Algemeen Aprisco cup topic
- alt
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Da's knap waardeloos.
Ben niet zo'n Assen kenner, maar vond die driftking vreemd door de ramshoek gaan en veelal vroeg remmen.
Maar ja ik ben geen kenner en rem ook vroeg (krijg toch geen fabriekscontract op mijn leeftijd meer).
Hoop dat het met je broer goed komt met zijn nek.
Wil jullie wel in toekomst weer zien op Zandvoort.
Sterkte,
Lucas
Ben niet zo'n Assen kenner, maar vond die driftking vreemd door de ramshoek gaan en veelal vroeg remmen.
Maar ja ik ben geen kenner en rem ook vroeg (krijg toch geen fabriekscontract op mijn leeftijd meer).
Sterkte,
Lucas
- Marc32
1. Dan snap ik niet van de organisatie dat ie wel de tweede start mocht mee maken. Hij werd toch terug geduwd op start finish?jan.t schreef: 1.Rode vlag was voor stilleggen race omdat die zwarte er niet afging.
2.in mijn ogen wist cordial dat ik er zat hij rijdt een verdedigende lijn op start/ finish alleen niet breed genoeg
3.de zwarte auto zat idd achter cordial met het uitkomen van de ramshoek bij het remmen op de binnenlijnen brak de fusee kogel met alle gevolgen van dien...
2. Dat denk ik ook dat cordial het idee had dat je er zat maar niet goed ingeschat dat je er al zover zat. Kan me niet voorstellen dat dit met opzet was. Het is namelijk een geen handige beuk als je dat met opzet doet. de kans dat jezelf de dupe wordt is groot. Debeste beuken zijn op de kont van je voorgangervolgens mij..Mijns inziens dus een buitengewoon ongelukkig ongeval, met alleen maar slachtoffers..
3. Zou kunnen...ook een buitengewoon ongelukkig moment.
Dat de zwarte een MEGA valse start maakt is nooit goed te praten. Problemen met de wedstrijdleiding moeten buiten de baan worden uitgesproken. Ik kan me voorstellen dat als je geraakt wordt door een andere deelnemer dat dat erg intimiderend overkomt ( heb het 1 keer ervaren ) maar is toch naar mijn bescheiden mening maar zelden opzettelijk. Ik vind het vaak een kwestie van onkunde, overmoed en hoogmoed. Ik kan met veel genoegen naar de toppers van de Aprisco cup kijken die ronde na ronde deur aan deur vechten zonder elkaar te raken. Dat is een vaardigheid en kunst. Niet iedereen heeft dat ( nog ) . Ik ben eigenlijk heel erg te spreken over het gedrag in de Aprisco Cup. En ja, ik baal ook als er niet eerlijk wordt gestreden door de reglementen niet zo nauw te nemen. En ja ik baal ook als ik geraakt wordt op mijn achterbumper. Maar ik heb nog nooit een persoonlijke aanval meegemaakt. Laten we deze Cup koesteren, in voor- en tegenspoed! En ik hoop dat de schadegevallen weer snel opgelost kunnen worden.
- Wouter
Wat een aanfluiting die race.
Zo'n valse start op een A evenement gaat nergens over en is ook niet goed te praten. Al kan ik het aan de andere kant ook wel weer begrijpen. Vrijwel elke race wordt er door iemand wel een valse start gemaakt ( bewust of onbewust ) Daarin tegen heb ik nog nooit iemand een drive trough penalty zien krijgen voor een valse start. Op deze manier keurt de organisatie een valse start dus goed, met dit als gevolg.
Hetzelfde geld voor het " afsnijden" van de baan over de groene vlakken op assen. Tijdens de rijders briefing wordt er duidelijk verteld dat dat niet meer is toegestaan. Ik heb het een aantal rondes vol gehouden in de race, maar als je je voorganger regelmatig ziet afsnijden en naar 3 rondes wordt hij er nog steeds niet voor gestraft, dan wordt het dus weer getolereerd. met als gevolg dat iedereen weer afsnijd.
