Ik heb niks meer met BMW.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

BMW?

Ik ben er doodziek van!
44
60%
Ik buk graag.
29
40%

Totaal aantal stemmen: 73

Snipe

Re: Ik heb niks meer met BMW.

Bericht door Snipe » 07 jul 2011, 23:23

Macboy schreef:passie delen met andere gelijkgestemden
Dat klinkt eerder als een nieuwe juridische term voor neuken dan als een benaming voor slap over auto's ouwehoeren.

Luco

Bericht door Luco » 08 jul 2011, 07:31

Macboy schreef:Luco we blijven hier een knipoog houden dat weet je zelf ook wel. Maar kijk nou eens in het Mégane R-26R draadje. FWD en iedereen is er lyrisch over. Of ben ik nou gek ? En zie je daar 200x dezelfde opmerking komen "ik vind het niks" ? Nee mensen die het niks vinden zeggen het een keer en blijven dan weg.

Een argument verliest zijn kracht in de herhaling. Maar passie delen met andere gelijkgestemden nooit.
@Macboy,
In dat draadje heb je absoluut gelijk.
Echter zijn er zat andere draadjes waar wel elke keer dezelfde opmerkingen voorbijkomen, en jij bedoelt het inderdaad met een knipoog, anderen niet.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 jul 2011, 08:34

LOL. Bovenaan dit draadje: 2x "Test BMW 1M Coupe"

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jul 2011, 08:42

Pennucciracing Luco schreef:
Michel P schreef:Luco, er is een nieuwe DVD van Calimero uit :wave:
Die opmerking toont ook weer eens een gebrek van eigen mening, als iemand het niet met jouw eens is smijt je daar maar weer eens mee, ow nee dan volg je het topic niet meer. :please: :jenna:

:kikker: ik ben auto liefhebber, en geen fervent anti BMW mannetje die ik elk topic waar de letters BWM opduikt moet reageren. Je bent een goede gast maar zo anti BWM als jij bent staat haaks op auto liefhebberij. Ik sta open voor vele merken maar dan vaak maar 1 of 2 modellen, of types van een model.

Zo word ik bijvoorbeeld over het algemeen niet warm van Renault, op de RS modellen na bijvoorbeeld. Zelfde bij Mazda, MX5 leuk, rest zaaddodend, Nissan, braak op de GTR na, enz. enz.

Je wil mij toch niet doen geloven dat er geen enkele BMW is die jou niet aanspreekt?

Michel

Luco

Bericht door Luco » 08 jul 2011, 08:48

Michel P schreef:
Pennucciracing Luco schreef:
Michel P schreef:Luco, er is een nieuwe DVD van Calimero uit :wave:
Die opmerking toont ook weer eens een gebrek van eigen mening, als iemand het niet met jouw eens is smijt je daar maar weer eens mee, ow nee dan volg je het topic niet meer. :please: :jenna:

:kikker: ik ben auto liefhebber, en geen fervent anti BMW mannetje die ik elk topic waar de letters BWM opduikt moet reageren. Je bent een goede gast maar zo anti BWM als jij bent staat haaks op auto liefhebberij. Ik sta open voor vele merken maar dan vaak maar 1 of 2 modellen, of types van een model.

Zo word ik bijvoorbeeld over het algemeen niet warm van Renault, op de RS modellen na bijvoorbeeld. Zelfde bij Mazda, MX5 leuk, rest zaaddodend, Nissan, braak op de GTR na, enz. enz.

Je wil mij toch niet doen geloven dat er geen enkele BMW is die jou niet aanspreekt?

Michel
Als je nou nog niet doorhebt dat het met een knipoog is.
Maar ik heb inderdaad niks met bmw.
Anti bmw is overdreven, het is meer tegengas tegen dat overdreven ophemelen voor te weinig auto tov wat die kost.

dvh

Bericht door dvh » 08 jul 2011, 08:53

Wie zet deze even sticky permanent bovenaan ? :drieling:\
( epic btw )

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jul 2011, 08:57

Geniaal, nieuwe ringtone voor Luco :tong: :tong:

Michel

Reind

Bericht door Reind » 08 jul 2011, 09:05

dvh schreef:

Wie zet deze even sticky permanent bovenaan ? :drieling:\
( epic btw )
Ojee Ojee Ojee doe mij maar een BMW :wave:

GENIAAL en WAAR

dvh

Bericht door dvh » 08 jul 2011, 09:07

Geweldig nummer idd :)...
Had hem jaren lang op m'n pc staan maar per ongeluk een X verwijderd...
Kwam hem weer tegen op youtube, heb gelijk de uploader een mailtje gestuurd of dat ie het mp3tje naar me kan sturen. Dit moet voor het nageslacht bewaard blijven :tooth:

