BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Michel P

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Michel P » 05 jul 2011, 13:27

Tom schreef:Ja Robin zo'n New Beetle RSI van 107K nieuwprijs is helemaal de bom. Clarkson zei het nog.
Wat? Vind je dat niks? Kun je zeker niet betalen,.. centenkwestie dus :)

LOL!!

Iedereen de bek houden in deze draad die hem niet kan/wil betalen!!! Zo, topic bloed dood........ of blijft er een monoloog een een iemand over, dat hangbuik :zwijntje: zoveel los kunnen maken vanaf de eerste dag dat die aangekondigd werd :wave:

O, ja 135i is gewoon gedocht, klopt qua lijnen geen ruk van IMO.

Een 130i met M pakket, is optisch een fraai plaatje IMO.

1///M coupe door zijn hooligan look zeker zeer goed te pruimen, maar geen natural beauty!!

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 05 jul 2011, 13:28

Bedankt voor je toelichting Bart :thumbup: Heb je verhaal wel even twee keer moeten lezen. Je eindconclusie is me niet helemaal duidelijk. Je geeft wel een aantal punten aan. Degene waar ik het meest benieuwd naar ben is het stuurgevoel. Waar zit dat in volgens jou? Heeft dat nog te maken met de basis van de Z4? Waar je bijna op de achteras zit en de motor mooi naar achteren of heeft dat simpelweg met de stuurinrichting te maken?

En waar we natuurlijk nieuwsgierig naar zijn, whats next? :wink: :foto:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 05 jul 2011, 13:37

Tussen alle andere "reacties" even deze terughalen, zonde om overheen te lezen :)
Kasteel schreef:
Ruben schreef:Gesnapt! Maar, jouw verhaal heb ik ook nog niet gehoord of heb je amper gereden? Als je je best doet, moet je vast een fatsoenlijk stukje kunnen schrijven :ga weg:
Zal ik dan maar even kort mijn ervaring met de 1M droppen:

Als eerste het instappen, mis eigenlijk wel een beetje de lage zit zoals ik graag zie in een sportieve auto, voordeel daarintegen is wel dat het tig keer praktischer is in dagelijks gebruik en voor sturen is het ook wel een bakje overzichtelijker, maar toch mis ik het. Het dikke stuur waar veel over klagen ben ik eigenlijk best content mee, dwarsspaak is wel wat dikker dan bij bijv mijn Z4, maar verders gewoon een prettig stuurtje voor mij :). Reed weg en zag dat de sportstand aan stond en zette deze eigenlijk vrijwel meteen uit. Op me Z4 vind ik het waardeloos werken, gasreactie is leuk, maar bij gas los reageert het ook wel vrij abrupt, tot aan de aandrijflijn aan toe. Bij een korte stop wees André me erop dat deze toch beter aan kon staan en heb het ondanks me eigenwijze kop toch maar even geprobeerd. Het is wel even wennen (vooral omdat ik het nooit aan heb), maar het werkt bij de 1M een stuk prrettiger en verbloemd volgens mij onderin het eea waardoor het lekker soepel verloopt.
Dan even kort het rijden van de auto, dit is namelijk toch wel z'n party-piece. Ding stuurt gewoon echt top en ondanks alle commotie over het std onderstel vond ik het voor een straatauto op een straatset eigenlijk een nette compromis. Auto staat goed op z'n poten en demping kan overal redelijk mee overweg. Auto voelt qua demping een stuk vertrouwelijker aan dan bijvoorbeeld de Z4 (met relatief korte veerweg), maar ook meer rust dan een E46 M3 met 19inch. De korte wielbasis is iets wat ik nog steeds top vind, wat voor de een ervaren kan worden als zenuwachtig, ziet de anders als agiel en direct. Ik vond de auto eigenlijk vanaf moment 1 heel erg vertrouwd rijden en durfde er wel een beetje mee te pushen. Persoonlijk ben ik wel voorstander van beetje enthousiasme op die manier. Auto stuurt nu standaard al zo goed in, dat de verwachtingen na kleine aanpassingen (oa iets meer camber voor etc), wel heel hoog liggen :).
De motor is een van de meest veel besproken onderdelen van de auto en ook ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de motor ligt het niet, maar ben gewoon beetje verwend door de S54 vrees ik. De motor is gewoon ten alle tijden beter bij de les (qua vermogen) en de vermogensoutput is gewoon top, maar prefereer nog steeds de oldtimer S54 hierin. Motor zelf is overigens niks mis mee, het ligt hier puur aan het referentiekader. Als motor voor alle dag is het gewoon no doubt een betere kandidaat vrees ik.
We hebben ook kort nog even vanuit lage snelheden en wat hogere snelheden gesprint. Bij lage snelheden miste ik in het begin wel snel meters, maar kwam voor me gevoel in toeren wel weer terug. Op de snelweg (in toeren), was dit verschil imho nihil. Dat wetende dat de 1M een kleine 120-140kg (?)zwaarder is...
Turbo gat onderin wat Rico beschrijft is er inderdaad wel, maar kan me er eigenlijk niet zo aan storen, is voor mij gewoon een deel van de motor en op toeren ben je hier gewoon vrij van, enige wat lastig is, is de dosering bij serieus pushen.

