E92 330iA M-Sport High Executive; Ins Heimat

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: E92 330iA M-Sport High Executive; Ins Heimat

Bericht door RVV » 18 jul 2011, 21:43

Macboy schreef:Jongens laat Rico het niet horen die verhalen over de 330i en 6000 toeren ;)
Voor het wat sportievere rijden zeker; de snelheidsbeleving is mijn ogen hoger. Let wel dit was het gretig toeren draaiende 2.5L blokje; vanaf half 2007 heeft de 325i ook het 3.0L blok (met langere slag) gekregen. Als je dan in de markt bent voor een 325i/330i, dan zou ik altijd voor de 330i gekozen hebben.

Macboy, ik heb zowel een 325i als een 330i gehad, wat Joop verteld dat heb ik indertijd ook al eens gemeld.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: E92 330iA M-Sport High Executive; Ins Heimat

Bericht door Femme » 18 jul 2011, 22:36

Reind schreef: Op de snelweg reed ik later met een X1 met die nieuwe 4 pitter turbo. Ik reed achter de 330i aan en de X1 was beduidend sneller. Al met al toch een behoorlijke teleurstelling die 330i.

Ga zolang je deze heb niet met een 335i DCT rijden want dan gaat de 330i waarschijnlijk snel de verkoop in.
Dan deed de 330i-rijder kennelijk niet zijn best.

Of de duw in de rug (= trage gasrespons) als prettig wordt ervaren hangt van je persoonlijke voorkeuren af. Toen ik twee jaar geleden een proefrit maakte met de 135i was mijn indruk dat de auto beter zou zijn geweest met het 272pk 3,0 liter atmo blok. Ik heb liever een motor die lekker direct aan het gas hangt en een lineaire vermogensopbouw heeft, zoals de 330i (ik had de 258pk variant).

De oorspronkelijke 2,5 liter zescylinder in de E90 was een briljante motor. Het is jammer dat ie er zo snel is uitgegaan.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: E92 330iA M-Sport High Executive; Ins Heimat

Bericht door Reind » 19 jul 2011, 09:58

Enof die 330i zijn best deed, gewoon volle polle op de autobahn. Wanneer je op een middag met een 135i, 330i en X1 2.8 huppeldepup rijdt kun je natuurlijk heel goed vergelijken. Helemaal met de 31 als test flatvorm.

Het was een 330i met 272pk. Ding was echt bedroevend langzaam vergeleken met de 135i en ook de X1 was sneller. Ik heb er 20 min in gereden, ik was er klaar mee en ben daarna weer in die X1 gaan rijden. Dit 135i is echt adembenemend snel en het geluid is ook erg goed. Die DCT bak met 7 versnellingen schakelt super snel en je valt altijd terug in een gebied met veel koppel. Wel schakelen bij 6200 rmp, daarna gebeurt er weinig meer. Net als een snelle diesel voel je gelijk weer een stoot na overschakelen, heerlijk.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: E92 330iA M-Sport High Executive; Ins Heimat

Bericht door Chris van S. » 19 jul 2011, 12:46

Joop,

erg leuk verhaal en mooie foto's! Leuk lunch dingetje in elk geval :wink:

Die lifehamer kan je er zo uithalen zonder dat er gaatjes zichtbaar blijven o.i.d.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: E92 330iA M-Sport High Executive; Ins Heimat

Bericht door steve smith » 19 jul 2011, 15:59

Hoe kun je nou die ranzige slappe friet van Hannes eten terwijl de buurman 1 deur verder het gewoon lekker doorbakt en wel vrijwel dagelijks vert ververst? Ikke nie snap nie! Loop nu al 4 jaar Hannes voorbij....

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9062
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: E92 330iA M-Sport High Executive; Ins Heimat

Bericht door Joop » 20 jul 2011, 13:00

....moest even denken Steve... "Waar heeft ie het over????

Bij Hannes haal ik mijn patatjes niet... Idd. er zijn veel betere plekken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EvdP en 9 gasten