iTunes en Clickandbuy teringzooi.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikMartijn

iTunes en Clickandbuy teringzooi.....

Bericht door ErikMartijn » 05 aug 2011, 19:23

Heb net de SAAB van mijn vader weggebracht naar de dealer, turbo kapot...... Mooi k*t, maar de dag wordt nog erger want toen ik thuis kwam ging ik even mijn mail checken.

Zoals wel meer mensen met een iPhone/iPad en iTunes die wel eens een app kopen gebruik ik voor die betalingen clickandbuy. Als je dan een app o.i.d. koopt wordt het automatisch van je rekening afgeschreven, wel makkelijk dacht ik altijd.

Vanmiddag kreeg ik in de mail opeens vier aankoopbevestigingen van mijn clickandbuy account, meer dan €200,- schijn ik besteed te hebben met aankopen van punten in een of ander spelletje dat ik niet eens op mijn iPhone heb staan.... Had er nog nooit van gehoord. Iemand anders heeft mijn account dus op een of andere manier gebruikt om die aankopen te doen.....

Ik probeer die betaling dus te annuleren op de clickandbuy website, maar dat kan dus niet...... Dan maar even de klantenservice bellen....... Wordt je verbonden met een of ander engels callcenter, heb daar meer dan een uur aan de lijn gehangen en nog heeft niemand me te woord gestaan, dat schiet ook niet op dus....

Voor problemen met aankopen in iTunes heeft Apple support ook geen telefoonnummer........

Ik weet dus even niet meer wat ik moet doen, hebben meer van jullie hier ooit problemen mee gehad? Heeft iemand misschien een idee van hoe ik dit kan oplossen?

Heb in ieder geval de iTunes machtiging voor mijn clickandbuy account stopgezet, maar daar heb ik het geld niet mee terug natuurlijk....... :goodnight:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: iTunes en Clickandbuy teringzooi.....

Bericht door Wouter81 » 05 aug 2011, 19:34

Even je bank bellen? Storneren?

dvh

Bericht door dvh » 05 aug 2011, 19:41

Wouter81 schreef:Even je bank bellen? Storneren?
Dat.
En bij je bank opdracht geven dat desbetreffend rek nr niet meer kan incasseren bij je.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 05 aug 2011, 19:47

Storneren kan nog niet, want het geld is nog niet van mijn rekening afgeschreven.... Met clickandbuy duurt het altijd even voordat ze het van je rekening halen. Ik kan misschien wel even vragen bij de bank of ze ervoor kunnen zorgen dat ze het sowieso niet af kunnen schrijven.....

Marco R.

Bericht door Marco R. » 05 aug 2011, 19:48

Inderdaad, storneren die handel. Zal wel een doorl. machtiging algemeen zijn dus heb je een ruime tijd om dat te doen. Verder je bank vragen om een selectieve incassoblokkade idd. Is zo gedaan administratief gezien.

Bank kan het niet tegenhouden vooraf ErikMartijn, of je moet de selectieve incassoblokkade vooraf erin laten zetten als je op voorhand weet van welk rekeningnummer zij gaan incasseren.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 05 aug 2011, 19:51

Je kunt bij de meeste banken een nummer ook vooraf laten blokkeren. Even bij je eerdere transacties kijken vanaf welk nummer ze dat doen inderdaad.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 05 aug 2011, 19:51

Ik weet het rekeningnummer van ze wel, alleen kan dat niet telefonisch bij de bank..... dan moet ik er naartoe. En het is nu vrijdag, en in het weekend zijn ze niet open. :bag:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 05 aug 2011, 19:54

ErikMartijn schreef:Ik weet het rekeningnummer van ze wel, alleen kan dat niet telefonisch bij de bank..... dan moet ik er naartoe. En het is nu vrijdag, en in het weekend zijn ze niet open. :bag:
Andere bank nemen ;)

Heb je nu natuurlijk niets aan. Straks de incasso gewoon storneren.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 aug 2011, 20:51

Ik heb het laatst ook gehad. Lag bij mij aan hack op Playstation netwerk omdat ze dezelfde account gebruikten. 2 pogingen gedaan, via Amazon en online game-winkel. Beide gevallen account laten blokkeren en er was ook niets afgeschreven omdat ik mijn cc gegeven al eerder had verwijderd. Ik laat mijn cc gegevens nergens achter na een aankoop en ik wissel ook regelmatig van cc.

CC is gemakkelijk betaalmiddel maar voor online gebruik veel te kwetsbaar en gemakkelijk te misbruiken omdat geen enkele validatie van betaling plaats vindt.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 06 aug 2011, 14:20

Wachtwoorden wijzigen. Apple en click and buy mailen, dan komt het wel goed. En limiet zetten op click and buy, kan bij mij max 10 euro per dag afgeschreven worden.

Een bekende van mij had dit laatst ook, 900 euro op 1 avond.. Maar uiteindelijk was het de volgende dag al weer recht gezet. Zal hem straks even vragen over hoe en wat.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 06 aug 2011, 14:54

Bedankt........ Ik heb al een mail gestuurd naar Clickandbuy en Apple, dus ik verwacht dat het wel opgelost wordt, maar ik heb nog geen reactie. Ik wacht het wel even af tot maandag, en anders ga ik idd gewoon naar de bank.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 aug 2011, 14:55

ErikMartijn schreef:Ik weet het rekeningnummer van ze wel, alleen kan dat niet telefonisch bij de bank..... dan moet ik er naartoe. En het is nu vrijdag, en in het weekend zijn ze niet open. :bag:
Ik werk bij een bank en wij doen het gewoon telefonisch (na verificatie beller uiteraard).

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 aug 2011, 20:37

Kan inderdaad ook telefonisch is mijn ervaring bij Rabobank.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 09 aug 2011, 15:01

Het is opgelost, heb het geld teruggekregen van Apple.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 aug 2011, 15:08

hoe?

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 09 aug 2011, 15:15

Ik had ze een mail gestuurd, en daar had ik de volgende dag al een reactie op. Ze legden even uit hoe ik mijn account het beste kon beveiligen, en dat ik mijn wachtwoorden gelijk moest veranderen (wat ik al had gedaan). Ze hebben het geld via mijn clickandbuy account op mijn rekening gestort.

Plaats reactie