Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 22 jul 2011, 16:26

Weet niet waar je nu precies op doelt, maar dat heeft dus helemaal niks met de lage km-stand te maken.

Die problemen zijn gekomen nadat hij de koppeling preventief heeft laten vervangen. Daarvoor was er helemaal niks mis met de koppeling. Puur een fout van die zogenaamde ''specialist'' dus.


Ik heb overigens al vele mooie M5's te koop zien staan waar ik direct naar zou gaan kijken........maar........helaas krijg ik de E61 530d niet zo snel verkocht als ik hoopte :bag:

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 22 jul 2011, 22:47

ik weet het niet hoor maar volgens mij heeft je koppeling niks te maken met injectoren die niet meer goed zijn en daarom een revisie noodzakelijk was omdat er 3 zuiger naar de klote waren..

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 23 jul 2011, 03:14

Ik had alleen de eerste pagina gelezen, my bad.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 23 jul 2011, 11:40

Maakt ook niet zoveel uit hoor, enige wat ik wil zeggen is dat het geen kwaad kan om veel met een auto te rijden en die elk jaar ook goed/groot onderhoud te geven bij de specialist ipv een auto het grootste deel stil te laten staan in een hoekje en deze daarna de hemel in geprezen wordt door de lage kilometerstand.

We maken elkaar allemaal gek, ik kan geen auto met >200.000km kopen als ik m daarna nog een keer voor normaal geld kwijt wil. En kijk eens naar mijn 328, die heeft nu 273.000km erop staan waarvan de laatste 50.000km echt keiharde zijn, merendeel voluit en driftdagen in de toerenbegrenzer. Blokje loopt soepeler dan toen ik m kreeg met 225.000km.

Zelfde voor de M5, gewoon veel en vlot rijden en veel onderhoud. Die 15.000km die ik gereden heb zijn er eigenlijk nog te weinig het laatste jaar maar hij heeft in ieder geval niet in een hoekje staan verstoffen.

Elimination
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2011, 10:20

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Elimination » 27 jul 2011, 11:47

Hallo :)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie M5 met het bouwjaar 2001-2003. De reden hiervoor is dat ik graag een facelift wil en dat de motor zijn laatste update kent rond september 2000 (meen ik). Ik zie een mooie staan op http://link.marktplaats.nl/463193444 en wil daar binnenkort gaan kijken...
Ik zag dat deze auto reeds voorbij is gekomen in dit topic vorig jaar...
Paul schreef:
Marc RS4 schreef:Of deze:
14-XR-PN
http://link.marktplaats.nl/362408818
ding zie ik wekelijks... netjes ding... maar de chromen raamlijsten en chromen strip op de achterklep zijn mega afknapper bij mij.. staat ook al een heeeeeeeeeeeeeeeeeeele poos te koop..
Dat was rond november 2010 en had toen een vraagprijs van 21.500. Volgens een forumlid was deze prijs reeds gereduceerd. Nu is de vraagprijs 20.000, maar vind ik nog best wat aan de hoge kant... Wat vinden jullie ervan??

Wat zijn dingen waar jullie op zouden letten bij een aankoopkeuring?
Oh ja en ik zou graag de raamlijsten in shadowline uitvoering zien.. Is het handiger om ze te vervangen of over te laten spuiten... en aan welke kosten moet ik dan denken??

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Laatst gewijzigd door Elimination op 27 jul 2011, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 27 jul 2011, 12:54

Meeste pre facelift auto's hebben onder garantie het onderblok vervangen wegens te hoog olieverbruik, als dat aantoonbaar is zit dat wel snor.

Deze auto vind ik weinig over opties terug, zie een schuif/kanteldak maar lees niets over dubbele beglazing, DSP soundprocessor etc.

Kilometerstand is netjes maar vind het sowieso veel geld hoor. Voor een goed onderhouden facelift auto <150.000km zou je rond de 17.000 max kunnen vangen en dat is volgens mij al moeilijk en lang wachten.

Elimination
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2011, 10:20

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Elimination » 27 jul 2011, 14:43

Knot schreef:Meeste pre facelift auto's hebben onder garantie het onderblok vervangen wegens te hoog olieverbruik, als dat aantoonbaar is zit dat wel snor.

Deze auto vind ik weinig over opties terug, zie een schuif/kanteldak maar lees niets over dubbele beglazing, DSP soundprocessor etc.

