Hoe kom je in die unlock mode knot, lijkt me ook leuk om te proberen met mijn wagen.
BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
-
EG
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: BMW E39 M5 [Hij is te koop...]
Volgens mij ook, en bij de diesels komt het regelmatig voor dat dei overheveltank kapot gaat waardoor je stilstaat met een kwart tank 
Hoe kom je in die unlock mode knot, lijkt me ook leuk om te proberen met mijn wagen.
Hoe kom je in die unlock mode knot, lijkt me ook leuk om te proberen met mijn wagen.
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Hij is te koop...]
- Contact 2, gordel vast, deuren dicht (zodat geen meldingen op display komen)
- Rechterknop op dash ingedrukt houden tot test mode verschijnt. doorklikken naar test 19 (unlock mode), bevestigen met links
- Laatste 5 cijfers van je chassisnummer optellen (J13014 bijvoorbeeld is dus 9 totaal)
- Uitkomst met de rechterknop optellen tot juiste getal op display, bevestigen met linker knop
Nu ben je unlocked (totdat de accupool los gaat of de dme gereset wordt), ook na herstart auto.
2) Instrument test: Cute light show in the instrument panel. Ever wanted to see the speedo show 190 without having to leave the garage?
3) Don't know.
4) Current fuel consumption in liters per 100 kilometers and in liters per hour.
5) Average fuel consumption in liters per 100 kilometers and range.
6) Current fuel levels in left tank, right tank, and total.
7) Engine temperature (not sure where measured), engine RPM, and outside temperature.
8) Current speed in kilometers per hour.
9) Battery voltage.
10) Country.
11) Don't know.
12) Not sure what these are. Could be average speed used to calculate arrival time for distance to destination set in OBC?
13) Sound test. Goes through the various gong sounds.
14) Don't know. Could be some diagnostic codes.
15) DOn't know. Looks like a real-time readout of some registers.
16) Oil temperature. I sometimes get a bogus -48 degrees C when the engine is not running. Corrects itself when the engine is on.
17) Don't know.
18) Doesn't do anything.
19) Locking & unlocking of the test modes.
20) Don't know.
21) Don't know. This test asks you "RESET?". Let me know what it does, if you're brave enough to try it. I'd recommend to stay clear, though.
- Rechterknop op dash ingedrukt houden tot test mode verschijnt. doorklikken naar test 19 (unlock mode), bevestigen met links
- Laatste 5 cijfers van je chassisnummer optellen (J13014 bijvoorbeeld is dus 9 totaal)
- Uitkomst met de rechterknop optellen tot juiste getal op display, bevestigen met linker knop
Nu ben je unlocked (totdat de accupool los gaat of de dme gereset wordt), ook na herstart auto.
2) Instrument test: Cute light show in the instrument panel. Ever wanted to see the speedo show 190 without having to leave the garage?
3) Don't know.
4) Current fuel consumption in liters per 100 kilometers and in liters per hour.
5) Average fuel consumption in liters per 100 kilometers and range.
6) Current fuel levels in left tank, right tank, and total.
7) Engine temperature (not sure where measured), engine RPM, and outside temperature.
8) Current speed in kilometers per hour.
9) Battery voltage.
10) Country.
11) Don't know.
12) Not sure what these are. Could be average speed used to calculate arrival time for distance to destination set in OBC?
13) Sound test. Goes through the various gong sounds.
14) Don't know. Could be some diagnostic codes.
15) DOn't know. Looks like a real-time readout of some registers.
16) Oil temperature. I sometimes get a bogus -48 degrees C when the engine is not running. Corrects itself when the engine is on.
17) Don't know.
18) Doesn't do anything.
19) Locking & unlocking of the test modes.
20) Don't know.
