt niet in een dag geleerd dacht ik bij mezelf....
Om 12uur gingen we een stukje verder op lunchen in een soort partycentrum boederij. Uurtje later iedereen weer richting RDW en toen werd er een parcours opgezet met 6-7bochten erin. Dit keer moest iedereen in de rij gaan wachten, plus nog het delen van de huurauto duurde best wel lang voordat je aan de beurt kwam. Een van de instructeurs haalde zijn eigen driftauto tevoorschijn en ging ook even leuk paar rondjes meedoen, waren je rondes nog minder…Voordat we het wisten was het ondertussen 16.30, alle auto’s werden bijelkaar geroepen en het was weer tijd om van de baan af te gaan.
Eenmaal terug bij de ‘theoriegebouw’ gingen de mensen een voor een allemaal vertrekken. Vreemd, ik had bij BMW (Rensportschool) en Prodrive wel wat anders gewend. Koffie na, de dag bespreken en evt hun ‘vervolgcursussen’ promoten. Nee, bij Driftsport was het niet ter sprake geweest, enige wat iedereen deed was nog snel naar de wc gaan en dan pleite.
Al met al, mijn mening over de gehele dag was een beetje ‘rommelig’. De dag was minder goed georganiseerd dan de bovengenoemde 2 cursussen waar veel meer cursisten meededen. Instructeurs stapten maar in wanneer ze willen en als jezelf niks zegt, kan het zo zijn dat er helemaal niemand naast (of achter) bij jou in de auto zat om je instructie’s te geven.
Het driften zelf vergt gewoon veel meer trainingen (er waren cursisten erbij die het al voor de 5e keer meededen en naar hun zeggen begonnen ze het nu pas onder de knie te krijgen). Al vond ik mezelf niet echt een succesvolle drift te hebben neergezet op die dag, ben ik wel ervaring rijker, vreemd genoeg juist in het opvangen en de auto onder controle te houden bij het uitbreken.
Was het leuk en voor herhalingvatbaar? Ja, absoluut leuk, ik geniet zowieso altijd al van autorijden, laat staan nu eens een keer je ‘uitleven’ zonder bang te zijn dat je tegen een middenberm of medeweggebruikers knalt .
Maar… ik kan me nog exact herinneren toen in Zandvoort de instructeur in mijn 330d reed met mij ernaast en fullspeed over het circuit ging. Dat is een belevenis wat in mijn ogen het driften never bovenuit zal steken.
Dus, mijn volgende training/cursus zal op het circuit plaatsvinden en het driften zal ik zeker wel ooit eens een keer gaan herhalen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
He erg leuk verhaaltje 330d, maar onder welke steen ben jij vandaan gekropen
Driftsport en RWD en Lelystad staan hier al paar jaar synoniem voor DF en evenementen !
Driftsport en RWD en Lelystad staan hier al paar jaar synoniem voor DF en evenementen !
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
En voor veel plezier. Ik begrijp je wel 330d, maar dat is juist ook een beetje de charme bij driftsport, je wordt niet op je vingers gekeken en een beetje gekkigheid is in redelijkheid mogelijk terwijl instructie wel altijd voorhanden is. Mocht je chaos mee willen maken raad ik je een driftdag op het Midland circuit aan Verder kan ik je vertellen dat een eerste driftdag vaak een teleurstelling is of je moet echt talent hebben. Het beetje bij beetje echt kunnen driften is het leuke. Daarbij is een auto met een onbekende delen ook vaak geen onverdeeld genoegen. Maar goed ik heb de smaak weer even te pakken.
ps: driften op het circuit is het leukste en gaat echt nooit vervelen
ps: driften op het circuit is het leukste en gaat echt nooit vervelen
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Voor de meeste DFers is dit al 'gesneden koek', afgelopen zondag zijn we er ook weer met een forse groep geweest.
- Oof
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60T8 & 1M
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Begrijp je verhaal. Ik had het geluk dat dat mijn eerste keer met een Df dag was. Hierdoor zat er eigenlijk constant iemand naast me met ervaring.
