Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Marc32

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 08 jun 2011, 16:03

Reind schreef:Klopt. Naast deze constateringen is er dus afgelopen weekend weer veel gecontroleerd. Alles moet nu worden voorgelegd aan de organisatie. En dan moeten en passende straffen worden uitgedeeld.

Wanneer wij dat te horen krijgen weet ik niet.
Ok, wij wachten rustig af...

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jun 2011, 16:18

Dat wordt dan pas 2012 voordat je weer mee mag doen Marc :df:

Marc32

Bericht door Marc32 » 08 jun 2011, 16:21

Hielke schreef:Dat wordt dan pas 2012 voordat je weer mee mag doen Marc :df:
Hahaha, zou het? Zijn het ambtenaren die de dienst uitmaken daaro?

P.S. Ik wil graag mijn tuut ook eens op de rollenbank zetten. Ik begrijp dat er een bedrijf is die er al genoeg heeft getest en dus een goed referentiepunt is. Welk bedrijf is dat?

Reind

Bericht door Reind » 08 jun 2011, 17:05

Marc32 schreef:
Hielke schreef:Dat wordt dan pas 2012 voordat je weer mee mag doen Marc :df:
Hahaha, zou het? Zijn het ambtenaren die de dienst uitmaken daaro?

P.S. Ik wil graag mijn tuut ook eens op de rollenbank zetten. Ik begrijp dat er een bedrijf is die er al genoeg heeft getest en dus een goed referentiepunt is. Welk bedrijf is dat?
OBD tuning in Sint Jans Klooster. Die bank heeft al heel wat Apriscotjes achter de kiezen.

http://www.obd-tuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

L@urens

Bericht door L@urens » 08 jun 2011, 17:54

Reind schreef:OBD tuning in Sint Jans Klooster. Die bank heeft al heel wat Apriscotjes achter de kiezen.
http://www.obd-tuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke site: is dat de skyline van St. Jans Klooster bovenaan?

Marc32

Bericht door Marc32 » 08 jun 2011, 19:39

Oh, ja natuurlijk, we rijden met zijn allen hun naam op de motorkap!! :D

Reind

Bericht door Reind » 10 jun 2011, 15:36

En er zijn weer wat filmpjes van afgelopen weekend.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O0uJprva ... re=related[/youtube]

Knot

Bericht door Knot » 10 jun 2011, 15:39

Eindelijk meer voer.. snel kijken!

Reind

Bericht door Reind » 10 jun 2011, 15:58

En nog meer

Reind

Bericht door Reind » 10 jun 2011, 16:03

En nog meer. Mr. Bert Ziengs himself

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vddGQ5dD ... re=related[/youtube]

Andre

Bericht door Andre » 10 jun 2011, 18:24

LoL dat filmpje van Ziengs heb ik gemaakt.

Eye of the Tiger. Hahaha

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jun 2011, 18:42

Die zwarte auto gaat er in de laatste twee minuten een paar keer erg grof voorbij zeg.

Het eerste filmpje van de drie hierboven is teveel ingezoomd. Ik krijg daar wat tunnelvisie van :D

Knot

Bericht door Knot » 10 jun 2011, 19:05

Aardige jump toen Peter in de GT ingehaald werd zeg.... :shock:

Zelf vind ik ertussenin mooi, vanaf de schouder, zie je net wat meer van het asfalt voor je.

Wat ik alleen niet snap.. die positie teruggeven op de veenslang??? En 1e worden met een auto voor je?

Marc32

Bericht door Marc32 » 11 jun 2011, 18:09

Mooie beelden weer! Hoe meer beelden ik zie, hoe duidelijker het wordt waar ik twee seconden laat liggen tov de top5! Werk aan de winkel! :D

Andre

Bericht door Andre » 13 jun 2011, 17:08

Ik zou bij de volgende race wel reversed grid willen voor de eerste 8.

Om wat extra spanning in de race te krijgen.