Wat is me eindconclusie over deze auto?
Het is imho DE leukste auto voor daily/straat, maar mist het voor mij om 'm alleen als weekendauto te gebruiken. Denk wel dat BMW echt geslaagd is in z'n missie hierin, want meen oprecht dat menig sportauto gewoon minder goed is, de prestaties van de auto zijn gewoon enorm...

Zou ik er 1 kopen?
Ligt eraan, iedere petrolhead hier, overweegt wel eens eea op auto gebied, voor mij zou het er vanaf hangen of ik de auto als daily gebruik of niet. Voor mijn huidige inzet is het onzinnig, het betreft een weekendauto en auto's die je nieuw moet kopen in prive is voor mij eigenlijk beetje no go en zakelijk rijden betekent wel dat het meer moet zijn dan alleen me weekendauto. Dus wellicht dat het ooit vervolgd wordt :).

Pluspunten 1M tov Z4M
- meer overzicht
- praktischer (in vrijwel ieder opzicht)
- meer vermogen over de algehele linie
- onderstel is gewoon vooruit gegaan, beter in balans, meer rust

Pluspunten Z4M tov 1M
- voelt specialer aan (zit/sturen/schakelen/motor)
- zitpositie
- motorkarakter
- stuurgevoel

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 05 jul 2011, 13:43

dat mensen zich zo druk kunnen maken over een auto..... beats me... :hot:

Andre

Bericht door Andre » 05 jul 2011, 13:49

Het is niet zo dat je niet mag oordelen als je zo n ding niet kan betalen onzin natuurlijk.

Ik had het er vandaag nog even met me vrouwtje over altijd lache met vrouwen discusseren hahaha;)

Je staat voor een prachtig mooie villa je kijkt en je kijkt. Je hoort de prijs en je zegt tegen elkaar. Mooi huis maar wel groot. Veel onderhoudskosten. Zou zo n groot huis wel gezellig zijn etc. Je gaat negatief praten en eigenlijk kan je het niet betalen. Herkennen jullie dit niet in jezelf. Volgens mij heeft iedereen dat wel eens. Hoeft niet met een huis te zijn het kan met alles. Laatst ook discussie over Apple computers gehad met iemand. Veel te duur bla bla half jaar later had ie apple gekocht. Was toch wel mooi. Hij sprak negatief, omdat ie er toen financieel nog niet aan toe was. Het gebeurt gewoon heel veel en velen zullen het herkennen in zichzelf. Is niet erg we zijn allemaal mensen.

