Heerlijk dagje gehad afgelopen zondag! Het weer liet te wensen over, maar aangezien het droog bleef en de kap van de Z4 op dit moment toch niet open wil was ik tevreden. Die kap wil overigens niet open omdat ik de bekleding van de kofferbak en de switch los heb gehaald om een CP600 te kunnen testen. Deze week bouw ik hem definitief in en dan kan ik weer topless.
Voor zover er geen wegwerkzaamheden waren op de stukken ongelimiteerde autobahn kon ik ondanks het verkeer aardig tempo maken. Nog een tijdje aangehaakt bij een 996 4S Cabrio met haast dus de Z4 heeft de benen lekker mogen strekken. Gevolg was wel dat de peut sneller op raakte dan verwacht. Ik had erop gerekend de tank vol te kunnen gooien bij Nürburg, maar de laatste 20 kilometer voor de pomp gaf de boordcomputer al actieradius ----- aan. Hoewel je weet dat je het wel haalt blijft het een ongemakkelijk gevoel.
Enfin, ik zie de Aral (een paar kilometer voor Nürburg) en sta opeens achter een bekend uitziende Z4M Coupé met CSL velgen. Verderop staan een aantal mannen die er Nederlands uitzien, een Nederlandse E92 M3 en opeens arriveert er een zwarte 1M met exportplaten. Ilja (Macboy?) herkende mijn auto. Ik had toen nog niet door dat de 1M er ook bij hoorde en bestuurd werd door André. Toen ik naar binnen liep om af te rekenen herkende ik ook de 650i van Femme. Best een rare situatie, want ik ken helemaal geen gezichten bij de nicknames en de auto's. Ik heb uiteindelijk slechts handen geschud met Ilja en Robert (romo, I presume) en gedacht dat ik jullie nog wel zou tegenkomen, maar dat werd hem helaas niet. Nou ja, volgende keer beter! Het was in elk geval een mooie collectie Nederlandse BMW's daar bij die pomp! Lastig om een favoriet te kiezen...
Op weg naar de Zufahrt werd al snel duidelijk dat het een drukke dag zou worden. De eerste of tweede baansluiting was al een feit. Helaas gebeurde dat vaker die dag. Alle parkeerterreinen waren zo goed als vol en langs de weg stonden overal auto's geparkeerd. Op de baan was het erg druk. Ik heb staan kijken bij Breidscheid en bij Brünnchen/Eschbach/Wippermann. Fraai spul gezien, maar weinig exoten deze keer.
Ondanks de drukte en de baansluitingen werd er door veel rijders serieus hard gereden. Ik heb één rondje meegereden met Ignasi, een knettergekke maar getalenteerde Catalaan die een Scirocco had gehuurd van Rent-Racecar. Erg mooi! Het was stuivertje wisselen met een Nederlandse grijze Megane RS (iemand van hier?). Ik heb geprobeerd een stukje te filmen van Schwedenkreuz tot in Adenauer Forst, maar van dat filmpje kun je wagenziek worden...
Over twee weken is de AvD Oldtimer Grand Prix.

Het zou zo maar eens kunnen dat ik dan weer die kant op ga.