Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Michel P

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Michel P » 26 jul 2011, 09:19

Als die Tappel zo'n drama is volgens het hele startveld, dan is dat toch op te lossen. Als Tappel rijd, en dan rijd de rest niet, gewoon dus niet op de grid verschijnen. Wat zou de organisatie dan doen? Allemaal en een protest i.z. rijgedrag van dit heerschap ondertekenen en aanbieden aan de organisatie!! Jullie laten je plezier toch niet door zo'n botsauto figuur vergallen!!

De cup is toch belangrijker dan het plezier van een pipo!

Michel

Knot

Bericht door Knot » 26 jul 2011, 10:16

Michel, dat zijn altijd leuke plannen maar als puntje bij paaltje komt.. je kent t wel.

Reind

Bericht door Reind » 26 jul 2011, 11:46

Onboard beelden van Race 1

7:05 Tappel en Wouter incident, vanuit mijn auto echter niet goed te zien

8:30 De magische pass van Tappel

10:00 Gevecht met Wouter inclusief spin

12:00 Driften zonder sper kan prima :D

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jul 2011, 12:24

Schitterende beelden weer Reind! Ik krijg er dan jaloers veel zin in om ook mee te gaan doen.

Netjes ook hoeveel mensen binnen de Aprisco cup snappen dat je in de regen de hoge lijnen moet rijden. Zegt veel over het rijdersniveau in de cup.

Over dat driften zonder sper. Ik had begrepen dat dit niet altijd zo goed ging :lol:

Knot

Bericht door Knot » 26 jul 2011, 12:38

Hoe ie er ook voorbij komt 8m35 he.... tsjongejonge, gewoon binnenkant pilon gepakt door die plas?

Beiden dik overstuur en eigenlijk geen volledige control op dat moment voor de tik... zonde want die idioot kan er weer makkelijk voorbij.

Waarom plaatst Wouter je daarna dichter naar de pitmuur toe? Als je m laat staan was hij zelf weer rond gegaan!

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jul 2011, 13:03

Knot schreef:Michel, dat zijn altijd leuke plannen maar als puntje bij paaltje komt.. je kent t wel.
Klopt velen hebben de mond vol, maar op daden hoef je niet te rekenen..........

Dan allemaal even knaken neerleggen om een cupbangercar te maken en lekker botsautotje spelen niet die grapjas :df: kijken of het kwartje gaat vallen bij zo'n pipo.

Michel

Cpee

Bericht door Cpee » 26 jul 2011, 13:26

@ Marc32: Ik zag heeeeel langzaam P Drent op mij afkomen en vocht voor wat ik waard was. Ook na de pitstop lag ik nog ruim voor en was klaar voor een gevecht mocht ie toch mijn in het laatste deel aanhaken. maar na die pitstop was het tempo van nummer 11 zo groot dat ik al na een paar ronden maar gewoon plaats heb gemaakt.....pfff....niet bij te houden......jammer, jammer, jammer....net geen podiumplekje....

Dat was Andre die ineens na de Pitstop in de rode racket auto het stoeltje had overgenomen van P Drent :df: :df:. Mijn vriendin zei nog tegen me; het was vandaag zo spannend, op een gegeven moment wist je zelfs niet meer welke coureur in welke auto zat, haha.. Grappig hoe alles gaat :wink: ..

Cpee

Bericht door Cpee » 26 jul 2011, 13:58

Reind schreef:Onboard beelden van Race 1

Echt super gereden weer Reind :thumbup: !! Gave beelden ook!

Andre

Bericht door Andre » 26 jul 2011, 14:24

RVV

Bericht door RVV » 26 jul 2011, 14:42

Nouja die kreet van Drent spreekt boekdelen.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jul 2011, 14:52

Tappel weer he :devil:

Wat een Jan lul die Tappel, denkt de wedstrijd in de eerste paar bochten te moeten winnen!!

Reind

Bericht door Reind » 26 jul 2011, 15:31

Duidelijke beelden. Jammer voor Drent die een goed resultaat misloopt. Als het een eenmalig actie was geweest waarvoor achteraf excusses voor worden aageboden oke. Maar dit is de zoveelste keer en moet ook gewoon knetterhard worden afgestraft.

Ik hoop dat er word meegelezen.

steve smith

Bericht door steve smith » 26 jul 2011, 17:30

Wat is het probleem? Gewoon bij de volgende wedstrijd niet toelaten. Maar dan pas meedelen als hij al met z'n hele bende in het paddock staat en dus voor niks komt. Weet hij meteen hoe het voelt. Klaar!

Andre

Bericht door Andre » 26 jul 2011, 17:50

Nou steve daar ligt meteen een probleem.