De schades in de aprisco cup worden per race erger. Dit heeft ook weer te maken met het lakse ingrijpen van de organisatie. Heel enkel wordt aan het einde van de race iemand terug gezet, maar de personen die daar de dupe van zijn rijden de hele race met frustraties. Bij een incident moet de organisatie binnen 2 a 3 ronden ingrijpen en een passende straf uitdelen. Gebeurd dit niet dan gaan de rijders voor zich zelf opkomen.
Voor mij is het het eerste en laatste seizoen Aprisco onder de vlag van ACNN.
Aan het begin van het seizoen had ik een andere voorstelling van de cup.
Ik heb zelf ook diverse incidenten op de baan gehad. deels duidelijk de fout van de tegenpartij en sommigen twijfelachtig. Bij alle incidenten heeft de organisatie geen 1 oordeel durven geven. Als ik fout zit hoor ik het graag en mogen ze mij daarvoor een passende straf geven. Hetzelfde geld voor iedereen die deelneemt.
hierom heb ik diverse aanvaardingen met de organisatie gehad en die heeft mij via via laten weten dat ze mij liever kwijt dan rijk zijn, mede doordat er binnen de cup diverse vrienden belangen spelen. Het is dat ik aan het begin van het seizoen aan het team beloofd heb het hele seizoen te rijden. Zo niet dan was na die uitspraak van de organisatie mijn laatste race gereden.
De reclame die op onze auto staat wordt als dit zo door gaat binnenkort verwijderd omdat deze races alles behalve reclame oplevert.
Hopelijk komt er nu een keer verandering in en kunnen wij nog een aantal leuke races tegemoet zien.
Zo'n valse start op een A evenement gaat nergens over en is ook niet goed te praten. Al kan ik het aan de andere kant ook wel weer begrijpen. Vrijwel elke race wordt er door iemand wel een valse start gemaakt ( bewust of onbewust ) Daarin tegen heb ik nog nooit iemand een drive trough penalty zien krijgen voor een valse start. Op deze manier keurt de organisatie een valse start dus goed, met dit als gevolg.
Hetzelfde geld voor het " afsnijden" van de baan over de groene vlakken op assen. Tijdens de rijders briefing wordt er duidelijk verteld dat dat niet meer is toegestaan. Ik heb het een aantal rondes vol gehouden in de race, maar als je je voorganger regelmatig ziet afsnijden en naar 3 rondes wordt hij er nog steeds niet voor gestraft, dan wordt het dus weer getolereerd. met als gevolg dat iedereen weer afsnijd.
De schades in de aprisco cup worden per race erger. Dit heeft ook weer te maken met het lakse ingrijpen van de organisatie. Heel enkel wordt aan het einde van de race iemand terug gezet, maar de personen die daar de dupe van zijn rijden de hele race met frustraties. Bij een incident moet de organisatie binnen 2 a 3 ronden ingrijpen en een passende straf uitdelen. Gebeurd dit niet dan gaan de rijders voor zich zelf opkomen.
Voor mij is het het eerste en laatste seizoen Aprisco onder de vlag van ACNN.
Aan het begin van het seizoen had ik een andere voorstelling van de cup.
Ik heb zelf ook diverse incidenten op de baan gehad. deels duidelijk de fout van de tegenpartij en sommigen twijfelachtig. Bij alle incidenten heeft de organisatie geen 1 oordeel durven geven. Als ik fout zit hoor ik het graag en mogen ze mij daarvoor een passende straf geven. Hetzelfde geld voor iedereen die deelneemt.
hierom heb ik diverse aanvaardingen met de organisatie gehad en die heeft mij via via laten weten dat ze mij liever kwijt dan rijk zijn, mede doordat er binnen de cup diverse vrienden belangen spelen. Het is dat ik aan het begin van het seizoen aan het team beloofd heb het hele seizoen te rijden. Zo niet dan was na die uitspraak van de organisatie mijn laatste race gereden.