Knot

Bericht door Knot » 08 jul 2011, 09:12

Haha.. epic dat nummer :D

Wat een zouteloze stem zeg!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 jul 2011, 09:21

dvh schreef: heb gelijk de uploader een mailtje gestuurd of dat ie het mp3tje naar me kan sturen. Dit moet voor het nageslacht bewaard blijven :tooth:
http://www.youtube-mp3.org" onclick="window.open(this.href);return false; :banging:

dvh

Bericht door dvh » 08 jul 2011, 09:26

smiley schreef:
dvh schreef: heb gelijk de uploader een mailtje gestuurd of dat ie het mp3tje naar me kan sturen. Dit moet voor het nageslacht bewaard blijven :tooth:
http://www.youtube-mp3.org" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :banging:
:crazy: :thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 08 jul 2011, 09:34

Ruben schreef:Misschien kent Perry nog een rechtenstudente, die weet vast een gat in het pleidooi van Macboy te schieten :tong:
Dat gat in het pleidooi is toch niet zo moeilijk, het mist de stukken (niet de studentes) die de beweringen onderbouwen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jul 2011, 09:40

Pennucciracing Luco schreef: voor te weinig auto tov wat die kost.

:banging:

IK en dat mag ik zeggen vind dat een beetje auto rwd moet hebben, tuurlijk is dat bij bijv. 'n 190d nul DF, maar een beetje kar met karakter/power heeft minimaal rwd in mijn ogen.
Dat zag ik 15 jaar terug ook niet helemaal, , toen ik een Golf TDI ofzo had en m'n beste maatje een knullige 318tds. Wat 'n sneue kar vond ik dat. Ik was 325tds/525tds en gewend min of meer , dan is die knullige 1.7 90pk wel erg armetierig, totdat je er mee gaat spelen en op nat etc. Dan merk je zelfs met zo'n blokje dat de layout wél klopt en bij 'n Golf etc op dat moment weer niet. Die was dan wel bijna 2x zo snel, maar de Spielerei met 'n 318tds in de regen was gewoon mega. Zal wel aan mij liggen. Ik snap ook dat uit kostenbesparing > 90% van de auto's gewoon keurig fwd is, prima, maar dan kan een Civic R of Clio RS nog zo scherp zijn, de uitdagingen van FWD had ik wel gezien:140kmh klaverblad op , gaslos gas erop, met die tdi en zwiepe met die kont totdat je met 65kmh de bocht uitkomt, dat moet andersom:)

Rupie

Bericht door Rupie » 08 jul 2011, 09:46

wjn schreef:
Ruben schreef:Misschien kent Perry nog een rechtenstudente, die weet vast een gat in het pleidooi van Macboy te schieten :tong:
Dat gat in het pleidooi is toch niet zo moeilijk, het mist de stukken (niet de studentes) die de beweringen onderbouwen.
Daarom dacht ik dat een studente voldoende was :wink:

marlon_ruchtie
Auto: '78 Alfetta

Bericht door marlon_ruchtie » 08 jul 2011, 13:57

Vermakelijk topic dit. Enige bmw's die mij iets kunnen interesseren zijn een lange 7 met v12 of zo'n oude 2002 turbo. De rest doet me eigenlijk vrijwel niets. (en nog zie ik mezelf die twee niet kopen)

Geef mij dan maar zo'n italiaans of engels ding, heeft misschien niet de naam maar ik heb d'r toch net wat meer mee. Dit is overigens nergens mee te onderbouwen o.i.d., puur mening.

Robin

Bericht door Robin » 08 jul 2011, 14:32

@marlon, een Italiaans ding. Fiat 500 of Iso Grifo7 litri . Zit nogal verschil in. :D

En een Engels ding: Een Austin Allegro of een One-77 idem.

Adwo

Bericht door Adwo » 08 jul 2011, 14:55

Even een reactie zonder emotie..

Volgens mij is elk forum gebaat bij mensen die voor of tegen zijn. Anders wordt het wel heel saai.

Iedereen verwoordt het op zijn eigen manier en je weet zeker dat er wel iemand anders is die daar dan weer iets negatiefs in ziet. Tja, so be it. Meer dan 150 man in het echte leven of op het internet en de ruzies zijn niet van de lucht. Groepsvorming heet dat. Hoort erbij.

Sommigen zijn bereid om te betalen voor 'premium', anderen niet. BMW/Mercedes/Audit maken handig gebruik van het feit dat mensen in hun leven een bepaalde uitstraling nastreven. Zal ook nooit veranderen. Ik ben ook gevoelig daarvoor: ik loop willekeurig welke BMW showroom binnen en voel me daar thuis, uitstraling, sfeer, whatever. Iemand anders die dat niet heeft, ga je gang. Me daarom aanvalt, ga je gang..