Ik ben enthousiast over de 1M. Maar ik heb hem ook neer gesabeld ook robin zijn 335i en 535i. Ik lag met de 135i met drexler sper bijna naast het klaverblad destijds ik was er helemaal klaar mee. Nooit turbo s voor dre weer. Na een testrit in de X5M stelde ik me mening bij. Na de testrit in een 1M al helemaal. Techiek gaat door tijd staat niet stil. Ik verheerlijk niks. Ieder moet zelf weten wat ie koopt. Discussies zijn mooi dat houdt een forum bezig. Wie negatief wil zijn over welke auto dan ook dat mag. Ik heb altijd lol met lotus rijders is gewoon prachtig. Maar tuurlijk weet ik diep in me hart wel dat het super auto s zijn.

In the end of day gaat het erom dat we plezier hebben met ze allen.
Laatst gewijzigd door Andre op 05 jul 2011, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 jul 2011, 13:51

Nutkees schreef:dat mensen zich zo druk kunnen maken over een auto..... beats me... :hot:
Een auto? Ik begin inmiddels te denken dat we met "the second coming of christ" te maken hebben! :angel:

dvh

Bericht door dvh » 05 jul 2011, 13:53

Dit topic is iig heerlijk lee(d)svermaak !
:popcorn:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 13:53

Hielke schreef:
Nutkees schreef:dat mensen zich zo druk kunnen maken over een auto..... beats me... :hot:
Een auto? Ik begin inmiddels te denken dat we met "the second coming of christ" te maken hebben! :angel:
Vanavond maar weer aan de Wiener Schnitzel, Hielke? :hungry:

:tooth:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 jul 2011, 13:54

JP schreef:Uit de categorie "ik zou graag willen zien...."

Een test van de 1M tegen de Z4 35is......

Zijn er geen bladen/sites die dit al gedaan hebben danwel (let op DF, hint!) van plan zijn?
Ik heb met de sDrive 35i gereden en vond het een superauto, maar op een heel ander vlak, of het moet toevallig zijn de de ophanging/diff/etc van M3 voor de is wel is overgenomen, maar volgens mij niet...
Michel P schreef:
Een 130i met M pakket, is optisch een fraai plaatje IMO.

1///M coupe door zijn hooligan look zeker zeer goed te pruimen, maar geen natural beauty!!

Michel
+1, 130i m pakket (en voorkeur 3d) is imho mooiste verschijning, maar de 1M heeft idd iets vulgairs :)
Ruben schreef:Bedankt voor je toelichting Bart :thumbup: Heb je verhaal wel even twee keer moeten lezen. Je eindconclusie is me niet helemaal duidelijk. Je geeft wel een aantal punten aan. Degene waar ik het meest benieuwd naar ben is het stuurgevoel. Waar zit dat in volgens jou? Heeft dat nog te maken met de basis van de Z4? Waar je bijna op de achteras zit en de motor mooi naar achteren of heeft dat simpelweg met de stuurinrichting te maken?

En waar we natuurlijk nieuwsgierig naar zijn, whats next? :wink: :foto:
Stuurgevoel vind ik bij de Z4 prettiger, stukje zwaarder en communiceert voor me gevoel daardoor wat meer, echter is de neus van de 1M gewoon veel lekkerder, lastig te omschrijven, maar hij verandert wat kwieker/anders van richting, daarmee bedoel ik niet zo zeer de korte wielbasis, maar puur de neus (ophanging). Dit zit natuurlijk wel deels in het feit dat de Z4 de wielen heel ver weg heeft staan, maar voor je gevoel staat de 1M wat meer rechtop.

*heel lastig uit te leggen, maar hoop dat je er wat van kan maken :D*
Laatst gewijzigd door Kasteel op 05 jul 2011, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 13:57

Er is zo'n (Spaans?) gezegde die gaat zoiets als:

Een vos komt bij 'n druivenstruik, heeft wel zin in wat druiven, maar door wat afrasteringen/hoogte van de struik weetikveel kan ie NET NIET bij die heerlijke druiven. Na wat attempts om bij de druiven te komen wat toch niet lukt, verlaat ie een beetje gedesilussioneerd 't tafereel, denkende:Ach die druiven hadden toch zuur gesmaakt...

