In beslag nemen van auto's door politie

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rupie

Re: In beslag nemen van auto's door politie

Bericht door Rupie » 21 jul 2011, 13:25

marlon_ruchtie schreef:
Jeroen K. schreef:
On-topic: volgens mij mag je een agent niet weigeren in jouw auto te rijden bij inbeslagname, ik heb namelijk het vermoeden dat bij inbeslagname het jouw auto helemaal niet meer is. Zeker weten doe ik het niet, maar dat lijkt mij wel logisch.
Als de aansprakelijkheden dan ook maar duidelijk zijn. Maar op schade zit je nooit te wachten. Das wat mij betreft de clou van dit verhaal. Roepen dat waar rook is ook vuur is, is mij eigenlijk ook te simpel. Weet jij veel wat voor omstandigheden er aan te grondslag liggen. Maar goed, sommige mensen vinden hun eigen mening erg prettig om te horen.

Afbeelding

:tong:

///Martin

Bericht door ///Martin » 21 jul 2011, 13:32

Lekker boeiend een agent in je auto.....

Zo'n tien jaar terug reed hij hem voor mij keurig netjes naar de eerste de beste geschikte P. Zelfs nog met een klein sleepje omdat de accu het na al die tijd niet meer zo naar zijn zin had.

Klein uitleg over de dogleg versnellingsbak en rijden maar :-)

Als ik mij enigzins aan de regels had gehouden had ik zelf naar huis mogen rijden.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 jul 2011, 14:50

Ach Jeroen heeft gewoon een gigantische plaat voor z'n kop en zal zodra hij z'n pasje heeft wel aardig snel een ongeluk veroorzaken. En dan gaat ie van de daken lopen schreeuwen dat het niet zijn schuld was. Gelukkig hebben wij dan al zijn verhalen om door te spelen zodat de schuldige gestraft wordt.

Luco

Bericht door Luco » 21 jul 2011, 16:18

Riceaux schreef:Ach Jeroen heeft gewoon een gigantische plaat voor z'n kop en zal zodra hij z'n pasje heeft wel aardig snel een ongeluk veroorzaken. En dan gaat ie van de daken lopen schreeuwen dat het niet zijn schuld was. Gelukkig hebben wij dan al zijn verhalen om door te spelen zodat de schuldige gestraft wordt.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 jul 2011, 23:01

Leuk, ook een ballenbad op DF...

Tim N

Bericht door Tim N » 22 jul 2011, 08:37

+1

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 22 jul 2011, 17:17

Jeroen K. schreef:
steve smith schreef:Als je het grotere plaatje niet snapt moet je m.i. gewoon lekker op je scooter blijven zitten.

Hoe vaak was je er ook al weer af geketst tijdens je licentiecursus?
bah scooters, zonde van je geld! over het andere zullen we maar niet beginnen :kikker: kan zo de excusen weer tevoorschijn halen maja die zijn voor jullie natuurlijk niet goed genoeg als beoefende rijders :blabla:
Jeroen,

Zo lang jij niet inziet wat hier verkeerd aan is, moet je niet vreemd opkijken als jij geweerd wordt van circuitdagen. :?

JurT

Bericht door JurT » 23 jul 2011, 15:26

///Martin schreef:Lekker boeiend een agent in je auto.....

Zo'n tien jaar terug reed hij hem voor mij keurig netjes naar de eerste de beste geschikte P. Zelfs nog met een klein sleepje omdat de accu het na al die tijd niet meer zo naar zijn zin had.

Klein uitleg over de dogleg versnellingsbak en rijden maar :-)

Als ik mij enigzins aan de regels had gehouden had ik zelf naar huis mogen rijden.
Inderdaad helemaal mee eens.

Dan als je auto in beslag wordt genomen heb jij niet te willen dat er geen agent in rijdt. Zij gaan echt niet wachten totdat jij iemand hebt gebeld en die komt rijden. Oh en ja dat een agent bv niet weet hoe elke auto werkt... tja neem hem dat eens kwalijk... alsof jij weet hoe alles werkt bij alle auto's. En ze zullen niet moedwillig wat slopen aan een inbeslag genomen voertuig. Maar goed jij weet er het fijne van he.. :beam:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 01 aug 2011, 17:02

off-topic: Jeroen ben je nou echt zo ... dat je het niet wilt snappen?? jij denk dat je nu al de koning van de weg bent, ik heb me roze pasje net 2 jaar en ook jij zal er snel genoeg achter komen dat je dat helemaaal niet bent nog geen kleine nar die zijn best doet!!

Als ik je zo zie praten/typen ben jij het perfecte voorbeeld waarom mensen tussen de 18-25 jaar zo'n hoge premie per maand moeten betalen, omdat gasten zoals jij het verzieken voor mensen die wel normaal met een auto om weten te gaan! Want waarom zou je inderdaad spiegelen ?? dat je de helft van andermans auto in puin rijd zal jou een zorg zijn! Ben benieuwd of je later ook zo zal reageren als iemand jou kind (als je daar ooit aan kan beginnen) dood zal rijden en in de rechtszaal zegt '' dat spiegelen vond ik onzin''. :kotsen:

Haha dat iedereen zo tegen je praat/typt heb je toch echt aan je eigen te danken, zelfs iemand die zijn rijbewijs al 25 jaar heeft zal nog zeggen dat hij/zij nog iedere dag leert.

