Ben benieuwd wat er gebeurd is...
Van trackday Peugeot 206 gti turbo naar Lancer Evo 8!!
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP & 352NM
Zonde idd...
-
206Turbo
Nou hier maar even een reactie van mijn kant. Het is inderdaad niet helemaal goed gegaan afgelopen dinsdag. In de tweede sessie in ronde vier kwam ik de heuvel op voor het scheivlak en raakte met me linker voorwiel en achterwiel net te ver over de kerbs heen toen ik eenmaal weer op het afsvalt kwam was er geen houden meer aan en ging ik zo met rechtsom de bandenstapel in met 130 kilomter per uur.
Gelukkig mankeer ik zelf niets en mijn bijrijder ook niet op wat blauwe plekken en kneuzingen na, maar de auto is er een stuk slechter aan toe. Deze heb ik gister opgehaald en staat nu inmiddels weer op me oprit. De motor is gelukkig niet gereaakt, maar de rechtervoorkant heeft een dusdanige klap gemaakt dat heel de rechtervoorpoot in gevouwen staat er ook een heel licht knikje in de daklijn zit. De auto is wat mij betreft totalloss en heb besloten de auto in onderdelen weg te gaan doen aangezien de lol met deze auto er voor mij helemaal af is. En ik echt geen tijd meer heb om weer een hele auto op te gaan bouwen.

Ik heb gemerkt dat 300pk in een voorwiel aangedreven auto op het circuit eigenlijk simpel weg niet te doen is. Ik gleed de hele baan over en had overal wielspin. Dit zal mede ook wel komen door het gebrek aan een LSD differentieel. Ik ben nu van plan alles te gaan verkopen en opzoek te gaan naar een auto die in de basis gewoon al voorzien is van goede remmen, een goede motor en een goed onderstel. Of ik er ooit nog mee het circut op zal gaan dat weet ik nog niet.
Gelukkig mankeer ik zelf niets en mijn bijrijder ook niet op wat blauwe plekken en kneuzingen na, maar de auto is er een stuk slechter aan toe. Deze heb ik gister opgehaald en staat nu inmiddels weer op me oprit. De motor is gelukkig niet gereaakt, maar de rechtervoorkant heeft een dusdanige klap gemaakt dat heel de rechtervoorpoot in gevouwen staat er ook een heel licht knikje in de daklijn zit. De auto is wat mij betreft totalloss en heb besloten de auto in onderdelen weg te gaan doen aangezien de lol met deze auto er voor mij helemaal af is. En ik echt geen tijd meer heb om weer een hele auto op te gaan bouwen.
Ik heb gemerkt dat 300pk in een voorwiel aangedreven auto op het circuit eigenlijk simpel weg niet te doen is. Ik gleed de hele baan over en had overal wielspin. Dit zal mede ook wel komen door het gebrek aan een LSD differentieel. Ik ben nu van plan alles te gaan verkopen en opzoek te gaan naar een auto die in de basis gewoon al voorzien is van goede remmen, een goede motor en een goed onderstel. Of ik er ooit nog mee het circut op zal gaan dat weet ik nog niet.
-
Rupie
Heel erg zonde, maar succes met je zoektocht.
- dvh
Jammer dat je er op deze manier achter moet komen.
Hopelijk brengt ie nog wat op !
Hopelijk brengt ie nog wat op !
- Tim R
Echt verschrikkelijk dit, gewoon een nachtmerrie. Denk er nog even goed over na of je nu meteen volledig afscheid neemt van je auto.
Voor nu: succes met het afwikkelen.
Voor nu: succes met het afwikkelen.
-
OnlineKoenM
Zuur zeg na alle tijd en het geld dat er in zit..
Veel succes met de zoektocht naar een opvolger.
Veel succes met de zoektocht naar een opvolger.
- Joost
Succes ermee.
- Reind
Idd een echte nachtmerrie. Helemaal omdat je er nog maar zo weinig mee op het circuit heb gereden. Als het er een paar 100kms zijn is het veel. Nu zijn dat wel hele dure Km's geworden. Alles is praktisch nieuw aan je auto en zie al die delen maar weer eens te verkopen. Is de keerzijde van unieke custom auto's.
Heel spijtig en een voorbeeld dat autosport echt een keerzijde heeft en dat hij bij iedereen wel een keer langskomt.
Succes ermee
Heel spijtig en een voorbeeld dat autosport echt een keerzijde heeft en dat hij bij iedereen wel een keer langskomt.