Of iets in die trant.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2011, 14:01

Robin schreef:Er is zo'n (Spaans?) gezegde die gaat zoiets als:

Een vos komt bij 'n druivenstruik, heeft wel zin in wat druiven, maar door wat afrasteringen/hoogte van de struik weetikveel kan ie NET NIET bij die heerlijke druiven. Na wat attempts om bij de druiven te komen wat toch niet lukt, verlaat ie een beetje gedesilussioneerd 't tafereel, denkende:Ach die druiven hadden toch zuur gesmaakt...

Of iets in die trant.
Hoe kan het dan dat jij de ene McLaren-druif wel pruimt en de andere niet? Je kunt ze allebei niet betalen, dus daar ligt het niet aan ;-)

Rupie

Bericht door Rupie » 05 jul 2011, 14:02

Kasteel schreef:
Stuurgevoel vind ik bij de Z4 prettiger, stukje zwaarder en communiceert voor me gevoel daardoor wat meer, echter is de neus van de 1M gewoon veel lekkerder, lastig te omschrijven, maar hij verandert wat kwieker/anders van richting, daarmee bedoel ik niet zo zeer de korte wielbasis, maar puur de neus (ophanging). Dit zit natuurlijk wel deels in het feit dat de Z4 de wielen heel ver weg heeft staan, maar voor je gevoel staat de 1M wat meer rechtop.

*heel lastig uit te leggen, maar hoop dat je er wat van kan maken :D*

Dat is het 1 serie gevoel wat je denk ik omschrijft. Dat idee had ik ook met de 130i. Apart vind ik dan wel dat dat weer losstaat van het stuurgevoel. Dat had ik althans met de 130i, maar als ik het goed begrijp heeft de 1M weer een andere stuurinrichting.
Laatst gewijzigd door Rupie op 05 jul 2011, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 05 jul 2011, 14:03

Het 'niet kunnen betalen' argument (over groundhog day gesproken...) gaat natuurlijk niet altijd op. Behalve bij Robin's waarheid.
Een Beetle RSI zullen de meeste ook een overgewaardeerde Golf vinden. Ding was voor porsche geld te koop. Of hebben al die mensen ongelijk omdat ze em niet konden betalen?

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 14:09

Snipe schreef:
Robin schreef:Er is zo'n (Spaans?) gezegde die gaat zoiets als:

Of iets in die trant.
Hoe kan het dan dat jij de ene McLaren-druif wel pruimt en de andere niet? Je kunt ze allebei niet betalen, dus daar ligt het niet aan ;-)
Ik heb de Macca nooit afgeserveerd, ik koos de 458 in dat geval. Dan kun je of 'n 1M prefereren of bijv 'n Cayman (of RS3 of Focus 350pk, waarbij ik bij die laaste 2 amper een negatief verhaal hoorde over hun turbomotoren)en dan is de Cayman mij wat te duur woor wat hij(niet) biedt tov de handiger daily 1M.

Wat zeg ik hier verkeerd? God knows.

Rico gaat zoeken in 'n 1M de dingen die hij dan net niet wil om 'm voor hem dan maar af te sluiten van, dit wordt 'm niet om die en die reden. Hielke ook, terwijl de achterliggende gedachte at the end of the day die gvd 80m mille is. En ik die auto ook niet wil voor die 80 mille blijkbaar...vandaar die lompe boot.

Keuzes en wat je portemonnee trekt of wat jij trekt zegmaar he.