21) Don't know. This test asks you "RESET?". Let me know what it does, if you're brave enough to try it. I'd recommend to stay clear, though.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29151
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 [Hij is te koop...]
hoe selecteer je vervolgens dan 1 van die functie's?
en ook als je weer stopt en opnieuw start?
ben benieuwd of dit ook in mijn e46 werkt...
en ook als je weer stopt en opnieuw start?
ben benieuwd of dit ook in mijn e46 werkt...
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Hij is te koop...]
Als ie unlocked is kan je met de rechterknop door de lijst bladeren en met links bevestig je dat.
Daarna eventueel tijdens rijden weer met rechts een andere test selecteren en bevestigen met links.
Rechts ingedrukt houden is exit testmode. Kijk wel uit met sommige waar men niet zeker van is, die RESET etc... heb ik ook niet geprobeerd
Daarna eventueel tijdens rijden weer met rechts een andere test selecteren en bevestigen met links.
Rechts ingedrukt houden is exit testmode. Kijk wel uit met sommige waar men niet zeker van is, die RESET etc... heb ik ook niet geprobeerd
- Martijn_bmw
- Berichten: 29151
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 [Hij is te koop...]
top ga ik eens proberen!
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [Hij is te koop...]
die reset is niks bijzonders
dan worden alle waardes van je bc gewoon gereset dus je verbruik enz enz staan dan weer op nul
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Hij is te koop...]
Oke, ik durfde het niet aan.. hoopte eigenlijk dat het reset adaptiewaarden zou zijn van de DME 
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Had de M5 vorige week zondag helemaal gewassen en daarna niet meer gereden een ruime week. Gisteravond was ik het helemaal zat thuis dus toch maar ff op pad... die koude start blijft geweldig hoor, auto klinkt zoveel donkerder dan die eerste 30 seconden!
Een grande finale als headers of charger zit er niet in, zeker niet omdat ie in de verkoop zit maar misschien wil ik toch nog wel een xpipe proberen. Zit dat er snel onder met klemmen of moet de halve uitlaatlijn eronder vandaan om het aan elkaar te lassen?
Supersprint X pipe staat op hun site voor € 290 wat misschien nog wel goedkoper kan, maar hoeveel werk is het voor de gemiddelde specialist om het eronder te zetten, uurtje?
En bij Supersprintdirect.nl staat ie voor € 345 dat scheelt nogal.

Een grande finale als headers of charger zit er niet in, zeker niet omdat ie in de verkoop zit maar misschien wil ik toch nog wel een xpipe proberen. Zit dat er snel onder met klemmen of moet de halve uitlaatlijn eronder vandaan om het aan elkaar te lassen?
Supersprint X pipe staat op hun site voor € 290 wat misschien nog wel goedkoper kan, maar hoeveel werk is het voor de gemiddelde specialist om het eronder te zetten, uurtje?
En bij Supersprintdirect.nl staat ie voor € 345 dat scheelt nogal.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29151
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Is de E36 M3 touring voor 7K niks voor jou knot als opvolger 
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Tsja, dat heeft Harry ook al getipt... maar ik heb al een E36 en hoe mooi een 3.2 ook is (met respect), het blijft een "bouwpakket".
- Martijn_bmw
- Berichten: 29151
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
tja dat is waar... al lijkt deze wel erg netjes zo op de foto's etc 
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
x-pipe zit er zo onder volgens mij knot,bij mijn m5 zit die gewoon met klemmen vast dus niet gelast.
reken maar op veel extra geluid
reken maar op veel extra geluid
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Waarom zou je er nog meer inpompen als je 'm toch gaat verkopen?
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Heb nogsteeds onwijs veel plezier van de auto en misschien wordt deze pas over een half jaar verkocht, kan ik voor 400 euro nog een hele zomer extra brullen... zo zie ik het.