Nandor en Sjoerd nog bedankt voor alle adviezen
Nandor en Sjoerd nog bedankt voor alle adviezen
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Grappig, op exact die locatie hebben wij 2 weken terug nog 2 tests uitgevoerd
Zag ook al 2 E36 compacts staan toen, en de week erna werden er nog wat E36's en een E30 gebracht, allemaal van driftsport dus.
Mij lijkt zo'n cursus ook erg cool 8)
Volgende week ben ik er weer, dus zal dan eens kijken of er nog wat sporen te vinden zijn :+
Zag ook al 2 E36 compacts staan toen, en de week erna werden er nog wat E36's en een E30 gebracht, allemaal van driftsport dus.
Mij lijkt zo'n cursus ook erg cool 8)
Volgende week ben ik er weer, dus zal dan eens kijken of er nog wat sporen te vinden zijn :+
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Ik 'zwerf' hier op het forum al enige tijd rond. Ben meer een lezer dan een poster. Hiervoor kwam ik vaak op bmwclub2003 en gummen. Auto's en autorijden was/is altijd al een passie voor me geweest. Maar door drukte nooit iets van gekomen om bijv op meetings, DFdagen, cursussen te komen, omdat dit meestal in het weekend wordt gehouden. Voorheen moest ik altijd in het weekend werken, laatste jaar heb ik wel af en toe vrij in het weekend. Dit keer doordat iemand om advies vroeg, had mijn idee weer gewekt om eens een keer een cursus te gaan nemen. Deze post is eigenlijk ook meer bedoelt om mijn bevindingen te posten wat zo'n dag nou inhoudt voor de newbie's zoals ik en niet zozeer 'kijk jongens, ik heb ook eens gedrift en hoor er ook bij'.
Ik lees/volg met plezier het forum, dus voel me zowieso wel op ene of ander manier tot de mede DFers aangetrokken. Alhoewel ik nu een dikke 7seater heb, wordt de volgende cursussen en/of meetingen wel erg moeilijk
Ik lees/volg met plezier het forum, dus voel me zowieso wel op ene of ander manier tot de mede DFers aangetrokken. Alhoewel ik nu een dikke 7seater heb, wordt de volgende cursussen en/of meetingen wel erg moeilijk
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Enige waar ik tot nu toe ervaring heb is bij Driftsport en ik vind het altijd wel gezellig. Inmiddels er 4 keer geweest waarvan 2 hele dagen driften en 2 keer een auto delen dus halve dagen driften. Altijd leuke praatjes en gekkigheid.. en ook de instructeurs kun je prima mee lachen..
Hmm, voor de 5e keer en dan pas kunnen driften? Dan gaat er blijkbaar iets niet goed.. maar het is ook maar net hoe goed je reflex is en hoe goed je kan luisteren naar je instructeur.. mijn vriendin trapte ook op de rem als ze in een drift kwam..en zal het ook niet binnen 5 keer leren denk ik..
Hmm, voor de 5e keer en dan pas kunnen driften? Dan gaat er blijkbaar iets niet goed.. maar het is ook maar net hoe goed je reflex is en hoe goed je kan luisteren naar je instructeur.. mijn vriendin trapte ook op de rem als ze in een drift kwam..en zal het ook niet binnen 5 keer leren denk ik..
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Ik herken er wel wat uit De E30 die ik destijds had was niet voorzien van stuurbekrachtiging en dat was best hoepelen. Een auto delen met iemand betekend dat je ook nog eens tot rust komt Afgelopen zondag viel me (ook weer) tegen omdat ik toen te veel grip achter had. Driften gaat niet zo maar ff idd. Wel leuk om een ervaring te lezen
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Hee ik zie m'n eigen auto daar op de achtergrond op de foto
Ik was dus ook aanwezig, met deze auto (alleen dan met bbs'jes):
Hugo Bos hier van het forum was aanwezig met een E34 535i.