Kilometerstand is netjes maar vind het sowieso veel geld hoor. Voor een goed onderhouden facelift auto <150.000km zou je rond de 17.000 max kunnen vangen en dat is volgens mij al moeilijk en lang wachten.
Ok daar zit wat in van die pre-faceliftmodellen... Maar ik wil ook graag alle exterieur-veranderingen en een wat jonger modeljaar... Opties ga ik binnenkort eerst maar eens bekijken, maarre ik dacht dat DSP standaard geleverd werd op alle Europese M5s? Alleen de upgrade M-audio was toch optioneel?

17.000 vind ik ook een redelijke prijs, maar ik denk dat ik 'em daarvoor nooit mee zal krijgen ;)

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 27 jul 2011, 15:59

rij zelf een pre facelift m5 een 99er wel te verstaan en mijn auto verbruikt 1 liter olie op 2500 km met het origenele onderblok en dan word ie ook gebruikt waar die voor gemaakt is.dus persoonlijk denk ik toch dat je daar een beetje geluk mee moet hebben.tevens zijn er ook wel face lift modellen die olie zuipen ligt er maar net aan hoe er mee is omgegaan.

tevens zag ik dat de m5 die jij post een import auto is dus ik zou de kmstand wel even heel erg goed nalopen voor zover dat mogelijk is,want een onderhoudsboekjes vervalsen is tegenwoordig ook niet zo moeilijk meer.

ps mijne mag je ophalen voor 15 k,hou je nog wat klein geld over voor eventuele updates :D

Elimination
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2011, 10:20

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Elimination » 27 jul 2011, 17:05

speedy25 schreef:rij zelf een pre facelift m5 een 99er wel te verstaan en mijn auto verbruikt 1 liter olie op 2500 km met het origenele onderblok en dan word ie ook gebruikt waar die voor gemaakt is.dus persoonlijk denk ik toch dat je daar een beetje geluk mee moet hebben.tevens zijn er ook wel face lift modellen die olie zuipen ligt er maar net aan hoe er mee is omgegaan.

tevens zag ik dat de m5 die jij post een import auto is dus ik zou de kmstand wel even heel erg goed nalopen voor zover dat mogelijk is,want een onderhoudsboekjes vervalsen is tegenwoordig ook niet zo moeilijk meer.

ps mijne mag je ophalen voor 15 k,hou je nog wat klein geld over voor eventuele updates :D
Ja ok, daar zit wat in.. Je moet idd geluk hebben denk ik. Hebben alle eigenaren hier trouwens vroeg of laat last gehad van de VANOS rammel?? Als ik de importauto ga bekijken dan valt er eigenlijk niet veel te controleren op het gebied van kilometrage behalve het onderhoudsboekje en de staat van de auto geloof ik?? Als er nog meer zaken zijn die ik moet controleren dan hoor ik het graag...

Bedankt voor je aanbod overigens, maar ik wil toch graag een facelift ;)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 27 jul 2011, 18:53

Als je een aankoopkeuring laat doen dan halen hun (hoop ik) de meeste zaken wel naar boven. In mijn topic kun je lezen wat er allemaal vervangen is... kan meevallen maar kan ook duur uitpakken op termijn.

VANOS hoor je altijd wel een beetje, blijft mechaniek. Ik was er bang voor toen ik mijn auto van Leonard kocht maar anderen die ik bekeken heb klonken stukken slechter en heb er nu 15.000km probleemloos mee gereden dus ik geloof het wel. Als de boel maar netjes (dik) doorgesoldeerd is, nieuwe ringen erin en tussen de beurten door olie ververst is (Castrol Edge/TWS) dan moet het wel blijven lopen mits netjes behandeld.

