BurgerKing voor de Ring - Gen 3 ==> Gen 4

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
daNpy

Re: BurgerKing voor de Ring - nieuwe foto's (1 juli)

Bericht door daNpy » 02 jul 2011, 16:59

Mooie nieuwe spullen tussen de roestige rest :mrgreen:

RJK

Bericht door RJK » 07 jul 2011, 22:20

Schaamteloze reclame :oops: maar misschien interessant?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... m7#p756187" onclick="window.open(this.href);return false;

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 jul 2011, 01:14

944-20v schreef:Schaamteloze reclame :oops: maar misschien interessant?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... m7#p756187" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, 5.3 is niet interessant. 5.7 en 6.2/3 zijn dat wel. Had je advertentie al een tijdje terug gezien ;)
(boven dien wil ik een echte LS1 die helemaal van alu is om de kilo's uit het vooronder te beperken...)

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 jul 2011, 01:22

:) Bekende uitlijn adres!

Niels
Auto: Prius+

Re: BurgerKing voor de Ring

Bericht door Niels » 08 jul 2011, 04:11

Pingus schreef:[Afbeelding
Gave foto :headbang:

Wat voor schroefset zit er nu onder?

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 08 jul 2011, 09:04

Die foto's is gemaakt bij Van Essen in Westervoort of niet?
Gaaf project zo :cool:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 jul 2011, 09:39

Van Essen inderdaad. Die "knappe" Pool die daar rechts in beeld loopt is 'mijn' uitlijner: er lopen er daar meer die dat kunnen, maar niemand zo goed als hij dat kan, vandaar dat ik dat specifiek door hem wil hebben.

De schroefset is een ontwikkeling van Spohn Performance, en is voor mij een probeersel. Als die het goed genoeg doet blijft ie er onder, indien niet, dan kom ter als nog een 1K2 onder. Omdat er toch wel 'wat' mensen trackdays mee doen in de US, en daar ook filmpjes van had gezien (waarbij er ook echt gas gegeven werd) wilde ik het eens proberen. Het is in elk geval geen D2 'kwaliteit' (wat een bagger) maar 1K2 zal het vermoedelijk ook niet wezen ;) . De toekomst zal het leren.

Er moet nog wel wat aangepast worden om de vering beter zijn werk te laten doen: het onderste ophangpunt achter bijvoorbeeld moet echt lager en sterker. Wel worden er standaard ook voor achter dikke schetsplaten meegeleverd om de krachten mooier te verdelen op de carrosserie, wat op zich weer netjes is dat ze dat per default al doen (in mijn geval maar deels nodig, omdat de rolkooi uitgebreid wordt met extra driehoeken naar alle ophangpunten inclusief dus die van de achterwielophanging. (ook die schetsplaten zitten bij mij gelast voor extra sterkte)

Vandaag de heavy duty toque arm binnen gekregen, dus die kan er binnenkort ook onder :)
Afbeelding
(http://www.spohn.net/shop/1993-1997-GM- ... -Body.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)

simon e30

Bericht door simon e30 » 10 jul 2011, 14:54

Gaat goed! deze week de kooi er in?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 10 jul 2011, 15:29

simon e30 schreef:Gaat goed! deze week de kooi er in?
Druk bezig ;) Zijn ze vorige week mee begonnen. Rond de 20e klaar; kost wat meer tijd ivm zeer uitgebreide kooi + koetsversteviging.

simon e30

Bericht door simon e30 » 10 jul 2011, 22:23

Ben benieuwd naar de foto's

Je ging toch ook doorlassen naar de veerpoten voor?

Wat voor BTG tijd is het streven?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 11 jul 2011, 11:17

Die volgen binnenkort :)

Ja, en daarnaast zijn de veer schotels ook andere dan origineel: speciale (hogere) van 5mm dik staal) waar de kooi aan vast gelast wordt. Tevens voorzien van unibolt toplager

Met de huidige motor (+/- 240PK) wil ik er in elk geval 8:15 mee kunnen halen, maar misschien zit er nog een iets betere tijd in. Dit is na mijn Giulia Super (uit de jaren zestig) weer een auto met starre achteras, wormwiel stuurhuis en zo, dus heb de lat niet al te hoog liggen (nog). Misschien valt het mee, het zijn echter geen lichte auto's (ik schat inclusief bestuur + benzine rond de 1650kilo te zitten; zonder bijrijder)... dus we gaan het van zelf zien en meemaken :) Belangrijkste is echter dat het heel erg leuk is om mee te rijden. De fun-factor (+uitdaging) van deze auto is erg hoog, en dat is belangrijker dan de allersnelste tijden, want dan moet je niet met een Trans Am met techniek uit het jaar 'nul' gaan rijden :mrgreen: .

Reind

Bericht door Reind » 11 jul 2011, 12:03

Een BTG 8:15 lijkt me een hele ambitieuse tijd. Je hebt ongeveer dezelfde PK/KG gewichtsverhouding als een standaard 325i e36. Daar een 8:15 mee rijden is uitzonderlijk snel. Datzelfde halen met een vrachtwagen :D lijkt me niet heel realistisch. Tenzij je nog wat speciaal rubber hebt liggen.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 11 jul 2011, 12:17

Reind schreef:Een BTG 8:15 lijkt me een hele ambitieuse tijd. Je hebt ongeveer dezelfde PK/KG gewichtsverhouding als een standaard 325i e36. Daar een 8:15 mee rijden is uitzonderlijk snel. Datzelfde halen met een vrachtwagen :D lijkt me niet heel realistisch. Tenzij je nog wat speciaal rubber hebt liggen.
Met de e34 een BtG van 8:21 op de klok gezet: 192PK (maar wel met een chipje tot 7000 rpm, en naar men zegt tegen de 200PK, maar gezien de leeftijd van zo'n motor..) op 1600 kilo, met toyo 888's. Daarom denk ik dat het mogelijk moet zijn om die 8:15 te halen met de Trans Am (ook op 888's dus).