Ik vond zelf de dag juist goed georganiseerd. Heb een keer eerder een dagje gedaan bij driftcursus.nl maar dit was niet te vergelijken, dit was echt 10x beter georganiseerd, je kon daar alleen op die oval één kant op driften (dus alleen linkerbocht) en veel wachttijd. Ik had toen de hele dag lopen kloten met verkeerde banden dus toen ging het niet echt lekker (uiteindelijk pas met 185 brede winterbandjes voor, 205 brede normale banden achter ging het toen redelijk, combi die je niet zou verwachten)
Hier kon je constant blijven rijden bijna, ik vond het top! Had het ook aardig door op een gegeven moment Bij mij stapte trouwens wel regelmatig een instructeur in, prima kerel en had bruikbare tips
Bandjes gingen ook harder dan verwacht Hier zat nog 4mm op ongeveer
rondom een stuk uit het loopvlak... en m'n nieuwe Dunlop Sp sportjes zijn nu ook al gecupt
Al met al ben ik redelijik richting driftverslaafd aan het worden geloof ik Toch maar een keer een race/drift auto opbouwen!
Ik was dus ook aanwezig, met deze auto (alleen dan met bbs'jes):
Hugo Bos hier van het forum was aanwezig met een E34 535i.
Ik vond zelf de dag juist goed georganiseerd. Heb een keer eerder een dagje gedaan bij driftcursus.nl maar dit was niet te vergelijken, dit was echt 10x beter georganiseerd, je kon daar alleen op die oval één kant op driften (dus alleen linkerbocht) en veel wachttijd. Ik had toen de hele dag lopen kloten met verkeerde banden dus toen ging het niet echt lekker (uiteindelijk pas met 185 brede winterbandjes voor, 205 brede normale banden achter ging het toen redelijk, combi die je niet zou verwachten)
Hier kon je constant blijven rijden bijna, ik vond het top! Had het ook aardig door op een gegeven moment Bij mij stapte trouwens wel regelmatig een instructeur in, prima kerel en had bruikbare tips
Bandjes gingen ook harder dan verwacht Hier zat nog 4mm op ongeveer
rondom een stuk uit het loopvlak... en m'n nieuwe Dunlop Sp sportjes zijn nu ook al gecupt
Al met al ben ik redelijik richting driftverslaafd aan het worden geloof ik Toch maar een keer een race/drift auto opbouwen!
- Jeroen
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Driften leer je zeker niet in 1 dag. Mijn ervaring begon in 2002 met een 5 daagse driftcursus op het circuit van Assen bij Prodrive. Erg goed georganiseerd, maar om nu te zeggen dat ik daarna kon driften? Een beetje, bochten aan elkaar knopen kon ik na de cursus bijvoorbeeld nog niet. Stukje bij beetje heb ik het geleerd. Herhaling is het devies. Oh, en wil je voor kwaliteit gaan, dan zijn Prodrive en de RSZ goede partners. Iets duurder, maar wel het geld waard. Met Driftsport heb ik geen ervaring. Tip: huur een auto bij Peter Molenaar, die heeft zijn materiaal (E30 & E36) goed voor elkaar.
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Na 5 dagen niet? Hmmmmm als ik kijk hoe Hugo en ik gaan na (voor mij) 1,5 dagje dan zijn wij natuurtalentjes Of was Assen een droge baan dat zou nog wel wat verklaren misschien?
Natuurlijk moet je blijven oefenen en ga ik nu nog geen afritten driften maar ik heb best een aantal mooie bochtjes aan elkaar geknoopt...En Hugo ging ook lekker Alleen consistent is het nog niet bij mij (heb nog een beetje last van een te zware rechtervoet af en toe )
Maargoed spelen in de sneeuw leer je misschien ook wel wat van daar heb ik ook wel een tank aan verbruikt
Natuurlijk moet je blijven oefenen en ga ik nu nog geen afritten driften maar ik heb best een aantal mooie bochtjes aan elkaar geknoopt...En Hugo ging ook lekker Alleen consistent is het nog niet bij mij (heb nog een beetje last van een te zware rechtervoet af en toe )
Maargoed spelen in de sneeuw leer je misschien ook wel wat van daar heb ik ook wel een tank aan verbruikt
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Was je met de M3?Niels schreef:Ik herken er wel wat uit De E30 die ik destijds had was niet voorzien van stuurbekrachtiging en dat was best hoepelen. Een auto delen met iemand betekend dat je ook nog eens tot rust komt Afgelopen zondag viel me (ook weer) tegen omdat ik toen te veel grip achter had. Driften gaat niet zo maar ff idd. Wel leuk om een ervaring te lezen
Bij mij was het verschil tussen een huur auto en de M3 dag en nacht. M3 wou totaal niet in de drift komen, inmiddels lukt dat op de weg wel een beetje, heel hard inkomen en met links heel zacht remmen alleen wat mij daar op dit moment nog een beetje aan tegenstaat is dat je wel heel hard moet gaan en als het mis gaat klap je dus ook heel hard ergens tegen aan De crux is pedaaldruk met je linker voet, rem je te hard bij dan ga je ondersturend rechtdoor, je moet echt maar een heel zacht tikje geven.