Reind

Bericht door Reind » 13 jun 2011, 18:30

Op verzoek van DFers hierbij nog wat close racing van de 2de race verreden op 5 mei 2011. De strijd is tussen Rogier de Leeuw (onboard beelden) en Reind Boone liggende op postie 2 en 1. Zoals te zien word er op/over de limiet gereden zonder elkaar ook maar 1x te raken. Bij elkaar duurde deze strijd bijna 35 minuten.

ENJOY

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cYaY8wvv ... ideo_title[/youtube]

Marc32

Bericht door Marc32 » 13 jun 2011, 21:24

Fraai gevecht! Rogier houdt wel van een beetje gummen :D . Het is wel te zien dat driften niet sneller is. En ook het motortje vanRogier loopt net ff iets beter op het rechte stuk denk ik, waarmee hij zijn verlies door het driften weer goed kan maken. Prachtig om te zien!

Reind

Bericht door Reind » 22 jul 2011, 13:03

Van het weekend gaan we er na een wat mij betreft te lange pauze weer tegenaan op Assen.

Ik sta inmiddels met een respectabele voorsprong op 1 in de tussenstand van het kampioenschap :df: . Met de regen die voorspelt is kan het zondag natuurlijk weer alle kanten op. Maargoed, dat is natuurlijk ook het leuke aan het spelletje. Regen is me eigenlijk altijd heel goed afgegaan. Toch is het alweer een goed jaar geleden dat ik wat natte kms achter de rug heb en zal waarschijnlijk wel weer wat moeten wennen op die verradelijke Toyo's.

Ik liep al een poosje te schreeuwen dat ik de top niet lekker bij kan bijhouden op motorvermogen. Om te checken of dit vermoeden daadwerkelijk een feit is ben ik op de welbekende Apriscobank gaan rollen. Want meten is weten. Met een vermogen van 188pk/231NM zit ik met mijn motor idd een beetje aan de ondergrens. Het schijnt dat het wisselen van de einddemper weleens een paar pkjes kan brengen. Heb er dus een 2de handsje onder gezet en ben benieuwd of het iets gaat brengen. Hij klink iig wel wat beter.

Voor dit weekend moet ik mijn schoonmoeder meenemen in de vorm 90KG ballast. De regen zou mijn wat dat betreft prima uitkomen daar het gewicht dan iets minder uitmaakt.

Bring it on :hungry:

Knot

Bericht door Knot » 22 jul 2011, 19:59

Reind,

Zou zonde zijn als je het wel voor kant sturen maar op motorvermogen beperkt wordt. Heb je de compressie al gemeten?

Reind

Bericht door Reind » 22 jul 2011, 21:22

Motor is vers van de pers. Moet misschien nog wat loskomen en denk echt dat de einddemper wat extra kan brengen. We gaan het meemaken dit weekend.

Er zijn overigens wat auto's afgekeurd de laatste race ivm inreglementaire zaken. Hoe wie en wat weet ik niet precies maar de enorme snelheidsverschillen zullen er vanaf nu niet meer of iig minder zijn. Ook neem ik nu als enige 90kg extra gewicht mee. Dus topsnelheid gaat zowiezo een probleem worden. Ik zeg let it rain let it rain let it rain.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 jul 2011, 23:25

Waar blijven de verslagen mannen?

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2011, 00:47

Nou dit was ons racedagje wel.

Quali pole neergezet in de regen.

1e race een voorsprong van ca. 15 sec op het gehele veld gereden. Toen ging wouter die verloor wat tijd, zodat nummers 2 en 3 aansluiting kregen.

Wouter krijgt weer een beuk van henk tappel, de zoveelste. Tappel gaat daardoor zelf dwars en schiet voor
Wouter langs waarbij hij hem niet meer kan ontwijken en knalt er met de neus in.

Wouter toch weer op de 1e stek met Reind Boone achter zich. Reind doet een uitrem actie en raakt daarbij Wouter, waarbij ze beide rond gaan. Reind kon hier niks aan doen. Reind raakt bijna nooit iemand en dit kon je scharen onder een race incident. Uiteindelijk 3e geworden.

Binnenkomst op de paddock staat henk tappel voor ons met gebalde vuisten en wilde het daarmee even oplossen.

