BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 07 jul 2011, 10:28

Knot schreef:
FerdiACS1 schreef:1) André, die trui. Het is je lievelingstrui, ik weet het. Maar zo heeft moeder-de vrouw je die ochtend niet op pad gestuurd.
Mwah, ik vind het netter staan als de outfit van de passagier eerlijk gezegd...
Welkom op fashion-fun.com.

Excuus aan alle modenichten hier voor de outfits, maar we hadden vooraf niet bedacht om het zo te gaan doen.

RVV

Bericht door RVV » 07 jul 2011, 10:28

LOL@reacties modeprinssesjes :roflol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 jul 2011, 10:32

Robin schreef:... Alsof een M3 V8 altijd bij de les is. Pfff.....
Robin, ff over die V8 hé. Je punt over wat te weinig kracht lage rev's deel ik wel, daily, usability etc. deel ik allemaal wel. Maar toen ik een maand geleden in een M3v8 DCT Sport Edition (met twee standen esd? of zo iets) volle polle over de Duitse Autobahn knalde, vond ik die V8 in één woord: geweldig. Wat een raceblok was dat, en wat een verfijning in het rijden, die auto in het geheel. Wat een gasrespons.. Ik begrijp toch niet zo goed waar de serieuze kritiek op die V8 vandaan komt.
Kritiek op de 1M is spijkers op laagwater zoeken (eensch met Ilja) maar kritiek op genoemde M3V8 is misschien nog wel meer spijkers op laagwater zoeken.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 jul 2011, 10:35

Snipe schreef:
Knot schreef:
FerdiACS1 schreef:1) André, die trui. Het is je lievelingstrui, ik weet het. Maar zo heeft moeder-de vrouw je die ochtend niet op pad gestuurd.
Mwah, ik vind het netter staan als de outfit van de passagier eerlijk gezegd...
Welkom op fashion-fun.com.

Excuus aan alle modenichten hier voor de outfits, maar we hadden vooraf niet bedacht om het zo te gaan doen.
Snipe, wees eerlijk. Die vragen hadden ook door een lekker wijf gesteld kunnen worden. Veel beter voor de film :gek: Ik weet wel een lekker wijf:

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jul 2011, 10:35

@Ferdi,

Kritiek op BMW is spijkers op laag water zoeken JONGUH

:wave:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 jul 2011, 10:38

RVV schreef:
FerdiACS1 schreef: Voor de rest een prima samenvatting van de 1M. Had op bladzijde 1 gekund in deze draad en slot er op. Scheelt 246 bladzijden slap lullen.

Maar dat is de schuld van BMW Marketing hé. Die laten eerst half internet over mekaar heenvallen voordat ze het testmodelletje beschikbaar stellen :kikker:
Eensch Rico. En ik was ook niet laatste die botergeil mijn mening al klaar had obv. al die plaatjes, en heb zo 200 bladzijde van deze draad voor mijn rekening genomen. Gelukkig zijn mijn bijdragen altijd waardevol, dat scheelt weer :crazy: Met als hoogtepunt mijn 1M-Schnitzer/Kohl avontuur.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jul 2011, 10:38

Ferdi, te lange verzetten met handbak, DCT zal ongetwijfeld beter zijn als daily, maar ik kwam uit 'n 335i handbak en dan valt de V8 tussen de 2000 en 6500/7000 tegen, serieus. Jammer maar helaas. Vanaf 6500/7000 is't natuurlijk feest, maar ik zat daar dagelijks niet echt altijd in die regionen en 't verkeer moet 't ook maar toelaten he. Bruikbare toeren gaat 't mij om. Als ik in die regionen zat, ja dan is 't ding megasnel, maar dat is 'n 335i ook als je daarmee stock 'n RS4 Sedan V8 voor blijft tot 230 zelfs. Ik geloof 't wel met die motoren in normale auto's met aardige massa. Die V8 in 'n Wiesmann is koning. Ik ergerde me echt vaak een 't zo nodig naar 8000 door moeten lellen om dikke turbodiesel 335d's voor te blijven bij wijze van. Dat moet veel easier kunnen. Werken in 'n auto, ja dan haal ik wel 'n Lotus od 911 ofzo. De 420pk op papier is prachtig, in de praktijk gebruik je 300pk 9 van de 10 keer, en dat heeft mijn kar nu ook.

Oh ja: Verbruik. Ook al reed je zeer netjes tot aan ONDER de max limiet op de weg, dus als 'n sukkel, zoop ie nog....Een Turbo zuipt ook, maar NIET als je 'm normaal gebruikt. De V8 zoop altijd.Altijd. Ergerniswekkend met die 60 litertank....
Laatst gewijzigd door Robin op 07 jul 2011, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 jul 2011, 10:40

@ Video:

Leuk gedaan Joost, Andre en Perrry.

