Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 04 aug 2011, 09:29

Snipe schreef:
GTRene schreef:Ik vind die Pechtold en een paar anderen zulke vieze miegelaars en achterbakse lieden dat wil je niet weten, bah bah bah, wordt er gewoon misselijk van hoe ze als kleine kinderen mekkeren en onterecht hun zin willen doordrijven.
ik heb het tot 7min kunnen aanzien , doch zijn kop en wat hij in het verleden allemaal gedaan heeft (Pechtold) is zum kotzen...(sorry voor men taal gebruik)
Wat heeft Pechtold in het verleden dan allemaal gedaan waardoor je er zelfs misselijk van wordt?

En een andere vraag, is dít wat je opvalt? Met andere woorden: een doorgedraaide Wilders-aanhanger knalt meer dan 70 mensen af, Wilders grijpt de kans met beide handen aan om links ("ze kunnen de boom in, allemaal!") en de islam ("haatpaleizen - Cohen noemt dat geloof ik moskeeën") er nog even van langs te geven vanaf de voorpagina van de Telegraaf en jij ergert je dan aan Pechtold?

@Michel: In Gouda zitten ook D66, CDA en VVD in het gemeentebestuur, dus om nou te stellen dat 'links' de daders gaat belonen...
@Michel link werkte niet omdat belonen er tegen aan staat, hier zonder (en inderdaad heel vreemd) http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

@Perry, ja erger me wild aan Pechtold, , die Breivik noemt zich een Wilders aanhanger maar daar kan Wilders niks aan doen? ik kan wel een aanhanger van jou (Perry) zijn en in jou naam mensen doodknallen, ben jij dan verantwoordelijk voor mijn "daden"?
en Wilders er nog even van langs te geven met zijn woorden die op de voorpagina kwamen? die woorden zouden niet gekomen zijn als de linkse miegels hem niet dwongen in een hoek en of zeuren over dat hij zich moest verontschuldigen oid? omdat Breivik hem noemt ergens in, dat slaat toch helemaal 0,0 nergens op? snap je dat niet of wil je dat niet snappen ?

Daarbij, de Telegraaf? spraken jullie daar geen slechte dingen over? en nu komt het jullie uit en is het wow wat goed geschreven?? :TV kijken:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 aug 2011, 09:44

Elise schreef:Die verworvenheden die ervoor zorgen dat we het hier in Nederland zo goed hebben komt omdat onze ouders, grootouders, overgootouders etc. zich de pleuris hebben gewerkt.......
Stukje geschiedenis van Nederland zeg maar.........
Dat de babyboomers in het Vondelpark lagen, het Maagdenhuis bezetten of met rookbommen stonden te wapperen bij het huwelijk van Beatrix en Claus terwijl gastarbeiders zich de pleuris stonden te werken in fabrieken en achter de vuilniswagen is overigens een stukje geschiedenis van datzelfde Nederland.

Doet er verder niet toe, er zit wel wat in wat je zegt. Alleen de oplossing zit natuurlijk niet in Wilders-quotes als "Nederland teruggeven aan de Nederlanders" of een "kopvoddentax" of een moskee benoemen als "haatpaleis". Er zijn natuurlijk ook genoeg ettertjes en criminelen en alles wat daartussen zit met een Nederlandse nationaliteit of afkomst.
Je kunt dus beter wat verzinnen om te voorkomen dat ze ongewenst verdrag vertonen of in herhaling vallen. En die oplossing hoeft niet per definitie van links te komen, maar er zijn op dat gebied nog maar bar weinig oplossingen van Wilders gekomen.

En als hij zich zo druk maakt over Nederland teruggeven aan de Nederlanders en over de Nederlandse cultuur, dan snap ik ook een paar punten uit zijn programma niet. Kunst en cultuur zijn altijd belangrijk geweest in Nederland, maar hij doet het af als linkse hobby's. Nederland is altijd een tolerant land geweest, maar hij schrijft hele bevolkingsgroepen af. Op die manier kun je dat hele programma wel uitspitten en blijft er uiteindelijk weinig meer over dan een hoop gebakken lucht.