Uiteindelijk moest Wouter zich melden bij de wedstrijdleiding. Wat ik compleet onterecht vindt. Hij is de nieuwkomer en henk tappel met zijn jaren race ervaring doet noooooooooit iets fout. Wouter raced onder mijn vleugels en ik laat het niet gebeuren dat hij de gebeten hond is. Het is iedere keer het zelfde liedje. Het is zelfs zo erg dat Wouter geen plezier meer heeft in de Aprisco Cup. Het geld wat het hem kost heeft die op deze manier niet over om zo te racen. En dat is begrijpelijk. Racen moet leuk zijn en genieten van een leuke strijd en dat is zo niet te doen.

Dus 15 min voor de 2e race moesten wij samen met tappel aan de tafel zitten met race control om het uit te spreken. Daar zit je dan het lijkt wel dat je bij de juf moet nablijven. Dit wil je gewoon niet en is ook totaal niet nodig. Dus ik haak even in. Ik zeg het is allemaal heel simpel. Ik vertel hier nu 1 zin. Wat je zelf niet wil doe dat een ander ook niet aan dan wordt het leven een stuk simpeler. En dan hoef je ook niet als een stel kleuters aan de tafel te zitten.

Ja zegt henk tappel ik raak nooit iemand. Nou sorry hoor maar dan ben ik uitgesproken. Auto van hem zit rondom in de deuken. Maar hij raakt niemand. :) Het is zelfs zo erg, dat het gewoon lachwekkend wordt, dat iemand zo in zich zelf geloofd, dat ie niemand heeft geraakt. Waarschijnlijk werkt het korte geheugen nog voor een kwart en is het iets langere geheugen al jaren geleden verdwenen.

Afijn. Dus we zitten bij race control te praten dus 15 min voor race 2. We zijn klaar we gaan de race in. henk tappel heeft een slechte start en verliest een aantal plaatsen. Ik zag al weer aan zijn rijstijl dat het even in 2 bochten opgelost moest worden. En ja hoor, een dikke kleun bij Peter Drent in de zijkant. Zijn race is naar de kloten, gaat rond en baalt als een stekker. Weer Tappel. Ik zag het allemaal aankomen en kon het ruimschoots ontwijken en ging zo naar plek 2. Maar zo wil je het niet. Ik lig liever 5e en proberen naar voren te komen. :(

Wat doet uiteindelijk de wedstrijdleiding, die zet tappel 1 plek terug. :nah: Zo zit ie 15 min voor de start zonder schaamte tegen de wedstrijdleiding te vertellen dat ie nooit iemand raakt en zo is dus de volgende Peter Drent die aan de beurt is.

2e Race zijn we 2e geworden. Ik heb prachtig met Reind gereden in de regen. Een heerlijke faire racer en zo zijn er veel meer binnen de Aprisco Cup.

Wat hem in ieder geval wel gelukt is dat Wouter het seizoen nog afmaakt en er dan mee klaar is. Zo had ie zich een race seizoen van de Aprisco Cup niet voorgesteld.

Als dit zo doorgaat weet ik niet als ik volgend jaar de zin kan opbrengen om hier nog een seizoen achteraan te knopen.

Velen kunnen voorbeeld nemen aan lekkerkerker, han van renselaar reind boone. Heerlijke racers waar je deur aan deur en spiegel aan spiegel mee kan strijden en zo zijn er meer binnen de Aprisco cup en dat siert hun!!!!!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jul 2011, 09:03

dat is wel jammer zeg...
kun je neit met de meeste stemmen die Henk T naar huis sturen?
en aan vrij rijden mee laten doen oid? of Valkenswaard autocross...

L@urens

Bericht door L@urens » 25 jul 2011, 09:10

Lijkt wel een politiek spelletje zo... zit die Tappel ergens met z'n vinger in ofzo?

Knot

Bericht door Knot » 25 jul 2011, 09:23

Vervelend zeg... altijd dat gekloot weer :(

Als ik mn licentie haal kan je dan niet een knakenauto in elkaar zetten zo illegaal als de neten (S50 ofzo erin), dan kan ik wel een trucje denkik hoor (zonder "anderen" te raken) ;)

Plaats reactie