Van trackday Peugeot 206 gti turbo naar Lancer Evo 8!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Tristan

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP & 352NM

Bericht door Tristan » 14 jul 2011, 16:30

Ik raad iedereen aan die nog nooit circuit heeft gereden maar wel een relatief snelle auto heeft om eerst eens een cursus te volgen. Gewoon de snelheid langzaam opbouwen zodat je steeds meer vertrouwen krijgt. Een lichte auto met 300+pk is serieus en daardoor erg listig.

Emiel

Bericht door Emiel » 14 jul 2011, 16:41

duur lesgeld, vervelend voor je. Maak geen overhaaste beslissingen en goed dat je er met wat blauwe plekken uit komt, heb het zelf anders ervaren 13 jaar terug, dus wees er dankbaar voor.

Reind

Bericht door Reind » 14 jul 2011, 16:46

Helemaal mee eens. Ik heb jaren circuitervaring en heb het spelletje redelijk onder de knie maar wanneer ik na een wat langere periode weer eens in een echt pk monster onderweg ben is het toch wel altijd weer behoorlijk wennen. En dan heb ik het over auto's die in staat zijn 1:5x te rijden op Zandvoort. Foutjes worden hard afgestraft en heb je niet de juiste reflexen zit je direct in de muur. Moet je nagaan als je weinig circuit ervaring heb. Het lijkt me dan doodeng.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 14 jul 2011, 17:01

Reind schreef:Het lijkt me dan doodeng.
angst maakt zulke dingen juist leuk vind ik... wordt het meer een uitdaging om zo ook je angsten te overwinnen...

Tristan

Bericht door Tristan » 14 jul 2011, 17:02

Angst is niet goed. Dat betekend dat je geen vertrouwen hebt. En in een raceauto is dat iets wat essentieel is, vertrouwen in jezelf en de auto.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 14 jul 2011, 17:05

vertrouwen en angst vind ik buiten elkaar staan... dat is net zoals hoogtevrees hebben (heb ik ook) als je hoogt staat en je stat bij een hek vertrouw je erop dat het hek stevig genoeg is. alsnog ben je bang dat je naar beneden tieft door het hek heen ofzo...

alt

Bericht door alt » 14 jul 2011, 17:08

Balen zeg,
hoort bij autosport, soort sm.
Al hoe wel, met een trackday kan niets winnen, enkel verliezen.

Je hebt al een idee wat je met de Peu gaat doen.
Denk er wat langer over na en volg een racecurses.
Ik heb er veel baat bij gehad.
Eigenlijk had je dat met de Peu als 1ste moeten doen.
Dan rijdt er wellicht ook een prof in je Peu.
Dan had geweten wat je auto kon en hoeveel je wellicht nog moest leren.
Maar ja, als dat had van te voren had geweten, dat is een koe in z'n kont kijken.

ik was er dinsdag ook, weet dat er 2 maal de ambulance op de omloop was.
Maar wist niet dat jij dat was.
Ik hoorde dat met beide malen het niet ernstig was, gelukkig.

Wat ook leuk is en in principe kan je weinig schade rijden, ga als eens op Lelystad op het midland circuit kijken bij wimedo.
http://www.wimedeo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kan je met een snelle kleine fwd leuk rijden en goed leren sturen bij betrekkelijke lage snelheid.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 jul 2011, 17:19

Niet lullig bedoeld, maar als ik lees dat je op weg naar het Scheivlak te ver links op/over de curbs hebt gezeten, dan is het heel jammer van het ongeluk en de schade, want echt onnodig.
De racelijn is daar namelijk helemaal niet vanwege de verkanting van het asfalt. Heb je met een FWD wel iets minder last van dan met een RWD, maar je kunt daar toch beter een meter laten liggen links, stuurt veel makkelijker in en is daardoor ook sneller.

Net wat een paar andere mensen zeggen, zoveel investeren in je auto en zo weinig in jezelf (hoeft zelfs geen complete cursus te zijn, een paar rondjes instructie kun je al heel veel aan hebben).

Maar goed, achteraf heb je daar ook niks aan natuurlijk; sterkte met de rompslomp en gelukkig heb je zelf niks!
Als je ooit nog eens circuit wilt rijden en je komt op een van onze dagen, dan is bij deze beloofd dat je een paar rondjes tips van me krijgt als je wil, uiteraard kostenloos. :beer:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 14 jul 2011, 17:28

Pfoe flink balen zeg...