Kijk ook naar hielke s post pagina terug. Er lopen wat belangen verstrengelingen door mekaar heen. En dan wordt het moeilijk om zulke beslissingen te maken. Ik begrijp dat wel maar ja zo wil je ook niet racen.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2011, 17:58

das inderdaad niet leuk zo, hij doet het schijnbaar al zo vaak en nu ook weer duidelijk, kan me voorstellen dat er grote ergenis ontstaat, je zou al bang worden als je hem in je spiegel ziet aankomen...

een Tappeltje

steve smith

Bericht door steve smith » 26 jul 2011, 18:23

Andre, uit de posts op de vorige pagina maak ik wel op dat er wat belangen zijn die blijkbaar niet publiek zijn, maar als het hele veld daar dan blijkbaar last van heeft kan het hele veld toch ook optreden? Nu wordt een gedeelte publiek gemaakt zodat men een mening kan vormen maar de info is maar half. WTF is up? Mij lijkt de Aprisco een hele leuke klasse maar dit smaakt naar CPZ-achtige spelletjes met een dosis noordelijke achterbaksheid er bovenop. Dat jij daar boven staat weet ik inmiddels wel maar dit hele verhaal riekt wel.....

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jul 2011, 18:25

Heb vanmiddag een ruim uur raw footage uit de auto's van Drent, Andre en Wouter gezien. Schitterend om te zien hoe op een nat Assen de ideale lijn zoveel mogelijk vermeden moet worden om grip en tractie te vinden. Op de ideale lijn ligt zoveel rubber, dat werkt op een natte baan niet. De 'buitenom' lijn gaat gevoelsmatig tegen iedere logica in, maar als je dan ziet dat die lijn in de natte omstandigheden het snelst is, dan word je automatisch een believer. Aanremmen zo richting de buitenlijn betekent een minimale ruimte voor fouten. Heerlijk kijkwerk. Had graag mee willen doen.

Tappel heeft een uitstekende basissnelheid. Met Andre, Reind, Drent en Van Hanselaar hoort ie bij de top. Maar hij heeft duidelijk teveel tikken nodig om met tegenstanders af te rekenen. Het gevalletje met Wouter was een normaal race-incident. Tappel die met meer snelheid de bocht uitkomt en daarbij buitenom Wouter voorbij wil. Het glijertje van Wouter over de neus resulteert in een tikje op de kont van Tappel. Buitenom iemand bij uitaccelereren voorbij willen gaan is altijd een groot risico. De tik van Tappel op de kont van Drent op 3/4 bocht was volledig vermijdbaar.

Als de wedstrijdleiding normaal z'n werk doet dan wordt Tappel op z'n te agressieve rijgedrag aangesproken. Met ernst. Doen ze dit niet dan lopen de frustraties verder op. Daar is de mooie cup niet mee gebaat.

Marc32

Bericht door Marc32 » 27 jul 2011, 15:17

Hierbij de beelden van de kwalificatie vanuit mijn tuut. Ik heb geprobeerd achter de gevestigde orde aan te haken. Oordeel zelf maar hoe goed dat lukt. Ik probeer van alles tijdens de kwalificatie met wisselende resultaten. In de vrije training had ik baat bij shortshiften ( dacht ik ) maar tijdens de kwalificatie zag ik via de datalogger geen verbetering. Via de camera ziet het er makkelijker uit dan wanneer je achter het stuur zit. Ik zat echt met samengeknepen billen te sturen. En als je je afvraagt waarom ik niet meer gas geef, dan was dat omdat ik in de auto dacht/voelde dat als ik nog meer zou geven, ik onmiddelijk achterstevoren zou staan...
En mocht je denken dat je me hoort schreeuwen/praten.......dat klopt :blink:

Ik heb helaas geen beelden van de race. Stom, mijn SD kaartje was vol....had graag met jullie mijn incidentje met Lekkerkerker willlen evalueren. Had het graag zelf ook nog willen zien...misschien heeft hij zelf nog wat beelden die het duidelijk maken, of iemand die achter mij reed...