De reclame die op onze auto staat wordt als dit zo door gaat binnenkort verwijderd omdat deze races alles behalve reclame oplevert.
Hopelijk komt er nu een keer verandering in en kunnen wij nog een aantal leuke races tegemoet zien.
- MOCMOS
Hoi Lucas,alt schreef:Da's knap waardeloos.
Sterkte,
Lucas
Ik heb hem net gesproken. Hij heeft veel nekpijn en baalt ook enorm voor mij. ( wij delen de auto zoals je weet) Ongetwijfeld zal je ons volgend jaar weer op Zandvoort of Assen tegenkomen. Meerijden in dat beest van je was gaaf ! Een oplossing is er altijd. Eerst maar even alle mogelijkheden op een rijtje zetten.
Carlo
- RVV
Zal wel een overbodige opmerking zijn, maar wel met hem langs de arts hoor (als dit nog niet is gebeurd).
- GTRene
balen Carlo,
zo te zien lijkt overbouwen op een verse carros het beste.
sterkte en beterschap voor je broer.
-
He carlo wens hem veel sterkte en succes met de beslissingen die jullie nemen...hoop dat jullie er weer snel bij zijn...MOCMOS schreef:Hoi Lucas,alt schreef:Da's knap waardeloos.
Sterkte,
Lucas
Ik heb hem net gesproken. Hij heeft veel nekpijn en baalt ook enorm voor mij. ( wij delen de auto zoals je weet) Ongetwijfeld zal je ons volgend jaar weer op Zandvoort of Assen tegenkomen. Meerijden in dat beest van je was gaaf ! Een oplossing is er altijd. Eerst maar even alle mogelijkheden op een rijtje zetten.
Carlo
- Marc32
Wouter, ik begrijp je frustratie, maar laat je niet leiden door geruchten. Vraag het de organisatie op de man af. En als je de komende races met tegenzin rijdt, lijkt me ook geen goed idee, hoewel je loyaliteit natuurlijk is te prijzen. Waarom gaan we ( hoe groter de groep, hoe beter ) niet opnieuw met de organisatie om de tafel zitten. In beider belangen. Niet op de racedag zelf ( tijdens de briefing ) maar op een nader te bepalen tijdstip. Even alles op een rijtje zetten. Zeker gezien alle commotie na het laatste raceweekend. Daar moet de organisatie wel gevoelig voor zijn, toch?Wouter schreef: Daarin tegen heb ik nog nooit iemand een drive trough penalty zien krijgen voor een valse start. Op deze manier keurt de organisatie een valse start dus goed,
.
- MOCMOS
ja hoor, arts is er bij geweest. Medewerker TT baan voor schade vangrail was eerder. Even hier tekenen aub.RVV schreef:Zal wel een overbodige opmerking zijn, maar wel met hem langs de arts hoor (als dit nog niet is gebeurd).
Ik denk dikke spierpijn de komende dagen.
- RVV
Toch zou ik adviseren om morgen even bij de huisarts langs te gaan. Eventueel doorverwijzing voor foto's.
- Reind
Ik heb met ongeloof naar de beelden zitten kijken. Zo een valse start heb ik nog nooit gezien en moet direct worden bestraft. Een dergelijke actie brengt het hele veld uit orde. En die gestreepte auto die daar zo vroeg instuurt, onbegrijpelijk. Als Jan daar niet had gereden was hij zo het gras ingereden en de haarbocht met 30 meter afgesneden. Wat heeft die gast gedacht toen hij dat deed?
Even voor de duidelijkheid die gestreepte auto doet niet mee aan de aprisco cup. Dus vertegenwoordigd onze cup niet hoewel dat afgelopen weekend natuurlijk wel zo leek. Echt klote dit.