Wat het niet beter maakt, is dat hij zichzelf regelmatig tegenspreekt. Niet alleen met de AOW, bijna het belangrijkste punt uit zijn verkiezingsprogramma dat hij direct na de verkiezingen overboord gooide, niet in onderhandelingen maar uit eigen vrije wil.
Ook nu zie je dat, nu hij de aanslagen in Noorwegen met beide handen aangrijpt om weer eens uit te halen. Toen Van der Laan en Pechtold iets over Wilders zeiden, was hij er als de kippen bij om te melden dat ze nu handlangers van Mohammed B. waren geworden en dat het hun schuld zou zijn als hem ooit iets aan zou worden gedaan. Nu grijpt iemand de woorden van Wilders aan om in het wilde weg om zich heen te schieten, en nu zijn woorden ineens niet zo belangrijk meer, kunnen ze niet die invloed hebben.
Dat laatste ben ik met hem eens, maar het betekent natuurlijk automatisch ook dat Wilders veel te ver ging toen hij Van der Laan en Pechtold handlangers van Mohammed B. noemde.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 aug 2011, 10:01

Michel P schreef:
Elise schreef:
Ruben schreef:Zou kunnen, maar in jouw geval vraag ik me af wel eens last van hebt. Volgens mij weinig van die kutmarokkaantjes. Of heb je persoonlijk slechte ervaringen? Niet een keer graag, zoals je ook last van anderen kan hebben. Ben je stelselmatig getreiterd door Marokkanen?
Dus je hebt alleen recht van spreken als je e.e.a. zelf aan den lijve hebt ondervonden?
En dan zelfs alleen als het stelselmatig is?
In een egocentrische maatschappij kennelijk wel, want omdat je zelf het geluk heb het iets beter te hebben en daarom niet in zo'n kansenwijk te hoeven wonen moet je je bek dicht houden!! Nee, je mag je dan niet betrokken voelen bij mensen die dagelijks last hebben van die multicul.

Michel
Prima als je voor anderen wilt opkomen, fijn zelfs, maar je toon en agressie raakt kant noch wal wat mij betreft als je zelf geen "slachtoffer" bent.

Zelfde waar Pechtold het over heeft, oorlogsretoriek.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 aug 2011, 10:06

Elise schreef:
Ruben schreef:
Michel P schreef:Deze verworvenheden waar we in NL met recht trots op zijn worden echter door de linkse kerk in rap tempo afgebroken....... gesubsidieerd en al, zonder een kritisch geluid, gewoon slaafs uitgevoerd..... nee de islamitische mede burger moet je vooral geen strobreedte in de weg leggen, daar meten we als overheid en politiek graag met 2 maten mee....... Waarom, nog steeds een collectief WOII syndroom, zeg het maar...........

Kan je hier echt niet volgen, maar probeer het maar ook niet om uit te leggen. Denk dat we hier op een andere golflengte zitten.
Die verworvenheden die ervoor zorgen dat we het hier in Nederland zo goed hebben komt omdat onze ouders, grootouders, overgootouders etc. zich de pleuris hebben gewerkt.......
Wat zeg ik nou, ik kan het niet volgen, omdat we waarschijnlijk op een andere golflengte zitten :thnx:

Zinloze post wat dit betreft dus. Of je moet het eens met andere taal/symboliek proberen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 aug 2011, 10:32

Afbeelding

:mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 aug 2011, 10:38

@Ruben,

Het dood knuffelen en zich door de zieligheIdsindustrie als slachtoffer meer laten neerzetten zodat hulpverlener zich goed kan voelen werk zeker niet, kost een vermogen.

Kijk nog even het geenstijl filmpje waarbij 2 biculturen zeer vriendelijk reageren naar mevrouw.... Wat een verrijking.

HansD

Bericht door HansD » 04 aug 2011, 10:47

ff een managementsummary?

Links is de schuld van alles, de NL cultuur met al zijn positivisme laten we afpakken door een minderheid, Fortuyn en van Gogh zijn wel vermoord door links maar Wilders heeft geen enkele verantwoordelijkheid voor Noorwegen want dat was een eenzame gek. Zo ongeveer?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 04 aug 2011, 11:02

:clap:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 aug 2011, 11:04

Michel P schreef:Kijk nog even het geenstijl filmpje waarbij 2 biculturen zeer vriendelijk reageren naar mevrouw.... Wat een verrijking.
So what? Er wonen bijna 17 miljoen mensen in Nederland en in dit filmpje zie je er twee. Is dat filmpje dan maatgevend?