Dus hoeft alleen afgezaagd te worden? Is al gebeurd toen de eisenmann eronder ging aan de achterkant dus met 2x zagen is het klaar... zal er eens over denken. Was er eerst geen fan van, liever headers en vermogen ipv alleen geluid maar 3000 (of bijna 5000 als je ook supersprint kat wil) is teveel van het goede om nog meer kado mee te geven aan de volgende eigenaar. Een paar honderd vallen niet zo op bij het rekeningenpakket.speedy25 schreef:x-pipe zit er zo onder volgens mij knot,bij mijn m5 zit die gewoon met klemmen vast dus niet gelast.
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Ik zou die 400 van mijn vraagprijs afhalen en hopen dat je de M5 sneller kan verkopen, waarna je van de opbrengst weer wat nieuws koopt waar je langer dan een zomer plezier van hebt....Knot schreef:Heb nogsteeds onwijs veel plezier van de auto en misschien wordt deze pas over een half jaar verkocht, kan ik voor 400 euro nog een hele zomer extra brullen... zo zie ik het.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
je zou ook de M5 en de 328i kunnen verkopen en dan die E36 touring kunnen kopen...M3
der is toch ook zo'n NL drifter die met zo'n ding drifte?
2 vliegen in 1 klap :drieling:
der is toch ook zo'n NL drifter die met zo'n ding drifte?
2 vliegen in 1 klap :drieling:
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
ik zou de m5 helemaal niet verkopen
headers + cats eronder ander vliegwiel + schricks remap er tegenaan en je hebt een waar monster
twijfel momenteel zelf ook heel erg wat ik met de m5 ga doen,een dikke 6 serie lijkt me wel wat of anders een e55 amg 476 pk en 700 nm
is ook wat gebruiksvriendelijker voor mn vriendin icm de automaat.
twijfel momenteel zelf ook heel erg wat ik met de m5 ga doen,een dikke 6 serie lijkt me wel wat of anders een e55 amg 476 pk en 700 nm
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Erik,
Maandje rijden is al veel meer dan 400 dus geld kost het sowieso en het is wel een bruter geluid natuurlijk.
Rene,
Paul Vlasblom heeft zo'n auto maar daar is mega veel aan verbouwd. En de E36 van mij zit ook meer dan 10k in dus zonde om die weg te doen, helemaal als je daar eenzelfde auto voor terug koopt en weer aan de krukas/nokkenas sensoren, draagarmen, sper, verstevigingsplaten, xbraces enz enz enz moet, dan hou je jezelf wel erg voor de gek.
Speedy,
Ik vind het ook een prachtige auto maar hoop dat iedereen m met rust laat op straat, headers, cats, remap enz kost >5000 euro dat is me wat te gek. Een Xpipe is 400 ofzo en de volgende stap zou een onderstel zijn, niet zo hard als pss9 maar een middenweg, kwa comfort en kwa investering. Nu is het wat TE soft soms als je echt gaat sturen, daarentegen was het met de vakantie die 3600km wel ideaal dat ie op standaard fietspompen stond. Ik zit te denken aan iets als Koni FSD met Eibach Pro Street verenkit mocht ik dat ooit nog doen.
Maandje rijden is al veel meer dan 400 dus geld kost het sowieso en het is wel een bruter geluid natuurlijk.
Rene,
Paul Vlasblom heeft zo'n auto maar daar is mega veel aan verbouwd. En de E36 van mij zit ook meer dan 10k in dus zonde om die weg te doen, helemaal als je daar eenzelfde auto voor terug koopt en weer aan de krukas/nokkenas sensoren, draagarmen, sper, verstevigingsplaten, xbraces enz enz enz moet, dan hou je jezelf wel erg voor de gek.
Speedy,
Ik vind het ook een prachtige auto maar hoop dat iedereen m met rust laat op straat, headers, cats, remap enz kost >5000 euro dat is me wat te gek. Een Xpipe is 400 ofzo en de volgende stap zou een onderstel zijn, niet zo hard als pss9 maar een middenweg, kwa comfort en kwa investering. Nu is het wat TE soft soms als je echt gaat sturen, daarentegen was het met de vakantie die 3600km wel ideaal dat ie op standaard fietspompen stond. Ik zit te denken aan iets als Koni FSD met Eibach Pro Street verenkit mocht ik dat ooit nog doen.