Succes ermee
Laatst gewijzigd door Reind op 14 jul 2011, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robertdj
Zwaar klote zeg 
Denk er nog even rustig over na...
Denk er nog even rustig over na...
- Stéphane
Oei, ernstig zonde
Succes met nadenken en andere zaken regelen voor deze auto.
-
OnlineMartijn_bmw
maar idd knik in het dak is einde carosserie... dan is een auto gewoon TL.
hopelijk leveren de onderdelen nog een deel van de investering op!
en een beetje een dooddoener misschien maar het belangrijkste is wel dat je er zelf goed vanaf bent gekomen
- Petrolhead Tom
Balen zeg! Sterkte!
-
M@rcel
Zonde jongen, en wees maar blij dat je het zonder letsel na kan vertellen.
Sterkte.
Sterkte.
- RVV
- Tristan
Zonde zeg!
Maar kan je geen kale koets kopen en zoveel mogelijk weer overbouwen? In onderdelen krijg je er niet zoveel voor en nu heb je de mogelijkheid om als basis goed te binnen voor een trackday auto. Maar goed, moet je wel de centen voor hebben na dit....
Maar kan je geen kale koets kopen en zoveel mogelijk weer overbouwen? In onderdelen krijg je er niet zoveel voor en nu heb je de mogelijkheid om als basis goed te binnen voor een trackday auto. Maar goed, moet je wel de centen voor hebben na dit....
-
206Turbo
Het hele eiereneten is eigenlijk dat als ik een kale koets moet kopen en alles weer moet vervangen wat kapot is, dan ben ik weer zo 5000 euro verder. Dan verkoop ik liever alle onderdelen en leg ik die 5000 euro erbij voor een andere auto die in de basis al beter is.
Ik heb gelukkig een hoop kopers voor bijna alle onderdelen dus en hoewel ik er verlies op maak uiteraard levert het best nog wel leuk geld op.
Ik heb gelukkig een hoop kopers voor bijna alle onderdelen dus en hoewel ik er verlies op maak uiteraard levert het best nog wel leuk geld op.
-
Jeroen K.
Heb de klapper niet gezien maar wel de aftermath toen je naast de GT3RS stond... jammer van je auto!
-
OnlineWJ
Echt gewoon klote. 
Hoop voor je dat het met de verkoop een beetje meezit en dat je wat leuks terug kan kopen. Beste is om dan ook gewoon gelijk weer een trackday mee te pakken en rustig je rondjes te doen.
Hoop voor je dat het met de verkoop een beetje meezit en dat je wat leuks terug kan kopen. Beste is om dan ook gewoon gelijk weer een trackday mee te pakken en rustig je rondjes te doen.
- Reind
+1Tristan schreef:Zonde zeg!
Is bewezen de goedkoopste oplossing. Dat ze alle delen van je willen kopen snap ik maar ik vraag me af wat ze ervoor over hebben.
-
Jurrian
In onderdelen verkopen levert meestal juist het meest op, nadeel is dat het ook een hoop werk is, de hele boel demonteren en adverteren.
dit is in ieder geval een mooi moment om een BMW te kopen
dit is in ieder geval een mooi moment om een BMW te kopen
-
Jeroen K.
+1Jurrian schreef:dit is in ieder geval een mooi moment om een BMW te kopen
- Tristan
[ad-mode on]Heb nog een mooie E30 325i te koop. Helemaal gereed om op het circuit te gaan. Alleen geen kenteken[ad-mode off]
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Balen van de schade. Misschien een idee. Om een goedkoop trackday gebakje te scoren en daar rustig aan mee beginnen. Mocht er dan iets gebeuren, dan voel je dat een stuk minder in je portemonnee.
- Gijs Evo
Las het op Facebook, zonde Jeff
Maar gelukkig hebben jullie zelf niets ernstigs opgelopen.
Maar gelukkig hebben jullie zelf niets ernstigs opgelopen.
- mark147
Je zegt zelf dat je de boel wilt verkopen, maar toch op deze site http://www.mikadoracing.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ben ik een tijdje terug nieuwe gekooide carroserieen tegen gekomen uit de franse 206 cup.
Wel heel erg klote om op deze manier de boel kapot te rijden, is overigens wel een heel bekend punt waar al veel mensen op dezelfde manier eraf zijn gegaan.
Wel heel erg klote om op deze manier de boel kapot te rijden, is overigens wel een heel bekend punt waar al veel mensen op dezelfde manier eraf zijn gegaan.