RVV

Bericht door RVV » 07 jul 2011, 10:42

vond het Dre prima doen voor de camera. Helemaal omdat het ook gewoon moeilijk is zonder ervaring. Goed zoekend naar de juiste woorden niet stuntelig willen overkomen. Nee, dikke prima van Andre. Zeiken over schoonheidsfoutjes slaat nergens op. Zelfs Perry had een geschoren kop deze keer :kikker:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jul 2011, 10:45

RVV schreef:Zelfs Perry had een geschoren kop deze keer :kikker:
Oh , ik denk al. Andre haalt de 1M uit Rijswijk, rijdt door Amsterdam centrum langs 'n kraakpand, geeft Perry 'n lift omdat ie net achterna wordt gezeten door de ME in 'n bepantserde Benz bus :kikker:

En nu dit er ook nog bij, gekkenhuis hiero :lol: :
http://www.nu.nl/binnenland/2559082/dro ... elweg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 jul 2011, 10:53

Robin schreef:Ferdi, te lange verzetten met handbak, DCT zal ongetwijfeld beter zijn als daily, maar ik kwam uit 'n 335i handbak en dan valt de V8 tussen de 2000 en 6500/7000 tegen, serieus. Jammer maar helaas. Vanaf 6500/7000 is't natuurlijk feest, maar ik zat daar dagelijks niet echt altijd in die regionen en 't verkeer moet 't ook maar toelaten he. Bruikbare toeren gaat 't mij om. Als ik in die regionen zat, ja dan is 't ding megasnel, maar dat is 'n 335i ook als je daarmee stock 'n RS4 Sedan V8 voor blijft tot 230 zelfs. Ik geloof 't wel met die motoren in normale auto's met aardige massa. Die V8 in 'n Wiesmann is koning. Ik ergerde me echt vaak een 't zo nodig naar 8000 door moeten lellen om dikke turbodiesel 335d's voor te blijven bij wijze van. Dat moet veel easier kunnen. Werken in 'n auto, ja dan haal ik wel 'n Lotus od 911 ofzo. De 420pk op papier is prachtig, in de praktijk gebruik je 300pk 9 van de 10 keer, en dat heeft mijn kar nu ook.

Oh ja: Verbruik. Ook al reed je zeer netjes tot aan ONDER de max limiet op de weg, dus als 'n sukkel, zoop ie nog....Een Turbo zuipt ook, maar NIET als je 'm normaal gebruikt. De V8 zoop altijd.Altijd. Ergerniswekkend met die 60 litertank....
Maar Robin, toen ik overstapte van mijn acs1 naar de V8 merkte ik direct verschil, dat jij noemt.

"Ok, bij lage rev's heeft de V8 minder kracht. O, het feest begint dus bij 6000 rev's. Ook goed, Even proberen, O, ander concept dus, prima. Eens proberen. O, dus als je wilt opschieten, ff tandje terug dus. Heerlijk zeg die DCT. Sjit, daar gaat de 1M, hupsakee, er achteraan (drie keer razendsnel tikkie terug) en bam, doorknallen tot aan 8000 revs. En hard gaat die dan wel hoor! Jeetje, wat een sound, dat race-geluid heerlijk, wat een snelle bak.. etc. Snappie wat ik wil zeggen? Ja natuurlijk, dus ander concept, is ook prima..."

Ik bedoel, ik vind de 1M/acs1 geweldig met die kracht maar ik vind die V8 ook geweldig. Anders gezegd, als ik een M3V8 DCT had, zou ik die om het blok niet omruilen. Dat zuup'n is wel klote icm. een te kleine tank, daar heb je volgens mij wel echt een punt. Ik heb geen ervaring met de handbak in de M3.

Andre

Bericht door Andre » 07 jul 2011, 11:03

Perry en ik waren er samen niet op klaar. We zaten wat te brainstormen dat het eens anders moest. En uiteindelijk zei ik dan ga ik wel met me Piet Paulesma accent in beeld. Toen ik het zei had ik diep in me hart al spijt. Ik heb ook wel eens een race interview van mezelf gezien op TV. Als je jezelf dan hoort en ziet dan komt altijd een soort schaamte gevoel naar boven je ziet jezelf niet graag terug in een filmpje. Ik kan mijn fries accent helaas niet verbloemen.

Thx voor de leuke reacties.

Perry ik denk dat je zoiets ook met Kevin Abbring moet doen. Concept is leuk je moet het alleen hier en daar nog wat fijn slijpen. Kleding keuze etc.:) En leuk is het om met verschillende mensen te doen. DS3 is echt Kevin zijn ding en dus de juiste persoon, omdat samen met hem te doen.

Laten we Joost Schouten niet vergeten. Top inelkaar gezet. :clap:
Laatst gewijzigd door Andre op 07 jul 2011, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 jul 2011, 11:05

Prachtig filmpje ! Andre het gaat je veel en veel beter af dan ik had gedacht. Je bent in mijn ogen zeer geschikt hiervoor, je straalt enorme rust uit. Zie graag meer technische input maar mogelijk komt dat nog in een ander filmpje ?

Complimenten :thumbup:

MAAARRRRRR

Ik wil niet in de zeikmodus gaan maar welke idioot heeft bedacht om er muziek achter te zetten en welke nog grotere idioot heeft dit goedgekeurd ?? Muziek stoort, muziek is irritant en muziek is NIET meer origineel. En al helemaal niet op DF. Het staat veel te hard en leid daardoor af van waar het echt om gaat: de auto, de beleving daarvan en dus het geluid van de auto. En niet van de muziek !

Die stagiair van de filmacademie moeten jullie even hard toespreken en dit NOOIT meer doen !

Reind

Bericht door Reind » 07 jul 2011, 11:11

FerdiACS1 schreef:
Robin schreef:Ferdi, te lange verzetten met handbak, DCT zal ongetwijfeld beter zijn als daily, maar ik kwam uit 'n 335i handbak en dan valt de V8 tussen de 2000 en 6500/7000 tegen, serieus. Jammer maar helaas. Vanaf 6500/7000 is't natuurlijk feest, maar ik zat daar dagelijks niet echt altijd in die regionen en 't verkeer moet 't ook maar toelaten he. Bruikbare toeren gaat 't mij om. Als ik in die regionen zat, ja dan is 't ding megasnel, maar dat is 'n 335i ook als je daarmee stock 'n RS4 Sedan V8 voor blijft tot 230 zelfs. Ik geloof 't wel met die motoren in normale auto's met aardige massa. Die V8 in 'n Wiesmann is koning. Ik ergerde me echt vaak een 't zo nodig naar 8000 door moeten lellen om dikke turbodiesel 335d's voor te blijven bij wijze van. Dat moet veel easier kunnen. Werken in 'n auto, ja dan haal ik wel 'n Lotus od 911 ofzo. De 420pk op papier is prachtig, in de praktijk gebruik je 300pk 9 van de 10 keer, en dat heeft mijn kar nu ook.

Maar Robin, toen ik overstapte van mijn acs1 naar de V8 merkte ik direct verschil, dat jij noemt.

"Ok, bij lage rev's heeft de V8 minder kracht. O, het feest begint dus bij 6000 rev's. Ook goed, Even proberen, O, ander concept dus, prima. Eens proberen. O, dus als je wilt opschieten, ff tandje terug dus. Heerlijk zeg die DCT. Sjit, daar gaat de 1M, hupsakee, er achteraan (drie keer razendsnel tikkie terug) en bam, doorknallen tot aan 8000 revs. En hard gaat die dan wel hoor! Jeetje, wat een sound, dat race-geluid heerlijk, wat een snelle bak.. etc. Snappie wat ik wil zeggen? Ja natuurlijk, dus ander concept, is ook prima..."

Ik bedoel, ik vind de 1M/acs1 geweldig met die kracht maar ik vind die V8 ook geweldig. Anders gezegd, als ik een M3V8 DCT had, zou ik die om het blok niet omruilen. Dat zuup'n is wel klote icm. een te kleine tank, daar heb je volgens mij wel echt een punt. Ik heb geen ervaring met de handbak in de M3.
Stap je over van een 135i DCT in een M3 DCT valt de M3 in eerste instantie een beetje tegen. Actie reactie bij lagen toerental is t.o.v. de 135i gewoon beroerd. En dat is in het dagelijks verkeer gewoon vervelend. De 1 gaat er gewoon ongeacht toerental direct vandoor, en dat is lekker. Net als een 330/335D overigens, die hebben ook dat enorme koppel. En die DCT in de 135i knalt ook zo lekker. Doordat je bij schakelen terugvalt in het gebied waar veeel koppel is krijg je telkens een stoot in de rug. Die dieseltjes hebben dat trouwens ook.

Maar in de m3 twee klikjes terug en pedaal op de vloer is ook behoorlijke actie reactie. Jeetje mina wat een boost, geluid, beleving etc. Dan komt het M super naar boven.

Maar die 135i heeft mij echt en dan vooral kijkend naar de prijs positief verrast. Als de 1M nog beter is prefereer ik de 1 zeker boven de M3.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 jul 2011, 11:13

Macboy schreef:... En niet van de muziek !

Die stagiair van de filmacademie moeten jullie even hard toespreken en dit NOOIT meer doen !
Eensch met Ilja. Ik wil in de repertoirecommissie. Onder de 1M hoort te klinken:

Ik ben de middelste..

RVV

Bericht door RVV » 07 jul 2011, 11:18

En uiteindelijk zei ik dan ga ik wel met me Piet Paulesma accent in beeld. Toen ik het zei had ik diep in me hart al spijt. Ik heb ook wel eens een race interview van mezelf gezien op TV. Als je jezelf dan hoort en ziet dan komt altijd een soort schaamte gevoel naar boven je ziet jezelf niet graag terug in een filmpje. Ik kan mijn fries accent helaas niet verbloemen.

Andre dat zie je verkeerd. Zoals jij in het filmpje bent, zo ben jij ook in het echt. Niet meer en niet minder. Jezelf vanuit de derde persoon zien vind iedereen raar en vreemd. Vond er trouwens weinig Piet Paulusma achtig aan (in de zin van; zie die Fries raar proberen Nederlands te praten). Spijt hoef je hier niet van te hebben, dat zou nergens op slaan. Als je in de spiegel kijkt heb je ook geen spijt als je jezelf ziet :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 07 jul 2011, 11:21

Is dit het grote veer in de aars van Andre stoppen topic geworden?

Had graag commentaar geleverd maar vind het best vermakelijk. Wel zou je rijk zijn geworden als je voor elke keer dat je sportiviteit noemt een euro had gekregen.

Minpunt? het rijden, sorry maar val er van in slaap.

RVV

Bericht door RVV » 07 jul 2011, 11:24

Ferdinand dat ging je zeker spelen na het bezoekje bij die geile 'dikke titten' milf van Snitzer :kikker:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jul 2011, 11:30

Dat accent maakt het authentiek......................noem mij in Nederland iemand die geen accent heeft? Is ook niet interessant IMO................die auto spreekt esperanto............. :lol:

Tav van het M3 verhaal +1 @Robin.........der is weinig mis mee, maar idd, die +8K RPM is IRL niet altijd wenselijk c.q. haalbaar............top end power heeft het ding uiteraard wel...........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jul 2011, 11:32

Shakes schreef:Is dit het grote veer in de aars van Andre stoppen topic geworden?

Had graag commentaar geleverd maar vind het best vermakelijk. Wel zou je rijk zijn geworden als je voor elke keer dat je sportiviteit noemt een euro had gekregen.

Minpunt? het rijden, sorry maar val er van in slaap.

Wat een slappe opmerking weer....................waarom kan nou nooit eens gezegd worden dat iets goed en leuk is.??...............neh, dat kan niet in Nederland, kop en maaiveld geloof ik..............waarvan akte.........

Verschrikkelijke verzuurdheid spreekt hier uit......................komt zeker van de sportschool.....................

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 jul 2011, 11:33

RVV schreef:Ferdinand dat ging je zeker spelen na het bezoekje bij die geile 'dikke titten' milf van Snitzer :kikker:
lol. Ja, 'k heb ook de langste fluit in de 'onder boxem'

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jul 2011, 11:34

RVV schreef:Ferdinand dat ging je zeker spelen na het bezoekje bij die geile 'dikke titten' milf van Snitzer :kikker:
Andre, prima te verstaan, goed commentaar. @Macboy, kritiek op muziek kan ik inkomen maar los van het volume niet storend. En aub nooit die muziek die Ferdi net post........... knal ik het filmpje gelijk weg......... 1000x liever Macboy op de accordisjon :kikker:

Michel

Shakes

Bericht door Shakes » 07 jul 2011, 11:40

lol @ laatste opmerking romo

Als het goed is zeg ik het, don't lose your sleep.

Andre

Bericht door Andre » 07 jul 2011, 11:45

Ik vindt commentaar niet erg romo, nandor

Ik ben geen autojournalist alleen een liefhebber. Het is niet me dagelijks werk. Wat je hoort en ziet is iemand met emotie voor een auto. Waar je dan zelf je conclusie uit kan trekken dat de auto wat voor jou is of niet.

Ik hoef geen veer in me reet en commentaar kan ik heel goed verwerken, omdat ik diep in me hart weet dat ik geen ideale verslaggever ben.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 07 jul 2011, 11:50

Die muziek aan het begin en eind juist prima, geen enkel probleem mee.

Het is bijzonder moeilijk om op film goed alles uit te spreken wat je eigenlijk wil zeggen. Daarom ook van deze kant een dikke veer voor Andre, gewoon erg goed gedaan en hopelijk gaan we er (inclusief veel dwars werk) meer van zien.

Plaats reactie