Als je een filmpje van zanger Rinus ziet schaam je je ook kapot. 'Met Romana op de scooter' is anderhalf miljoen keer bekeken op YouTube. Het stond laatst ook op Jalopnik. Als je dat ziet zou je ook zeggen dat alle Nederlanders knettergek zijn en naar de Noordpool (of beter: de Bermuda-driehoek) verbannen zouden moeten worden. Maar dat doe je niet, want je weet wel beter.

Tom

Bericht door Tom » 04 aug 2011, 11:54

Nou nou effe dimme richting Rinus hé. Je onderschat z'n talent nu. :shout:
:mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 04 aug 2011, 12:08

HansD schreef:ff een managementsummary?

Links is de schuld van alles, de NL cultuur met al zijn positivisme laten we afpakken door een minderheid, Fortuyn en van Gogh zijn wel vermoord door links maar Wilders heeft geen enkele verantwoordelijkheid voor Noorwegen want dat was een eenzame gek. Zo ongeveer?
Afbeelding

Marius

Bericht door Marius » 04 aug 2011, 12:09

gheghe :-)

Elise

Bericht door Elise » 04 aug 2011, 12:13

Ruben schreef:
Elise schreef:Die verworvenheden die ervoor zorgen dat we het hier in Nederland zo goed hebben komt omdat onze ouders, grootouders, overgootouders etc. zich de pleuris hebben gewerkt.......
Wat zeg ik nou, ik kan het niet volgen, omdat we waarschijnlijk op een andere golflengte zitten :thnx:

Zinloze post wat dit betreft dus. Of je moet het eens met andere taal/symboliek proberen.
Aangezien we hier in Nederland zijn is het dan misschien verstandig om eens op de Nederlandse golflengte af te stemmen!

GTRene

Bericht door GTRene » 04 aug 2011, 12:13

:D

Marius

Bericht door Marius » 04 aug 2011, 12:22

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... eugd-gouda" onclick="window.open(this.href);return false;

En binnenkort "racecursus voor straatracers", "zwaardvechtcurus voor messentrekker", etc etc
Oh god wat moet het toch heerlijk zijn om de hele dag onzin te verzinnen en uit te voeren op kosten van een ander die zijn zuurverdiende inkomsten je afneemt via het ambtelijk apparaat. Waar is de moraal.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 aug 2011, 12:26

Ze zouden de slachtoffers moeten bewapenen ipv de daders.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 aug 2011, 12:37

die reacties daar :D
echter vele zijn weggehaald/meld misbruik? omdat "nette" medelanders waarschijnlijk de teksten niet aanstaan?

deze is wel grappig ware het niet zo triest
'Pappa mag ik op karateles?'
'Nee, jongen dat kan pappa niet betalen van zijn salaris.'
'Het buurjongetje gaat ook en zij hebben een uitekering..'
'Ja, maar die heeft dan ook meisjes beledigd, en fietsen gestolen en bejaarden achternagezeten.'

Snipe

Bericht door Snipe » 04 aug 2011, 12:39

Marius schreef:http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... eugd-gouda" onclick="window.open(this.href);return false;

En binnenkort "racecursus voor straatracers", "zwaardvechtcurus voor messentrekker", etc etc
Oh god wat moet het toch heerlijk zijn om de hele dag onzin te verzinnen en uit te voeren op kosten van een ander die zijn zuurverdiende inkomsten je afneemt via het ambtelijk apparaat. Waar is de moraal.
Ik haal uit dit bericht niet dat het gaat om misdadigers of criminelen, maar om 'jongeren' die 'overlast' geven. Onder overlast kun je natuurlijk van alles verstaan, maar het kan dus maar zo zijn dat het gewoon wat hangjongeren zijn die zich vervelen.

Zelf heb ik een paar jaar op een school gewerkt in Amsterdam-West waar ook activiteiten na schooltijd werden georganiseerd. Dat was enerzijds om ze iets te leren, maar voor een deel was dat ook gewoon om overlast tegen te gaan. Simpel gezegd: zo lang ze op een voetbalveld lopen kunnen ze geen bushokjes in elkaar trappen.

Het is natuurlijk al zo oud als de weg naar Rome. Tegenwoordig bedenken ze er vaak ingewikkelde namen voor, vroeger noemden ze het gewoon buurtwerk.