Die huur E30's staan op gare achterbanden met 5 bar er in, dan hoef je maar naar het stuur te kijken en ze gaan al bij wijze van spreken. Is aan de ene kant makkelijk en leerzaam maar ze gingen mij eigenlijk net even te snel om, weinig controle naar mijn idee.
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
5 bar is wel heel veel idd. 3 / 3,5 heb je wat meer controle denk ik
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Ik was inderdaad met de M3 Bert en ik had hetzelfde probleem als jouw Michelin Premacy er achter om met 5 bar erin en bakken met onderstuur. Snelheid maken en op moment van onderstuur van het gas af en dan weer vol gas...............en vervolgens spinnen Viel niet mee en ik wil de boel ook niet veroppen natuurlijk.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
De e30's hebben 100% sper, dat merk je ook wel
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
De E30 (zie foto nr 12) waar ik in reed had erg veel last van onderstuur. Later vroeg ik aan de instructeur of ik in een andere huurauto mocht proberen. Kwam in een zwarte terecht, geloof nummer6. Wat een wereld van verschil, geen onderstuur en de auto was veel beter controleerbaar. Kost slechts 900euri zei de ouwe heer van Leeuwen na afloop (staat op hun site), ze willen naar de E36s gaan.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelystad
Maar apk kon weleens een probleem zijn begreep ik van ze. Jammer, want ik zie mezelf wel een e30 erbij rijden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelysta
Aanstaande zondag ga ik weer driften in Lelystad met mijn vriendin.
Nog bekenden van hier ?
Nog bekenden van hier ?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelysta
900 euro... in geen 900 jaar.. voor zo'n hok. Denk meer aan 250 zoiets!
RDW/Midland... allemaal leuk voor de eerste 2x maar eens moet je toch wel een stapje maken vind ik. Zelf kan ik het wel dat pilonnen driften, overgooien etc maar ben veel meer fan van racelijnen driften ipv industrieterrein stijl overgooien met 40/50km/u in zn 2.
Alleen beetje jammer dat je op Zandvoort/Assen etc tijdens trackdays geen schuivertje mag maken.
RDW/Midland... allemaal leuk voor de eerste 2x maar eens moet je toch wel een stapje maken vind ik. Zelf kan ik het wel dat pilonnen driften, overgooien etc maar ben veel meer fan van racelijnen driften ipv industrieterrein stijl overgooien met 40/50km/u in zn 2.
Alleen beetje jammer dat je op Zandvoort/Assen etc tijdens trackdays geen schuivertje mag maken.
- Wiebe GT
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelysta
Knot schreef:900 euro... in geen 900 jaar.. voor zo'n hok. Denk meer aan 250 zoiets!
RDW/Midland... allemaal leuk voor de eerste 2x maar eens moet je toch wel een stapje maken vind ik. Zelf kan ik het wel dat pilonnen driften, overgooien etc maar ben veel meer fan van racelijnen driften ipv industrieterrein stijl overgooien met 40/50km/u in zn 2.
Alleen beetje jammer dat je op Zandvoort/Assen etc tijdens trackdays geen schuivertje mag maken.