Veel succes/sterkte met de verdere afhandeling

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 14 jul 2011, 17:42

Wat een nachtmerrie zeg, het verhaal lezend schoot het me echt door mn lijf. Aantal alfaatjes gebouwd en nu weer een in opbouw die serieus geld gaat kost en kost maar heb er ook race aspiraties mee......

Zet je toch weer met beide benen op de grond. Echt zwáár kl*te dat je dit meemaakt, gun je niemand. succes met de afhandeling kerel :(

ErikS

Bericht door ErikS » 14 jul 2011, 18:18

Peter Tunissen schreef:Niet lullig bedoeld, maar als ik lees dat je op weg naar het Scheivlak te ver links op/over de curbs hebt gezeten, dan is het heel jammer van het ongeluk en de schade, want echt onnodig.
De racelijn is daar namelijk helemaal niet vanwege de verkanting van het asfalt. Heb je met een FWD wel iets minder last van dan met een RWD, maar je kunt daar toch beter een meter laten liggen links, stuurt veel makkelijker in en is daardoor ook sneller.

Net wat een paar andere mensen zeggen, zoveel investeren in je auto en zo weinig in jezelf (hoeft zelfs geen complete cursus te zijn, een paar rondjes instructie kun je al heel veel aan hebben).

Maar goed, achteraf heb je daar ook niks aan natuurlijk; sterkte met de rompslomp en gelukkig heb je zelf niks!
Als je ooit nog eens circuit wilt rijden en je komt op een van onze dagen, dan is bij deze beloofd dat je een paar rondjes tips van me krijgt als je wil, uiteraard kostenloos. :beer:

Ja, duur geld om het mee te leren.......

Tip:

318IS kopen, en leren rijden. Alleen maar rijden rijden rijden!
(Ik denk dat je nog wel wat over houd, kwa financien na de 206.....)

En dan na een tijdje een turbo'tje erop, 200 veilige pk's en daarmee leer je echt rijden!

Echt super balen!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 jul 2011, 18:18

Heel erg lullig zoiets. :(

Maar je moet er altijd rekening mee houden dat zoiets gebeuren kan. Eigenlijk van te voren al bedenken. Ik heb het zelf ook gehad auto afgeschreven op de 2e dag dat ik er mee reed. En van mijn huidige ook al eens een spatbord af gereden. 300 PK is niet even zomaar wat als je serieus rijden gaat. Als je vaker gaat rijden dan weet je gewoon dat het je een keer overkomt schade of motor die ploft etc. Meestal even slikken en weer doorgaan.

Andere kale auto kopen en daar je motor en spullen op zetten is nog je beste optie denk ik. Je kan waarschijnlijk gewoon het model met allerlaagste motorisering gebruiken en klaar.

Andere auto's die meer circuitwaardig zijn, tsja meestal moeten daar aan het einde van de rit alsnog duizenden euro's tegenaan dus dan valt 5000 euro ook wel mee.

Dat losse onderdelen verkopen heb ik ook wel wat ervaring mee, meestal kreeg ik er weinig voor en de helft die over was ligt nog op zolder.

Reind

Bericht door Reind » 14 jul 2011, 20:15

@jeroenK
angst maakt zulke dingen juist leuk vind ik... wordt het meer een uitdaging om zo ook je angsten te overwinnen...
Dus je stuurt in je 20K plus pk monster bos uit in met de gedachte, ik ga mijn angsten overwinnen en gewoon nog een tandje harder. En als er ineens overstuur optreed zie ik wel of ik het kan opvangen. Kom op he, het is geen GT5.

Ik hoop nooit met jou op de baan te zitten. Met die instelling rijd je niet alleen je eigen auto in puin maar is de kans groot dat je ander meeneemt.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 14 jul 2011, 21:12

Moet ie wel eerst zijn rijbewijs halen. De 20k 300pk auto moeten we denk ik ook even de Cuore van ma voor invullen. Verder hard core. :coffee:

Zonde van de peug, maar dit soort dingen hoort bij snelheidssport heb ik me wel eens laten vertellen. Nieuw chassis (rijdend!) kopen en langzaam dingen overbouwen naarmate je zelf rijervaring opdoet. Een std 206gti is al een heel leuk begin op het circuit. Maak je geen illusies over andere 'betere' auto's. Als er iets mis was met die 206 dan waren het de modificaties.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 14 jul 2011, 22:33

Damir Vukovic schreef: moeten we denk ik ook even de Cuore van ma voor invullen.
Lol das me oma dr auto, me moeder zou nog niet dood in zo'n klein hok gevonden willen worden :P Die rijdt SUV's FTW

206Turbo

Bericht door 206Turbo » 16 mar 2012, 15:43

Het is even stil geweest hier, maar dat kwam omdat ik aan het broeden was op een nieuw project! Wonder boven wonder heb ik de 206 binnen een maand na de crash helemaal in onderdelen weten te verkopen en van dat geld een nieuw speeltje gekocht in Engeland.

