Je BMW alvorens je moet bukken

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Tom » 26 jul 2011, 09:27



Mooi gemaakt dat filmpje :)

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Martin van der Zwaard » 26 jul 2011, 10:25

Gaaf om te zien hoe dat allemaal werkt.
Zou daar best eens een kijkje willen nemen in die fabriek.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door steve smith » 26 jul 2011, 11:56

Top, precies wat ik net nodig heb!

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door SteV6 » 26 jul 2011, 11:57

Hèhè, 60 minuten Megafactories in 4,5 minuten. Afgelopen donderdag was op NGC de aflevering Z4 ...

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Chris van S. » 26 jul 2011, 12:31

Martin van der Zwaard schreef:Gaaf om te zien hoe dat allemaal werkt.
Zou daar best eens een kijkje willen nemen in die fabriek.
Gewoon doen! Is echt helemaal top om te doen. Je kan zo een rondleiding verkrijgen via het BMW museum in Munchen. Of ik denk via BMW welt tegenwoordig. Been there, done that, twice!! (tijdens prod. E36 en E46)

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Martin van der Zwaard » 26 jul 2011, 13:11

Wil sowieso een keer die kant op.
BMW, Mercedes en Porsche musea bezoeken.
Moet alleen nog eens een slachtoffer zoeken die het ook leuk vind om te doen. De misses hoef ik daar niet mee naartoe te nemen.

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Tom » 26 jul 2011, 13:14

Martin van der Zwaard schreef:Wil sowieso een keer die kant op.
BMW, Mercedes en Porsche musea bezoeken.
Moet alleen nog eens een slachtoffer zoeken die het ook leuk vind om te doen. De misses hoef ik daar niet mee naartoe te nemen.
Martin anders open je een topic om er met een stel DFers mee te gaan.
Lijkt mij ook wel leuk :)

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Chris van S. » 26 jul 2011, 15:29

Dat lijkt mij ook top!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Reind » 26 jul 2011, 15:43

Check 3:27. Komt vanuit het niks een navi in.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Joop » 26 jul 2011, 15:47

Reind schreef:Check 3:27. Komt vanuit het niks een navi in.
Scherp!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Snipe » 26 jul 2011, 15:54

Reind schreef:Check 3:27. Komt vanuit het niks een navi in.
Zó gemakkelijk komt het erin en dan kost het toch zó veel geld.... ;-)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Robin Hartog » 26 jul 2011, 16:15

Reind schreef:Check 3:27. Komt vanuit het niks een navi in.
Haha, dat viel mij ook al op ja. Spuiten ze elke auto eigenlijk eerst licht-bruin-achtig voordat ze hem wit spuiten?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28531
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2011, 18:24

dat licht bruine zal wel een anti roest coating zijn ;)

gaaf filmpje verder! en die assemblage toch nog veel handwerk :)

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Niall » 26 jul 2011, 21:00

Robin Hartog schreef:
Reind schreef:Check 3:27. Komt vanuit het niks een navi in.
Haha, dat viel mij ook al op ja. Spuiten ze elke auto eigenlijk eerst licht-bruin-achtig voordat ze hem wit spuiten?
Is een kathoforese coating + een vuller welke daarna erop komt. Dient als roestwering + als hechtlaag voor de poedercoating met ingebouwd sinasappel effect.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Martin van der Zwaard » 26 jul 2011, 21:05

Tom schreef:Martin anders open je een topic om er met een stel DFers mee te gaan.
Lijkt mij ook wel leuk :)
Zeker een goed idee.
Alleen momenteel even andere prio's dus zal minimaal naar volgend jaar geschoven moeten worden.

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door siegerdehaan89 » 28 jul 2011, 01:00

Niall schreef:
Robin Hartog schreef:
Reind schreef:Check 3:27. Komt vanuit het niks een navi in.
Haha, dat viel mij ook al op ja. Spuiten ze elke auto eigenlijk eerst licht-bruin-achtig voordat ze hem wit spuiten?
Is een kathoforese coating + een vuller welke daarna erop komt. Dient als roestwering + als hechtlaag voor de poedercoating met ingebouwd sinasappel effect.
Eh, carrosserie poedercoaten, hechtlaag? Ingebouwd sinasappel effect?

Kweenie hoor maar voor poedercoaten heb je toch geen hechtlaag nodig en, als je een auto laat spuiten moetie zo strak mogelijk zijn en juist géén sinasappel effect hebben?

Ik ben dan ook geen kenner maar dat is tot zover mijn logica gaat hoor, en das waarschijnlijk niet ver genoeg in dit geval :) .

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Dickh. » 28 jul 2011, 06:35

Ben er een paar jaar geleden ook geweest. Is altijd leuk. Ben echter die zelfde week ook bij Audi geweest en dat zag er toch wel een heel stuk beter uit.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Chris van S. » 28 jul 2011, 12:42

@Sieger: zeker nog nooit een E90 van dichtbij bekeken....

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Niall » 28 jul 2011, 12:52

siegerdehaan89 schreef:
Niall schreef:
Robin Hartog schreef:]

Haha, dat viel mij ook al op ja. Spuiten ze elke auto eigenlijk eerst licht-bruin-achtig voordat ze hem wit spuiten?
Is een kathoforese coating + een vuller welke daarna erop komt. Dient als roestwering + als hechtlaag voor de poedercoating met ingebouwd sinasappel effect.
Eh, carrosserie poedercoaten, hechtlaag? Ingebouwd sinasappel effect?

Kweenie hoor maar voor poedercoaten heb je toch geen hechtlaag nodig en, als je een auto laat spuiten moetie zo strak mogelijk zijn en juist géén sinasappel effect hebben?

Ik ben dan ook geen kenner maar dat is tot zover mijn logica gaat hoor, en das waarschijnlijk niet ver genoeg in dit geval :) .
Voor elke lak heb je een hechtlaag nodig, zij het een gestaals oppervlak of een primer welke de KTL + Vuller is.
Poeder kenmerkt zich door zijn slagvastheid maar niet door zijn optische uiterlijk. Poeder wordt onder lading opgespoten en die hecht zich elektrostatisch aan het oppervlak, onder temepratuur vloeit het dan uit en dat zie je terug als een sinasappel.

Vroeger werd het allemaal natgelakt met dito overspray en dus lak verbruik, milieu enz. Maar toen kreeg je door de applicatietechniek + toevoegingen een super strak uiterlijk.
Daarom zie je bijna altijd als je goed kijkt of een moderne auto bijgespoten is omdat dit altijd op natlak basis gebeurt.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28531
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Je BMW alvorens je moet bukken

Bericht door Martijn_bmw » 28 jul 2011, 14:02

naar mijn idee zijn die lakken ook steeds minder sterk....

heb nu al een paar e90's bekeken als eventuele vervanger van mijn E46 maar ze hebben allemaal meer steenslag op de neus met 1 ton op de klok dan mijn E46 met 2 ton op de klok :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, Google [Bot] en 29 gasten