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 14:12

Tom schreef:Het 'niet kunnen betalen' argument (over groundhog day gesproken...) gaat natuurlijk niet altijd op. Behalve bij Robin's waarheid.
Een Beetle RSI zullen de meeste ook een overgewaardeerde Golf vinden. Ding was voor porsche geld te koop. Of hebben al die mensen ongelijk omdat ze em niet konden betalen?
Omdat ze als ze voor 't blok stonden Tom, een Cayman haalden, wanneer ze wilden/de centen hadden. Die logica gaat er bij jou en 'n paar anderen niet in. Ze vinden 'm te duur voor wat hij biedt, die RSI....

Andre

Bericht door Andre » 05 jul 2011, 14:22

Over 1 ding kunnen we het eens zijn.

De 1M maakt wel tongen los:)

Hielke zit gewoon gefrustreerd thuis, omdat ie nog niet gereden heeft. Rico is opweg naar de Rabo om opnieuw het saldo te checken. En robin zijn toetsenbord heeft inmiddels zo n slinger gekregen die ligt ergens in een vitrine tussen de seiko s. Ruben kijk nog even in ze garage met de laptop in ze hand en zegt tegen zichzelf wat ik heb toch een mooie lotus. Bart hangt aan de telefoon met het rijksmuseum als ze ook belangstelling hebben voor een Z4M. GTRene belt met hartge als er ook nog een terugkoopverklaring op een halve Z3 V8 zit. Joost H. leest mee en denkt jullie doen allemaal maar ik ga lekker een cheapo citroen leasen en biets wel een rit hier of daar in een knappe rijders auto. Tom gooit de laptop in de hoek en is opweg naar de kapper voor een mooie frisse haardos en Macboy gaat waarschijnlijk een relatie aan met Romo.

:)
Laatst gewijzigd door Andre op 05 jul 2011, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 14:23

:coffee:
:lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 05 jul 2011, 14:23

Rock on! :banging:

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 14:25

Ruben schreef:Rock on! :banging:
Ik vind 'n Fender Stratocaster geen geluid uitkomen eerlijk gezegd....

Ik houd 't bij m'n Guitar Hero. :angel:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 05 jul 2011, 14:27

hahahaha :lol:

René130i

Bericht door René130i » 05 jul 2011, 14:29

Lol @ post van het jaar

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2011, 14:30

Andre schreef:Tom gooit de laptop in de hoek en is opweg naar de kapper voor een mooie frisse haardos
Had je het laatste nieuws niet meegekregen? Een Z4 is geen kappersauto.

Nee, een BMW Z4 is voor homofiele musicalproducenten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2011, 14:30

Andre schreef:Over 1 ding kunnen we het eens zijn.

Hielke zit gewoon gefrustreerd thuis, omdat ie nog niet gereden heeft. Rico is opweg naar de Rabo om opnieuw het saldo te checken. En robin zijn toetsenbord heeft inmiddels zo n slinger gekregen die ligt ergens in een vitrine tussen de seiko s. Ruben kijk nog even in ze garage met de laptop in ze hand en zegt tegen zichzelf wat ik heb toch een mooie lotus. Bart hangt aan de telefoon met het rijksmuseum als ze ook belangstelling hebben voor een Z4M. GTRene belt met hartge als er ook nog een terugkoopverklaring op een halve Z3 V8 zit. Joost H. leest mee en denkt jullie doen allemaal maar ik ga lekker een cheapo citroen leasen en biets wel een rit hier of daar in een knappe rijders auto. Tom gooit de laptop in de hoek en is opweg naar de kapper voor een mooie frisse haardos en Macboy gaat waarschijnlijk een relatie aan met Romo.

:lollerdelol:

Tom

Bericht door Tom » 05 jul 2011, 14:35

:clap: :roflol:
Snipe schreef:
Nee, een BMW Z4 is voor homofiele musicalproducenten.
Oh wat leuk! :bloemetje:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 jul 2011, 14:42

:D
"De volgende keer dat ik die Z4 zie, moet het wel in het Rijksmusuem zijn"
:D

*schrijft zich in voor klassiekerrally's :D*

Plaats reactie