Afbeelding

Afbeelding

Specs:
Mitsubishi Lancer Evo Viii
420 BHP @ 1.7 bar boost

Handling:
Front strut brace
Zeal Coilovers with adjustable top mounts for camber
Rear Cusco strut brace
Stoptech 6 grooved discs all round
Bluestuff pads front + rear

Engine:
Carbon fibre plug cover
HKS intercooler piping
HKS filter
HKS timing belt
HKS SSQV dump valve
Cosworth 272 camshafts
Fidanza adjustable pulleys
Walbro 255LPH fuel pump
Clear cambelt cover
Apexi exhaust all the way through
Grimmspeed boostsolenoid
Presicion 880cc injectors

Exterior:
Dare Drift RS wheels with 235/40/18's
Evo 9 Rear bumper
MR Black Rear lights
MR black front lights de-tangoed
Flat wiper blades all round
Rear tinted windows
Carbon fibre spoiler
Carbon fibre vortex genarator

Momenteel ben ik gewoon lekker aan het rijden met de auto en de kleine minpuntjes aan de auto te verbeteren. Het circuit ga ik er dit jaar niet mee op, ik wil na de zomer me racelicentie halen of iedergeval een cursus voor ik me weer het circuit op waag. Pas dan ga ik de auto weer klaar maken voor het circuit, de bedoeling is uiteindelijk om er flink wat gewicht vanaf te snoepen en er weer een kooi in te bouwen. over het motorvermogen ben ik voorlopig dik tevreden!

Niels
Auto: Prius+

Re: Van trackday Peugeot 206 gti turbo naar Lancer Evo 8!!

Bericht door Niels » 16 mar 2012, 15:56

Das heel mooi speelgoed :df:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 mar 2012, 16:15

alleen jammer van het stuur aan de verkeerde kant... maar daardoor waarschijn een stuk beter betaalbaar ;)

verder echt super gaaf speelgoed :df: en slim om eerst wat ervaring en cursus te doen voordat je weer gaat rijden op het circuit :thumbup:

206Turbo

Bericht door 206Turbo » 16 mar 2012, 17:00

Echte japanners hebben het stuur rechts toch!! :blink:

Sowieso is het aanbod van origineel linksgestuurde evos in Nederland erg laag, daarnaast wilde ik een witte en dan beperk je het aanbod nog een stuk meer.

En wat jezelf al zei het verschil in prijs voor deze auto vergeleken met iets vergelijkbaars in Nederland was bijna € 10.000,- Ik heb deze gekocht via het Engelse MLR forum en persoonlijk opgehaald. Ik wist dat deze auto een perfecte onderhoudshistorie had met alle bonnen erbij en dat er vorig jaar zomer nog voor ruim 5000 pond aan verspijkert was. De vorige 21-jarige eigenaar kon simpelweg de wegenbelasting en verzekering (3000pond per jaar) niet meer betalen sinds hij een eigen huis had gekocht, dus ik had een redelijke goede onderhandelingspositie.

En daarvoor had ik wel eerder rechtsgestuurd gereden, dus daar was ik snel gewend aan. Ik hoor echter van veel mensen dat zij een rechtsgestuurde auto makkelijker vinden rijden op het circuit, omdat het veel al rechtsom is. Iemand daar ervaring mee?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 20:20

nu pas hier op gezet jef? :P

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 16 mar 2012, 20:30

It is time, for a namechange.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 20:47

ziet er goed uit, en 420pk is wel lekker :df:

206Turbo

Bericht door 206Turbo » 16 mar 2012, 21:05

420pk is idd lekker en vooralnog voor dit jaar zeker genoeg!! Er zijn wel plannen om een nieuwe motor tzt te gaan bouwen, maar voorlopig vind ik het ff prima zo!!

Ruud

Bericht door Ruud » 16 mar 2012, 21:47

Jeroen K. schreef:nu pas hier op gezet jef? :P
Dit is op 1 post na dan ook de enige thread waar hij in post ;)

206Turbo

Bericht door 206Turbo » 16 mar 2012, 21:49

Ik heb de auto al sinds september en Jeroen was al wat langer op de hoogte van de nieuwe auto dus ik denk dat hij dat bedoelt! :hungry:

Plaats reactie