BtG 8:15 met een e36 325i is vlot, maar zeker niet onmogelijk, ik denk zelfs dat je iets sneller zou moeten kunnen zijn (8:12 was de streeftijd voor de 325 die ik destijds aan het bouwen was; auto niet afgebouwd dus ook niet kunnen meten). De Trans Am heeft een stuk meer koppel, maar wel en zwaardere neus (giet staal V8 blok dat echt zwaar is) en een starre achteras... we gaan het zien wat dat voor impact heeft :)

Reind

Bericht door Reind » 11 jul 2011, 12:28

De bult op is veel koppel erg belangrijk en daar zul je op de ring veel winst halen. Maar het blijft een antieke boulevard cruiser die niet voor de ring gebouwd is. Een e36 is daarentegen n.b. op de ring ontwikkeld.

Beetje Appels en Peren verhaal.

Maargoed, je moet scherpe targets stellen en het zou geweldig zijn als deze gehaald worden :strong:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 11 jul 2011, 12:36

Reind schreef:De bult op is veel koppel erg belangrijk en daar zul je op de ring veel winst halen. Maar het blijft een antieke boulevard cruiser die niet voor de ring gebouwd is. Een e36 is daarentegen n.b. op de ring ontwikkeld.

Beetje Appels en Peren verhaal.

Maargoed, je moet scherpe targets stellen en het zou geweldig zijn als deze gehaald worden :strong:
Klopt, zijn zeker appels en peren... daar zit 'm ook een groot deel van de uitdaging in. :df:

Dank je: ik hoop het te halen, lijkt me echt geweldig! Als het lukt wordt dat wel een feestje :) Maar als het evt. toch niet zou mogen lukken, blijft het een fun-auto die veel uitdaging voor z'n bereider biedt en dus 'entertaining' is! Je ziet ze er niet elke dag rijden en dat is ook leuk. Alleen al de motor starten blijft elke keer een genot :love:

KW

Bericht door KW » 21 jul 2011, 00:19

Pingus schreef:Belangrijkste is echter dat het heel erg leuk is om mee te rijden. De fun-factor (+uitdaging) van deze auto is erg hoog, en dat is belangrijker dan de allersnelste tijden
Totally agreed with that :)

Knot

Bericht door Knot » 21 jul 2011, 08:09

Idd, tijd is mooi meegenomen maar het gaat toch om de beleving en dat die auto speciaal is ipv het standaard gebeuren op de ring waar iedereen een trucje mee kan?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 jul 2011, 15:46

Het heeft iets langer geduurd dan de planning, maar de rolkooi zit nu echt van voor tot achter als een buizenframe door de auto. Net klein stukje gereden: zeer stijf ipv torsie zoals voorheen, resultaat: ik blij :D

Nu nog wat 'aflas' werk: meer contact punten tussen de koets en de rolkooi. Dan kan het schilderen beginnen. Volgend weekend gaat de auto richting Enschede, zodat de versnellingsbak uit de Dodge Viper kan worden ingebouwd en de Corvette C5 Z06 remmen kunnen worden gemonteerd.

Het begint er een beetje op de lijken, hoewel er nog veel werk is (zoals een dashboard fabriceren + ruitenontwaseming etc. (nodig voor de APK).

Vast een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niels

Re: BurgerKing voor de Ring - nieuwe foto's 23 juli: rolkooi

Bericht door Niels » 23 jul 2011, 18:16

Is dat "de vrouw" die er zo bedenkelijk bij staat te kijken? :mrgreen:

Mooi bezig verder :thumbup:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 jul 2011, 18:48

Yep; maar dat bedenkelijk kijken is meer van "het waait en ik vind het koud en ik heb eigenlijk geen zin om buiten te staan om jou te helpen met het uitladen van een hobby waar ik helemaal niks aan vind" :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jul 2011, 20:56

:mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 23 jul 2011, 21:10

*met scherpe toon*

-moet dat nu???
-Waar ben je nu weer aan begonnen???
-Wat heb je nu weer gekocht???
-Hij is zeker stuk???
-Hadden ze geen rode??
-Zit er wel stoelverwarming in??
-......

Ja ik heb er ook een :mrgreen:

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 23 jul 2011, 22:11

O das wel herkenbaar ja ;) Gewoon een keer achter het stuur stoppen en laten rijden..

Vergeet nooit weer dat ze een keer "verplicht" mijn 309 GTi mee moest hebben.. Zie ik haar in eens een stoplichtsprintje doen tegen een Golfje doen (ik reed aan de andere kant van de straat in de bedrijfsbus)

Maar goed.. over de kooi.. Erg mooi geworden !! Had al gehoord dat het wat langer duurde :)

simon e30

Bericht door simon e30 » 23 jul 2011, 22:42

Gaaf!!!

ziet er mooi uit AB! Wanneer is de bedoeling om al dit moois uit te gaan proberen op de ring?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2011, 09:07

7-9 October moet de auto rijden (ivm het USA / Muscle car Nurburgring weekend (voor Camaro, Corvette en Firebird) wat ik organiseer. Er is nog veel te doen, en ik wacht nog op meerdere onderdelen, dus dat wordt nog wat...

@Arnold: mijn vrouw heeft geen rijbewijs, zo'n grote auto fan is ze :sealed:

Plaats reactie