Een organisatie die niet optreed kan een doodsteek zijn voor een raceklasse. dat is in het verleden al eens gebleken. Nu vind ik dat 95% van de deelnemers in de cup prima door een bocht kan. Dit is de eerste serieuze klapper geweest en voor rest word er heel netjes gereden. Dat mag ook weleens gezegd worden. Ik heb nog geen krasje op mijn auto en vele andere ook niet. Het zou jammer zijn dat die 5% het verprutst voor de rest.
Ik blijft lekker in de aprisco cup rijden omdat het veel competitie bied voor een redelijk budget. En ach, elke klasse heeft zo zijn dingen.
En somcom, sterkte met de bolide. De boel overschroeven is denk ik het snelst.
Even voor de duidelijkheid die gestreepte auto doet niet mee aan de aprisco cup. Dus vertegenwoordigd onze cup niet hoewel dat afgelopen weekend natuurlijk wel zo leek. Echt klote dit.
Een organisatie die niet optreed kan een doodsteek zijn voor een raceklasse. dat is in het verleden al eens gebleken. Nu vind ik dat 95% van de deelnemers in de cup prima door een bocht kan. Dit is de eerste serieuze klapper geweest en voor rest word er heel netjes gereden. Dat mag ook weleens gezegd worden. Ik heb nog geen krasje op mijn auto en vele andere ook niet. Het zou jammer zijn dat die 5% het verprutst voor de rest.
Ik blijft lekker in de aprisco cup rijden omdat het veel competitie bied voor een redelijk budget. En ach, elke klasse heeft zo zijn dingen.
- Wouter
Met de organisatie om tafel is opzicht niet een slecht idee, al kan de boodschap heel makkelijk zijn.Marc32 schreef:
Wouter, ik begrijp je frustratie, maar laat je niet leiden door geruchten. Vraag het de organisatie op de man af. En als je de komende races met tegenzin rijdt, lijkt me ook geen goed idee, hoewel je loyaliteit natuurlijk is te prijzen. Waarom gaan we ( hoe groter de groep, hoe beter ) niet opnieuw met de organisatie om de tafel zitten. In beider belangen. Niet op de racedag zelf ( tijdens de briefing ) maar op een nader te bepalen tijdstip. Even alles op een rijtje zetten. Zeker gezien alle commotie na het laatste raceweekend. Daar moet de organisatie wel gevoelig voor zijn, toch?
Het enige wat gedaan moet worden is het nakomen van de reglementen volgens de knaf.
Dat verhaal met de organisatie over mij is helaas geen gerucht.
Laatst gewijzigd door Wouter op 08 aug 2011, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat heeft die gast gedacht toen hij dat deed....instuur moment zegt alles naar mijn mening!Reind schreef:Ik heb met ongeloof naar de beelden zitten kijken. Zo een valse start heb ik nog nooit gezien en moet direct worden bestraft. Een dergelijke actie brengt het hele veld uit orde. En die gestreepte auto die daar zo vroeg instuurt, onbegrijpelijk. Als Jan daar niet had gereden was hij zo het gras ingereden en de haarbocht met 30 meter afgesneden. Wat heeft die gast gedacht toen hij dat deed?
- MOCMOS
Nog iemand behoefte aan race 2 vanuit de toen nog prima functionerende en veilig rijdende TEAMSOMCOM mobile ?jan.t schreef:Wat heeft die gast gedacht toen hij dat deed....instuur moment zegt alles naar mijn mening!Reind schreef:Ik heb met ongeloof naar de beelden zitten kijken. Zo een valse start heb ik nog nooit gezien en moet direct worden bestraft. Een dergelijke actie brengt het hele veld uit orde. En die gestreepte auto die daar zo vroeg instuurt, onbegrijpelijk. Als Jan daar niet had gereden was hij zo het gras ingereden en de haarbocht met 30 meter afgesneden. Wat heeft die gast gedacht toen hij dat deed?
Zo ja ? Dan ga ik morgen even knutselen.
- Reind
Daarom juist. Wat heeft hij gedacht daar mee te bereiken? Of toch gewoon pure onkundige door proberen het gat dicht te gooien. En dat op een veel te lompe manier met alle gevolgen van dien.