On-topic: Dat een agent in je auto stapt hoef je niet altijd blij mee te zijn, de agent die het bij mij deed starten de auto en gooide hem gelijk in de toeren(rood).
Oorzaak was dat ze bij de verzekering een fout hadden gemaakt toen ik de auto net had gekocht, ze hadden het niet goed in behandeling genomen en daardoor stond de auto onverzekerd met gevolg dat de agent hem weg wilde laten slepen. Gelukkig belde het tussenpersoon van de verzekering net toen de auto was gestart, en kreeg ik 5 dagen de tijd om het tegendeel te bewijzen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alle agenten zo zijn!! Heb het als eens beter mee gemaakt dat een agent wel zijn vak juist uitvoerde :thumbup:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 aug 2011, 17:16

Klopt....heb 20 jaar mn rijbewijs en leer nog elke dag.....*(nu ben ik ook een slechte rijder.........) en als een agent in mij auto gaat rijden....prima hoop dat ie hem plat rijd.....de overheid is goed verzekerd :D

Sytze

Bericht door Sytze » 01 aug 2011, 17:40

Als je ooit een auto voor mij importeert rij ik hem zelf wel naar huis.
Of was jij dat niet die zo'n bedrijf op ging zetten?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 aug 2011, 17:41

Volgens mij is de overheid niet verzekerd (maar staat de staat wel garant)! ;)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 aug 2011, 18:08

MartijnGizmo schreef:Volgens mij is de overheid niet verzekerd (maar staat de staat wel garant)! ;)
Martijn dat zijn de juiste woorden,.......idd overheidsvoertuigen zijn niet verzekerd maar 'wij' betalen idd :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 aug 2011, 18:41

duifjes.com schreef:Klopt....heb 20 jaar mn rijbewijs en leer nog elke dag.....*(nu ben ik ook een slechte rijder.........) en als een agent in mij auto gaat rijden....prima hoop dat ie hem plat rijd.....de overheid is goed verzekerd :D
Hehehe. Agent in mn auto? Graag! En rij hem dan alsjeblieft meteen total loss, kan ik weer een tijdje verdoen op gaspedaal.nl :D

SteV6

Bericht door SteV6 » 01 aug 2011, 21:36

Hebben jullie allemaal een taxatierapport met de waarde van je auto ofzo? Dagwaarde versus vervangingswaarde gaat je duizenden euro's kosten ... Dus ik zou 'm liever heel terug krijgen.

JurT

Bericht door JurT » 02 aug 2011, 07:14

Overheids voertuigen zijn ook gewoon verzekerd. :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 aug 2011, 09:50

SteV6 schreef:Hebben jullie allemaal een taxatierapport met de waarde van je auto ofzo? Dagwaarde versus vervangingswaarde gaat je duizenden euro's kosten ... Dus ik zou 'm liever heel terug krijgen.
+1 is helemaal waar! nu heb ik een 92-er 5-serie met + 300.000km op de teller dan maakt het niet zoveel meer uit :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 aug 2011, 12:04

SteV6 schreef:Hebben jullie allemaal een taxatierapport met de waarde van je auto ofzo? Dagwaarde versus vervangingswaarde gaat je duizenden euro's kosten ... Dus ik zou 'm liever heel terug krijgen.
Nuh, gewoon goed verzekeren. Denk trouwens dat de dagwaarde van mn auto verzekeringswise een stuk hoger is dan de huidige inruilwaarde ;)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 aug 2011, 17:30

JurT schreef:Overheids voertuigen zijn ook gewoon verzekerd. :mrgreen:
Niet allemaal.. Defensievoertuigen in ieder geval niet, ook personenauto's niet.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 aug 2011, 18:40

michaelvg schreef:On-topic: Dat een agent in je auto stapt hoef je niet altijd blij mee te zijn, de agent die het bij mij deed starten de auto en gooide hem gelijk in de toeren(rood).
Oorzaak was dat ze bij de verzekering een fout hadden gemaakt toen ik de auto net had gekocht, ze hadden het niet goed in behandeling genomen en daardoor stond de auto onverzekerd met gevolg dat de agent hem weg wilde laten slepen. Gelukkig belde het tussenpersoon van de verzekering net toen de auto was gestart, en kreeg ik 5 dagen de tijd om het tegendeel te bewijzen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alle agenten zo zijn!! Heb het als eens beter mee gemaakt dat een agent wel zijn vak juist uitvoerde :thumbup:
dit heb ik idd ook een gehad... eigenlijk moesten ze me auto in beslag nemen maar gelukkig aangehouden dicht bij huis en mocht uiteindelijk doorrijden naar huis om me verzekeringpapieren + afschriften (die had je nog in die tijd :mrgreen: ) te laten zien dat hij wel verzekerd was en ook de premie betaald was

M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 aug 2011, 22:19

Niels v D schreef:
Niet allemaal.. Defensievoertuigen in ieder geval niet, ook personenauto's niet.
Overheidsvoertuigen zijn vrijgesteld van verzekering, daarom heb je dan ook van het ministerie van financiën een ontheffing in de auto liggen.
Groene kaart heb je wel nodig als je ook naar het buitenland moet, die wordt verzorgd door BSA, Bureau Schade Afhandeling, die ook in actie komt als er schade wordt gereden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 aug 2011, 22:23

M@rcel schreef:
Niels v D schreef:
Overheidsvoertuigen zijn vrijgesteld van verzekering, daarom heb je dan ook van het ministerie van financiën een ontheffing in de auto liggen.
Groene kaart heb je wel nodig als je ook naar het buitenland moet, die wordt verzorgd door BSA, Bureau Schade Afhandeling, die ook in actie komt als er schade wordt gereden.
+1 overheid verzekerd niks, kosten worden gewoon vergoed!

Plaats reactie