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 29 jul 2011, 16:33

blijft toch leuke reacties oproepen bij mensen de e39 m5,gister mooi weer dus avonds even een stukje te rijden samen met de vrouw.
zie ik in de verte voor mij een motor rijden die mij waarschijnlijk ook al in zn spiegel had gezien want hij ging ineens flink van het gas af.
dus ik rij hem voorbij was trouwens een ducati wegracer type weet ik zo niet wel een dik ding iig,hij blijft even achter me rijden komt daarna links naast me rijden en kijkt eens naar binnen knikt naar me en steekt zn duimpje op.
hij had volgens mij wel zin om een beetje te spelen dus bij 160 terug naar zn 4 en vol het gas erop hij natuurlijk ook dus even een stukje flink gesport maar het ging al heel snel veelste hard daarna gingen we ieder weer onze eigen weg kreeg nog een keer het duimpje van hem.

en hoevaak ik ondertussen al niet ben aangesproken door mensen of het nou bij de benzinepomp,snackbar,werk noem maar op alleen maar leuke reacties meestal of ze even in de auto mogen kijken,of ik het geluid even wil laten horen die de auto maakt.

schijnbaar is het voor veel mensen toch wel eenvrij bijzondere auto de e39 m5 :wave:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 29 jul 2011, 17:01

Met dat geluid wat die van jou maakt wel ja :D

Ging het nog een beetje met die motor? Blijft snel spul op 2 wielen maar de M5 is in zn 4 wel in zn element ook.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 29 jul 2011, 17:32

Ik ben eindelijk ook eigenaar van een E39 M5, en niet zomaar eentje! Pas ca. 50.000km gereden en volledig individual. Auto heeft ongelogen geen krasjes, deukje, slijtage aan het champagne leder of wat dan ook...kon zo de fabriek uitrijden. Enige minpuntje is dat 1 velg zeer lichte stoeprandschade heeft maargoed.
Heb een aanbetaling gedaan maar kan hem pas over een kleine 2 weken ophalen aangezien die van mij eerst een nieuwe achterbumper moet krijgen voordat de nieuwe eigenaar hem komt ophalen. Kan niet wachten :df:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28569
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2011, 17:46

klinkt goed, ben benieuwd :thumbup:

die 530d al verkocht dan??

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door M@rcel » 29 jul 2011, 17:57

Ben benieuwd.
Wat voor kleur?

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 29 jul 2011, 18:34

De 530d heb ik een aanbetaling voor gekregen maar moet komende week naar de schadehersteller omdat iemand m'n achterbumper nodig moest raken.

Kleur van de M5 is Oxford Green met champagne interieur.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 29 jul 2011, 18:37

Is een aparte kleur, gefeliciteerd!

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 29 jul 2011, 18:46

mooie kleuren combi dat green met leder kleur. en ook een zeer mooie km-stand. is het een pre of een facelift model?
gefeliciteerd ermee.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 29 jul 2011, 18:56

Bedankt! Met deze kmstand zal hij zijn waarde hoop ik goed behouden.
Ik wilde perse het FL model, dus die is het ook geworden.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 29 jul 2011, 19:02

dus toch de E39, ach, E46M3 of E39M5, wat een luxe problemen zijn het toch he. wat voor ons een keuze is, is voor anderen alleen nog maar een droom. is het toevallig deze M5?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 29 jul 2011, 19:10

:shock: :kotsen:










Gekheid echt :love: die kleurencombi helemaal af (zelfs het lichte hout ziet er niet verkeerd uit zo opd e foto's)

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 29 jul 2011, 19:30

Knot schreef:Met dat geluid wat die van jou maakt wel ja :D

Ging het nog een beetje met die motor? Blijft snel spul op 2 wielen maar de M5 is in zn 4 wel in zn element ook.
jij gaat straks ook die kant op kwa geluid knot mocht je een x-pipe plaatsen :devil: en het viel me niks tegen kon wel redelijk bij de ducati blijven.
en idd de m5 in zn 4 vooral bij de 150-160 zit je precies op het juiste moment van max koppel dan maakt de m5 ook hele grote stappen vooruit uiteraard zal het nooit echt een partij zijn voor zo`n ducati.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28569
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2011, 19:41

bm-dub schreef:dus toch de E39, ach, E46M3 of E39M5, wat een luxe problemen zijn het toch he. wat voor ons een keuze is, is voor anderen alleen nog maar een droom. is het toevallig deze M5?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
die is echt gaaf :wave: :thumbup:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-278 » 29 jul 2011, 21:17

Knappe M5 dat moet hem wel zijn inderdaad. Als je er niet teveel km's bijzet zal ie z'n waarde goed behouden.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Spijkerhard » 30 jul 2011, 10:06

bm-dub schreef:. is het toevallig deze M5?
Zie ik nu goed dat íe geleverd wordt met (M) petje? :? :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bimmer M, Hans44 en 5 gasten