- MOCMOS
Thanks, het enige wat ik nu weet is dat stoppen geen optie is. Ik weet wel zeker dat Ron alle positieve reacties waardeerd.GTRene schreef:balen Carlo,
- MOCMOS
Klopt, ik schakelde op belangrijke momenten verkeerd in de strubben. In zo'n korte race krijg je niet veel kans dus dat was jammer. Ik geef ook toe dat ik nog veel te leren heb. Voel me nog steeds Rookie.Knot schreef:Mooie beelden, jammer dat je afentoe je positie terug moet geven, soms zit ie nog in 3....MOCMOS schreef:Gisteren alvast race 3 in 3 stukken ge-upload.
- Ronsom
Iedereen bedankt voor het medeleven.
Ben nu even online voor ik het bed induik. Voel me echt zwaar kl...
Niet alleen lichamelijk.
Echt balen dit, Carlo die een mooi weekend geracet heeft en dan even een trainingsdagje erna, boem.
Een zware domper voor ons team.
Laten we hopen dat we hier snel overheen zijn.
Nogmaals bedankt allemaal.
Ron
Ben nu even online voor ik het bed induik. Voel me echt zwaar kl...
Niet alleen lichamelijk.
Echt balen dit, Carlo die een mooi weekend geracet heeft en dan even een trainingsdagje erna, boem.
Een zware domper voor ons team.
Laten we hopen dat we hier snel overheen zijn.
Nogmaals bedankt allemaal.
Ron
- Marc32
+1!Reind schreef:Daarom juist. Wat heeft hij gedacht daar mee te bereiken? Of toch gewoon pure onkundige door proberen het gat dicht te gooien. En dat op een veel te lompe manier met alle gevolgen van dien.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Vraagje tussendoor: die auto op pole position maakt toch ook een valse start? Of is die een paar meter verderop nog weer gestopt (ik zie 'm namelijk na een paar seconden uit beeld, maar er staat een silhouette voor
).
Verder zonde van de schade. On to the next one.

Verder zonde van de schade. On to the next one.
-
We begonnen dit jaar met 25 inschrijvingen. Met de schade gevallen inmiddels is dat aantal al een stuk terug gelopen.
Somcom ik hoop dat jullie er snel weer bij zijn.
- MOCMOS
Thanks Andre, we gaan ons best doen al denk ik dat dit seizoen klaar is voor ons. ( baal,baal,baal )Andre schreef:We begonnen dit jaar met 25 inschrijvingen. Met de schade gevallen inmiddels is dat aantal al een stuk terug gelopen.
- MOCMOS
Misschien wat dubbel maar ik heb het eerste deel van race 2 nog even ge-upload voor de liefhebber : http://www.youtube.com/watch?v=OmkY0j5GoSU" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
Een mooie opname van het inmiddels beruchte en beroemde T1 afsnij incident bij minuut 2.35MOCMOS schreef:Misschien wat dubbel maar ik heb het eerste deel van race 2 nog even ge-upload voor de liefhebber : http://www.youtube.com/watch?v=OmkY0j5GoSU" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn analyse: De aanstichter (ken hem of haar niet) is een Assen local die alle afsnij plekjes (en dat zijn er veel te veel zo zonder hoge curbs of bandenstapels) precies kent maar jammergenoeg wat minder ervaring met close racing heeft. Ook als ie de achterste zwarte auto niet had geraakt, had ie zich bij uitkomen T1 wel in de zijkant van de voorste geboord.
-
He dank je carlo, als ik het nog terug kijk dan heb ik nog steeds iets van ..........!
Gaan vanavond de eerste sleutels op de auto zetten om de boel te demonteren en in ieder geval weer rolbaar maken, werkt prettiger! Hou jullie wel op de hoogte.
gr jan
Gaan vanavond de eerste sleutels op de auto zetten om de boel te demonteren en in ieder geval weer rolbaar maken, werkt prettiger! Hou jullie wel op de hoogte.
gr jan