Gister tijdens een enkele spat regen op Assen toch af en toe "per ongeluk" een schuivertje kunnen maken hoor!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelysta
Dit was mijn 3e keer Knot. Laatste keer 2,5 jaar terug. Nu met een E36 325i en de hele dag voor €250 p.p. en dat is gewoon superscherp !
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelysta
17 December ga ik samen met pa die cursus eens doen , Pa huurt zich daar een e36 325i . Ik ga het proberen met mijn BMW 730i . Zo wat ik zelf geprobeerd zou het goed moeten lukken met deze boot. Heb er erg zin in !
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelysta
Ik zit er ook aan te denken om het eens wat beter aan te gaan aanpakken.
Vorig jaar in de sneeuw zitten te ploeteren, maar vaak was ik de controle kwijt en dan eindig je achterstevoren (heel weinig grip in de sneeuw). Ik zag dat er nog een aantal plekken vrij zijn op 17 dec, dus misschient toch maar inschrijven. Dus misschient tot 17dec.
Vorig jaar in de sneeuw zitten te ploeteren, maar vaak was ik de controle kwijt en dan eindig je achterstevoren (heel weinig grip in de sneeuw). Ik zag dat er nog een aantal plekken vrij zijn op 17 dec, dus misschient toch maar inschrijven. Dus misschient tot 17dec.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Ervaring driftcursus bij Driftsport RDW-testbaan Lelysta
Zo, vandaag de cursus gedaan. Ik ben zelf met de e34 730i gegaan. Pa met een huur BMW van daar. Na een korte instructie snel gaan rijden daar. Driften ging verrassend goed, dat met; automaat, 2000 kilo, geen sper, nooit echt gedrift. Maar 2 keer echt achterstevoren gestaan. Al snel door hoe ik het gewicht mee kon gebruiken om hem te laten driften , om vervolgens de hele bocht door te kunnen driften. Kreeg veel complimenten en verbaasde blikken dat het toch kon. Ook de instucteurs onder de indruk.
Daarna even met pa gewisseld. Toch even voelen hoe dat met 100% sper is en handbak. Ging meteen goed, kreeg meteen super controle. Niet gespind en volledig gedrift.
Parcourtje driften was amper beginnen aan met de 7'er. Te lomp, te log. Gewicht schoof overal heen, en met zo'n slappe vering helpt het ook niet. Toch evenlater beetje doorgekregen hoe 3 bochten aan elkaar te rijgen , maar dan was het ook echt op. Instructeur wilde ook graag een rondje, en ook deze concludeerde dat dit echt de max van de auto was. Weer eventjes met pa gewisseld, parcour driften ging met de e36 wel aardig maar hierbij toch al snel veelste enthusiast. Zeker een aandachtspuntje.
Al met al een super dagje gehad en zeker een hoop geleerd. Absoluut voor herhaling vatbaar. BMW heeft zich super gehouden. Geen kraken in het diff of problemen in de bak . En dat voor een auto die 4-ton gelopen heeft .
(zal zo even kijken of ik filmpjes online kan krijgen)
Daarna even met pa gewisseld. Toch even voelen hoe dat met 100% sper is en handbak. Ging meteen goed, kreeg meteen super controle. Niet gespind en volledig gedrift.
Parcourtje driften was amper beginnen aan met de 7'er. Te lomp, te log. Gewicht schoof overal heen, en met zo'n slappe vering helpt het ook niet. Toch evenlater beetje doorgekregen hoe 3 bochten aan elkaar te rijgen , maar dan was het ook echt op. Instructeur wilde ook graag een rondje, en ook deze concludeerde dat dit echt de max van de auto was. Weer eventjes met pa gewisseld, parcour driften ging met de e36 wel aardig maar hierbij toch al snel veelste enthusiast. Zeker een aandachtspuntje.
Al met al een super dagje gehad en zeker een hoop geleerd. Absoluut voor herhaling vatbaar. BMW heeft zich super gehouden. Geen kraken in het diff of problemen in de bak . En dat voor een auto die 4-ton gelopen heeft .
(zal zo even kijken of ik filmpjes online kan krijgen)
Laatst gewijzigd door Luc B op 17 dec 2011, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten