Ik snap wat je bedoelt. Ik had de enquête eerst zo opgesteld, dat als je onderhoud zelf doet, een groot aantal vragen overgeslagen konden worden. Maar dit heb ik aangepast, omdat ik toch de mening van respondenten wil weten en de belangrijkste factoren wil achterhalen.Eric H schreef:Gniffel.....
Heb hem ook ingevuld.......
Gniffel.,,,,,,
Ja ik heb hem serieus ingevuld.
Echter miste ik eigenlijk een aantal keren de mogelijkheid om aan te geven dat je het onderhoud zelf doet.
Onderhoud bij de dealer?
-
Re: Onderhoud bij de dealer?
-
Martijn_bmw schreef:Done, leuk onderzoek!
Xave30 schreef:Ingevuld. Suc6 met je afstudeeronderzoek/opdracht Peter.
Hartelijk dank.Paskal schreef:Ook ingevuld.
Suc6 met de verwerking van e.e.a.!

-
aniel05 schreef:Bedankt voor de reacties. De enquête loopt als een trein.

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Xave30 schreef:aniel05 schreef:Bedankt voor de reacties. De enquête loopt als een trein.
Logisch natuurlijk als je BMW gebruikt als voorbeeld.....

-
Even een tussentijdse update: ongeveer 60% van de mensen die de enquete heeft ingevuld, rijdt BMW.
Ik heb nog een aantal deelnemers nodig, om ervoor te zorgen dat de enquete representatief is.
Ongeacht wel of niet in het bezit van een BMW.
Ik heb nog een aantal deelnemers nodig, om ervoor te zorgen dat de enquete representatief is.

- Niels
- Auto: Prius+
Ach ik heb twee BMW's dus heb het ff twee keer ingevuld. Dit overigens met een andere insteek, de ene auto is een kilometervreter, de andere eentje voor de liefhebberaniel05 schreef:Ik heb nog een aantal deelnemers nodig, om ervoor te zorgen dat de enquete representatief is.

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
- Joop
Ingevuld...
- Joopieboy
Klopt idd, ik laat vanwege de garantie en de mobiliteitspas een de beurten door de dealer doen, en sommige reparaties die ik niet zelf kan laat ik ook door de dealer doen. Maar als bv de koppeling moet vervangen worden, ga ik naar een collega van het werk toe...Eric H schreef:Gniffel.....
Heb hem ook ingevuld.......
Gniffel.,,,,,,
Ja ik heb hem serieus ingevuld.
Echter miste ik eigenlijk een aantal keren de mogelijkheid om aan te geven dat je het onderhoud zelf doet.
Maar goed, ik heb hem ook ingevuld.

- RJay
Done, maar niet ingevuld voor de BMW, die valt buiten regulier onderhoud 

- Collin Bello
Ingevuld, voor een vd BMW's maar...
Krijgen we ook de uitkomsten te zien??
-
Jij ook bedankt voor het invullen.Collin Bello schreef:Ingevuld, voor een vd BMW's maar...
Als de enquête is gesloten, zal ik hier even een korte samenvatting geven.
- Arjan S.
- Auto: G31 540i xDrive
Done... Vraagstelling is soms wat vreemd, heb er het beste van gemaakt
Succes met de uitkomst, lezen we die hier ook terug?

- Maus335i
Ingevuld! Al heb ik geen BMW 
Ik laat mijn onderhoud wel door de dealer om de hoek doen, maar dat heeft voornamelijk te maken met vertrouwen in de kennis van welgeteld 1 specifieke monteur. Onderhoud dat is gedaan door andere monteurs bij hetzelfde bedrijf heb ik vaker voor terug moeten komen en reparaties of storingen werden niet of half verholpen.
Dus: vertrouwen in de kennis van monteur/personeel vind ik een belangrijke voorwaarde, waardoor ik naar de dealer ga.

Ik laat mijn onderhoud wel door de dealer om de hoek doen, maar dat heeft voornamelijk te maken met vertrouwen in de kennis van welgeteld 1 specifieke monteur. Onderhoud dat is gedaan door andere monteurs bij hetzelfde bedrijf heb ik vaker voor terug moeten komen en reparaties of storingen werden niet of half verholpen.
Dus: vertrouwen in de kennis van monteur/personeel vind ik een belangrijke voorwaarde, waardoor ik naar de dealer ga.
-
Heb 'm ook ingevuld. Maar vind de keuzemogelijkheid wat beperkt.
Zet er in de vraagstelling gewoon bij over welke auto je het wilt hebben, nu moet ik gaan kiezen. Wil je wat weten over een hobbyauto? Over de dagelijkse dienstfiets? Wat?
Zet er in de vraagstelling gewoon bij over welke auto je het wilt hebben, nu moet ik gaan kiezen. Wil je wat weten over een hobbyauto? Over de dagelijkse dienstfiets? Wat?
-
Het is de bedoeling om de vragenlijst in te vullen voor de auto die het meest gebruikt wordt.steve smith schreef:Heb 'm ook ingevuld. Maar vind de keuzemogelijkheid wat beperkt.
Hierin had ik inderdaad wat duidelijker kunnen zijn.
Wat bedoel je met de beperkte antwoordmogelijkheden?
Bedankt.

-
De enquête is bij deze gesloten.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Alles bij elkaar toch nog 140 reacties gekregen.
Nu alle resultaten verwerken.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Alles bij elkaar toch nog 140 reacties gekregen.

Nu alle resultaten verwerken.
-
OnlinedaNpy
Hmm, net gemist. Had hem ook wel even in willen vullen 
Altijd interessante discussie.
Sleutel graag zelf aan auto's, echter gaat de daily (BMW) naar een collega, oftewel "mannetje" :piraatje:
Hij rijdt zelf BMW, heeft bij de dealer gewerkt en weet gewoon exact hoe de auto in elkaar zit. Alleen programmeren en storingen e.d. wordt wat lastiger natuurlijk, maar dat hoort ook niet bij regulier onderhoud.
Eens per jaar gaat hij naar hem toe en krijgt een beurt + APK. Dus vloeistoffen vervangen/controleren en auto repareren waar nodig. Afgelopen keer een grote beurt met o.a. remklauwen gangbaar maken en dat soort dingen dat een dealer niet doet. Prima service en hij vraagt echt niet veel geld (geen vast uurloon, maar marge in onderdelen).
De motor gaat eens per 2 jaar naar de dealer voor onderhoud, kleppen stellen en carbs synchroniseren begin ik niet aan bij zo'n ding. Ik wil er wel betrouwbaar op kunnen rijden.
Het andere jaar doe ik wel zelf even olie vervangen en alles checken, ketting spannen enz. Dit jaar was de olie nog bruin bij het vervangen
De DAF en Golf doe ik zelf, DAF is sowieso niet bij een dealer of garage mee aan te komen want ze weten er simpelweg te weinig van en de Golf wordt voor motorsport gebouwd dus dat is ook alles in samenwerking met de club

Altijd interessante discussie.
Sleutel graag zelf aan auto's, echter gaat de daily (BMW) naar een collega, oftewel "mannetje" :piraatje:
Hij rijdt zelf BMW, heeft bij de dealer gewerkt en weet gewoon exact hoe de auto in elkaar zit. Alleen programmeren en storingen e.d. wordt wat lastiger natuurlijk, maar dat hoort ook niet bij regulier onderhoud.
Eens per jaar gaat hij naar hem toe en krijgt een beurt + APK. Dus vloeistoffen vervangen/controleren en auto repareren waar nodig. Afgelopen keer een grote beurt met o.a. remklauwen gangbaar maken en dat soort dingen dat een dealer niet doet. Prima service en hij vraagt echt niet veel geld (geen vast uurloon, maar marge in onderdelen).
De motor gaat eens per 2 jaar naar de dealer voor onderhoud, kleppen stellen en carbs synchroniseren begin ik niet aan bij zo'n ding. Ik wil er wel betrouwbaar op kunnen rijden.
Het andere jaar doe ik wel zelf even olie vervangen en alles checken, ketting spannen enz. Dit jaar was de olie nog bruin bij het vervangen

De DAF en Golf doe ik zelf, DAF is sowieso niet bij een dealer of garage mee aan te komen want ze weten er simpelweg te weinig van en de Golf wordt voor motorsport gebouwd dus dat is ook alles in samenwerking met de club