Robin schreef:Ferdi, te lange verzetten met handbak, DCT zal ongetwijfeld beter zijn als daily, maar ik kwam uit 'n 335i handbak en dan valt de V8 tussen de 2000 en 6500/7000 tegen, serieus. Jammer maar helaas. Vanaf 6500/7000 is't natuurlijk feest, maar ik zat daar dagelijks niet echt altijd in die regionen en 't verkeer moet 't ook maar toelaten he. Bruikbare toeren gaat 't mij om. Als ik in die regionen zat, ja dan is 't ding megasnel, maar dat is 'n 335i ook als je daarmee stock 'n RS4 Sedan V8 voor blijft tot 230 zelfs. Ik geloof 't wel met die motoren in normale auto's met aardige massa. Die V8 in 'n Wiesmann is koning. Ik ergerde me echt vaak een 't zo nodig naar 8000 door moeten lellen om dikke turbodiesel 335d's voor te blijven bij wijze van. Dat moet veel easier kunnen. Werken in 'n auto, ja dan haal ik wel 'n Lotus od 911 ofzo. De 420pk op papier is prachtig, in de praktijk gebruik je 300pk 9 van de 10 keer, en dat heeft mijn kar nu ook.
Oh ja: Verbruik. Ook al reed je zeer netjes tot aan ONDER de max limiet op de weg, dus als 'n sukkel, zoop ie nog....Een Turbo zuipt ook, maar NIET als je 'm normaal gebruikt. De V8 zoop altijd.Altijd. Ergerniswekkend met die 60 litertank....
Maar Robin, toen ik overstapte van mijn acs1 naar de V8 merkte ik direct verschil, dat jij noemt.
"Ok, bij lage rev's heeft de V8 minder kracht. O, het feest begint dus bij 6000 rev's. Ook goed, Even proberen, O, ander concept dus, prima. Eens proberen. O, dus als je wilt opschieten, ff tandje terug dus. Heerlijk zeg die DCT. Sjit, daar gaat de 1M, hupsakee, er achteraan (drie keer razendsnel tikkie terug) en bam, doorknallen tot aan 8000 revs. En hard gaat die dan wel hoor! Jeetje, wat een sound, dat race-geluid heerlijk, wat een snelle bak.. etc. Snappie wat ik wil zeggen? Ja natuurlijk, dus ander concept, is ook prima..."
Ik bedoel, ik vind de 1M/acs1 geweldig met die kracht maar ik vind die V8 ook geweldig. Anders gezegd, als ik een M3V8 DCT had, zou ik die om het blok niet omruilen. Dat zuup'n is wel klote icm. een te kleine tank, daar heb je volgens mij wel echt een punt. Ik heb geen ervaring met de handbak in de M3.