Elise

Bericht door Elise » 04 aug 2011, 12:58

Snipe schreef:Ik haal uit dit bericht niet dat het gaat om misdadigers of criminelen, maar om 'jongeren' die 'overlast' geven. Onder overlast kun je natuurlijk van alles verstaan, maar het kan dus maar zo zijn dat het gewoon wat hangjongeren zijn die zich vervelen.
Helemaal gelijk Snipe, niks aan het handje.
En als ik er ook even over nadenk is Gouda ook niet echt negatief in het nieuws geweest....oh wacht, toch wel die ene keer.....toen die laffe buschauffeurs gingen staken........ :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 aug 2011, 13:16

Nee, dat hoor je me niet zeggen. Je hebt in Gouda heel wat straattuig, maar in dat bericht op Spitsnieuws lees ik over 'jongeren' die 'overlast' bezorgen. Dat klinkt niet als criminelen, maar hooguit als ettertjes. En dan kan een sport als judo of karate misschien best wat discipline brengen.

En zo lang ze in de dojo zitten heeft natuurlijk niemand last van ze.

Marius

Bericht door Marius » 04 aug 2011, 14:17

Snipe schreef:En zo lang ze in de dojo zitten heeft natuurlijk niemand last van ze.
Jazeker wel, ik moet er nl voor betalen dat iemand of een groep overlast veroorzaakt. Er is dus schade vanwege de overlast, en er is schade omdat er vervolgens nog een (d66-)oplossing uitgevoerd wordt. Puur omdat mensen zich niet normaal kunnen gedragen. Daar heb ik last van, want ik moet harder werken omdat iemand anders loopt te kloten.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 aug 2011, 14:26

Marius schreef:Jazeker wel, ik moet er nl voor betalen dat iemand of een groep overlast veroorzaakt. Er is dus schade vanwege de overlast, en er is schade omdat er vervolgens nog een (d66-)oplossing uitgevoerd wordt. Puur omdat mensen zich niet normaal kunnen gedragen. Daar heb ik last van, want ik moet harder werken omdat iemand anders loopt te kloten.
Wat voor schade is er dan door die overlast? Er staat niet bij om wat voor overlast het gaat, maar er staat in ieder geval niet bij dat het misdadigers of criminelen zijn. Ze stelen of vernielen dus niks, maar zijn kennelijk alleen aanwezig op een manier die niet voor iedereen prettig is. Dat lijkt me niet iets waar directe schade uit voortkomt.

En dat er vervolgens iets voor ze georganiseerd wordt, kost inderdaad geld. Maar ja, er zijn wel meer dingen die geld kosten. Belastinggeld wordt nou eenmaal uitgegeven aan zaken die 'we' nuttig vinden. Ik kan nog tientallen dingen noemen die ik persoonlijk niet gebruik of niet nuttig vind, maar de meerderheid kennelijk wel.

HansD

Bericht door HansD » 04 aug 2011, 14:31

@Elise ongeschikt waarvoor? Van alleen een plaatje posten word ik niet veel wijzer dus verklaar je nader.

@Snipe, je kunt ze ook gewoon levenslang achter slot en grendel gooien. Kost ook geld maar dan zijn ze in ieder geval van de straat af en kunnen geen nette nederlanders meer lastigvallen. Of direct de doodstraf geven, dat is maar een eenmalige kost tegenover een levenslange (van anderen dan) baat :D
Laatst gewijzigd door HansD op 04 aug 2011, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Marius

Bericht door Marius » 04 aug 2011, 14:32

Schijnbaar vinden 'we' dat er een schade ontstaat door de overlast tenminste ter hoogte van het bedrag dat wordt uitgegeven aan de karate cursus. Maw de kosten van de cursus wegen op tegen de overlast.
Als dat niet zo is dan zou de cursus ook niet gegeven hoeven worden, want daar zou daar geen reden voor zijn. Er kan dus niet ontkent worden dat er een schadepost is, of je het nu bekijkt vanuit de kant van diegenen die last hebben van de overlast, of van de kant van de belastingbetaler. Geld wat die belastingbetaler uit had kunnen geven aan een duurzaam goed als er iemand/groepering geen overlast veroorzaakte.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 aug 2011, 14:38

Oké, dan denken we daar gewoon verschillend over. Dat kan.

Plaats reactie