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
dat is natuurlijk ook geen mod die je er zo even in moet stoppen knot we praten wel over 5 k dan,maar mocht je op het punt komen dat de auto niet meer weggaat dan zou ik het toch serieus overwegenKnot schreef:
Speedy,
Ik vind het ook een prachtige auto maar hoop dat iedereen m met rust laat op straat, headers, cats, remap enz kost >5000 euro dat is me wat te gek. Een Xpipe is 400 ofzo en de volgende stap zou een onderstel zijn, niet zo hard als pss9 maar een middenweg, kwa comfort en kwa investering. Nu is het wat TE soft soms als je echt gaat sturen, daarentegen was het met de vakantie die 3600km wel ideaal dat ie op standaard fietspompen stond. Ik zit te denken aan iets als Koni FSD met Eibach Pro Street verenkit mocht ik dat ooit nog doen.
maar een x-pipe is een leuk begin voor een heerlijk geluidje maar houd er wel rekening mee dat het geluid echt hard word
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
@Knot man X-Pype is tha bomb!
-
1995 M3
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Waarom zou je dat in godsnaam doen als je voor hetzelfde of misschien zelfs minder geld een ESS Supercharger kan kopen die je meer dan het dubbele PK en NM winst geeft?speedy25 schreef:ik zou de m5 helemaal niet verkopenheaders + cats eronder ander vliegwiel + schricks remap er tegenaan en je hebt een waar monster
![]()
twijfel momenteel zelf ook heel erg wat ik met de m5 ga doen,een dikke 6 serie lijkt me wel wat of anders een e55 amg 476 pk en 700 nmis ook wat gebruiksvriendelijker voor mn vriendin icm de automaat.
VT525 4900 euro en VT550 5500 euro. Ik zou het wel weten!
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Alleen de S62 vind een supercharger ook niet echt lekker heb ik begrepen....
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
heb zelf ook wel over een blower nagedacht maar dan zit ik nog steeds met een auto waar mn vriendin niet mee uit de voeten kan,ben er nog niet over uit misc maar een auto erbij voor haar
overstappen op een amg gaat ook wel minimaal 10k extra kosten en dan is het nog maar de vraag of je een goede hebt gekocht.
beter die 10k in de m5 steken headers,cats,schroefset paar mega dikke wielen dan is die ook zo goed als klaar dus ja we denken er nog even heel goed overna
beter die 10k in de m5 steken headers,cats,schroefset paar mega dikke wielen dan is die ook zo goed als klaar dus ja we denken er nog even heel goed overna
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Ik heb het wel eens bij m5's gezien met veel meer kilometers er op . Ik denk dat het vrij safe is af te stellen , vooral een supercharger.Knot schreef:Alleen de S62 vind een supercharger ook niet echt lekker heb ik begrepen....
-
OnlineRichardt.
- Berichten: 6817
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW E39 M5 [petit finale?]
Ik zou dat echt zonde van het geld en de auto vinden.speedy25 schreef:heb zelf ook wel over een blower nagedacht maar dan zit ik nog steeds met een auto waar mn vriendin niet mee uit de voeten kan,ben er nog niet over uit misc maar een auto erbij voor haaroverstappen op een amg gaat ook wel minimaal 10k extra kosten en dan is het nog maar de vraag of je een goede hebt gekocht.
beter die 10k in de m5 steken headers,cats,schroefset paar mega dikke wielen dan is die ook zo goed als klaar dus ja we denken er nog even heel goed overna
Een nette originele M5 zegt me 10x meer dan een flink getuned exemplaar en volgens mij raak je hem tzt ook nog veel sneller kwijt ook (zonder verlies van veel geld)
Die 10k kun je veel beter bij een andere auto doen