En ik weet ook dat elk beroep op redelijkheid geen nut heeft in fora. Deze dus ook niet...

Jezelf laten opnaaien is nooit handig, slecht voor je hart en zo, dus hier ook niet.. Dus simpelweg niet reageren op posts die overduidelijk gericht zijn op het creeëren van een flame war.. Zo noemden we dat vroeger toen jullie nog niet op het internet zaten.. :blink:

Zo, en nu maar wachten op de eerste negatieve reactie..

marlon_ruchtie
Auto: '78 Alfetta

Bericht door marlon_ruchtie » 08 jul 2011, 15:04

@Robin:

Dat is waar, de twee italianen vind ik overigens allebei aansprekend, al zou ik niet zo snel een 500 kopen.
Engels denk vooral aan jaguar. (begin jaren 90 en ouder) Aston martin is gaaf, maar echt onbetaalbaar, denk: DB7, '90 virage & ouder. (Triumph TR6 vind ik overigens ook heel gaaf, of een oude rolls.)
Italiaans denk richting oude alfa'tjes, sommige lancia's, maserati's of bijv. een ferrari 400 of 412. (of natuurlijk een 250LM, maar dat ga ik financieel nooit halen) Enz.

Vrij breed, maar zoals gezegd toch vooral engels en italiaans. (en oud haha) Dit betekent overigens niet dat ik anti iets ben, maar het doet me minder. (zo'n mercedes 300SL bijvoorbeeld kan ik ook echt m'n ogen wel op uitkijken, of een citroën DS wat dat betreft)

Robin

Bericht door Robin » 08 jul 2011, 16:49

Tja, ben Jag liefhebber van kindsafaan(pa had 30 jaar geleden een 1961 MkII 3.4 prachtding) en Ferrari, tja mooiste merk wat er is imho. Dus tja...zeg 't maar.

330P4 is m'n favoriet, dan de 250SWB, 250GTO, 512LM 1970, 512BB(i) en nu de 458, machtige rotzooi. :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 08 jul 2011, 20:28

En toch kan een burgerbak best wel eens handig zijn. :zwijntje:

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jul 2011, 20:56

^^ woon je ook (in de buurt van) Baarn?

ze te zien is de foto bij de Nijhof gemaakt :kikker:

Rupie

Bericht door Rupie » 08 jul 2011, 20:59

Spot on! :wink:

Amersfoort.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jul 2011, 21:04

herkende de vlag ;)

wjn

Bericht door wjn » 09 jul 2011, 01:38

Tests uit een tijdschrift die ik hier voor de hand had. Ik heb nog een hele stapel, als iemand zich geroepen voelt er doorheen te lopen. :mrgreen:
Puur bedoelt om objectief de zaken weer te geven, niet om één of ander merk af te kraken. Als een merk echt slecht is, bestaat die binnen de korste keren niet meer.

Ik heb het eindresultaat en specifieke opmerkingen over DF / sturen eruit gehaald.

Auto Bild Sportscars Testjahrbuch 2010:

Blz.60 Drei Power-SUV
1. Porsche Cayenne Turbo S
2. Mercedes ML63AMG
3. BMW X6 xDrive 50i
Dynamisch/sturen Porsche als eerste, BMW er vlak achter. (Op asfalt uiteraard, op terrein voor zover mogelijk is Mercedes de beste.)

Blz.74 Getunde Coupés
1. Speedart 911 SRS 420
2. Krause M3 Race
M3 beter op het circuit dan de standaard M3, maar Porsche is de beter sturende auto.

Blz. 82 2+2 Coupés
1. Porsche 911 Turbo Tiptronic
2. BMW M6 Competition
3. Jaguar XKR
Porsche weer op 1, de M6 teveel last van overstuur.

Blz.98 Ist teurer gleich sportlicher?
1. Mini Cooper S Cabrio
2. BMW 125i Cabrio
Mini is veel dynamischer, de motor van de BMW is te tam.

Blz. 114 Vier sportlicher kombis
1. VW Passat R36
2. Audi A4 3.2
3. BMW 335i
4. Saab 9-3
BMW heeft de beste motor/versnelling/aandrijving. Dynamisch ligt de A4 voor, omdat BMW last had van onder/overstuur (wegens de hitte of runflat banden?).

Trouwens wel toevallig deze uitkomsten, ik heb zeker ook tijdschriften waar BMW dynamisch beter uit de bus komt, biv. M3 vs RS5, 1M vs RS3. Zal eens wat moete doen...

Plaats reactie