Het is 20 minuten lang, waarbij je de rondetijden uiteindelijk ziet zakken, naar mijn gevoel vooral doordat de baan wat "droger' werd, of reed ik betere lijnen? Schroom niet commentaar te geven.. :D

En let even op mijn tussengas. :wink: Heb ik een hele dag op zitten trainen voordat het een beetje lukte..heb er nu wel enorm veel baat bij gehad..

http://www.youtube.com/watch?v=yE4tYYr4yEs" onclick="window.open(this.href);return false;

Reind

Bericht door Reind » 27 jul 2011, 17:47

Marc,

Als ik naar de beelden kijk zie ik een rijder die heel verstandig zijn tempo rustig opbouwd en niet over zijn grenzen rijd. Je laat je in het begin niet opfokken door de gevestigde order. Hoewel je aan het eind wel redelijk in de buurt van hun tijden komt. Dat is in mijn ogen de juiste volgorde :thumbup:

De grip van jouw auto is dik in orde. Mijn auto glibbert wat meer op de ideale lijn en moet meer corrigeren. Qua lijnen boek je elke ronde progressie. En dat zie je ook duidelijk aan de tijden. Ik zal mijn snelste ronde ook eens posten (een lage 2:23). Kun je zien waar je je lijn nog moet aanpassen om nog wat extra tienden te winnen. Wanneer je dat goed doet en vervolgens met iets meer ballen door de ramshoek gaat zit je er gewoon bij.

En:
Jou auto klink heel lekker van binnen
Die data is ook erg gaaf en leerzaam
Heel toe gaat je ook prima af

Hielke

Bericht door Hielke » 27 jul 2011, 19:17

Mooie rondjes Marc, ik heb ze allemaal gezien.

En net wat Reind zegt, een goeie opbouw. Je zit al tegen de top aan qua niveau. Zo te zien weet je jezelf nog steeds te verbeteren.

Pas in ronde acht op de laptimer neem je T1 weer lekker ruim. in de voorafgaande rondjes probeerde je naar de droogweer apex toe te sturen met grote glibberpartijen tot gevolg. Een fout die ik een heleboel mensen heb zien maken.

Marc32

Bericht door Marc32 » 27 jul 2011, 22:59

Dank voor de tips! Het viel mij ook op dat ik nog teveel in T1 de binnenkant opzocht terwijl ik daar wel erg op gespitst was om dat wel te doen.....ik had me ook voorgenomen om achter Peter D. precies dezelfde lijnen te rijden, maar ook dat doe ik niet precies......ik heb niet genoeg automatismen om mij op 1 ding te concentreren en de rest onbewust te doen. Want dan kom ik op zo'n bocht af, moet kijken wanneer ie instuurt, remt, ik moet nog schakelen, met tussengas, gedoseerd remmen....en dat alles gaat bij mij nog niet onbewust, ik denk er teveel bij na, en dat kost tijd...:D:D Maar het is zoooo leuk om te doen, en het is leuk om te zien, dat er veel verbetering bij jezelf te zoeken is ipv je auto.....;)

Hielke

Bericht door Hielke » 27 jul 2011, 23:27

Ze worden nog wel eens bang voor je Marc :wink:

Andre

Bericht door Andre » 28 jul 2011, 00:57

Camerabeelden zijn prachtig en je kan er heel veel van leren. Het andere mooie van camerabeelden is dat ze nooit liegen. Voor mij is het een prioriteit om de auto vol te hangen met camera s. Liefst wide angle naar voren en naar achteren, zodat je de zijkant van de auto zelfs ook nog kan meenemen.

Na dit weekend kwamen ze weer goed van pas! Zoals je ook goed kon zien aan de inboards van peter drent. Ook heb ik zelf de complete race terug gekeken van wouter die door de organisatie bestempeld werd als niet gewenst rijgedrag. Nogmaals ik kan er met al mijn jaren race ervaring niks aan verkeerd zien. De organisatie ziet wouter liever gaan dan komen heb ik gemerkt uit zijn bewoordingen.

Vroeger als je problemen op de baan had met iemand dan kon je alles ontkennen, want bewijs materiaal is er toch niet.

Nu moet je goed nadenken wat je uithaalt, want bijna iedereen heeft onboard camera s en op het internet verspreid (negatief)nieuws sneller dan vroeger in een krantje of een autoblaadje.

Marc32

Bericht door Marc32 » 28 jul 2011, 11:10

@Reind: ik heb me wel vaker afgevraagd hoe dat verschil in geluid zo kan ontstaan. Ik hoor bijvoorbeeld bij de filmpjes van Peter D. heel goed de remblokken en de motor veel rustiger. En in de auto van jou hoor ik volgens mij nog minder...En ik heb nog niemand horen klagen over het externe geluid van mijn auto... Ik kan dat nog wel eens navragen aan Hein K. Of misschien ligt het aan de microfoonafstelling van de camera, want die kan ik volgens mij ook instellen...

Reind

Bericht door Reind » 28 jul 2011, 11:47

Ik denk dat het type camera hiet inderdaad een rol speelt. Maar er zit ook verschil in einddempers. De een is veel luider dan de ander en dat word in de auto versterkt (klankkast).

Hierbij een tweetal rondjes uit race 2.

Ronde 1 = 2:23.1
Ronde 2 = 2:23.4

Plaats reactie